• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • SzcUrek odejdź (13)

    Czuli jak zwykle Szczurek wizjoner a dla mieszkańców nic... spokojnie jesCze trochę i i mam nadzieje ze mieszkańcy rozlicza Samorządność Wstyd p.prezydencie ....

    • 178 19

    • (2)

      Sami na niego głosujecie a potem płacz. Jak rolnicy na PIS.

      • 11 10

      • Na każdego frustrata z Mostów (1)

        Który chciałby autostrady pod swoje miejsce pracy (bo w Mostach są tylko w lokalnym monopolowym) przypada kilkunastu Gdynian mających dość rozjeżdżania każdego skrawka terenu w centrum. A oni akurat prawa wyborcze w Gdyni mają, więc na takie artykuły i święte oburzenie uśmiechają się od ucha do ucha

        • 4 13

        • Jb

          Zastanów się co piszesz. Chodzi o to aby właśnie nie jeździć przez centrum. Dwa z tamtej strony nie ma Gdynian? Także tego.

          • 0 0

    • Oby go nie spotkało to co Świętego Wojciecha (1)

      • 4 3

      • byc moze juz nad tym pracuja, musi ich do bialej goraczki doprowadzac, ze tabuny platnych latami pisza fake news, hejtuja, trolluja i zadnych efektow, gdynianie konsekwentnie puszczaja mimo uszu te ratlerkowe poszczekiwania... wiec kto wie?

        • 0 3

    • Nie da się (4)

      Dlaczego szczurek cały majątek przepisał na żonę?

      • 22 3

      • Zobaczył jak to zrobił Morawiecki. (3)

        • 9 12

        • No i to jest najlepszy dowód na to że Samorządność to kopia pisu tylko tak lokalna (1)

          • 8 9

          • wiec po co zmieniac na jeszcze gorsze

            • 0 2

        • Raczej odwrotnie

          Szczurek pierwszy raz przepisał cały majątek 10 lat temu, wtedy wokół niego kręciło się cba

          • 15 3

    • X (1)

      Zawsze dużo gadania że przy następnych wyborach....a potem wybory i tylko jeden możliwy...i wybrany

      • 7 2

      • Proste

        Bo głosy liczą w Urzędzie Miasta jasne już?

        • 7 4

    • Nagrody

      On woli wydawać kasę na konkursy i plebiscyty, aby później się chwalić jak to cudnie jest w jego świecie. Cieszy jedynie to że coraz więcej ludzi widzi że to zwykły marketing, a nie ciężka praca dla mieszkańców.

      • 21 4

  • wizja (4)

    po co przez całą Gdynię idzie po kilka torów? To nie Nowy Jork. To generuje dodatkowe koszty na budowę wiaduktów, tuneli.
    A najlepiej zrobić transport morski z Gdańska do Gdyni :) (oczywiście z redą w Sopocie)

    • 25 43

    • (3)

      Spójrz gwiazdo internetu na mapę linii kolejowych i wyciągnij wnioski.Gdyby chodziło tylko o ruch Gda-Gdy to jeszcze nad sensem można by porozmawiać ale główne linie transportowe w Polsce to wsch-zach, płn-płd a że Gdynia ma węzeł północny i przy układzie zabudowy to nie opcji by Gdynię to ominęło i stąd tyle torów.

      • 11 2

      • (2)

        przed wojna zabraklo wyobrazni, uwaga wladz centralnych byla skupiona na porcie, miasto rozwijalo sie na dziko, samoistnie, domy powstawaly jak samosiejki na ugorze, gdynia to miasto wiaduktow i mostow

        • 1 5

        • co za bzdura (1)

          do dzisiaj widać świetne przedwojenne planowanie przestrzeni miasta, nie wszystko udało się potem zepsuć komuchom. Zresztą najwięcej to chyba ekipa Szczurka napsuła.

          • 2 2

          • slepy wyznawco rezimu przedwojennego, swietojanska i starowiejska wyznaczona byla jeszcze w sredniowieczu albo wczesniej, zadna zasugo tych majorkow i pulkownikow ktorzy rzadzili przed wojna

            • 0 0

  • Łucyk (23)

    Czyli jak dużo gadać a nic nie powiedzieć.

    • 260 9

    • Ostatnia duża inwestycja urzędu miasta miała miejsce 10 lat temu (8)

      Nic nie robią

      • 26 4

      • (6)

        pisy obiecywaly droge czerwona... zawsze przed wyborami, potem nagle dostawali pomrocznosci jasnej, gdyby szanowali mieszkancow gdyni i dotrzymywali obietnic tunel nie bylby potrzebny

        • 5 11

        • pis nigdy nie rządził w Gdyni (4)

          • 11 0

          • (3)

            i bardzo dobrze ze nie rzadzil, natomiast te obiecywane przez nich inwestycje bardzo by usprawnily uklad drogowy w tym rejonie, ale niestety pisowcom nie warto wierzyc w ich obietnice

            • 2 6

            • No patrz (1)

              A Gdańsk się nie ogląda na pisowców tylko buduje swoje.

              • 4 1

              • drogi klasy s szybkiego ruchu gdansk buduje, to cos nowego, moze jakis przyklad podasz

                • 0 0

            • brac to chetnie?

              Ale placic gorzej?
              Ciekawa filozofia, niech placa ale niech trzymsja sie z daleka od twojego gumna...?
              Elblag jakos swoje wydreptal...

              • 6 2

        • minister Marcinek zarządza firma od łąki,

          zatrudnia 200 osób i przy osi stratę 150 mln rocznie. Tak samo wy usune cokolwiek w Gdyni jak to lotnisko

          • 3 3

      • A biała farba to co niby?

        • 20 3

    • Hehehehe krzykaczy niczym nie zadowolisz (11)

      Napisane jak byk, ze PKP szuka finansowania na duży projekt, ale ich to nie interesuje. Ma być teraz, odrazu i za całość ma Gdynia zapłacić.
      Nieważna sztuka, rozrywka, ludzie z innymi oczekiwaniami. Teraz im drogi robić. Już! Natychmiast.

      • 8 32

      • Może w Twoim domu jest mowa od 20 lat. (9)

        Jak 20 lat temu wyglądało PKP? Dlaczego liczycie, ze Gdynia z własnych pieniędzy na finansować ten tunel?

        • 7 14

        • Ponieważ władze pozwoliły na rozbudowę wielu osiedli mieszkaniowych (1)

          na obrzeżach miasta lecz nie zrobili nic aby umożliwić tam dojazd. Problem na Puckiej, na Witominie i w Kacku. Ważne, że deweloperzy zarobili. A fundusze trzeba było zdobywać, a nie czekać, aż ktoś to za nas zrobi. Sprzedano wiele atrakcyjnych działek i gdzie są te pieniądze?

          • 10 2

          • I bardzo słusznie

            Masz mózg? To czemu zakładasz, że ktoś za Ciebie naprawi skutki nieużywania go? Kto kazał się na łąkach budować?

            • 1 0

        • Dlaczego szczurek z naszych podatków sfinansował bezsensowne lotnisko??? (1)

          • 23 1

          • nie sfinansował lotniska

            tylko terminal. Lotnisko już tam było. Gdyby nie mafia PO, od lat donosząca do UE, to mogłoby się udać.

            • 0 3

        • Jak zrobią tunel to zlikwidują przejazdy (4)

          na Północnej i Piaskowej. Chylonska będzie tak oblężona, że korki późnym wieczorem będą normalnością. Od 5.30 do 20. 30 to jest gwarancja. Potrzebne jest przedłużenie obwodnicy do Hutniczej i dalej do portu. Obecnie przez przejazd na Północnej przejeżdża dardzo dużo ciężarówek. One zablokują Chylońską i Kartuzką. Wówczas będzie płacz, że lepiej było z przejazdami.

          • 7 11

          • (3)

            100% racji, tylko w czyich kompetencjach jest przedluzenie obwodnicy?

            • 4 2

            • kto zostal wybrany jako przedstawiciej lokalnej spolecznosci? (1)

              To nie jest jedynie wladztwo nad lokalnym budzetem ... I rola ciecia od sprzatania podworek.

              • 8 1

              • obwodnica należy do Państwa PiS

                nie jest w ich interesie jakiekolwiek jej przedłużanie - bo cała forsa z dróg poszła im na makulatorowy -druk-

                • 3 1

            • gdakia jest w rekach rzadzacych

              • 2 1

      • O tym tunelu jest mowa conajmniej od 20 lat.

        Jeśli 20 lat to dla Ciebie już i natychmiast to gratuluje poczucia czasu. Jednak większość żyjących ludzi chciało by nie marnować życia na czekaniu na szlabanach tu i teraz, a nie myśleć o wygodzie swoich prawnuków za 100 lat bo pewnie wtedy wybudują ten tunel

        • 26 1

    • On nie umie się do dzisiaj wytłumaczyć

      ze swojej ksero afery

      • 32 1

    • Urzędnicza nowomowa, godny następca szczurka

      • 46 5

  • Nie wiem czy dożyję

    O tym projekcie słyszałem jak chodziłem do szkoły średniej obecnie brakuje mi kilku lat do emerytury. Myślę,że moje obawy są uzasadnione

    • 3 0

  • Kiedy

    Wtedy kiedy wygraj w lotto

    • 2 0

  • Panie Łucyk! Wy, w miejsce otwierania sie na współpracę, zacznijcie w końcu coś robić! Nie wiem czy na współpracy poolega działanie ale wiem że jak przez pięćdziesiąt lat / bo tyle już mieszkam w tym mieście/ nie robi się nic, to przez współpracę wiadukt czy też może tunel na Puckiej nigdy nie powstanie. Tu trzeba działać i to szybko!

    • 6 0

  • (11)

    Rumia potrafi wykonac tunel i nie jest on "czescia innego projektu kolei do Slupska" ale waznym zadaniem miejscowym. Ale tam jest samorzad a nie klika n i e u d o l n y c h ludzi udajacych samorzadowcow,a kombinujacych jedynie jak znowu oszukac ludzi i zalapac sie na następna kadencje. Dobro mieszkancow maja gleboko gdzie. Dopóki w Gdyni bedzie Szczurek to bedzie zle. Ten czlowiek nie powinien w uznaniu jego "zasług" miec nawet prawa tu zamieszkiwac a co dopiero rzadzic.

    • 249 10

    • To się przeprować i zmień tablice na GWE! (6)

      • 5 47

      • Dlaczego wyganiasz kogoś z miasta? (3)

        Wyznawcy szczurka nie macie takiego prawa!

        • 38 4

        • (2)

          a wy jakim prawem chcecie wyganiac czlowieka, ktory jest w pelni gdynianinem

          • 1 6

          • (1)

            Szczurek dawno już nie jest mieszkańcem Gdyni.

            • 5 2

            • Ty zapewne też nie, skoro nie wiesz, gdzie Wiczlino leży

              • 2 0

      • Typowy komentarz wyznawcy układu Gdyńskiego (1)

        • 24 4

        • typowy to jest bełkot w temacie samorządu

          • 4 14

    • I bardzo dobrze, ze Gdynia czeka. (2)

      Jak frajerzy z Rumii chcą mieć szybciej uzna wszystko płacić z własnej kieszeni, to nie niech robią

      • 4 41

      • (1)

        Inna rzecz, że tamten projekt to bubel rowerowy

        • 3 11

        • żadnych rowerów

          jeszcze lepiej. Widać w tym rozsądek.

          • 0 3

    • Jak wybieracie,tak macie....

      • 18 0

  • A może RM czy ich otoczenie wykupiło tereny wokół wiaduktu i teraz im się to bardziej opłaca?!?

    takie priorytety... przecież to i tak z Waszych pieniędzy...

    • 2 0

  • szczurek idź leniu na emeryturę!!!

    • 3 1

  • Obiecanki cacanki

    I w Gdyni to tak zawsze. Na planach i słowach się kończy. Kasa wywalona w błoto tak samo jak z lotniskiem. Szkoda gadać.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane