• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Witam na pokładzie autobusu 256

Michał Brancewicz
24 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Pan Krzysztof Siudek znalazł prosty sposób, by uprzyjemnić sobie pracę, a wszystkim pasażerom - podróż. Pan Krzysztof Siudek znalazł prosty sposób, by uprzyjemnić sobie pracę, a wszystkim pasażerom - podróż.

Zaczyna się od "dzień dobry, witam państwa na pokładzie", potem jeszcze informacje o ewentualnym spóźnieniu, kolejnym przystanku, luźna i pogodna atmosfera. Science fiction? Nie, to codzienność na linii autobusowej 256, jeśli tylko za kierownicą siedzi pan Krzysztof.



Trasa linii 256 prowadzi z pętli przy ul. Jana z Kolna do leżącego już za obwodnicą podgdańskiego Jankowa. Według rozkładu trwa niecałe 30 minut, ale przez częste korki czas przejazdu zwykle wydłuża się.

Krzysztof Siudek wita pasażerów uśmiechem.



By uprzyjemnić sobie i podróżnym te, czasem długie momenty monotonnego oczekiwania w korkach, pan Krzysztof wpadł na pomysł, by nawiązać kontakt z pasażerami i być po prostu... miłym. Niby normalne, ale jaka to nowość w naszej zmęczonej, szarej i burczącej rzeczywistości komunikacyjnej.

- Wcześniej także byłem pasażerem i wiem czego ludziom potrzeba. Dlatego teraz, skoro mam mikrofon, to informuję pasażerów o sytuacji na drodze, przystankach czy dziurach - mówi pan Krzysztof. - Podoba mi się ta praca, jest kontakt z ludźmi, pasażerowie są uśmiechnięci.

Rzeczywiście, wielu z nich deklaruje się jako fani pana Krzysztofa. - Jeżdżę tą linią do pracy o godz 9:01. Od jakiegoś czasu panuje tam fajna atmosfera. Kierowca zabawia rozmową, przeprasza, że nie może ominąć korków. Zapewnia, że gdyby mógł, to przeleciałby nad nim całym autobusem. Ludzie się rozchmurzają - relacjonuje pani Marzena, nasza czytelniczka.

Zanim pan Krzysztof zaczął pracę w PKS Gdańsk (ta firm obsługuje linię 256) pracował jako kierowca tirów. Teraz woli pracować bliżej domu. Swoim sposobem na kontakt z ludźmi stara się zarazić kolegów z pracy. - Jeden czy dwóch kolegów jeździło ze mną i przysłuchiwało się, ale mówią, ze to dla nich za trudne. A dla mnie to sama przyjemność - kwituje.

Opinie (445) ponad 20 zablokowanych

  • Akcja Zadowolonych Pasażerów :) (2)

    A może by tak każdy zadowolony pasażer napisał do ZKM pochwałę dla tego kierowcy? Jeżeli by otrzymali dużo takich listów pochwalnych to może jakaś nagroda/podwyżka dla tego kierowcy?j Pewnie do ZKM wpływają zazwyczaj maile/pisma od niezadowolonych pasażerów, więc moze zrobić taką pozytywną akcję w ramach wdzięczności i umilania dojazdów przez tego pomysłowego i pogodnego kierowcę?

    • 13 0

    • (1)

      PAN KRZYSZTOF JEST Z PKS-U.

      • 0 0

      • Akcja Zadowolonych Pasażerów :)

        Tak, masz rację, zwróciłam na to uwagę już po napisaniu tekstu. Zatem zadowoleni pasażerowie - piszcie jednak do PKSu :) listy pochwalne na cześć Pana Krzysztofa !!!

        • 0 0

  • Ja też byłem uprzejmy (3)

    ja też byłem uprzejmy to mój kierownik z ZKM Gdańsk skarcił mnie i powiedział, ze mam byc cicho

    • 0 4

    • kierownik gbór

      to kwesta wychowania

      • 0 0

    • i miał racje , pajacu .

      • 1 0

    • ...

      jaka szkoda...

      • 0 0

  • koleś może amfy sie naćpał :) (1)

    moze ten kierowca jest naćpany szuwaksem heh że wciąż gada i gada :)

    • 2 10

    • sam sie naćpałeś

      dajesz dowód , jakie środowisko reprezentujesz............

      • 1 0

  • Az miło jeździć takim autobusem wielki szacunek dla Pana. Najgorzej jak za kierownica autobusu siedzi kierowca z naburmuszoną mina niezadowolony z całego świata i jeździ tak, ze robi się niedobrze a takich tutaj nie brakuje

    • 1 0

  • (1)

    Bardzo dobrze ze jest inny niz wiekszosc kierowcow,ale jagby mial obslugiwac linie 199 (chodz to nie mozliwe,bo linie obsluguje ZKM) to niewiem czy juz by byl taki mily,jagby wychaczyl z 50min.opuznienia,i na dzien dobry by dostal z***ki od pasazerow,a na tej lini to NORMALKA,rozklad mozna schowac w jelito GRUBE tak jest w dzien powszedni,w godz.szczytu-ale pozdrawiam P.Krzysztofa.

    • 1 0

    • też jestem kierowcą w ZKM , ale ortografię mam lepszą....

      • 2 1

  • A kiedy WY pasażerowie nauczycie sie mówić : dzień dobry , poproszę 1 bilet itd ?. Biorąc pod uwagę jakość zapachów pasażerów i to , w jakim stanie potrafią zostawić po sobie miejsce w autobusie uważam , że należy też wychowywać pasażerów . A już bluzgi jakie walą w rozmowie między sobą pasażerowie to ho , ho..

    • 3 0

  • (2)

    czasami zdarza sie spotkac pana Krzysztofa podczas porannej podrózy linja 232 na trasie Pruszcz Gdańki Gdańsk gł. Dworzec PKP.. miła pobódka w drodze do pracy :d

    • 5 0

    • POBUDKA

      • 0 0

    • O Jessssssu! Ty widzisz i nie grzmisz???!

      • 2 0

  • Bardzo mile doswiadczenie

    Niedawno po dlugiej przerwie niejezdzenia autobusami mialam przyjemnosc jechania z Panem Krzysztofem, bylo to bardzo mile doswiadczenie, usmiech nieznikal z twarzy pasazerow:) i musze dodac, ze przez cala trase na kazdym przystanku Pan Krzysztof wita sie z pasazerami w inny sposob, wiec doceniam inwencje tworcza.
    Oby tak dalej!!

    • 1 0

  • rewelacja!!!!

    Niby nic wielkiego...a jak cieszy. Chyba nie bez kozery Pan Krzysztof wita "na pokładzie"liniii 256. Odnosi się wrażenie,że prowadzony przez tego Pana autobus p ł y n i e a nie pokonuje drogi z nierównościami, a ciepły głos płynący głośników wita i żegna pasażerów dziękując za wspólną podróż. Wszystkich zapraszam na przejażdżkę w takiej atmosferze i jak na nasze drogi komfortowej podróży.
    Tak Pan trzyma Panie Krzysztofie!!! Samych życzliwości, szerokiej drogi i podwyzki w pracy..Pozdrawiam i dziekuję

    • 1 0

  • gadane (1)

    W ubiegłym stuleciu był taki konduktor w tramwajach,co to na każdym przystanku wierszykiem coś gadał.
    No ale on badań psychologicznych nie musiał robić co pięć lat.

    • 0 1

    • Ale to był konduktor a nie kierowca ! jeździł na linii 129 ze Stogów na Przymorze .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane