- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (106 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (63 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (156 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny
Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.
Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.
Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.
Parkingi dla rowerów, aut i motocykli
- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.
Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek z centrum) na odcinku od ul. Grażyny do przystanku "Buraczana" oraz pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową ,
- na ul. Chwaszczyńskiej (kierunek do centrum), po południowej stronie,
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek do centrum) na odcinku od ul. Górniczej do ul. Parkowej .
Rozbudowa skrzyżowań
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.
Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej , a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej . Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.
Nowe chodniki i drogi rowerowe
Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.
- budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Górniczej do ul. Myśliwskiej ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Gryfa Pomorskiego ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Wzgórze Bernadowo do posesji Sopocka 5 ,
- budowę drogi rowerowej (przemiennie z ciągiem pieszo-rowerowym) na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Źródło Marii ,
- budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Wielkopolskiej (do centrum) na odcinku od ul. Źródło Marii do ul. Lidzkiej ,
- budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od skrzyżowania z ul. Rdestową do ul. Chwaszczyńskiej,
- budowę drogi rowerowej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Wzgórze Bernadowo
- rozbudowę ul. Strzelców z uwzględnieniem trasy rowerowej na odcinku ok. 680 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka.
W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.
Więcej świateł na skrzyżowaniach
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:
- ul. Wielkopolskiej z ul. Racławicką i Parkową
- ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną
- ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo .
Opinie (292) 2 zablokowane
-
2018-04-23 08:44
jt (1)
Ten projekt nic nie zmieni w rozwiazaniu korków .Najważniejsza rzecz powinien byc wykonany tunel między Sopocka i Strzelców równolegle do torów tak żeby bezkolizyjnie pojazdy z tych ulic mogły wjechać na Wielkopolską .krzyżowanie bez świateł.Parking jest po lewej stronie Wielkopolskiej jadąc do centrum praktycznie będzie wykorzystywany przez pojazdy z Kaszub ,które będą skręcały w lewo i korki ogromne będą
- 12 3
-
2018-04-23 09:01
tunel w wysokim nasypie?
masz rozmach byku...
- 2 1
-
2018-04-23 08:38
Pętla ZKM (1)
Jakoś na tych obrazkach nie widzę pętli autobusowej i trolejbusowej.
- 18 1
-
2018-04-23 08:59
w punkt
co to za węzeł przesiadkowy jak wszystko rozrzucone w promieniu 200 metrów, z wieloma światłami
- 4 0
-
2018-04-23 08:20
a PKM (3)
nadal będzie jeździła raz na godzinę?
- 27 0
-
2018-04-23 08:56
Trochę rzadziej
W końcu zupełnie wystarczy, jeśli kolej METROPOLITALNA będzie jeździła w takim takcie jak osobowy do Zamościa.
- 4 0
-
2018-04-23 08:28
docelowo raz dziennie (1)
- 8 0
-
2018-04-23 08:54
dyliżans znaczy się
- 1 0
-
2018-04-23 07:57
Nic nie widać z tych cudownych wizualizacji (1)
- 18 0
-
2018-04-23 08:52
wizualizacje działają jak dyrektor w Misiu
To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni!
- 3 0
-
2018-04-23 07:11
i koreczki w tamtym rejonie będą jeszcze większe w godzinach szczytu (2)
jak zaczną cisnąć autami na parking, a po południu z niego wyjeżdżać
- 25 0
-
2018-04-23 08:46
zgadza się
Wystarczy popatrzeć co się dzieje kawałek dalej, między myśliwską a gryfa pomorskiego. Ktoś se wykombinował "centrum hadlowe", nie pomyślał za to w ogóle o dojeździe.
Nie ma dnia, żeby wjeżdżający/wyjeżdżający tam nie robili zatoru wpływającego na dąbrowę, wiczlino i wyjazdy z obwodnicy.- 3 0
-
2018-04-23 08:25
wjadą na parking i co dalej?
bo oferta i rozkład PKM to chyba jakiś ponury żart
- 7 0
-
2018-04-23 08:41
szczurek wciąż obiecuje, planuje, przedstawia wizualizacje tylko dlaczego nic nie powstaje??
weź już człowieku odejdź, daj nam się rozwijać.
- 15 0
-
2018-04-23 08:37
Wiemy i co z tego?
Wiemy i co z tego? Rok temu i 2 lata temu też wiedzieliśmy.
- 6 0
-
2018-04-23 06:52
(1)
czyli mówiąc wprost pójdą miliony a nic się nie zmieni!
zero prawo skrętów, zero parkingów ale za ścieżki rowerowe kosztem szykanowania pieszych i wylania tony farby + takież same bus pasy
tego już nawet skandalem nazwać nie można...- 36 6
-
2018-04-23 08:37
pieszych i tak tam nie ma
cywilizacja się kończy na karwinach, ostatnie sklepy są przed buraczaną/nowodworcową
niżej tylko nieużytki i blokowiska/sypialnie dla nowobogackich korposzczurów, a ci się rodzą z tyłkami przyspawanymi do samochodów- 3 3
-
2018-04-23 08:36
Nigdy nie powstanie wizualizacje tych nieudaczników to dramat
- 5 0
-
2018-04-23 06:10
3 miejsca kiss&ride - mogło by być więcej. (5)
Ja wiem że nazwy ulic są stare, ale Grażyna Buraczana - stara dworcówa brzmi dziwnie.
- 42 12
-
2018-04-23 08:15
(1)
Ty uwazaj, bo jak zdekomunizują, to się płetwami nakryjecie
- 3 1
-
2018-04-23 08:28
słusznie prawi
wystarczy że jakiś radny-bezradny wpadnie na pomysł wybicia się i już się okaże, że Grażyna była TW a Buraczanow radzieckim generałem.
- 4 0
-
2018-04-23 08:14
(1)
Podstawowe pytanie jakie dzielnice Gdyni będą mogły korzystać z PKM-ki? Bo jak tylko połączy centrum które jest już i tak dobrze skomunikowane z Karwinami i Gdańskiem to lipa.
- 5 0
-
2018-04-23 08:26
sensowna uwaga
tyle że decyzja o tym zapada na zupełnie innym szczeblu
Dodatkowo to działa w kółko: nie ma stacji - nie ma inwestycji w infrastrukturę dookoła stacji - nie ma pasażerów - nie ma połączeń - nie ma stacji - ...
ale chyba się nigdy nie doczekamy sensownego połączenia kolejowego dla Oksywia i okolic- 12 0
-
2018-04-23 08:21
brzmi calkiem swojsko nawet przedwojennie
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.