• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • I następne światła ? (4)

    Proszę napiszcie że wkradł się błąd przecież tam jest świateł jak nas...ł . Ulicę sopocką poszerzyć pas na lewo skręt utworzyć bo korek będzie do głównego Sopotu. Bo najlepiej nic nie robić a zarobić.

    • 5 1

    • nic nie da poszerzenie sopockiej u wylotu (2)

      Skoro i tak na niemal całej długości będzie miała 1 pas.
      Ogromna większość ruchu z sopockiej kieruje się w lewo, w kierunku karwin, wiczlina, obwodnicy, a nie na wprost czy w prawo.

      • 1 0

      • Jeden pas na Sopockiej wystarczy (1)

        Przecież problemem tej ulicy nie jest to, że ma jeden pas.

        • 1 0

        • Mroczny pogromca gimbazy ma rację

          pełna zgoda, poszerzenie sopockiej bez sensu, problem w skrzyżowaniu

          • 2 0

    • oglądać rysunki, jest więcej niż jeden, naprawdę polecam

      • 0 1

  • przystanek Buraczana?

    Nie ma takiego przystanku jak "Buraczana"

    • 3 0

  • nie widzę różnicy

    • 7 0

  • Mieszkaniec

    Jak tam powstanie więcej świateł, to Sopocka/ Malczewskiego stanie już całkowicie od Al. Niepodległości w Sopocie. A poza tym to ta wizualizacja wygląda tak samo jak stan obecny. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić korków które powstaną w trakcie przebudowy skrzyżowań. PKM to zupełnie niewykorzystana i zaprzepaszczona alternatywa

    • 7 2

  • Tunel dla rowerów pod węzłem zróbcie !!! (1)

    Taki jak jest pod Słowackiego w Gdańsku.
    Dobrze byłoby , gdyby przejazd lasami trójmiejskimi, np. z Matarni d Gdyni, mógł odbywać się bez przechodzenia przez jezdnię.

    proszę pomyślcie żeby zrobić tunel, a nie pchać się z rowerem przez te wszystkie skrzyżowania.

    • 3 1

    • we francji są też proste rozwiązania

      lekka kładka dla rowerów podwieszona z boku istniejącego wiaduktu.

      Minimalna ingerencja w istniejącą konstrukcję, niewielki koszt, duże usprawnienie.

      • 1 0

  • Stare w nowej grafice. Zero zmian na lepsze.

    • 5 0

  • Niestety nic rewolucyjnego korki pozostaną

    Niestety nic rewolucyjnego w prezentowanych wizualizacjach. Dołożenie dodatkowych sygnalizatorów pogorszy płynność ruchu samochodowego. Włączenie do systemu Tristar poprawi efektywność nieznacznie, a różnica zostanie skonsumowana w ciągu najbliższych dwóch lat. Wyznaczenie buspasów, oprócz jednego nowego odcinka, na istniejącym układzie komunikacyjnym nie jest dobrym rozwiązaniem. Niestety tylko kompleksowe podejście do odcinka od Alei Zwycięstwa do węzła obwodnicy mogłoby być efektywne. A tak niestety moim zdaniem pozostanie tylko fajerwerk w roku wyborczym z odnowioną nawierzchnią.

    • 6 1

  • jak będzie się dojezdzało od strony Obwodnicy na ten parking ? (1)

    jak będzie się dojezdzało od strony Obwodnicy na ten parking ?

    oberka trzeba będzie robić, czy ktoś pomyślał aby był zjazd przed utknięciem na zjeżdzie ?

    • 3 1

    • już teraz jest słabo

      bo jak kilka samochodów chce z wielkopolskiej w lewo w strzelców to im tyłki wystają na skrzyżowanie z nowodworcową.

      dołożyć do tego ruch na parking i będzie kociokwik

      • 3 0

  • (2)

    To jest bardzo wyczekiwana inwestycja przez mieszkancow calej poludniowej Gdyni, gdzie mieszka ponad 40 tysięcy osób. Mieszkam na Dąbrowie i również bardzo cieszę się z tej inwestycji. Korki na Wielkopolskiej często sięgają od ulicy Olgierda, aż do przystanku PKM, a przecież jest tam dużo miejsca, aby dołożyć dodatkowy buspas. Gdy autobusy przestaną stać w korkach być może kierowcy zaczną przesiadać się na komunikację miejską. Dopóki jednak PKM-ka nie zwiększy częstotliwości kursów trudno bedzie z niej korzystac. Budowa Trasy Kaszubskie, rusza w przyszlym roku bez przebudowy Wielkoposliej korki bylyby straszliwe.

    • 5 8

    • Dodatkowy buspas

      To i ja popieram. Tam jest miejsce na trzy buspasy. Ale to będzie buspas po gdyńsku, chlapnięte białą farbą kosztem pasa ruchu.

      • 1 0

    • Zrobią bus pas max do strzelców będzie musiał autobus wbić się na siłę spowrotem bo nie przejedzie inaczej przez most. Co najwyżej po mostku pkmki

      • 2 0

  • Nowe po staremu (1)

    Ludzie tu nic się nie zmieni poza wymiana asfaltu co za bubel brawo Sznurek

    • 4 2

    • Żeby chociaż asfalt wymienili. Jak zwykle skończy się na wiaderku farby.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane