- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (106 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Wierni odpływają - wynika z oficjalnych danych kościoła
Mniej ślubów kościelnych, mniej dzieci na lekcjach religii, mniej chrztów, mniej bierzmowanych nastolatków. Za to nieco więcej dziewięciolatków przystąpiło ostatnio do pierwszej komunii świętej. Ale to jedyny rosnący wskaźnik wśród religijnych statystyk dotyczących kościołów i parafii diecezji gdańskiej.
- Chrzty, komunie i bierzmowania w kościołach diecezji gdańskiej
- Tąpnięcie w liczbie ślubów kościelnych
- Ile dzieci chodzi na religię? W Trójmieście coraz mniej
- Alternatywa dla Kościoła katolickiego. Inne wyznania w Trójmieście
Ze statystyk publikowanych rokrocznie przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego wyłania się jednak trend, który pokazuje, że strumyk osób, które zdecydowały się "odpłynąć" ze struktur wspólnoty, zamienił się w rzekę.
Dotyczy to również problemów z rekrutacją nowych księży. Z danych autorów raportu wynika, że liczba duchownych inkardynowanych [przypisanie (przynależność) duchownego do konkretnej instytucji kościelnej - red.] do diecezji w 2022 roku wyniosła 23 tys. 765, czyli 219 mniej niż w roku poprzednim.
Najwyższą liczbę księży inkardynowanych odnotowano w diecezji tarnowskiej - 1470, krakowskiej - 1138 oraz katowickiej - 1004.
Najmniejszymi diecezjami pod względem liczby księży (nie wliczając Ordynariatu Polowego WP) były: drohiczyńska (252), elbląska (261) i ełcka (298). Liczba księży pracujących w parafiach w 2022 roku wyniosła 18,6 tys.
Liczba zakonników oraz członków stowarzyszeń życia apostolskiego w 2022 roku wynosiła łącznie 10,5 tys. (spadek z 10,7 w porównaniu do 2021 roku). Wśród zakonników 8,7 tys. (82,1 proc.) stanowili prezbiterzy (posiadający święcenie kapłańskie). Najliczniejszymi męskimi zgromadzeniami są franciszkanie, salezjanie oraz pallotyni.
W 2022 roku sakrament chrztu udzielono 302,2 tys. osobom, czyli o 4,2 proc. mniejszej liczbie
osób niż w roku poprzednim. Do I Komunii św. przystąpiło niespełna 337,2 tys. osób. Sakrament
bierzmowania przyjęło 304,7 tys. osób. Sakrament małżeństwa został udzielony 87,9 tys. parom.
Chrzty, komunie i bierzmowania w kościołach diecezji gdańskiej
W 2022 roku - w porównaniu do 2021 r., zmniejszyła się liczba chrztów z ok. 9,4 tys. do 8,8 tys. Nieznacznie wzrosła natomiast liczba dzieci przystępujących do pierwszej komunii świętej.
Nieznacznie zmniejszyła się także liczba osób przystępujących do sakramentu bierzmowania, choć nadal oscylowała w granicach 7 tys. osób.
Tąpnięcie w liczbie ślubów kościelnych
Mocno zmniejszyła się natomiast liczba par, które decydują się na przystąpienie do ślubu kościelnego. Podczas gdy w 2021 roku było ich prawie 2,4 tys., rok później już niewiele ponad 1,1 tys.
To trend, który zauważalny jest już od lat.
Ile dzieci chodzi na religię? W Trójmieście coraz mniej
Procent uczniów uczęszczających na lekcje religii w roku szkolnym 2022/23 - według danych diecezji gdańskiej - wyniósł 69,5 proc. To jeden z najniższych wskaźników w skali kraju.
Najmniejszy odsetek uczniów uczęszczających na katechezę dotyczy szkół średnich, czyli uczniów, którzy sami mogą podejmować decyzję, czy chcą chodzić na lekcję religii.
Alternatywa dla Kościoła katolickiego. Inne wyznania w Trójmieście
- Obiekty religijne innych wyznań w Gdańsku
- Obiekty religijne innych wyznań w Gdyni
- Obiekty religijne innych wyznań w Sopocie
Do budowy tego gdańskiego kościoła nieświadomie przyczynił się prezydent Stanów Zjednoczonych Jimmy Carter. W cyklu "Niezwykłe świątynie Trójmiasta" prezentujemy kościół Pierwszego Zboru Baptystów w Gdańsku.
Opinie wybrane
-
2024-01-14 12:06
Od małego chodziłem z bratem i siostrą do Kościoła. (132)
Każde z nas miało oczywiście chrzest, komunie świętą, bierzmowanie i ja z siostrą ślub kościelny.
Obecnie każde z nas ma dwójkę dzieci i nikt z nas nie chodzi już do kościoła. Nawet dzieci nie będą przystępowały do komunii świętej. Czyli licząc sześć plus sześć to dwanaście osób mniej.
Rodzice na początku robili nam wyrzuty, że jak takKażde z nas miało oczywiście chrzest, komunie świętą, bierzmowanie i ja z siostrą ślub kościelny.
Obecnie każde z nas ma dwójkę dzieci i nikt z nas nie chodzi już do kościoła. Nawet dzieci nie będą przystępowały do komunii świętej. Czyli licząc sześć plus sześć to dwanaście osób mniej.
Rodzice na początku robili nam wyrzuty, że jak tak można nie chodzić do kościoła czy nie przyjmować kolędy. Obecnie oboje są rzadko w kościele i przestali wierzyć w instytucje jaka jest kościół.
Tata mój powtarza, że Kościół sam sobie narobił biedy angażując się w politykę, brak rozliczenia pedofili i dodatkowo żyją księża jak pączki w maśle.- 1145 261
-
2024-01-15 10:21
uległeś ateizacji i moralnej degrengoladzie, która probujesz zasłonić narzekaniem na KK
- 0 6
-
2024-01-15 10:01
nieładnie brać ślub z siostrą.
- 2 1
-
2024-01-15 09:24
Ale kogo to obchodzi ? Na tym polega wolność ze robisz co chcesz , musisz siecwszystkim wytłumaczyć ?! Serio
- 1 1
-
2024-01-15 08:05
Krzywdzisz dzieci
Bardzo krzywdzisz swoje dzieci odbierając im duchowość. Ale Bóg dał Ci wolną wolę.
- 0 11
-
2024-01-15 07:24
Wierzysz w instytucje czy Boga ? (2)
W takich okolicznościach, rzeczywiście odpuść sobie katolicyzm
- 0 5
-
2024-01-15 08:32
Bóg jest wszędzie i nie potrzebuje (1)
do tego żadnych pośredników za kasę.
- 2 1
-
2024-01-17 17:20
Bóg ustanowił św.Kościół
- 0 1
-
2024-01-15 07:02
to tak jakbys miał auto i nim nie jeżdził
a potem zaczął narzekac na motoryzację, trzeba dbać o swoja wiarę i szukać Boga
- 2 1
-
2024-01-15 00:13
Pomieszanie pojęć (2)
A od kiedy do kościoła chodzi się dla księży czy instytucji. To jest miejsce rozmowy z Bogiem!!!, a nie instytucja taka jak Urząd Miejski, ZUS czy szkoła. Straciłeś wiarę to nie chodzisz. Smutne i należy ci tylko współczuć oraz pomodlić się za ciebie i rodzinę. Bez wartości zaczniesz się staczać po równi pochyłej w dół. A jak nadejdą ciężkie chwile zostaniesz z tym swoim ateizmem jak z ręką w nocniku. Tyle w temacie.
- 2 10
-
2024-01-15 16:07
A rozróżniasz wiarę od religijności? Czym innym jest chodzenie co niedzielę do kościoła i inne praktyki religijne, a czym innym życie według zasad wiary. Niemal codziennie pokazują to nam politycy PIS i ich zwolennicy, którzy mają Boga na ustach, a miłość do bliźnich to im się aż wylewa uszami...
- 0 2
-
2024-01-15 09:26
Ale tłumaczysz to komuś kto wiary nie ma tylko urzędowo zrobił sakramenty . Ludzie są d**ilne mówią nie wierze a ślub dla rodziny robią w kosciele to już wtedy niech pokarze jaja ze się sprzeciwia woli rodziny
- 0 3
-
2024-01-14 22:23
Polityką jest teraz wszystko. Jak mają nie mówić o tym, co się dzieje w Polsce?
Mówienie, że księża nie moga się angażować w politykę jest lewacką propagandą. W politykę angażują się już wszyscy: aktorzy, piosenkarze, sportowcy przestępcy. Każdy wyraża opinie. ale jak ksiądz coś powie, to jest afera!
Rozliczenie pedofilii jest problemem, ale skala tego zjawiska nie jest tak duża jak się przedstawia. Więcej pedofilliMówienie, że księża nie moga się angażować w politykę jest lewacką propagandą. W politykę angażują się już wszyscy: aktorzy, piosenkarze, sportowcy przestępcy. Każdy wyraża opinie. ale jak ksiądz coś powie, to jest afera!
Rozliczenie pedofilii jest problemem, ale skala tego zjawiska nie jest tak duża jak się przedstawia. Więcej pedofilli jest w np: szkołach, o czym w ogóle się nie wspomina (ba! nie publikuje się takich danych). A co do życia jak pączki w maśle. To zależy. Na wsiach, gdzie wiernych jest mniej i są biedniejsi, księżą nie mają tak dobrze. Emerytury mają bardzo niskie. Poza tym, pracują 7 dni w tygodniu. Mój proboszcz jeździ kilkunastoletnim autem. Oceniamy księży po tym jak ich się przedstawia w mediach, a nie jak jest w rzeczywistości.- 5 4
-
2024-01-14 20:09
W swojej wypowiedzi zrównałeś instytucje kościelne z chrześcijaństwem
To tak jakbyś stwierdził, że nie jesteś już Polakiem, bo rząd Ci nie odpowiada. IMO Ludzie odchodzą zrażeni działaniem instytucji kościelnych oraz tym, że kościół zazwyczaj nijak nie uczy budować więzi z Bogiem. W obu przypadkach to dobrze, że odchodzą, zawsze to jakiś sygnał do otrzeźwienia
- 5 1
-
2024-01-14 17:48
wierzymy nie w kościół a jak P myśli ile P będzie na tym świecie 100 lat a wiara katolicka ma 2000 lat
- 1 3
-
2024-01-14 17:43
i tak wszyscy umrą
- 2 2
-
2024-01-14 17:06
Z tego co piszesz wynika,że chodziłeś do kościoła
ale sam nie do końca wiedziałeś po co i dlaczego. Do kościoła chodzi się przez wiarę w Boga i dla Boga a nie jak napisałeś przez wiarę w instytucję Kościoła (powinieneś to pisać z wielkiej litery bo kościół i Kościół to nie to samo ).
Uważam ,że jeśli ludzie mają chodzić do kościoła i stać przed nim na pogaduszkach jak czyniło wielu za komunyale sam nie do końca wiedziałeś po co i dlaczego. Do kościoła chodzi się przez wiarę w Boga i dla Boga a nie jak napisałeś przez wiarę w instytucję Kościoła (powinieneś to pisać z wielkiej litery bo kościół i Kościół to nie to samo ).
Uważam ,że jeśli ludzie mają chodzić do kościoła i stać przed nim na pogaduszkach jak czyniło wielu za komuny to lepiej aby chodzili tylko ci , którzy wiedzą po co to jest. Ostatnie zdanie wyraźnie też wskazuje jak zindoktrynowane jest nasze społeczeństwo przez tzw media typu WP.- 8 4
-
2024-01-14 17:02
Najpierw trzeba
by usunąc z Kościoła antychrystów którzy sprawują tam b, wysokie stanowiska... Za wysokie!
- 9 1
-
2024-01-14 16:53
Każdy katolik (10)
powinien być razem z kościołem. Taka jest nasza wiara . Nie martwić się kto robi zło kościołowi. Otrzymają '' nagrodę ''.
- 4 12
-
2024-01-14 19:24
Nasza wiara? (9)
A co to wiara? Są dwa kryteria, które determinują w co wierzysz. Czas i miejsce twojego urodzenia. Gdybyś urodził się na terenie obecnej Polski ale ponad tysiąc lat temu to wierzyłbyś w bogów słowiańskich na czele z Perunem a gdybyś urodził się ponad 2 tys. lat temu w Grecji to wierzyłbyś w Zeusa, Apolla i Dionizosa. A gdybyś urodził się obecnie na
A co to wiara? Są dwa kryteria, które determinują w co wierzysz. Czas i miejsce twojego urodzenia. Gdybyś urodził się na terenie obecnej Polski ale ponad tysiąc lat temu to wierzyłbyś w bogów słowiańskich na czele z Perunem a gdybyś urodził się ponad 2 tys. lat temu w Grecji to wierzyłbyś w Zeusa, Apolla i Dionizosa. A gdybyś urodził się obecnie na bliskim wschodzie wierzyłbyś w Allacha. Można tak wymieniać I każdy wierzy, że tylko jego bóg jest prawdziwy a inne religie są zmyślone. Wg. dostępnych danych dziś na świecie jest ponad 4 tys. religii. Wraz z postępem nauki coraz mnie ludzi wierzy w bogów bo większość zjawisk pogodowych, fizycznych itd. ma wyjasnienie naukowe. Religia to potężna władza nad umysłami.
Za jakiś czas nie będzie religii chrześcijańskiej a jedynie mitologia chrześcijańska bo zostanie zastąpiona inna religia.- 14 10
-
2024-01-15 10:26
Postep nauki powiadasz
Tak tylko ten postęp nie daje remedium i odp. na wszystko. W dalszym ciągu nie ma leków na wiele ciężkich chorób, człowiek jest istotą śmiertleną. Na powstanie świata, człowieka są tylko i aż teorie, więc zakres poznania ludzkiego jest w jakimś stopniu ograniczony. " są rzeczy na ziemi i w niebie o którym się filozofom (niektórzy powiedzą fizjologom;) nie śniło".
- 6 2
-
2024-01-15 10:17
Tylko osoba wierzącą powie
że nauka, poznanie, rozum i mądrość pochodzą również od Boga, a dał je ludziom po to, żeby sobie na ziemi radzili, więc pojęcie nauki i Boga nie wchodzi w takim układzie rozumowania w sprzeczność
- 6 1
-
2024-01-15 07:03
(5)
I serio, takie bzdurki mógł napisać tylko ateista
- 1 8
-
2024-01-15 09:00
(2)
A ty ani jednej z tych "bzdurek" nie potrafisz zanegować xD
- 3 7
-
2024-01-15 10:49
No jak ktoś zlicza religie 4000
Typu "Kościół latającego potwora spaghetti? I inne bo zostały zarejestrowane dla fanu to o czym tu można prowadzić poważny dialog na argumenty?
- 6 2
-
2024-01-15 10:28
Przecież zanegowaniem politeizmu i "mitologii"
Jest właśnie katolicyzm, który jest odpowiedzią
- 6 1
-
2024-01-15 08:45
nie ma ani jednej bzdurki w tym co napisał (1)
bo po prostu podał fakty. Jednak w twoim oczadziałym umyśle wszystko, co mówi ateista, musi być nieprawdą. Wręcz skompromitowaną "bzdurką". A fe, wstydź się.
- 5 6
-
2024-01-15 10:44
A dla Ciebie z kolei w odwrotną stronę
Wszystko co mówi jest prawdą. Może lepiej samemu dojść do własnej prawdy nie opierjąc się tak mocno na tym co mówią inni?każdy ma swój rozum i może samodzielnie myśleć
- 6 0
-
2024-01-14 21:20
śmieszny troche jesteś,ateisto...
- 3 9
-
2024-01-14 16:32
Widac wasza rodzinna wiara byla o kant d rozbic (1)
Do kościoła nie idziesz dla księdza. A wy pewnie chodziliście dla sąsiadów.
Teraz jesteście tacy europejscy nowoczesni i gdańskowi.- 11 15
-
2024-01-14 16:51
O, jak łatwo się osądza. Prawdziwy Polak-katolik się odezwał.
- 13 4
-
2024-01-14 15:51
Miałeś ślub koscielny z siostrą?
- 4 3
-
2024-01-14 15:24
"i ja z siostrą ślub kościelny"
O, aż tak się kościół unowocześnił?
A może co łaska było wielkości nie do odrzucenia?- 6 5
-
2024-01-14 14:23
8 lat (1)
Rządów PIsu skutecznie obrzydziło wszystko a szczególnie kościół. Bo niby tacy kościólkowi a piekło stworzyli nam Polakom.
- 37 15
-
2024-01-14 15:06
Emerytka hahah troll paskudny - twoich komentarzy to już ponad 100 tu jest
- 8 21
-
2024-01-14 14:14
Przyjaciół poznaje się w biedzie. (9)
Opisana przez Ciebie sytuacja dotknęła również moją rodzinę. Moje córki z rodzinami również wpadły do tej rzeki i popłynęły z prądem, natomiast ta sytuacja, w nas, rodzicach umocniła wiarę. Też moglibyśmy iść na łatwiznę i zachować się, jak twoi rodzice. W Waszej opinii być może teraz tworzycie światopoglądową awangardę, która negując istnienie
Opisana przez Ciebie sytuacja dotknęła również moją rodzinę. Moje córki z rodzinami również wpadły do tej rzeki i popłynęły z prądem, natomiast ta sytuacja, w nas, rodzicach umocniła wiarę. Też moglibyśmy iść na łatwiznę i zachować się, jak twoi rodzice. W Waszej opinii być może teraz tworzycie światopoglądową awangardę, która negując istnienie grzechu ma niby dać uczucie wolności. W naszej opinii po prostu zdradziliście Kościół, który wszedł w trudny czas i nie ma nic do rzeczy, że te problemy Kościół zawdzięcza przede wszystkim tym, którzy stoją na Jego czele.
- 19 49
-
2024-01-14 17:23
Takich ludzi należy unikać. (1)
Czemu wnioskujesz, że jest jakaś opinia. Zachowujesz się jak typowy wyznawca wiary z klapkami na oczach. Problem polega na braku ewolucji jakiegokolwiek kościoła/wiary. Czasy się zmieniają w zawrotnym tempie, kościoły nie. Taka forma i bazowanie na średniowiecznej wersji opowieści o bogu, hm powiem tak powodzenia. Nie odnosząc się do raka jakim
Czemu wnioskujesz, że jest jakaś opinia. Zachowujesz się jak typowy wyznawca wiary z klapkami na oczach. Problem polega na braku ewolucji jakiegokolwiek kościoła/wiary. Czasy się zmieniają w zawrotnym tempie, kościoły nie. Taka forma i bazowanie na średniowiecznej wersji opowieści o bogu, hm powiem tak powodzenia. Nie odnosząc się do raka jakim jest kościół katolicki. Postawiłaś tezę, zadałaś pytanie i sama sobie na nie odpowiedziałaś. Najgorszy typ człowieka, klapki na oczach i wąski światopogląd, nie jedziesz naszymi torami to nie możesz jechać.
- 5 6
-
2024-01-15 13:07
Tiiia. Kościół Katolicki będą reformować Kowalski z Nowakiem, bo nie mają klapek na oczach i wydaje im się, że idą z duchem
czasów Z lewactwem szkoda brnąć w dyskusję
- 0 1
-
2024-01-14 15:06
Do odczuwania uczyć wyższych, do moralności (1)
ludzie nie potrzebują pojęcia grzechu z jakiejś religii i wykładanego przez jakiegoś degenerata w kiecce.
Uświadom to sobie. I ty też nie musisz być niewolnikiem tych czarnych pijawek i wykolejeńców moralnych, jakimi są księża.
O dodam ci, że i ja pokazałam rodzicom swoim przykładem, że od Kościoła należy trzyma się z daleka. Nieludzie nie potrzebują pojęcia grzechu z jakiejś religii i wykładanego przez jakiegoś degenerata w kiecce.
Uświadom to sobie. I ty też nie musisz być niewolnikiem tych czarnych pijawek i wykolejeńców moralnych, jakimi są księża.
O dodam ci, że i ja pokazałam rodzicom swoim przykładem, że od Kościoła należy trzyma się z daleka. Nie mamy już z tym bagnem nic wspólnego i w żadnym pokoleniu. (Tylko widzisz, częściowo jest to kwestia wzorów, dojrzałości a częściowo inteligencji... a tego niektórzy nie przeskoczą.)- 16 9
-
2024-01-15 10:38
Albo kwestia braku wiary
- 0 0
-
2024-01-14 14:31
Na lekcjach religii (4)
Nauczyli mnie,że Pan Bóg jest wszędzie.Wiec pomodlić się mogę w domu,w lesie, na ulicy . Najważniejsze żeby być dobrym człowiekiem.
- 36 12
-
2024-01-15 10:36
A jak przyjmiesz ciało Chrystusa?
To ono daje życie duszy, życie wieczne. Kto spożywa Moje ciało i krew Moją pije, trwa we Mnie, a Ja w Nim, będzie żył na wieki
- 1 3
-
2024-01-14 19:55
W lesie czy na ulicy homilii nie usłyszysz. Twoja bajeczka bardzo się podobała np. dyrektorom czy kierownikom (1)
robiącym z młodszej podwładnej usługodawczynię od wiadomych usług; zapłacili korzyściami czy kasą, to je świadczyła. Taki człowiek to oczywiście, że (mając 35 czy poniżej 50 lat) nie chciał z żoną i np. córką chodzić w niedziele na msze, bo jakby do komunii przystępował? Po kilku razach żona czy żona i i nastoletnia córka coś by podejrzewać
robiącym z młodszej podwładnej usługodawczynię od wiadomych usług; zapłacili korzyściami czy kasą, to je świadczyła. Taki człowiek to oczywiście, że (mając 35 czy poniżej 50 lat) nie chciał z żoną i np. córką chodzić w niedziele na msze, bo jakby do komunii przystępował? Po kilku razach żona czy żona i i nastoletnia córka coś by podejrzewać zaczęły... To wymyślał bajki, że "po co chodzić, ci księża pouczają, a jacy są?" A typ "dopalał" swoją podwłądną 2-3 razy tygodniowo. No jeśli się nie dało (był wicedyrektorem i w godzinach pracy nie bardzo mogli 'zmywać się' z roboty, gdy był dyrektor biura), to choć raz na dwa tygodnie.
- 4 8
-
2024-01-15 06:39
Czasem lepiej tej homilii nie wysłuchać, serio.
- 4 0
-
2024-01-14 15:07
Torllu spadaj już bo mnogość twoicj komenatarzy aż bije po oczach (z podpisem takim czy innym lub wiele bez)
- 2 17
-
2024-01-14 14:10
A sędziowie nie pchają się w politykę a nie ma wśród nich pedofili? (6)
A nauczyciele nie pchają się w politykę i nie ma wśród nich pedofili? Tak można długo pytać ale tych pytań nie chce się słyszeć ale wystarczy wytrych kościół-ksiądz i już się wrzawa podnosi. Lewacy i komuniści obiecali że w taki czy inny sposób będą walczyć z kościołem i jak widać całkiem skutecznie. Trafili swoimi hasłami na prymitywne jednostki, których jak widać nie brakuje i wiara traci na wartości, szczególnie w Polsce gdzie ludźmi łatwo sterować.
- 19 34
-
2024-01-14 14:46
(1)
Różnica jest taka, że nauczyciel pedofil trafia do więzienia, ksiądz pedofil - na inną placówkę.
- 35 7
-
2024-01-14 15:36
Bredzisz !
- 5 19
-
2024-01-14 14:32
A Kto rzucił hasło "opiłować katolików"? (3)
I w jakim kontekście?Przypomnijcie czy to nie jest polityczna nagona?
- 18 11
-
2024-01-14 15:29
Opiłować z przywilejów, jakie niesłusznie posiadają. (1)
W konstytucji mamy zdaje się rozdział kościoła od państwa.
- 24 7
-
2024-01-14 19:47
No właśnie widzieliśmy wszyscy przy sprawie pewnego dużego świecznika, jaki to rozdział religii od państwa jest w sejmie
Że też przepisy się wtedy wyłącza, przeciwpożarowe (zakaz używania otwartego ognia).
- 12 2
-
2024-01-14 15:03
tak takie słowa padły i były one jawnym dyskryminowaniem katolików
a powiedział to poseł PO Sławomir Nitras
- 17 12
-
2024-01-14 14:03
Ale ta wiara (1)
nie polega na tym, żeby wierzyć w kościół tylko w Boga, więc trochę nie łapię ...
- 21 8
-
2024-01-14 15:01
Dokładnie.
- 3 3
-
2024-01-14 13:43
(25)
Hmmm, czyli dojrzewałeś w wierze jako dziecko, wziąłeś ślub kościelny, ale przestałeś chodzić bo księża, niewyjaśnione sprawy przez Kościół itd.? Czy Twoje życie jest wartościowe? Pytam,bo ja zmieniłam parafie, jeżdżę do innego kościoła w innej dzielnicy, tam znalazłam to czego szukałam, wspanialego proboszcza, Kapłanów zaangażowanych, kościół pęka w szwach w każdą niedzielę. Masz wybór
- 52 47
-
2024-01-14 14:45
No i co z tego?
- 3 7
-
2024-01-14 14:14
Robię dokładnie to samo (4)
Odwiedzam różne gdańskie kościoły i chodzę tam, gdzie mi odpowiada, a jest z czego wybierać, więc każdy kto chce ma szansę znaleźć to czego szuka-niewielkim nakładem. nawet z ciekawości warto też się zainteresować i pozwiedzać świątynie,bo jest dużo ciekawych zabytków
- 26 14
-
2024-01-15 06:37
A jak ktoś w kolejnym kościele trafia na lipę, to co ma zrobić? (2)
- 0 1
-
2024-01-15 10:33
Nie poddawać się i szukać dalej
To nic nie kosztuje
- 6 0
-
2024-01-15 10:32
Szukać dalej
W Gdańsku nie możesz narzekać na brak możliwości w tej materii
- 7 0
-
2024-01-14 20:52
Ponieważ napisałeś słowa pozytywnej prawdy, już masz komentarz dosłownie ubiczowany minusami
- 5 1
-
2024-01-14 14:01
(18)
Pewnie zauważył, że kościół to tylko instytucja do prania mózgu i kontroli nad człowiekiem, bo możesz być dobrym człowiekiem bez słuchania pedofilów?
- 56 27
-
2024-01-15 10:30
Bo wszyscy księża to pedofile.. (2)
Od czterdziestu lat jestem w Kościele i żadnego pedofila nie spotkałam. Nie piszę, że temat nie istnieje, ale jest marginalny. Inna kwestia to to, co Kościół robi z przestępcami w swoich kręgach. Na to zgody nie ma i nie będzie. Amen.
- 0 1
-
2024-01-15 14:03
Ja od 45 i owszem, spotkałam. (1)
Tylko w momencie spotkania nie wiedziałam że to pedofil. Wyszło po jakimś czasie.
W Ameryce Południowej nie byłaś i w związku z tym Ameryka Południowa nie istnieje, co? ;)- 0 0
-
2024-01-15 17:09
Przeciez napisał,że nie kwestionje problemu
Tylko sam,na szczęście, nie spotkał, chyba ma prawo napisać o swoich doświadczeniach-jakoś Ty nikogo nie prosząc o pozwolenie piszesz o swoich
- 5 0
-
2024-01-14 15:48
"do prania mózgu i kontroli nad człowiekiem" (2)
To chyba politycy są w tym mistrzami?
- 12 5
-
2024-01-14 19:33
sPOKO ;)
- 7 3
-
2024-01-14 16:17
A kimże są "książęta kościoła", jeśli nie rasowymi politykami? Zamiast szytych na miarę garniaków noszą purpurę i to w zasadzie cała różnica.
- 10 6
-
2024-01-14 15:47
Wrzucanie wszystkich do jednego wora
I przyklejanie łatki "pedofile" to zło-takie sformułowanie do wszystkich jest skandaliczne. Dobrze się z tym czujesz, bo tym samym obrażasz i niewinne osoby. Cel uświęca środki?
- 13 6
-
2024-01-14 15:32
Jak możesz to dla czego słuchasz polityków i celebrytów ?
A to właśnie największa sieć pedofilów i zboczeńców !
- 8 1
-
2024-01-14 14:15
(6)
Z danych opublikowanych przez Jakiego wynika, że wśród 877 więźniów skazanych za przestępstwa molestowania i pedofilii największą grupę stanowią osoby bez zawodu - 275 osadzonych. Jest także 144 pracowników prac dorywczych, 50 murarzy, 22 magazynierów, 21 rolników, 19 robotników budowlanych, 12 elektryków, czy 11 stolarzy.
Skazanych zaZ danych opublikowanych przez Jakiego wynika, że wśród 877 więźniów skazanych za przestępstwa molestowania i pedofilii największą grupę stanowią osoby bez zawodu - 275 osadzonych. Jest także 144 pracowników prac dorywczych, 50 murarzy, 22 magazynierów, 21 rolników, 19 robotników budowlanych, 12 elektryków, czy 11 stolarzy.
Skazanych za przestępstwa molestowania i pedofilii jest też 2 księży i 1 zakonnik. Wyrok za tego typu przestępstwa odsiaduje również 6 nauczycieli - w tym informatyki, języka polskiego, muzyki i wychowania fizycznego oraz jeden psycholog i jeden pedagog szkolny. (źródło Polsat)- 26 15
-
2024-01-14 15:34
Zapomniałeś dodać że politycy i celebryci
w tym twoim rankingu się nie pojawili bo oni po prostu nie dadzą się zamknąć i nie zakłamuj rzeczywistości !
- 20 1
-
2024-01-14 15:28
Proste, takiego np. stolarza po takiej akcji nie przenoszą do innej stolarni.
Lecz do więzienia.
- 31 2
-
2024-01-14 14:58
A tylko Kościół stworzył cały system chronienia (1)
i wspierania w zbrodniach pedofilów kościelnych. Najwyższa odpowiedzialność? Przeniesienie do parafii gdzie jest więcej potencjalnych ofiar.
- 41 7
-
2024-01-15 16:05
I do tego to księża, a nie murarze czy rolnicy, grzmią z ambon jakim to grzechem jest życie bez ślubu czy aborcja. Tylko przedstawiciele tej instytucji próbują pouczać innych jak mają żyć, strasząc przy tym ogniem piekielnym. A jak ktoś kiedyś powiedział, piekło będzie głowami księży wybrukowane.
- 1 0
-
2024-01-14 14:28
(1)
i co z tego wynika?
- 14 13
-
2024-01-14 14:47
Że księża unikają odpowiedzialności za swoje czyny.
- 48 12
-
2024-01-14 14:12
A ja zauważyłam, że oceniasz własną miarą. (2)
Klasyczne tłumaczenie człowieka z upapranym sumieniem.
- 19 23
-
2024-01-14 19:43
Bezczelny jesteś.
- 4 3
-
2024-01-14 14:59
W punkt!
Trafnie go podsumowałeś.
- 8 9
-
2024-01-14 12:56
Jak to łatwo sobie mozna poszukać usprawiedliwienia (7)
Panie Boże olałem Cie bo księża też to robili bo oni też......
- 34 39
-
2024-01-14 14:10
Chyba jednak nie wszystko i nie wszyscy w instytucji kościelnej zasługują na pogardę? (1)
Może warto popracować nad tym, aby naprawić to co jest złe i nie wyrzucać przysłowiowego dziecka z kąpielą?
- 23 17
-
2024-01-14 16:12
Może warto popracować
Może skieruj tę sugestię do funkcjonariuszy KK, przede wszystkim w randze od biskupa wzwyż, bo póki co to tzw. wierni mają w nim g... do gadania. Mają słuchać swego duszpasterza, łożyć na tacę i nie wnikać jak się prowadzi wierchuszka.
- 17 10
-
2024-01-14 14:00
(4)
Ty wierzysz w Boga czy księdza? Jakbyś urodził się 500km na wschód wierzyłbyś w innego księdza/Boga
- 45 8
-
2024-01-14 14:33
A może wszyscy jesteśmy dziećmi jednego Boga (3)
?
- 11 3
-
2024-01-14 14:58
ja jestem dzieckiem Bożym przyznaję się do tego, czytam też Pismo Święte (2)
- 14 7
-
2024-01-14 18:23
Tak, tak niewolniku.
- 4 9
-
2024-01-14 16:09
Czytasz, a zdanie rozpoczynasz małą literą i kropkę na końcu to zjadasz.
- 9 11
-
2024-01-14 12:37
(18)
Zgadzam się z Tobą niestety żal mi , że tak się stało, ale kościół stracił mnie.A stało się to przez butę i arogancję księży.
- 40 24
-
2024-01-15 18:34
Do Kościoła się chodzi dla Boga, nie dla księdza
A jak trwoga, to do Boga...
- 1 1
-
2024-01-14 16:41
(1)
I przez zajmowanie się polityką, od tego się zaczęło moje niechodzenie do kościoła
- 10 3
-
2024-01-15 18:41
Kościół musi mówić prawdę i nie może milczeć
Jeśli politycy decydują o tym, iż można zabijać dzieci (aborcja) to Kościół nie może milczeć !!
- 1 0
-
2024-01-14 14:14
Ciekawe, a Sekielski i inni nie ma z tym nic wspólnego? (2)
- 14 14
-
2024-01-14 21:46
(1)
Serio myslusz, ze jakis autorytet z neta za mnie mysli ???
Mam swoje zdanie.Analizuje i wyciagam wnioski.
I wymagam panstwa wolnego od religii. Kazdej.- 7 2
-
2024-01-15 18:39
Zapraszamy do Korei Północnej
Korea Północna - państwo w pełni ateistyczne
- 0 0
-
2024-01-14 14:10
Szkoda że wierzyłeś w kościół a nie w Boga
- 30 21
-
2024-01-14 14:10
A gdzie w tym wszystkim jet miejsce dla Boga? (10)
W tym całym sporze?
- 39 23
-
2024-01-14 15:33
(4)
Bóg jest wszędzie. Ale raczej nie w kościele
- 42 20
-
2024-01-14 16:06
(1)
To chyba ostatnie miejsce, w którym można Go spotkać.
- 14 11
-
2024-01-15 18:38
Jezus żyje
I jest żywy w Kościele, w Eucharystii
- 0 0
-
2024-01-14 16:00
Boga nie ma nigdzie, również w kościele. (1)
Przestańcie żyć mrzonkami o jakiejś sile wyższej.
- 27 32
-
2024-01-15 18:36
Jak śmierć zajrzy w oczy, wtedy Boże ratuj !
Ale może już być za późno.
- 0 0
-
2024-01-14 14:47
W sercu. (4)
A bardziej obrazowo - aby biegać nie potrzebujesz bieżni. Aby wierzyć i być dobrym człowiekiem nie potrzebujesz budynku czy instytucji.
- 58 17
-
2024-01-14 14:57
(3)
Jestem zszokowny że pewnie połowa wszystkoch komentarzy pod tym artykułem jest Twojego autorstwa a tym wpisem pokazujesz już totelne dno duchowe zaś w innych nienawiść do kościoła. Po co to robisz? Po co dominujesz dyskusję tym samym starasz się narzucić w tak perfidny sposób swój pogląd?
- 14 50
-
2024-01-15 08:36
myślisz, że to wszystko pisze jedna osoba?
no to gratuluję światopoglądu. Dosłownie jeden jedyny człowiek ma na pieńku z Kościołem... geniuszu ty.
- 3 7
-
2024-01-14 15:14
Ale wiesz, to kosciol probuje innym narzucic swoj światopoglad (1)
W sprawie aborcji invitro nawet rozwody czy sposób spędzania niedzieli
I sięga do kieszeni nas wszystkich, bez przejrzystości swoich finansów- 46 17
-
2024-01-15 10:37
to "kościół" ma się do Ciebie dopasować
Żeby było wygodniej? A jak ma inne zdanie to ma siedzieć cicho i nie wyrażać go głośno , bo to niemodne?
- 8 1
-
2024-01-14 12:22
Kto ci udzielil slubu z siostra? (10)
- 82 62
-
2024-01-15 08:18
PB
Haha, człowieku zrobiłeś mi dzień
Pozdrawiam- 0 0
-
2024-01-14 12:47
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. (8)
Ale chyba nie jesteś Polakiem skoro nie rozumiesz.
- 38 51
-
2024-01-14 17:44
ty chyba nie rozumiesz co tworca wpisu napisal
wyraźnie napisał ze ślub ma z siostrą i ma z nią dzieci
- 8 5
-
2024-01-14 15:26
Przecież napisał wprost że dostał z siostrą ślub kościelny. (4)
Nie śluby, nie każde z nich, lecz "z siostrą". Jeden ślub. Taka sytuacja :D
- 28 14
-
2024-01-14 16:05
(3)
Do końca pewien nie jestem, ale za zgodą papieża chyba jest to możliwe jeśli będzie to "białe małżeństwo".
- 4 11
-
2024-01-14 23:07
(2)
miłość do siostry jest spoko, tylko nasze dzieci jakieś takie mniej rozgarnięte
- 4 0
-
2024-01-15 05:56
(1)
Dlatego pisałem o białym małżeństwie, ale najwyraźniej nie wiesz co to jest. Pisałem o tej zgodzie papieża zupełnie poważnie, bo kiedyś wpadł mi w ręce tekst dotyczący różnych wyjątkowych dyspens papieskich. Ale żeby coś wiedzieć, to trzeba czytać i interesować się różnymi ciekawymi rzeczami, a nie tylko klepać bezmyślnie zdrowaśki.
- 1 2
-
2024-01-15 08:34
"białe małżeństwo" to jak świnka morska
bezsensowne wymyślanie deprecjonowanie pojęć
- 0 0
-
2024-01-14 14:11
Inteligencja się kłania (1)
Umiejętność wyłapania sarkazmu czy ironii jest następnym stopniem wtajemniczenia w temacie czytania ze zrozumieniem.
- 51 14
-
2024-01-14 17:30
Nie odebrałem tego jako sarkazm, chyba nie umiesz pisać tego co chcesz przekazać innemu człowiekowi
- 4 14
-
2024-01-14 12:19
(5)
Czy konkretnie twoja parafia i twój proboszcz ma rozwiązać problem pedofilii? Idź się pruć do Watykanu.
- 38 159
-
2024-01-15 11:57
Jesli ty, jako wierny, nie poczuwasz sie do wspolodpowiedzialnosci za instytucje, jaka tworzysz, i uwazasz, ze nie jestes moralnie zobowiazany do niczego w sprawie pedofiliii, to... nie ludz sie, ze trafisz do nieba.
- 1 3
-
2024-01-14 19:35
Długo przeciw Kościołowi pracowały portale 0net - np. 12-15 lat temu, czy od iluś lat Wirtualna "Polska" (3)
Niestety, te 12-15 lat temu polscy biskupi biernie milczeli, gdy na stronie głównej 0netu w każdą niedzielę na poczesnym miejscu widniał artykuł napuszczający na Kościół, księży, jakąś parafię; oczywiście opłaty za to czy owo były uwielbianym tematem, bo przydatnym do podpuszczania ludzi. Dziś rano na Wirtualnej Polsce na poczesnym pierwszym
Niestety, te 12-15 lat temu polscy biskupi biernie milczeli, gdy na stronie głównej 0netu w każdą niedzielę na poczesnym miejscu widniał artykuł napuszczający na Kościół, księży, jakąś parafię; oczywiście opłaty za to czy owo były uwielbianym tematem, bo przydatnym do podpuszczania ludzi. Dziś rano na Wirtualnej Polsce na poczesnym pierwszym miejscu był artykuł szk@lujący księży. Ale gdy w kwietniu ub. roku w Warszawie w zabytkowej kapliczce przed zabytkowym kościołem islmista zniszczył figurkę Matki Boskiej, to na WP była to wiadomość dopiero pod koniec pierwszej trzydziestki, jakiś "kafelek" nisko, niejednoznacznie zatytułowany i w dodatku przenoszący na O2.
- 36 69
-
2024-01-15 10:22
to prawda, demoliberalne zło niszczyło KK
- 4 1
-
2024-01-14 20:51
Tak, tak, oczywiście (1)
A biedni biskupi ze swoich pałaców, zamiast skupiać się na polityce i ukrywaniu pedofilów po parafiach mogli "walczyć" z tymi, którzy o tym piszą. Chłopie, chyba za dużo kadzidła...
- 54 12
-
2024-01-15 08:44
Takie to kadzidło
Musiało dobrze chłopem zabujać :)
- 4 0
-
2024-01-14 12:12
(7)
Prawda w 100%! Popieram przedmówcę w całej rozciągłości! U mnie w rodzinach, jest podobnie!
- 160 47
-
2024-01-14 14:04
A to cały czas nie pisze jedna i ta sama osoba? rodzina? (6)
- 43 90
-
2024-01-14 20:48
Tak, tak (5)
I dodatkowo sama siebie kilkaset razy "pulsuje"...
- 40 11
-
2024-01-15 10:40
Może są tu tacy farmerzy co wyciskają
"Sok z buraka"?
- 7 1
-
2024-01-15 10:39
Ta to się nazywa trolling
- 6 0
-
2024-01-14 21:23
Zmadrzejesz... za 20 lat (2)
Obys nie musial tydzien kleczec na dywaniku... wtedy juz wyboru ci nikt nie zostawi
- 9 43
-
2024-01-15 03:45
Mi to katechetka na telli religii w latach 90 kazała na końcu klasy pod ławką całą lekcje siedzieć (1)
Niby, bliźnim się powinno przebaczać, a był ze mnie urwis. Więc nie nastawiam drugiego policzka jak ktoś mi przyjbe.
- 8 4
-
2024-01-15 08:46
Osioł
Na J.polskim chyba też pod ławką siedziałeś.
- 5 3
-
2024-01-14 12:12
Dokładnie jest tak jak piszesz. Mógłbym to samo napisać.
- 64 30
-
2024-01-14 12:15
Niestety, nie w taki sposób (44)
Człowiek potrzebuje w coś lub kogoś wierzyć, w siebie, w Boga, w wyższą siłę, w siłę pieniądza, różnie ale instytucja jaką jest Kościół skutecznie zniechęca do siebie ludzi, którzy potrafią obiektywnie spojrzeć na to, jak wygląda w niej sytuacja, a wygląda źle
- 496 143
-
2024-01-15 03:10
(1)
A może poprostu tak zwana 'wiara' się już wypaliła. Tylko ludziom trudno się przyznać w co tak naprawdę wierzą, co im daje im ukojenie i nadzieję. Może warto odpowiedzieć sobie na pytanie po co ja wierzę, co mi to daje. Czasami najtrudniej jest przyznać się sobie samemu w co tak naprawdę wierzyłem przez te wszystkie lata. W kościele, jak również
A może poprostu tak zwana 'wiara' się już wypaliła. Tylko ludziom trudno się przyznać w co tak naprawdę wierzą, co im daje im ukojenie i nadzieję. Może warto odpowiedzieć sobie na pytanie po co ja wierzę, co mi to daje. Czasami najtrudniej jest przyznać się sobie samemu w co tak naprawdę wierzyłem przez te wszystkie lata. W kościele, jak również w codziennym funkcjonowaniu jest pełno wyniosłych stwierdzeń, wyznań. Ale czy tak naprawdę reprezentują one to co czuję, kim jestem i co robię? Wg mnie wiara powinna dawać nadzieję i spełnienie moich oczekiwań co do tego co się stanie ze mną po śmierci.Jak będzie wyglądał ten świat. Po wielu latach religi, uczęszczania do kościoła, przyjmowania kolęd, itp. ja mogę powiedzieć że tego nie wiem. W każdym bądź razie nie kupuję tego. Nie w tych czasach.
- 3 1
-
2024-01-15 09:16
Jak to mówią
Po śmierci się przekonasz
- 7 0
-
2024-01-14 21:48
Czy aby napewno potrzebuje.
- 2 0
-
2024-01-14 18:56
tyle, że człowiek nie potrzebuje tak naprawdę w nic wierzyć.
jest bombardowany narracją kościoła, polityków, korporacji, influencerów itp itd.
- 6 0
-
2024-01-14 13:23
Niby czemu musi w cos wierzyc? (3)
Nie zastapilem kosciola niczym nowym. Zadnym medytowaniem, joga, dragami, czy odwroconym systemem wartosci
- 16 3
-
2024-01-14 18:58
Zastąpiłeś, każdy ma swoje bożki i coś w czym pokłada ufność
W twoim przypadku to pewnie jest kasa
- 0 6
-
2024-01-14 15:09
Gdzie napisałem, że musi?
- 6 0
-
2024-01-14 14:18
Wierzyłeś w kościół
Jesteś żałosny. Bo kościół to tylko instytucja, księża to tylko ludzie a wierzyć to warto w Boga
- 9 12
-
2024-01-14 12:52
"Człowiek potrzebuje w coś lub kogoś wierzyć,,," (1)
frazes
- 11 10
-
2024-01-14 15:10
Uwielbiam jak ktoś słowa wycina z kontekstu
- 2 1
-
2024-01-14 12:40
Jeszcze 200 lat temu kościół mógł na legalu palić na stosie (21)
Więc teraz i tak jest o wiele lepiej niż kiedyś
- 33 16
-
2024-01-14 13:19
I co będziesz wypominał (17)
Niemcom holocaust? Ukraińcom Wołyń? Amerykanom zrzucenie bomb atomowych? Ogarnij może fakt, że ludzie popadają w różne herezje, a religia katolicka ogólnie nie uczy jednak nic złego tylko miłości bliźniego, a jak kto to rozumie to już inna sprawa. Człowiek jest istotą wolna
- 14 20
-
2024-01-14 20:20
Czemu mieszasz Amerykanów i atom z lud 0bójcami ?? (4)
To były uprawnione działania wojenne, które w dodatku ocaliły życie wielu nie tylko Amerykanów, ale Japończyków też. Japońscy generałowie przecież przeciw amerykańskim desantom, pod ogień amerykańskich pancerników i b0mby lotnictwa z lotniskowców, chcieli pchać wieśniaków mających kapelusze, chodaki i zaostrzone kije bambusowe! A tak dwoma nowoczesnymi b0mbkami wybito im z głowy.
- 5 7
-
2024-01-15 09:14
? Serio?? (2)
uważasz, że 2 bomby miały sens? Do dziś historycy się spieraja. Zobacz ile ludzi zginęło jak dla Ciebie to taki piard i w jakich męczarniach-to tak w kwestii "ocalenia życia"
- 6 0
-
2024-01-15 12:07
(1)
Jeśli do dziś historycy się spierają, to znaczy, że jednak wg niektórych sens był, a Ty arbitralnie mówisz: nie, nie było sensu. Kim Ty jesteś pajacu?
- 1 7
-
2024-01-15 15:44
Zobacz ile istnień ludzkich straciło życie
Żadna wojna nie ma sensu a zrzucanie 2 atomowych sam sobie przemyśl co piszesz
- 6 0
-
2024-01-14 20:25
O co chodzi z tymi "0"? Myślisz że tak uciekniesz sztucznej inteligencji?
To ja ci to zepsuje i dam się namierzyć i twój komentarz też : bomby, ludobójstwo
- 1 0
-
2024-01-14 15:44
Będę (2)
Zgadza się, będę wypominał, ale amerykanom nie.
- 4 5
-
2024-01-14 16:47
Taki jesteś kryształowy?może zacznij gościu od siebie (1)
bo nie od tego jesteś żeby innych sądzić czy rozliczać
- 9 4
-
2024-01-14 18:42
Najbardziej głupi tekst jaki można powiedzieć
Pewnie wg ciebie tylko Bóg może osądzać co nie? I trzeba siedzieć cicho
- 4 8
-
2024-01-14 15:20
A kościół uważa że to było złe i że papieże wtedy się mylili? (3)
Przeprosili za to? I za to że kryli pedofilów?
- 6 8
-
2024-01-14 15:40
Wszyscy mamy internet zapytaj wyszukiwarkę (2)
Wpisz " przeprosiny Papieża za pedofilię i Ci wyskoczy"
- 9 2
-
2024-01-14 18:41
A przeprosiny za mordowanie ludzi w średniowieczu też mi wyskoczą? (1)
- 8 5
-
2024-01-14 22:19
Wszystko Ci wyskoczy
Nie znasz działania wyszukiwarki? Tak można weryfikować fake newsy
- 7 1
-
2024-01-14 13:28
Kościół uczy miłości wobec bliźniego? XD (4)
Tia... Zwłaszcza wobec imigrantów, różnych mniejszości czy tzw. szatańskiego lewactwa hahahah... Obudź się człowieku!
- 26 14
-
2024-01-14 15:06
(3)
A czego uczy wobec tych których wymieniłeś? Religia katolicka nie potępia człowieka, tylko jego czyny. Dzięki temu, każdy znajdzie tu miejsce dla siebie.
- 9 12
-
2024-01-14 15:23
A jak potępia czyny pedofilskie w swoich szeregach? (2)
Coś poważniejszego niż przeniesienie na inną parafię?
- 13 1
-
2024-01-14 15:50
od ścigania przestepstwa pedofili jest prokuratura (1)
Nie parafia.od wymierzenia wyroku sąd nie żaden ksiądz
- 11 7
-
2024-01-14 16:28
Owszem
Tylko, że KK jakoś się nie pali do współpracy z organami ścigania, a wręcz przeciwnie - robi wszystko by to ściganie utrudnić. Jak prokurator prosi o dostęp do akt postępowania kościelnego to okazuje się, że sorry, ale wysłaliśmy je do Watykanu i proszę zwrócić się o nie na drodze dyplomatycznej.
- 9 1
-
2024-01-14 12:58
(1)
200 lat temu czyli w 1823 Kościół mógł palić na stosach? No sorry człowieku ale doksztalc się z historii
- 12 16
-
2024-01-14 15:22
Hahahaha ok pomyliłem się o 12 lat xD
Sam się dokształć kmiotku
- 13 3
-
2024-01-14 12:45
Tak samo jak władza "państwowa"
- 8 5
-
2024-01-14 12:23
KK wygląda tak co najmniej 1200 lat. (11)
Instytucja, która od setek lat nastawiona jest na zdobywanie wpływów i władzy. Kiedyś konkurująca o władzę z monarchiami, teraz z demokratycznymi rządami.
- 56 15
-
2024-01-14 12:38
(10)
ahistoryczny nonsens :)
(dla przypomnienia: liczba lajków nie zmienia faktów)- 10 41
-
2024-01-14 13:30
Oj tam, oj tam (3)
Był już ktoś taki kto odkrył że kłamstwo powtórzone sto razy staje się prawdą. I prawie mu się to udało, ale zabrakło czasu na dopełnienie. Obecnie widać nacisk pewnych grup, aby pójść tą samą drogą. Większość komentarzy na różnorodnych stronach, w których atakuje się Kościół jest spreparowana przez grupkę tych samych osób lub wręcz przez boty. Komuś bardzo zależy żeby powtórzyć te kłamstwa wiele razy. Czy ma w tym jakiś interes? Na pewno! I nie jest nim dobro ludzi.
- 8 17
-
2024-01-15 12:07
Jak na razie nie wytknąłeś żadnego kłamstwa tylko zastosowałeś wodolejstwo.
- 1 1
-
2024-01-14 13:56
Nikt kościoła atakować nie musi, sam sobie świetnie radzi z samounicestwieniem. (1)
- 28 8
-
2024-01-15 09:09
Macie problem i zamiennie używacie pojęć
Które mają inne znaczenie. Mam wrażenie, że takie pojęcia jak: księża, kościół, religia, wiara-to dla Was to samo-używacie zamiennie tych określeń. Może warto to rozdzielić i uporządkować.. bo to ułatwia ogląda sytuacji
- 5 0
-
2024-01-14 12:49
Jakich faktów? Takich, że Papież stanowił przez wieki alternatywny ośrodek władzy w Europie? (5)
Że monarchowie, w teorii niezależni, musieli uzyskiwać jego zgody na różne działania? Fakt - lajki tego nie zmienią.
- 44 2
-
2024-01-14 15:10
(4)
To nie są fakty, tylko lewackie brednie. Napoleon, Hitler czy inny Ludwik, pytał papieża o co kolwiek? Czy Anglicy wypełniali wolę papieża? Chcesz dyskutować, to poczytaj obiektywne opracowania, a nie te publikowane w Wyborczej....
- 8 18
-
2024-01-15 08:47
"obiektywne opracowania" z gościa niedzielnego czy innego "czasopisma naukowego" któremu punkty przyznał tuman Czarnek?
- 3 3
-
2024-01-14 20:12
(1)
Z takim tępakiem jak ty dyskutować? Wolne żarty. Idź zrób dobrze swojemu czarnemu katabasowi.
- 4 8
-
2024-01-14 22:45
Czytasz te swoje wulgarne wpisy nim je zamieścisz?
tylko obrażasz na nic poza tym Cię nie stać?
- 9 0
-
2024-01-14 15:42
też coś
A co anglicy mają wspólnego z papieżem???
- 15 4
-
2024-01-14 12:06
Jakby wprowadzić dobrowolny podatek na rzecz kościoła zamiast dofinansowania z budżetu jak w Niemczech, (50)
to raz dwa by się okazało ile faktycznie jest praktykujących wiernych.
- 755 90
-
2024-01-15 11:25
Katolicy
w niemczech zle opisujesz jestes katolikem to ci biorom z wyplaty im wiencej zarabiasz tym wiecej placisz nie do panstwa lecz do finacamt koscielny
- 0 0
-
2024-01-15 11:21
Jestem za, ale najpierw niech oddadzą dobra zagrabione Kościołowi np. dekretem Bieruta
- 1 1
-
2024-01-15 08:04
Dobrowolny
Wprowadź też szkołę dobrowolną. Wszystko zrób dobrowolne a zobaczysz jak to się skończy. Pozdrawiam
- 3 9
-
2024-01-15 03:55
Dobrowolny podatek to sprzeczność. (2)
Niech kto chce daje, niech nawet skarbówka w tym pośredniczy (statystyka i kontrola), ale nie powinno to pomniejszać podstawy opodatkowania, bo wtedy to nie jest dobrowolny datek, tylko podatek którego przeznaczenie może wskazać podatnik. Zwykły szwindel.
- 1 1
-
2024-01-15 07:08
KK nawet na tym zyska - obecnie 200 mln (Invitro 500 mln) (1)
idzie a fundusz kościelny wszystkich wyznań, z podatku KK dostanie znacznie więcej. Skoro kogoś boli że zrzuca się na fundusz kościelny (200 mln), powinien tak samo sprzeciwiać się wydawaniu 500 mln na Invitro - chyba że jeden wydatek ideologiczny jest ok a inny już nie?
- 2 10
-
2024-01-15 10:08
Myślenie nie boli
Trzeba przemyśleć taktycznie sytuację jak się krzyczy o tym finansowaniu z budżetu,bo zaraz odezwą się Ci co nie będą chcieli opłacać z budżetu: in vitro, 500 czy 800 +, babciowego czy innych wydatków, z którymi się nie zgadzają...
- 7 2
-
2024-01-14 22:13
Pod warunkiem, że ci, co nie płacą, nie mieliby wolnych świąt katolickich ;) (2)
- 4 7
-
2024-01-15 10:03
Wigilia to święto starosłowiańskie (1)
obchodzone jeszcze przed wprowadzeniem siłą chrześcijaństwa w Polsce.
- 7 8
-
2024-01-15 12:00
Czyli według Ciebie święto narodzin Chrystusa
Powstało jeszcze przed jego narodzinami?
- 6 1
-
2024-01-14 19:57
Dzbany bezrozumne niemcy sa krajem w europie który najwiecej podatków odprowadza do Watykanu!! (1)
- 4 7
-
2024-01-14 20:58
Może jednak zwracaj się do innych "Kochani bracia i siostry w Chrystusie"
ha ha. Poza tym nie pisz "odprowadza podatków", tylko "odprowadza składek". Z Polski podatków się nie odprowadza do Watykanu.
- 8 1
-
2024-01-14 18:55
W Gdańsku! Jak w niemczech, dlaczego w innych regionach Polski są pełne kościoły. Wiedzcie o tym że bez Boga ani do Proga.Przez 1000lecie na sztandarach i na ustach, dla prawdziwych Polaków był i jest na 1-szym miejscu Bóg Honor Ojczyzna
- 9 15
-
2024-01-14 17:13
Rozumiem,że piszesz o funduszu kościelnym (1)
bezmyślnie powtarzając co usłyszałeś od kogoś ale zakładam,że nie pofatygowałeś się aby sprawdzić skąd wziął się tenże fundusz. Jest to niestety wina samego Kościoła,że nie "szkoli" swoich wiernych aby mogli takie rzeczy dementować. Otóż fundusz kościelny wziął się stąd ,że komuniści odebrali Kościołowi olbrzymi majątek i sami oni (czyli komuniści
bezmyślnie powtarzając co usłyszałeś od kogoś ale zakładam,że nie pofatygowałeś się aby sprawdzić skąd wziął się tenże fundusz. Jest to niestety wina samego Kościoła,że nie "szkoli" swoich wiernych aby mogli takie rzeczy dementować. Otóż fundusz kościelny wziął się stąd ,że komuniści odebrali Kościołowi olbrzymi majątek i sami oni (czyli komuniści ) ten fundusz stworzyli jako zadośćuczynienie. Niestety nic z tego nie wynikało i zaczęło działać po 89r. Reasumując - państwo polskie niczego Kościołowi nie daje, nie jest to darowizna ani jałmużna tylko psi obowiązek oddać to co zostało ukradzione . Niech państwo odda z dnia na dzień wszystko wraz z odsetkami i zapominamy o sprawie. Chyba nie chciałbyś aby ci skradziono auto a oddano 4 opony i powiedziano - dość finansowania tego darmozjada. Chciałbyś?
- 9 15
-
2024-01-14 17:36
Fundusz kościelny to
na waciki nawet nie są dla vatykańczyków.
- 4 0
-
2024-01-14 15:58
Ciągle ta kasa kłuje w oczy,oni mają a ja nie a też bym chciał,więc droga chyba prosta
- 4 0
-
2024-01-14 15:33
jako ateista popieram podatek kościelny oraz realny rozdział Państwa od Kościoła (1)
nie chcę by z moich podatków szło cokolwiek na jakikolwiek Kościół
- 25 5
-
2024-01-14 22:04
Brauna i jego "akcje" też popierasz?
- 5 9
-
2024-01-14 15:22
Chciałbyś, prawda?
- 0 2
-
2024-01-14 14:30
Marzę o dniu, w którym to się stanie. (5)
Zero groszy ode mnie
- 25 6
-
2024-01-14 15:24
Tak pisze każdy lewak i komuch. Nie bój, podobnie jak w Niemczech będziesz miał muzułmanów (4)
na głowie! Marzę o dniu, w którym to się stanie!
- 8 31
-
2024-01-14 15:48
za duzo radia maryja a brak własnego myslenia (3)
Kosciól traci wiernych, bo calkowicie odbega od rzeczywistosci a leci na kase.
- 28 6
-
2024-01-15 10:03
Kościół?
Czy jacyś poszczególni księża? Bo jednak to różnica
- 0 2
-
2024-01-14 18:25
(1)
On zawsze leciał tylko na kasę. Grabież l mordowanie to ich motto.
- 11 10
-
2024-01-14 22:05
A skąd przytoczyles to motto?
Podaj źródło, bo coś Ci się chyba jednak pomerdało
- 7 5
-
2024-01-14 14:08
nie jest dobrowolny (1)
- 5 3
-
2024-01-14 15:25
jest dobrowolny o tyle, nie musisz przecież do kościoła należeć
natomiast faktycznie jak się z kościoła nie wystąpi, to musi się płacić i jest tego trochę...
- 7 0
-
2024-01-14 13:09
Jako wierzący popieram (16)
Na parafię dam procent podatku ale chce by bandę polityków też opłacano że składek
- 37 11
-
2024-01-14 15:59
źle przeczytałeś
nie procent podatku lecz dobrowolny dodatkowy podatek
- 13 1
-
2024-01-14 15:03
To daj na tacę całą pensję (1)
Przepisz mieszkanie cały majątek.
Oni kochają takich głupców- 20 6
-
2024-01-14 15:48
niestety głupców co dają
"ojcu dyr." jest nadal wielu
- 18 5
-
2024-01-14 13:33
(2)
Jakby kościół przestał funkcjonować, to nie wiele by się zmieniło, jakby ktoś przestał kierować państwem i całą związaną z tym infrastrukturą to byłby pewien problem.
- 21 9
-
2024-01-14 14:17
A ktoś teraz kieruje tym państwem? (1)
ciężko dostrzec? Czy leci z nami pilot?
- 15 13
-
2024-01-15 03:56
Nie dostrzegasz? Znaczy kompletnie nie rozumiesz na czym to polega.
- 1 8
-
2024-01-14 13:32
Wiesz, co wówczas by się stało? (9)
Najwięcej kasy wpływałoby od najbogatszych, różnych korporacji równie różnej maści i organizacji mafijnych. Wiadomo, kto wówczas by rządził i kosztem kogo.
- 23 4
-
2024-01-14 15:11
(8)
A teraz jest inaczej? Kto rządzi w Gdańsku - deweloperzy. Kto rządzi Polska i Unia - lobbyści.
- 25 14
-
2024-01-14 18:37
(5)
Dlaczego koalicja 14 grudnia uwięziła Kamińskiego oraz odwołała prokuratorów,? Warto przeczytać o toczącej się rozprawie tzw, afery hazardowej w Gdańsku w grze 240 ml,zł
- 7 26
-
2024-01-15 17:13
Dlatego, że miejsce przestępców jest w więzieniu
A Kamiński i Wąsik to prawomocnie skazani przestępcy.
Większość pozostałych pisiaków też tam trafi.- 2 0
-
2024-01-15 09:19
Uwięziła bo został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa które popełnił.
Prokuratora Krajowego nie odwołała. On nigdy nie został powołany, ponieważ procedura nie została zachowana. Pozostali prokuratorzy z prokuratury krajowej są odwoływani bo nie mają kompetencji. Zamiast z prokuratury regionalnej (wyższy stopien) delegowano tam z prokuratury rejonowych (niższy stopien), ponieważ jedyną wymaganą kompetencją było posłuszeństwo wobec Ziorby.
- 5 3
-
2024-01-14 18:58
(2)
I co jeszcze? Jakimi "rewelacjami" nas uraczysz podnóżku prezesa?
- 16 15
-
2024-01-14 22:10
Masz jakiś inny tekst czy kopiuj - wklej o podnóżku
Pod każdym wątkiem? dziwnym trafem Twoje wpisy są polityczne nawet w tematach apolitycznych ... może politykier jesteś?
- 7 5
-
2024-01-14 20:02
40-te piętro w Mariotcie, Warszawa, noc, 2007r. O tym się wypowiedz. To tam byli przestpcy, a nie, że byliby nimi
Kamiński i Wąsik. Oczywiście co "niezawisły" sąd zrobił ówczesnemu ministrowi spraw wewnętrznych za tamto? A nico. A były pan minister to skąd? Tak, tak, z 3M.
- 1 12
-
2024-01-14 16:25
(1)
Jak się nie podoba to wracaj do tego PGR-u z którego tutaj się przeprowadziłeś. A jak nie podoba się Polska i Unia to won do Rosji.
- 17 27
-
2024-01-15 10:01
I znowu trolling
Patrzcie kto jakie wpisy produkuje i wyciągajcie wnioski, a nie z klapkami na oczach
- 6 1
-
2024-01-14 12:30
Sytuacja ekonomiczna KRK zmieni się niewiele (2)
Najważniejszym źródłem dochodu dla Kościoła są bezpośrednie dopłaty do rolnictwa. Kościół jest największym posiadaczem ziemskim w Polsce.
- 35 6
-
2024-01-14 12:43
(1)
Ale mi nie chodzi o kościół tylko o wiernych.
- 9 3
-
2024-01-15 10:41
Wierni czemu?
- 0 0
-
2024-01-14 12:10
(3)
Pozostaliby tylko ci co nigdzie nie pracują i ci co są zatrudnieni w KK.
- 49 23
-
2024-01-14 19:58
W Niemczech i tak katolików płacących na swój Kościół jest od nastu lat więcej niż protestantów ! (2)
U tych drugich liczba wiernych przez wiele lat mocniej spadała. O tym się w Polsce milczy.
- 6 7
-
2024-01-15 11:46
Co w tym dziwnego? Katolików jest w Niemczech o 2,5 miliona więcej niż protestantów.
- 0 0
-
2024-01-15 11:31
W Niemczech
to rośnie ilość muslimów, oni chętnie płacą na meczety, niedługo przebiją KK i protestantów
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.