• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • Odwieczny problem z wymuszeniem pierwszeństwa z Sopockiej (2)

    Gdzie ta wizualizacja? Przecież już teraz tak to wygląda!

    Szkoda, że nic nie zmieni się w układzie skrzyżowania. Teraz ludzie jadący od Sopockiej, skręcający w lewo w stronę Chwaszczyna nagminnie wymuszają pierwszeństwo na ludziach wyjeżdżających ze Strzelców: "bo przecież oni mają swój pas". Codziennie trzeba tam wjeżdżać na klaksonie bo inaczej się nie da. A itak janusze kierownicy wymachują rękami, przekonani o swojej racji i pierwszeństwie, pomimo tego, że na skrzyżowaniu skręcają w LEWO! ...

    • 16 3

    • racja, że wymuszają (1)

      Tyle że wyjazd z sopockiej w lewo powinien mieć pierwszeństwo nad strzelców (wiem, że nie ma). Strzelców to osiedlowa droga dla kilkudziesięciu samochodów, sopocka to arteria dla całych setek samochodów.

      Czemu strzelców nie ma osobnej zmiany świateł albo znaku podporządkowania to ja nie rozumiem.

      Bez wpychania się przy wyjeździe z sopockiej codzienny korek by sięgał nie brodwina, tylko monciaka.

      • 4 1

      • Przepis to przepis

        Kilkadziesiąt samochodów to tam jest w jednym tylko bloku. Gdyby faktycznie chodziło o kilkadziesiąt samochodów, to przecież nie byłoby problemu z wielkim korkiem na Sopockiej, bo mało kiedy ktokolwiek by z tamtąd wyjeżdżał. Na samym końcu Strzelców są trzy osiedla po kilka/kilkanaście bloków. W każdym z nich jest kilkadziesiąt samochodów. Nie liczę już osiedla domków i innych ludzi mieszkających tam.

        Poblemem nie byłoby pewnie dla mnie osobiście wjechanie na prawy pas i zostawienie pasa lewego dla ludzi jadących od Sopotu, gdyby nie fakt, że skrzyżowanie jest głupie i 50 metrów dalej muszę przejechać na pas lewy żeby skręcić w stronę centrum. NIKT praktycznie nie wpuszca mnie w takiej sytuacji na ten lewy pas gdy od razu na niego nie wjadę prosto ze Strzelców. W takiej sytuacji blokowany jest również pas prawy.

        Wpychanie się nie jest rozwiązaniem. Tym bardziej trąbienie, wymachiwanie rękami czy wysiadanie z samochodu i próby udowadniania swojej racji krzykiem.... Przerażające jest to, ilu kierowców nie zna przepisów i jest święcie przekonanych, że mają pierwszeństwo jadąc od Sopockiej...

        Istotnie, powinni coś z tym skrzyżowaniem zrobić, bo tak czy inaczej ciężko się po nim jeździ. Zwłaszcza przy braku kultury i wzajemnego zrozumienia.

        • 4 0

  • Uwaga! Uwaga! Zbliżają się wybory, czas na kiełbasę wyborczą.

    Nic nowego.
    Samorządność cyklicznie obiecuje przed wyborami.
    Zawsze to są grafiki na których nic nie widać.
    Ci co mają uwierzyć to uwierzą i znów kilka lat "przy korycie" i jakoś to leci na tej wiosce. :-)

    • 10 0

  • (1)

    Z mapki widac, ze parking bedzie zastawiony przez mieszkancow osiedla

    • 7 1

    • oczywiscie ze bedzie bo jest tam obecnie kilkaset aut na parkingu strzezonym

      W odbyt ich sobie nie schowamy

      • 1 0

  • Najbardziej wyczekuje obiecanych buspasow i drog rowerowych.
    Przydałby sie też jakis podjazd dla wozkow po schodach na przystanek PKM (od strony Wielkiego Kacka)

    • 5 2

  • Janusza z blachosmroda nic nieprzekona!!Trujacy zmok to dla niego synonim luksusu wiec dlaczego ma go odstawic (1)

    jazda kolejna z innymi oznacza dla niego degradacje stopy życiowej. Jedyne co ich powstrzyma to oplaty za wjazd od miasta blachosmrodem niespełniajacych najnowszych norm!
    Powinno sie wprowadzic oplaty za jazde tym złomem i obnizyc ceny biletów na komunikacje miejską.

    • 4 2

    • Dziecko drogie

      Skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też będzie cię stać na samochód. Nie płacz już.

      • 3 3

  • ja myślałem, że to już dawno zrobiono - tyle razy o tym pisaliście

    i to od dawna - ale jak zwykle w Gdyni - plany, plany

    • 6 0

  • Pytanie: co się tam zmieni?? Położą nową nawierzchnię?? Miał być nowy układ węzła, żeby rozładować korki w tym miejscu, a będzie tak samo lub gorzej

    • 9 0

  • Wybory wybory wybory

    Chyba coraz bliżej wyborów. Ludzicha otwórzcie oczy i nie wierzcie w te głupoty

    • 7 0

  • Przesiądę sie z zkm na pkm tylko pod jednym warunkiem: wspolnego biletu (2)

    Zamiast 3,2 zł + 6,5 zł ma być wspólny jednogodzinny za 7-8 zł. Koniec kropka.

    • 9 1

    • Gdynia Karwiny (1)

      To mógłby być świetny przystanek dla chcących w kilka minut dojechać do centrum miasta , ale:
      - litości, raz na godzinę?
      - bilet miesięczny zamiast około 90 złotych kosztuje około 170, brawo

      • 4 0

      • To samo kierunek Reda Rumia Wejherowo, czy nawet Oksywie

        Tylko, że w pierwszym przypadku PKM musi jeździć dużo cześciej i mieć wspólny bilet z ZKM, zaś w drugim musi wogóle zacząć kursować do północnej Gdyni.

        • 3 0

  • właśnie sprawdziłem rozkład - pociąg RAZ na godzinę... :))) (2)

    • 10 0

    • chyba że akurat odwołają (1)

      co się zdarzało już nie raz

      • 3 0

      • doprawdy? - nie korzystam, ale kibicowałem i kibicuję PKM, ale to co wyprawiają...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane