• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia

    gdynia - miasto z MORZA i FARBY- białej.

    • 13 0

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje, analizy... i droga farba. (1)

    • 13 0

    • Za to kolesie mogą zarobić

      Równie dobrze można zlecić zaprojektowanie w Gdyni kosmodromu, analizy, badania środowiskowe, wizualizacje, PR...

      • 3 0

  • Co z prawoskrętem ze Swarzewskiej w Morską?

    W ubiegłym roku załapał się do BO i cisza.
    Korki bywają rano do samej góry. Nie jest to chyba inwestycja na miarę portu lotniczego???

    • 9 0

  • Biorący udział w ankiecie nie wierzą że szczur cokolwiek wybuduje

    • 9 0

  • Od lat czekamy. A tunelu nie bedzie.

    Od lat czekamy na tulel przy Chylonskiej. Korki na estakadzie jak i na samej Hutniczej tez by sie uplynnily a czesto na Chylonskiej przytlaczaja tym bardziej ze transport jak i sami mieszkancy tylko na tym traca czas bo to po 45 do 60 minut sie w szczycie stoi. Ale Nieee... wiadukt sie oplaca bardziej bo bedzie z tego wieksza kasa jak łapowki rozdadza Ci ktorym najbardziej na tym zarobia.

    • 10 1

  • Niebywałe!

    Okazuje się, że w Gdyni mieszkają ostatni naiwni, którzy wierzą w plany i zapowiedzi PKP... A może tak wygodniej, żeby nic nie robić?

    • 5 3

  • Jak wyzej... (2)

    Moze uwierzylbym (po jakims alko) w slowa Pana Lucyka, gdyby nie fakt, ze w Rumi
    taki tunel wlasnie powstaje. Zatem argumentacja ww. Pana jest zwyklym oszustwem. Ten Pan wlasnie pokazal, ze dla utrzymania stolka, bedzie staral sie wciskac kity mieszkancom. Porazka.

    • 187 5

    • A czy to pierwszy kit? (1)

      Basen, Lodowisko, Stadion LA, Chwarznieńska - to wszystko ściemy ....

      • 22 0

      • horala wciskal kit o przedluzeniu obwodnicy i drodze czerwonej, wszystko zeby zdobyc stolek

        • 2 4

  • Łucyk jak zwykle nieomylny.

    Zas... y wizjoner. Już pokazał w Orłowie. Na siłę chodnik zrobić szeroki jak autostrada, a na ulicy ledwie dwie osobówki się mogą minąć. Powinien do pisu należeć.

    • 9 1

  • Gdynia... i wszystko jasne.

    Gdynianie kochają swojego prezydenta... A miłość, jak wiadomo, jest ślepa.

    • 11 1

  • dlaczego nigdy nie wypowiada się szczurek? co on robi całymi dniami?!?! jakie jest jego zdanie?!!??

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane