• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • jt (1)

    Ten projekt nic nie zmieni w rozwiazaniu korków .Najważniejsza rzecz powinien byc wykonany tunel między Sopocka i Strzelców równolegle do torów tak żeby bezkolizyjnie pojazdy z tych ulic mogły wjechać na Wielkopolską .krzyżowanie bez świateł.Parking jest po lewej stronie Wielkopolskiej jadąc do centrum praktycznie będzie wykorzystywany przez pojazdy z Kaszub ,które będą skręcały w lewo i korki ogromne będą

    • 12 3

    • tunel w wysokim nasypie?

      masz rozmach byku...

      • 2 1

  • Pętla ZKM (1)

    Jakoś na tych obrazkach nie widzę pętli autobusowej i trolejbusowej.

    • 18 1

    • w punkt

      co to za węzeł przesiadkowy jak wszystko rozrzucone w promieniu 200 metrów, z wieloma światłami

      • 4 0

  • a PKM (3)

    nadal będzie jeździła raz na godzinę?

    • 27 0

    • Trochę rzadziej

      W końcu zupełnie wystarczy, jeśli kolej METROPOLITALNA będzie jeździła w takim takcie jak osobowy do Zamościa.

      • 4 0

    • docelowo raz dziennie (1)

      • 8 0

      • dyliżans znaczy się

        • 1 0

  • Nic nie widać z tych cudownych wizualizacji (1)

    • 18 0

    • wizualizacje działają jak dyrektor w Misiu

      To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni!

      • 3 0

  • i koreczki w tamtym rejonie będą jeszcze większe w godzinach szczytu (2)

    jak zaczną cisnąć autami na parking, a po południu z niego wyjeżdżać

    • 25 0

    • zgadza się

      Wystarczy popatrzeć co się dzieje kawałek dalej, między myśliwską a gryfa pomorskiego. Ktoś se wykombinował "centrum hadlowe", nie pomyślał za to w ogóle o dojeździe.
      Nie ma dnia, żeby wjeżdżający/wyjeżdżający tam nie robili zatoru wpływającego na dąbrowę, wiczlino i wyjazdy z obwodnicy.

      • 3 0

    • wjadą na parking i co dalej?

      bo oferta i rozkład PKM to chyba jakiś ponury żart

      • 7 0

  • szczurek wciąż obiecuje, planuje, przedstawia wizualizacje tylko dlaczego nic nie powstaje??

    weź już człowieku odejdź, daj nam się rozwijać.

    • 15 0

  • Wiemy i co z tego?

    Wiemy i co z tego? Rok temu i 2 lata temu też wiedzieliśmy.

    • 6 0

  • (1)

    czyli mówiąc wprost pójdą miliony a nic się nie zmieni!
    zero prawo skrętów, zero parkingów ale za ścieżki rowerowe kosztem szykanowania pieszych i wylania tony farby + takież same bus pasy
    tego już nawet skandalem nazwać nie można...

    • 36 6

    • pieszych i tak tam nie ma

      cywilizacja się kończy na karwinach, ostatnie sklepy są przed buraczaną/nowodworcową

      niżej tylko nieużytki i blokowiska/sypialnie dla nowobogackich korposzczurów, a ci się rodzą z tyłkami przyspawanymi do samochodów

      • 3 3

  • Nigdy nie powstanie wizualizacje tych nieudaczników to dramat

    • 5 0

  • 3 miejsca kiss&ride - mogło by być więcej. (5)

    Ja wiem że nazwy ulic są stare, ale Grażyna Buraczana - stara dworcówa brzmi dziwnie.

    • 42 12

    • (1)

      Ty uwazaj, bo jak zdekomunizują, to się płetwami nakryjecie

      • 3 1

      • słusznie prawi

        wystarczy że jakiś radny-bezradny wpadnie na pomysł wybicia się i już się okaże, że Grażyna była TW a Buraczanow radzieckim generałem.

        • 4 0

    • (1)

      Podstawowe pytanie jakie dzielnice Gdyni będą mogły korzystać z PKM-ki? Bo jak tylko połączy centrum które jest już i tak dobrze skomunikowane z Karwinami i Gdańskiem to lipa.

      • 5 0

      • sensowna uwaga

        tyle że decyzja o tym zapada na zupełnie innym szczeblu

        Dodatkowo to działa w kółko: nie ma stacji - nie ma inwestycji w infrastrukturę dookoła stacji - nie ma pasażerów - nie ma połączeń - nie ma stacji - ...

        ale chyba się nigdy nie doczekamy sensownego połączenia kolejowego dla Oksywia i okolic

        • 12 0

    • brzmi calkiem swojsko nawet przedwojennie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane