• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki plan przebudowy skrzyżowań w Gdyni

Michał Sielski
13 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: niebezpieczne skrzyżowanie do przebudowy
Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo

Niektóre skrzyżowania zostaną zamienione w ronda, pojawią się nowe lewo i prawoskręty, a istniejące zostaną wydłużone, w wielu miejscach pojawi się sygnalizacja świetlna. Projektów jest tak dużo, że nie wiadomo czy na wszystkie wystarczy w tym roku pieniędzy.



Naczelnik wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego UM Jacek Oskarbski pokazuje szereg projektów przebudowania skrzyżowań. I niemal przy każdym z nich zaznacza: - To jest pilne, dokumentacja jest już w pełni gotowa, chciałbym, aby przebudowa została wykonana jak najszybciej. Po chwili się reflektuje. - Większość jest pilna, ale tak naprawdę nie wiadomo czy na realizację wszystkich wystarczy w tym roku pieniędzy. Chcielibyśmy zrobić jak najwięcej, a wszystko zależy od prezydenta Wojciecha Szczurka i Rady Miasta. Mam nadzieję, że budżet pozwoli na jak najwięcej - wzdycha naczelnik Oskarbski.

Na razie władze miasta nie rozwiewają jego nadziei. Żadna z inwestycji nie została jeszcze odrzucona, bo wciąż nie wiadomo jak będą wyglądały wpływy z tegorocznego budżetu. - Monitorujemy sytuację na bieżąco i na razie nie mamy niepokojących sygnałów. Żaden projekt nie został skreślony, w razie czego będziemy reagować na bieżąco - mówi prezydent miasta, Wojciech Szczurek.

Większość skrzyżowań czeka rozbudowa. Powstaną osobne pasy do skrętu w lewo i prawo, a istniejące zostaną znacząco przedłużone. Będzie także więcej sygnalizacji świetlnej. Czy nie spowoduje to jednak korków?

- Robiliśmy analizy i jasno z nich wynika, że ani światła, ani rondo, nie spowodują większych zatorów. Na pewno w niektórych miejscach zmniejszy się płynność ruchu, ale to przecież miasto, gdzie jest wielu pieszych. Lepiej dojechać do celu trzy minuty później, niż zabić przebiegającego przez przejście, bo żaden z kierowców się nie zatrzymał - tłumaczy Jacek Oskarbski.

Jakie skrzyżowania w Gdyni mają być zmodernizowane w tym roku?

1. Kartuska/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo. Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo.

Jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. Doszło tam w ostatnich latach do kilku wypadków śmiertelnych. Powstaną więc dodatkowe lewoskręty na ul. Morskiej, wydzielony zostanie osobny pas do skrętu w Morską z Kartuskiej. Zmieni się też sygnalizacja świetlna. Samochody skręcające w lewo będą miały osobne sygnalizatory i nie będą musiały przepuszczać jadących na wprost z naprzeciwka.

2. Wielkopolska/Łowicka. zobacz na mapie Gdyni

Tu także dochodziło do tragicznych w skutkach potrąceń pieszych, na których do tej pory nie było sygnalizacji. Światła się więc pojawią, a dodatkowo powstaną wygodne, osobne pasy do skrętu w lewo i prawo.

3. 3. Kalksztajnów/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo. Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo.
Powstanie tu nowy prawoskręt na ul. Kalksztajnów. Ale największa zmiana czeka ulicę Okrzei, która po modernizacji skrzyżowania będzie drogą jednokierunkową w stronę centrum.

4. Unruga/Podgórska zobacz na mapie GdyniUnruga/Kuśnierska zobacz na mapie Gdyni

Na większej części ul. Unruga postawione zostaną bariery, kierujące ruch pieszych na przejścia. Do tej pory na niektórych odcinkach tej drogi wiele osób decydowało się na przekraczanie jej przed pędzącymi samochodami. Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, powstaną odpowiednie pasy do skrętów, a pobliska ul. Boisko doczeka się gruntownej przebudowy.

5. Wielkopolska/Racławicka/Parkowa. zobacz na mapie Gdyni

Powstaną całkiem nowe lewo i prawoskręty, a przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Problem z przekroczeniem u. Wielkopolskiej mają tam bowiem piesi, którzy muszą przemykać pomiędzy jadącymi z nadmierną prędkością samochodami.

6. Płk. Dąbka/Szkolna/Czernickiego/Wiejska zobacz na mapie Gdyni

Skrzyżowanie na pograniczu Gdyni i szybko rozbudowującej się gminy Kosakowo. Ruch w ostatnich latach wzrósł tam na tyle, że zjechanie w godzinach szczytu z ul. Płk. Dąbka nie jest łatwe. Dlatego powstanie tam duże rondo, które będzie zdecydowanie bezpieczniejsze od aktualnego rozwiązania, a według badań nie spowoduje zatorów.

Opinie (207) 9 zablokowanych

  • Gdynia!

    Nocznickiego zrobić jednokierunkową- zwykle zastawiona parkującymi samochodami DB Bank
    Skrzyżowanie Bosmańska/Zielona bardzo niebezpieczne

    • 0 0

  • Większość z tych problemów jest bardzo często wydumana.Ja wielokrotnie wykonywałem skręty w lewo z Morskiej na Kartuską i to nie autem a rowerem i nigdy nie było to kłopotem.Teraz jak tym odcinkiem jeździ 99% mniej tirów które zastawiały cały zjazd w stronę Obwodnicy jest znacznie lepiej.Piesi mają krótko zielone i przez długą chwilę można skręcać swobodnie.Wypadki były kiedyś od 2008 roku nie zauważyłem tam jakichś strasznych wypadków.Przestrzeganie kilku prostych zasad pozwala zachować bezpieczeństwo a nie żadne dodatkowe semafory kierunkowe.Jak jest przy Kauflandzie?Skręcą 2 auta i co?Gówno czerwone i 2 minuty stania.Czasem jak skręca jakaś elka to zaraz wpadają na nią auta jadące w stronę Chylonii bo tzw czas międzyzielony jest absurdalnie krótki.Wyjazd z Warszawskiej utrudniony.Zielone światło trwające 5-7 sekund to jest chyba jakiś żart.Warszawska/Wolności skrzyżowanie godne idioty a nie inżyniera ruchu.Czasem na Warszawskiej zielone świeci się ok 5 sekund zdąży przejechać jedno auto i stop.Auto skręcające z Wolności w prawo wzbudza czerwone dla jadących z przeciwka zupełny absurd podobnie jak praca 24 godzinna ww sygnalizacji.Pytanie po co skoro ruch na obu ulicach od godziny 21 jest po prostu znikomy ani piesi nie mają problemów ani kierowcy z wyjazdem z ulicy poprzecznej.Przy Kalksztajnów czeka na wjechanie na Morską maksymalnie 3 auta więc zapewne pan dziennikarz coś poknocił.Zobaczmy jaki burdel jest na Morskiej z sygnalizacjami dla pieszych i rowerzystów.Guziczki na głównej ulicy to jest anachronizm.Nowoczesne systemy działają na zasadzie podczerwieni i lokalizują pieszego bądź rowerzystę samoczynnie.Poza tym jaki jest sens stałej czerwieni kiedy równoległa droga ma zielone?Jak włodarze Gdyni chcą zachęcić ludzi do jazdy rowerem kiedy ta jazda przypomina spacer żółwia a potem zdziwieni że wolą jeździć po ulicy rowerami.Co 150-200 metrów stop na wciskanie guzika i czekanie niepotrzebnie na zielony sygnał.To jest nowoczesność?Jeśli mają tak pieprzyć wszystkie sygnalizacje stałoczasowe to ja bardzo dziękuję za to.Wielki żal za tych inżynierów za dychę.

    • 2 0

  • (1)

    Czytam o raporcie zignorowanym przez władze miasta, przejeżdżam przez co rusz zakorkowane ulice i tak sobie myślę, że więcej mam zaufania do zdeterminowanych mieszkanców.

    • 0 3

    • sprzedaj rzęcha, wsiądź w autobus, wtedy dowiesz się, kto to jest zdeterminowany mieszkaniec

      • 0 0

  • cymbaly (2)

    nowe drogi sa potrzebne a nie ronda

    • 3 7

    • cymbał to cie z juha zlizał, ty cymbale wiesz co to rondo jest ? odpowiedz - jak wiesz - można na nich stosować sygnalizację ?? pokaz szlak na nowe drogi w gdyni i kto nimi będzie jeździł cepie skoro znasz się lepiej ?? las wytniesz, śródmieście zburzysz, tunel se wykopiesz ?? łaź pieszo niedojdo

      • 0 0

    • debil

      • 0 1

  • (1)

    Ja wiem co zrobić żeby nie trzeba było gnać 80km/h żeby zdążyć na następnym zielonym. Krwi sobie upuścić albo iść do psychoanalityka. A najlepiej fotoradar na takich postawić. Światła bywają źle ustawione to fakt - to w żaden sposób nie upoważnia do łamania przepisów. Pogódź się człowieku z tym że to jest miasto i tu nie ma szybkiej jazdy. A z czasem będzie wolniej.

    • 1 2

    • wolniej tzn ile?

      • 0 0

  • ej... ale mój numer rejestracyjny to byście mogli zasłonić...

    • 0 1

  • Tylko dlaczego polikfidowali ronda, które były (4)

    Szczur to złodziej - najpierw polifidował ronda na morskie, co całkowicie zmuliło tą ulicę i zafundował nam "inteligentną" sygnalizację, która swą nazwę czerpie z tąd, że w sposób bardzo inteligentny pozwala wyciągać na lewo pieniądze z kasy miasta. Samo jej wprowadzenie, oprócz tego, że bardzo dużo kosztowało, to nic nie zmieniło.
    Szczur stawia światła, gdzie może, bo związana z nim firemka je instaluje.
    Precz ze szczurem

    • 4 11

    • kasa (1)

      za "inteligentne" światełka nie płaciło miasto tylko Kaufland :]

      • 0 0

      • i to jest wielkie gówno.Powiedzmy sobie szczerze.Czy one działają inaczej niż po staremu?Nie ponieważ nie można nic innego wymyślić w tej materii za to piesi i rowerzyści przeklinają te popieprzone światła.

        • 1 0

    • ronda na morskiej? (1)

      Dziecko, kiedy na morskiej ronda były??? 8-|

      Mieszkam tam od 80-go roku i sobie ANI JEDNEGO nie przypominam więc mnie oświeć dzieciaku.

      • 0 0

      • wystarczy spojrzec jak napisal "polikfidowali"....

        • 0 0

  • a zjazd z sopockiej na wielkopolską?

    no właśnie, zrobić 2 pasy na ostatnim odcinku dla skręcających w wielkopolską w prawo i w lewo

    • 3 0

  • to mi się podoba (2)

    wreszcie ktoś pomyślał o wydłużeniu lewoskrętów - do tej pory słyszałem: przecież są, więc w czym problem?

    • 46 2

    • (1)

      A jestem z Gdańska, więc nie wypowiadam się w tym temacie!
      No może tylko to, że są chociaż gotowe projekty, a nie tylko plany, plany plany....

      • 3 1

      • ja też z Gdańska i mam nadzieję, że u nas też coś zaczną robić.. np chociaż coś ze światłami koło galerii bałtyckiej, bo to skrzyżowanie jest wiecznie zablokowane..

        • 2 1

  • Dopóki nie dociągną różowej dalej to i tak ruch sie będzie zapychał koło Klifu.

    Bez drugiej nitki przelotowej to i tak będzie kiszka. Jeśli nie teraz to za rok-dwa.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane