• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna wielkich inwestycji w Gdyni

Katarzyna Fryc
7 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007. Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007.

Wiosną w Gdyni zostaną oddane trzy wielkie inwestycje drogowe: Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa i ul. Janka Wiśniewskiego. A już za rok ruszy kolejna: kosztująca blisko 200 mln zł budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego, która połączy Dąbrowę z Chwarznem.



- Pod względem rozmachu inwestycyjnego będzie to przedsięwzięcie porównywalne z dokończeniem Trasy Kwiatkowskiego - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Na tę ulicę od lat czekają mieszkańcy zachodnich dzielnic, głównie Dąbrowy oraz Chwarzna i Wiczlina.

Koszt inwestycji też będzie niewiele mniejszy, niż Trasy Kwiatkowskiego, która pochłonęła 230 mln zł. Na połączenie Dąbrowy z Chwarznem Gdynia wyda ok. 200 mln zł. Planowa ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego - honorowego obywatela Gdyni, legendarnego Kuriera z Warszawy i kierownika polskiej sekcji Radia Wolna Europa - w 2010 r. ma połączyć ulice Chwarznieńską z Chwaszczyńską. Jej budowa rozpocznie się w przyszłym roku. - Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji i finalizowania spraw terenowo-prawnych - dodaje Stępa.

Główną częścią inwestycji będzie budowa 3 km nowej drogi na terenie zajmowanym dziś przez pola i łąki między Chwarznem i Wiczlinem a Dąbrową (na jej trasie znajdzie się także wiadukt o wysokości 10 m, który będzie biec nad doliną rzeki Kaczej). Ulica Nowaka-Jeziorańskiego będzie prowadzić od ul. Rdestowej na Dąbrowie (tuż za giełdą towarową, naprzeciwko Polifarbu) aż do ul. Chwarznieńskiej na wysokości Wiczlina.

Ale inwestycja obejmie także modernizację 4 kilometrów prowadzących do niej dróg: m.in. przebudowę Chwarznieńskiej (poszerzenie, lewoskręty, nowe zatoczki autobusowe). - W 2010 roku będziemy mogli mówić o nowej jakości dróg na odcinku od Witomina przez Chwarzno i Wiczlino aż po Dąbrowę - ocenia Marek Stępa.

Planiści nazywają tę dzielnicę Gdynią Zachód, w najbliższych latach ma tam być wielki plac budowy. Dla potrzeb przyszłych osiedli mieszkaniowych teren uzbrajany jest w sieć wodociągową i kanalizacyjną, niedawno powstała tam stacja uzdatniania wody.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • no coś się dzieje

    Ale 7 km drogi nie powala na kolana:) Ogólnie dojście do stanu drug jaki mają Niemcy zajmie nam jakieś 500 lat :P najlepsze jest to, że np na różowej nic się nie dzieje a zwężenie jest i trzeba przejeżdżać przez jakieś śmieszne płyty jak by nie można po prostu jej otworzyć i wszystko odbywało by się normalnie, ale nie w Polsce musi przyjechać ktoś przeciąć sznurek i wtedy wielka ale to wielka impreza otwarcie nowego etapu drogi różowej czyli zlikwidowanie zwężenia czasami zastanawiam się o co w tym wszystkim chodzi, ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze i pewnie gdzieś pośredni o politykę!!

    • 0 0

  • a kiedy OPAT?

    podobno po zakonczeniu trasy Kwiatkowskiego miala ruszyc budowa obwodnicy polnocnej...

    • 0 0

  • Gdynia to potega

    (...)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane