• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windą na kładkę w Orłowie dopiero w listopadzie

Patsz
19 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kładka została tak zaprojektowana, by można było zamontować przy niej windy. Kładka została tak zaprojektowana, by można było zamontować przy niej windy.

Dobiega końca remont kładki SKM i peronu w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. Robotnicy mają zakończyć prace w listopadzie. Prawdopodobnie wtedy również zostaną zamontowane przy kładce windy, które pozwolą wjechać na kładkę. Początkowo miały się pojawić jużw czerwcu.



Czy windy zamontowane przy kładce w Orłowie spełnią swoją rolę?

Konstrukcja biegnie nad sześcioma torami należącymi do Polskich Linii Kolejowych i dwoma Szybkiej Kolei Miejskiej. Ma za zadanie pozwolić zejść bezpiecznie na peron. Połączy też ze sobą tzw. Orłowo Górne i Orłowo Dolne.

Mieszkańcy dzielnicy walczyli wcześniej o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Oczekiwania pasażerów nie były zbieżne z pomysłami PKP, gdzie zdecydowano o montażu wind. Wcześniej, cześć pasażerów narzekała na błoto wokół inwestycji oraz brak oznaczeń w momencie, gdy zdemontowano schody prowadzące na peron SKM.

Mimo że kładka i schody prowadzące na perony, a także teren dzielnicy są już dostępne, dźwigów osobowych wciąż brakuje. Część mieszkańców zaczęła się zastanawiać, czy w ogóle się pojawią, bowiem według pierwszych zapowiedzi miały zostać zamontowane do końca lata.

- Nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o nasze plany. Windy zostały zamówione i w najbliższych dniach zostaną zamontowane. Do końca roku zakończymy także prace na peronie PKP, gdzie ustawiliśmy już wiatę. Teraz będziemy skupiali się na małej architekturze - deklaruje Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Nie zmieni się także, mimo obaw pasażerów, liczba wind. Dwie będą dowoziły chętnych pasażerów na obydwa perony, kolejne pozwolą wydostać się z kładki do Orłowa. Peron PKP będzie utrzymany w białej kolorystyce. Została już położona na nim nowa nawierzchnia.

Na finiszu jest także zaczęty przez PKP PLK w lutym remont torów. Wcześniej spółka nie uzyskiwała zgody na wyłączenie ich z ruchu.

- Do końca roku planujemy również zakończyć remont na szlaku torowym pomiędzy Orłowem i Sopotem. Pogoda sprzyja, zrobiliśmy już odwodnienia, prace są zaawansowane, więc myślę, że wyrobimy się przed zimą - dodaje Tomorowicz.
Patsz

Opinie (73) 7 zablokowanych

  • winy

    Podejrzewam,że wszystkie zostaną szybko zdewastowane i dalej będzie trzeba chodzić po schodach

    Do redakcji
    Czy adresaci naszych opinii są czytane przez adresatów, czy oni wyciągają z tego jakieś wnioski i odpowiadają wam na nie - ja osobiście uważam,że oni wyśmiewają nasi wcale ich nie czytają

    • 0 0

  • I co? Windy ani widu ani słychu? Czyli - a to Polska właśnie...

    • 0 0

  • to skandal

    pkp robi sobie co chce a powinna dostosować się do przepisów o dostępie dla niepełnosprawnych. jak zwykle państwo w państwie, skandal

    • 1 0

  • Ta budowa to symbol PKP

    Nie dość, że budowa ciągnie się jakby to było największe przedsięwzięcie XXI wieku, to jeszcze jest to typowe "zamienił stryjek siekierkę na kijek". Poprzednia kładka może nie była idealna, ale miała podjazdy. Dla PKP to pewnie odkrycie, że podjazd służy wielu osobom i bez niego tory są nie do przejścia - rowery, wózki itp. zostają w domu. Dotyczy to bardzo wielu osób, które nie są w stanie pokonać (obecnie) dłuższych schodów i dziwię się, że nikomu nie chce się tym zająć. Ignorancja PKP w tym zakresie jest tu symboliczna. Winda będzie pewnie zepsuta przez większość czasu, ale PKP będzie mogło powiedzieć, że przecież jest i problem komunikacji przez kładkę zapewnili.

    • 1 0

  • Winda czy platforma ???

    Mają być zainstalowane windy czy platformy pionowe???
    Winda:
    Drzwi automatyczne;
    Nie wymagane trzymanie przycisku w trakcie ruchu kabiny;
    Platforma pionowa:
    Drzwi wychylne;
    Wymagane trzymanie przycisku w trakcie ruchu kabiny;

    Co będzie ???

    • 0 0

  • BRZYDKA TA KŁADKA (10)

    można było zrobić naprawdę ładną kładkę, ale wiadomo na kolei rozwiązania architektoniczne z przed 30 lat. Podobnie brzydkie i przede wszystkim za krótkie wiaty na peronach dalekobieżnych Gdynia Orłowo i Gdynia Główna.

    • 63 2

    • Kłdka tylko dla zdrowych i sprawnych (6)

      Zacznijmy od tego, że na dworcu w Gdyni Głównej na peronach pociągów dalekobieżnych praktycznie wiat nie ma. Obserwuję to od kilkudziesięciu lat. Jedyne zadaszenie to wystający dach budynku dyżurnego ruchu na jednym z peronów. Wstyd niesłychany dla gospodarzy miasta. Wejścia na perony kilkanaście lat temu remontowano, ale zadaszeń brak. Sytuacja jak w Koziej Wólce, a dumny prezydent miasta razem ze swoją protektorką poprzedniczką aspiracje mają wielkoświatowe ale to polega tylko na lansowaniu własnej osoby. Drugim problemem jest brak wind i podjazdów na perony. Osoby niepełnosprawne i starsze bez pomocy opiekunów nie mają szans dostać się na peron, tym bardziej z bagażem bo to przecież perony dalekobieżne i jedzie się zwykle na dłużej. Brak udogodnień dla niepełnosprawnych to problem całego 3-miasta. Niepełnosprawni i starsi to też podróżni i turyści dlaczego wiec odstrasza sie ich w 3-mieście i utrudnia życie. A w pozostałych miastach kraju jest już coraz lepiej. Windy w Oliwie na peronie dalekobieznym nie potrafią oddać do użytku już 4 rok.

      • 10 2

      • Wspomniane osoby są bardzo nieliczne. (1)

        Zalecam im zmienić opiekujące się nimi fundacje. Na takie, które w przeciwieństwie do 90% wydają na nich szmal. Niektóre oferują nawet minibusy do przewozu niepełnosprawnych. Który nie wolałby tego?

        • 0 1

        • Ilez empatii we wpisie

          Tia a minibus wjedzie po schodach na peron
          Puknij się w ta pustą czaszkę. Co ty wiesz o fundacjach? A populacja starszych osób wzrasta nieubłaganie. Można współczuć tylko starszym osobom w twojej rodzinie, które liczyłyby na twoją pomoc. Ty tez kiedyś bedziesz starszy i w gorszej kondycji.

          • 0 0

      • "Wstyd niesłychany dla gospodarzy miasta." (3)

        a mnie wstyd za p.Lile, która nie zdanie sobie sprawy co pisze i ciekawy jestem czy to z braku podstawowej wiedzy czy głupoty?

        Bo jak Prezydent M.Gdyni może inwestować nie na własnym terenie? Przypomnę, że PKP nie jest we władaniu gmin i miast:)) Choć na pewno prezyd.Szczurkowi przykro, ze Gdynię złośliwcy chyba celowo estetycznie niszczą.

        • 2 4

        • Kto niszczy estetycznie? (2)

          O albo urzędnik protegowany prezydenta /Lila nie wymieniła go z nazwiska/ albo protegowany odezwał się. Oczywiście, że gospodarzem terenu dworca jest PKP-Dworce Kolejowe ale jest to wizytówka miasta. Pan stękający o nicku "ee" zwalnia prezydenta miasta od podjęcia jakichkolwiek starań w celu podniesienia standardu i estetyki dworca. Prezydent miasta nie po to został wybrany aby tylko pobierać wynagrodzenie, ale również dbać o jak najlepszy wizerunek miasta i o jakość życia mieszkańców oraz podejmować w tym kierunku wszelkie starania i inicjatywy. Nie na wyrażaniu emocji typu przykrość polega to stanowisko.

          • 2 0

          • wyjaśnienie

            Dworzec jest własnością PKP Dworce kolejowe ale przejście pod torami razem z wyjściami na perony i samymi peronami to już własność PKP Polskie Linie Kolejowe.

            • 0 0

          • No to prezydent przed wejściem na kładkę powinien postawić Straż Miejską

            która by informowała, takich Olgierdów, Lila,... bo w szkole ich nie wyedukowano o zadaniach samorządu i jego odpowiedzialności i państwowych ew. woj.instytucji przewozowych.

            Fakt, prezydent Gdyni powinien wycofać udziały ze spółki SKM i to NATYCHMIAST!!!

            • 0 4

    • A jak miała wyglądać? Jak statek kosmiczny? Zwykłe przejście nadziemne

      w najmodniejszym tego sezonu kolorze metalicznym.

      • 0 2

    • I gdzie ta biała kolorystyka? Paskudna ta kładka.

      • 1 0

    • Lepsza jest chociaż od tej drewnianej, ale niestety wyższa

      • 2 1

  • (7)

    Kładka jak w bangladeszu...
    A windy pewnie znowu jakieś dziadowskie zamontują, na drzwiach będą ciągle wisieć kartki "awaria"

    • 52 4

    • Tunel lepszy (4)

      Uważam ze tańszym (pod względem wieloletniej eksploatacji), mniej awaryjnym i wygodniejszym rozwiązaniem byłby tunel.

      • 2 2

      • a swoje "uważanie"na czym opierasz? (3)

        • 1 1

        • (2)

          Moje "uważanie" to wyrażanie własnej opinii na podstawie doświadczenia, co w kraju demokratycznym nie jest zabronione. Negowanie, w stylu "nie bo nie", nie przedstawia zbyt wysokiego poziomu.

          • 0 1

          • zawsze źle (1)

            ciągle tu czytam autorytatywne opinie kompletnych amatorów. Ci sami jak sądzę wygłaszają sąd że tunele podziemne to przeżytek i dowód pogardy dla ludzi. Np.na Wzg. Maksym. W Orłowie kładka też zła. Litości dla rozumu.

            • 0 1

            • Profesjonalista sie znalazł.

              • 0 0

    • a byles w Bangladeszu (1)

      Czyli wszystkie kladki wygladaja w Bangladeszu tak jak ta w Orlowie? Pewnie byles?

      • 1 0

      • Dla Ciebie ta kładka wygląda pewnie niczym cud techniki na miarę 21 wieku. Pasuje idealnie do składów skm po remoncie.

        • 0 1

  • PODJAZDY WZDŁUŻ ACHODÓW

    A MOŻE NA DOBRY POCZĄTEK PODJAZDY DLA WÓZKÓW / ROWERÓW WZDŁUŻ SCHODÓW. NIE KAŻDY WÓZEK WEJDZIE DO WINDY, A ŻADEN ROWER!!!

    • 2 0

  • A podjazd?

    A co z podjazdem dla rowerów/wózków????

    • 1 0

  • Ta kładka, to jak... (1)

    Polska cała. Siermiężna, krzywa, brzydka i szara.
    A windy tam będą na chodzie? Tylko idiota w to wierzy...

    • 4 0

    • Polska jest przepiękna!! Tylko wyjedź z miasta :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane