• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna wielkich inwestycji w Gdyni

Katarzyna Fryc
7 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007. Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007.

Wiosną w Gdyni zostaną oddane trzy wielkie inwestycje drogowe: Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa i ul. Janka Wiśniewskiego. A już za rok ruszy kolejna: kosztująca blisko 200 mln zł budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego, która połączy Dąbrowę z Chwarznem.



- Pod względem rozmachu inwestycyjnego będzie to przedsięwzięcie porównywalne z dokończeniem Trasy Kwiatkowskiego - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Na tę ulicę od lat czekają mieszkańcy zachodnich dzielnic, głównie Dąbrowy oraz Chwarzna i Wiczlina.

Koszt inwestycji też będzie niewiele mniejszy, niż Trasy Kwiatkowskiego, która pochłonęła 230 mln zł. Na połączenie Dąbrowy z Chwarznem Gdynia wyda ok. 200 mln zł. Planowa ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego - honorowego obywatela Gdyni, legendarnego Kuriera z Warszawy i kierownika polskiej sekcji Radia Wolna Europa - w 2010 r. ma połączyć ulice Chwarznieńską z Chwaszczyńską. Jej budowa rozpocznie się w przyszłym roku. - Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji i finalizowania spraw terenowo-prawnych - dodaje Stępa.

Główną częścią inwestycji będzie budowa 3 km nowej drogi na terenie zajmowanym dziś przez pola i łąki między Chwarznem i Wiczlinem a Dąbrową (na jej trasie znajdzie się także wiadukt o wysokości 10 m, który będzie biec nad doliną rzeki Kaczej). Ulica Nowaka-Jeziorańskiego będzie prowadzić od ul. Rdestowej na Dąbrowie (tuż za giełdą towarową, naprzeciwko Polifarbu) aż do ul. Chwarznieńskiej na wysokości Wiczlina.

Ale inwestycja obejmie także modernizację 4 kilometrów prowadzących do niej dróg: m.in. przebudowę Chwarznieńskiej (poszerzenie, lewoskręty, nowe zatoczki autobusowe). - W 2010 roku będziemy mogli mówić o nowej jakości dróg na odcinku od Witomina przez Chwarzno i Wiczlino aż po Dąbrowę - ocenia Marek Stępa.

Planiści nazywają tę dzielnicę Gdynią Zachód, w najbliższych latach ma tam być wielki plac budowy. Dla potrzeb przyszłych osiedli mieszkaniowych teren uzbrajany jest w sieć wodociągową i kanalizacyjną, niedawno powstała tam stacja uzdatniania wody.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Grzegorz

    byś nie mógł się do tego przy następnym prezydencie czepiać to najlepiej, żeby jeździł komunikacją autobusową i mieszkał gdzieś gdzie generalnie dróg nie ma ...

    • 0 0

  • teorie spiskowe - a miastem i tak rządzą

    Uważam, że drogę i tak by zbudowano. To nie dla Szczurka, ale dla samochodziarzy, którzy mają gdzieś pola, łąki, lasy. Dziś jesteśmy świadkami „rozwoju” polegającego na ilości wylanego betou i asfaltu.

    • 0 0

  • Gdynia sie rozwija

    Gdańsk się rozwija
    polska się rozwija
    Ciesze się ze tu żyję :)))

    • 0 0

  • projektowana ulica jana nowaka-jezioranskiego

    moge zapewnic wlodarzy miasta,ze mieszkancy ulic
    bazyliowa,owocowa, warzywna i pozostalych z tego
    rejonu Gdyni//Dabrowa zawiaza komitet protestacyjny i nie dopuszczą do realizacji poronionego pomysłu przeprowadzenia projektowa- nej drogi pomiedzy ul. bazyliową a górą Donas.
    Ten teren jest uzytkiem ekologicznym i zgodnie
    z prawem podlega ochronie.MIasta nie stac na postawienie tabliczki z nazwą ul. Bazyliowej,a zabiera sie za tak kosztowną budowe drogi

    • 0 0

  • A co robi Gdańsk

    Panu Prezydentowi Adamowiczowi zabrakło kompletnie wizji, jeśli spojrzymy jak są budowane osiedla w Gdansku, kompletnie bez infrastruktury. Powstają nowe osiedla na ciągu w kierunku na Kowale i przy ulicy Łódzkiej a drogi jak na wsi, chyba wszyscy wiedza jak wygląda Łódzka a korki do druga sprawa. Osiedle są coraz większe a infrastruktura szczególniec drogowa stoi w miejscu jak na początku lat 90-tych.

    • 0 0

  • lepiej przebudować przejazd Chylońska -> Hutnicza. To co się tam dzieje w godz szczytu to masakra.

    • 0 0

  • gegroza

    Ale to nie to co Szanghaj albo Dubaj. Tam dopiero byś się czuł jak ryba w wodzie. Musiałbyś się tylko nauczyć arabskiego lub chińskiego, by wyarażać swoje zachwyty na forach.

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Gdynia---Szczurogrod.

    • 0 0

  • PO prostu cud! (nt) (1)

    za astronomiczną sumę za unijne pieniądze zbudowali t km drogę w najtrudniejszej i najdroższej z możliwych tras przebiegu, przy okazji dewastując potężnie przyrodę.
    Takich cudów w nowej POlsce będzie więcej.
    Cwała nam i naszym kolegom!

    • 0 1

    • jyrk

      To nie wina PO, ani innej partii. Megalomański projekt Trasy Kwiatkowskiego powstał za Gierka i bez sensu. Oczywiście zgadzam się całkowicie z tragicznym wpływem inwestycji na przyrodę. Dlaczego nie poprowadzono tej trasy w okolicach ul. Hutniczej do wylotu Obwodnicy. Dlatego, że i za Gierka i dzisiaj ludzie mają w dupie przyrodę.

      • 0 0

  • droga RÓŻOWA, trasa KWIATKOWSKIEGO, ul.Wiśniewskiego

    Kochani; jeżdżę codziennie drogą RÓżową i Wiśniewskiego; to co Szczurek zafundował mieszkańcom Gdyni to jest godne politowania; od miesiąca na Różowej nic się nie dzieje ale otwarca kawałka drogi nie ma!!!!!!!!!!!!! wiadukt na Wiśniewskiego po ponad półrocznej przewrie i nic nie robieniu wytrwale powstaje; szkoda tylko, że w międzyczasie marnotrawi się tyle czasu i nerwów mieszkańców; ale chwalmy SZCZURA bo będą aż trzy wielkie otwarcia; aż się flaki wywracają; a teraz na dokładkę fundują nam rewolucję z SKMką; REWELKA Panie SZCZUREK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane