• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy na SKM bez awarii? Kolejarze szukają profesjonalnego serwisu dźwigów

Krzysztof Koprowski
17 stycznia 2024, godz. 11:00 
Opinie (62)
Jednym z obowiązków wykonawcy będzie zamieszczenie informacji o wyłączeniu windy do momentu jej naprawy. Jednym z obowiązków wykonawcy będzie zamieszczenie informacji o wyłączeniu windy do momentu jej naprawy.

Szybka Kolej Miejska zamierza wdrożyć profesjonalny serwis wszystkich wind na przystankach. Zewnętrzny podmiot będzie dbał o przeglądy, bieżące utrzymanie, a także - w razie potrzeby - uwalniał pasażerów z kabin. Ta ostatnia czynność pod względem czasu dojazdu jest jednym z kryteriów wyboru wykonawcy.



Czy zdarzyło ci się trafić na niesprawną windę w przestrzeni miejskiej?

Postępowaniem przetargowym objętych jest łącznie 20 dźwigów na przystankach pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią Janowo.

Należy przy tym podkreślić, że postępowaniem są objęte wyłącznie urządzenia znajdujące się w zarządzie spółki SKM Trójmiasto, a więc najczęściej są to dźwigi prowadzące wyłącznie na perony podmiejskiej kolejki.

Wykonawca wyłoniony w przetargu zobowiązany będzie do m.in.:
  • bieżącego utrzymania urządzeń w odpowiednim stanie technicznym i wizualnym,
  • dokonywania regularnych przeglądów i niezbędnych napraw eksploatacyjnych,
  • wymiany zniszczonych elementów oświetlenia, przycisków, mechanizmów, zamków itp.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście



Windy objęte postępowaniem przetargowym. Windy objęte postępowaniem przetargowym.

10 minut na przyjęcie zgłoszenia o awarii



Z punktu widzenia pasażerów najważniejszym elementem umowy jest obowiązek przyjęcia zgłoszenia o awarii i jak najszybszego przyjazdu na miejsce zdarzenia celem uwolnienia z kabiny.

Na odbiór telefonu lub zgłoszenia przez odpowiednią funkcję w windzie przewidziano maksymalnie 10 minut i 5 prób połączenia w tym okresie. W razie udokumentowanego braku reakcji nakładana będzie każdorazowo kara w wysokości 500 zł brutto.


Zapisy przetargu obligują wykonawcę do regularnych przeglądów technicznych oraz sprzątania wind. Zapisy przetargu obligują wykonawcę do regularnych przeglądów technicznych oraz sprzątania wind.

Im szybsza reakcja na zgłoszenie, tym lepsza oferta



Dojazd na miejsce zdarzenia, gdy zachodzi potrzeba uwolnienia pasażerów lub podjęcia działań "w przypadku wystąpienia awarii lub zagrożenia bezpieczeństwa", musi odbyć się w ciągu maksymalnie 60 minut od przyjęcia zgłoszenia.

Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, bowiem jest to jedno z kryteriów oceny ofert w przetargu:
  • podjęcie czynności poniżej 40 minut przekłada się na dodatkowe 4 punkty w ocenie oferty,
  • podjęcie czynności w czasie 41-50 minut - 2 punkty,
  • podjęcie czynności w czasie 51-60 minut - 0 punktów,
  • podjęcie czynności w czasie powyżej 60 minut - oferta ulega odrzuceniu.

Niewywiązanie się z deklarowanego czasu reakcji wiąże się każdorazowo z nałożeniem kary na wykonawcę w wysokości 200 zł brutto za każde rozpoczęte 10 minut po terminie umownym.

Windy zamiast platform na peronach PKP PLK w Orłowie Windy zamiast platform na peronach PKP PLK w Orłowie

Umowa z wykonawcą na ponad trzy lata



Kryterium czasu dojazdu na zgłoszenie decyduje o wyborze najlepszej oferty w 6 proc. Pozostałe 94 proc. w ocenie złożonych ofert to kryterium najniższej ceny.

Umowa na świadczenie usług ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana na okres od 1 marca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r.

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (62) 2 zablokowane

  • Patrząc przez pryzmat tego, że obecnie niektóre windy (7)

    nie działają przez tygodnie czy miesiące, wpisanie 40 min jako reakcja zalatuje niezłym szurstwem...

    • 38 8

    • 40 minut na uwolnienie zamkniętego pasażera

      i wywieszenie tabliczki "nie działa - do odwołania". A to ostatnie już może wisieć sobie dłuuuuuuuuuugo

      • 21 1

    • Ale to nie naprawa tylko wyciagnięcie ludzi z zepsutej windy

      • 9 1

    • A co z winda ... (2)

      Na peronie SKM Rumia ?

      Aż dojdzie do wypadku .

      Zjazd dla wózków to makabra.

      • 1 1

      • skm nie ma windy w Rumi ma w Janowie w Rumi jest już PKP

        • 3 1

      • Rumia jest już poza linią 250 SKM.

        Ta stacja jest już na linii 202 należącej do pkp plk.

        • 2 1

    • No to zobaczymy, czy ktoś się zgłosi

      • 0 0

    • nie tylko wina serwisu

      problemem są pieniądze i czas na akceptację oferty naprawy co u kolejarzy naprawdę długontwa , po tym dopiero można zamówić części i jak przyjdą to się montuje ale sumując to naprawdę długo potrafi trwać

      • 1 0

  • Po 30 latach do SKM wkracza cywilizacja

    • 4 6

  • Oto efekty,że każdy.. (1)

    ..chce być jutuberem..

    • 4 0

    • jest świetny "jutuber"

      Pokazujący naprawy ciężkiego sprzętu budowlanego i rolniczego oraz remonty dużych maszyn do obróbki mechanicznej.

      Fantastyczne pomysły i techniki działania, daleko wykraczające poza wymianę uszkodzonego elementu.
      Gość jest z Australii.

      Nie problem nie jest w YouTube ale w tym, co tam znajduje wzięcie...

      • 0 0

  • A nie można prościej i taniej? Każdy dźwig osobowy lub towarowy zwany potocznie windą posiada funkcję ręcznego ściągnięcia (2)

    w razie awarii na niższy poziom. Może wystarczy tylko przeszkolić w tym kierunku kilkunastu kolejarzy? Takie szkolenie nawet dla średnio rozgarniętej osoby wygląda podobnie jak przeszkolenie Pani Wąsikowej w kwestii podgrzania własnego domu :))))))))))) Może nawet wystarczy instrukcja w formie papierowej bez konieczności przeprowadzenia szkolenia :))))))))))))))))))))))))))))

    • 9 5

    • Grzebanie w niektórych rzeczach bez papierów jest może i możliwe

      ale jak by się komuś coś przy okazji stało to by już nie było tak fajnie... Czasem ludzi da się wyciągnąć bez nadmiernej ingerencji, ale nie zawsze (zależy co się popsuje).
      Głupie ruszanie zawartości rozdzielnicy elektrycznej wymaga uprawnień SEP.
      Poza tym samych wind i podnośników jest sporo rodzajów...

      • 3 0

    • "poznasz głupiego...

      ...po śmiechu jego..."

      Typowe pomysły "janusza" z PO.
      Czyli orać ludźmi, bo są najtańsi.
      Technologie to tylko kłopot i koszty. Co gorsza, z przemądrzałym znawcą trzeba się układać...

      Tak, tak panie "liberał" po UG, powyżej korby i zbijania palet nie sięgasz...

      • 0 1

  • Nie znajdą nikogo przy takich wymaganiach

    • 7 0

  • Serio? (2)

    Problemem na SKM nie jest firma serwisująca, tylko najtańsze urządzenia z przetargu
    Każda firma będzie mieć podobne problemy z nimi.

    • 23 4

    • wszystkie oprócz KONE

      • 1 1

    • to nie tak do końca

      do tej pory był schindler i to jest problem. mieliśmy serwis schindlera do winy schindlera we wspólnocie i naprawy ciągnęły sie tygodniami.

      • 3 0

  • Jestesmy zasciankiem europy technologicznie .W rozwiniętych krajach maja od lat nawet metro autonomiczne!! (1)

    • 3 4

    • Wszystko się kiedyś psuje

      po prostu w Polsce wydatki na utrzymanie są obcinane do minimum, bo grunt to przeciąć wstęgę z pompą i zrobić sobie zdjęcie póki sprzęt nowiutki

      • 4 0

  • Obiektywnie (2)

    Z takimi oczekiwaniami, jakkolwiek słusznymi, nie będzie zbyt wielu chętnych na przejęcie tych dźwigów, chyba, że za kosmiczną cenę.

    • 7 0

    • (1)

      wystarczy , że będzie jeden uczciwy i profesjonalny - wystarczy

      • 0 1

      • no i głupi

        nie zapominajmy, że musi być głupi

        • 2 0

  • Zacznijmy od schodów (3)

    Czy ktoś w SKM odpowiada za stan schodów prowadzących na perony?
    Odśnieżanie, zamiatanie i wystarczy.
    Po opadach śniegu, błoto potrafi zalegać przez dwa tygodnie np. Gdynia Chylonia

    • 24 1

    • nie wymagajmy za wiele od Chylonii ;)

      • 1 0

    • Na Chyloni schody są zadaszone. Może chodzi Ci o schody inne niż prowadAce na peron skm?

      • 1 1

    • a kto to błoto przynosi? Kolejarze?
      nie bądź śmieszny
      jak wracasz do domu to zabierz je ze sobą

      • 1 1

  • Żeby coś usprawnić to najpierw to musi działać

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane