• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojewoda opublikował uchwałę krajobrazową. Bliski koniec śmietnika reklamowego

Krzysztof Koprowski
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za dwa lata gdańska przestrzeń publiczna powinna być wreszcie wolna od natłoku reklam. Za dwa lata gdańska przestrzeń publiczna powinna być wreszcie wolna od natłoku reklam.

Wojewoda pomorski opublikował treść uchwały krajobrazowej podjętej przed Radę Miasta Gdańska na sesji pod koniec lutego. Oznacza to, że jej zapisy wejdą w życie w ciągu dwóch tygodni. Właściciele nieruchomości będą mieli dwa lata na dostosowanie się do przepisów.



Czy na budynku, w którym mieszkasz znajdują się nośniki reklamy?

Przypomnijmy: uchwała krajobrazowa została przegłosowana na sesji Rady Miasta Gdańska 22 lutego br. "Za" głosowali wszyscy radni PO oraz Łukasz Hamadyk z PiS. Od głosu wstrzymali się pozostali radni PiS z wyjątkiem radnego Piotra Walentynowicza, który jako jedyny w całej radzie był przeciwny proponowanym zapisom.

Prace nad dokumentem trwały prawie 2,5 roku i były poprzedzone licznymi uzgodnieniami z konserwatorem zabytków oraz konsultacjami społecznymi. W toku prac wydłużono czas trwania tzw. okresu dostosowawczego oraz wprowadzono do uchwały regulacje dotyczące ogrodzeń.

- Proces przygotowania projektu był w bardzo dużym stopniu oparty o partycypację, współpracę z różnymi środowiskami, grupami społecznymi, interesariuszami. Powołaliśmy zespół konsultacyjny, w skład którego weszli przedstawiciele różnych środowisk, w tym Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i Pracodawców Pomorza - wyliczał podczas sesji Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Dzisiaj już wiadomo, że mimo obaw włodarzy i radnych miasta przy głosowaniu uchwały, udało się uniknąć błędów prawnych i wojewoda pomorski Dariusz Drelich w poniedziałek 19 marca opublikował jej treść w całości w Dzienniku Urzędowym.

Przesuń aby
porównać

Reklama niezgodna z uchwałą będzie słono kosztować



14 dni później wejdą w życie przepisy, w myśl których właściciele nieruchomości będą mieli dwa lata na dostosowanie reklam na swoich posesjach do uchwały Rady Miasta Gdańska.

To oznacza, że w 2020 r. urzędnicy będą mogli nakładać już kary finansowe. Przykładowo, za ustawienie w sposób sprzeczny z zapisami uchwały bilbordu o powierzchni 18 m kw. kara wyniesie ok. 7,5 tys. zł miesięcznie, zaś za montaż baneru na budynku o powierzchni ponad 1 tys. m kw. - aż 270 tys. zł miesięcznie.

Koniec ze stawianiem płotów na osiedlach



Okresu dostosowawczego nie przewidziano w zakresie płotów. Nowe regulacje wejdą zatem w życie już w najbliższych dwóch tygodniach i będą m.in. zabraniały stawiania nowych ogrodzeń wokół osiedli budynków wielorodzinnych, przy czym możliwe będzie grodzenie ogródków przydomowych oraz sytuowanie płotów w ramach uzupełnienia ogrodzeń historycznych i w historycznych liniach zabudowy.

Przewodnik po uchwale krajobrazowej from Trojmiasto.pl

Opinie (230) ponad 10 zablokowanych

  • Pod kogo ta uchwała? (3)

    Może mądra Miasto powie, ile pieniędzy wpływało z reklam w postaci podatków, które wpływały dotychczas od firm reklamowych. Do tego dochodzą podatki od firm kooperujących oraz pracowników. Czyżby, skutki ekonomiczne nie były istotne? Niech Miasto Gdańsk przyzna się do tego, komu wydało zezwolenia na reklamy w autobusach, czy na wiatach przystankowych. Czy nie chodzi o spółkę AMS S.A, której udziałowcem jest AGORA, w której 10% udziałów kupił Sławny na cały świat spekulant SOROS? Dlatego, Ci którzy są zadowoleni z tego, że będzie szaro i ponuro niech się zastanowią, bo oni nie stracą pracy, ale pośrednio i tak dostaną PO łepetynie, gdyż mniejsze wpływy do miasta ograniczą środki na inne pożyteczne dla mieszkańców cele.

    • 3 6

    • dzięki ustawie i uchwale można będzie wprowadzić opłatę reklamową.... stratni nie będą ;)

      • 0 0

    • (1)

      racja, ale sam chyba przyznasz Pelagio, że reklamy to zmora - juz istnieje taki termin jak ślepota banerowa..pstrookate gow.na, nieczytelne, zle zaprojektowane(niezaprojektowane) zardzewiale tablice, baner na banerze - jak ktos by to uładzil to moze, może...Taka reklama jak jest teraz w wiekszosci i tak nic nie daje, nic pozytywnego reklamodawcy i tym bardziej swojemu otoczeniu :/

      • 2 1

      • To lepsze te brudne elewacje do kontemplacji?

        Eee tam, we wszystkim potrzebny jest umiar, wykoszenie wszystkich reklam, samochodów, niedzielnego handlu da efekt socjalistycznego wymarłego miasta, co jeszcze niektórzy pamiętają z komuny..

        • 0 4

  • Super! (3)

    Maksymalnie za 2 lata zostanie zezłomowany napis GDAŃSK, który jako "inne urządzenie reklamowe" służące promocji miasta nie jest w ogóle zgodny z zapisami nowej uchwały, chyba że miasto dogada się z Gdynią i przewiezie tą "wizytówkę" na Skwer Kościuszki :-)

    • 4 5

    • (2)

      ale to nie jest reklama... nie mieści sie w ustawowej definicji. W ustawie jest: "(...) upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne"

      • 2 0

      • (1)

        A to nie jest przedsięwzięcie miasta z zakresu jego promocji? Reklama jak każda, tylko inwestor publiczny, który najpierw zainwestował niemałą kasę, a potem zabronił jej użytkowania. Nie wiem, ile to kosztowało, chyba że zostało to obliczone na 2 lata. Wtedy OK.

        • 0 2

        • Liczy się to co jest promowane, czyli miasto - to nie jest "przedsięwzięcie"

          • 2 0

  • Walentynowicz

    Kto wybiera taką osobę(Walentynowicz) na radnego.Karierowicz.Oportunista.Rozumu by się przydało.Ekspert od wszystkiego.Drugi Czarnecki.

    • 1 0

  • Sopot i Gdynia jak zwykle daleko w tyle za Gdańskiem. (6)

    • 66 23

    • To weźcie sobie

      budynia na prezydenta i przestańcie narzekać.

      • 0 0

    • I dobrze! Najpiew należy zobaczyć jakie kłopoty po odwołaniach do WSA bęzie miał Gdańsk (1)

      i dopiero pózniej BEZ POLITYCZNYCH podtekstów i nie da ię ukryć także ryzyka podjąć taką uchwałę która będzie zgodna z linią Orzecznictwa,
      Moze się zdażyc iż sąd w całosci lub częsci odrzuci zzapiy danej uchwały i nie wejdzie ona w życie.
      a straty wizernkowe miasta przekrocza chwiowy szum medialny

      • 3 10

      • Straty wizerunkowe to szmaty reklamowe podwieszane gdzie się tylko da

        • 0 0

    • Śmiechu warte! (1)

      Bo w czym i z czym to Gdańsk tak jest do przodu? Z tego co widzę to chyba z tymi dziurawymi ulicami w całym Gdańsku!!!

      • 6 12

      • Z patologią gdańską to na pewno są do przodu.Z wałkami również.

        • 1 3

    • w sopocie lepiej ogladac kaczki

      tylko czekamy aż przyleci.

      • 6 6

  • Płoty

    " Koniec ze stawianiem płotów na osiedlach" Najpierw miasto zachęcało wręcz samo stawiało płoty np na Starym Mieście a teraz -"Koniec ze stawianiem płotów na osiedlach" Fajnie ci co mieli być ogrodzeni są ogrodzeni i to z finansów miasta!! Może by tak rozebrać te szkaradztwa na Głównym Mieście?



    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wojewoda-opublikowal-gdanska-uchwale-krajobrazowa-Bliski-koniec-smietnika-z-reklamami-n122155.html#tri

    • 0 0

  • Brawo!

    Tak działająca Rada Miasta to duma! Teraz Urząd musi się popisać i egzekwować przepisy :-)

    • 0 0

  • Dlaczego Hamadyk poparł tą złą uchwałę, skandal co na to Janusz Śniadek?

    • 0 0

  • walentynowicz po raz kolejny udowodnil

    ze kierowca taksówki to max jego możliwości intelektualnych

    • 0 1

  • Ogrodzenie terenu (1)

    Ogrodzenia - to nie jest nowobogacki wymysł, tylko zwykła konieczność. Szczegolnie na osiedlach z domami wielorodzinnymi. Mieszkańcy są zmuszani do ogradzania swoich terenów/tereneów dzierzawionych od miasta - poniewaz nikt inny nie zadba o te tereny(miasto wypina cztery litery na wszystkich - brak dbania o zielen, dbania o czystośc, nie odsnieża) Menelswto gdańskie, ludzie co w Gdańsku psy posiadaja, woreczki na pse kupy nosza tylko asekuracyjnie(jak coś to mam przecież worek) Tak wiec na neiogrodzonych osiedlach znajdziesz troche syfu w postaci psich kup, potluczonych butelek, podrzuconych smeici z innych wspolnot. Czassem Twoje podwórko stanei sie nawet barem pod chmurka dla paru patolów co nie potrafia w ciszy wypic piwka. Gdyby nie wszech obecna meneliada to byłbym przeciw grodzeniu,a le w tym wypadku nei ma wyjścia...

    • 4 5

    • Jakby każdy się w mieście wygrodził to byś z domu nie wyszedł.

      • 3 1

  • Nie za szybko się cieszycie?!! (4)

    Zaraz te wszystkie firmy reklamowe złożą odwołania do WSA.
    Paradoksalnie by SZYBCIEJ pprzyjąć podobne chwały w Gdyni i SOPOCIE należy poczekać co na chwałę gdańską powie WSA.
    I dopiero wtedy przyjąć swoje!
    Zaoszczędzi to DUZO czasu na batalie sądowe.
    Albowiem firmy reklamowe bedą bić się do padłego.
    A nowa uchwała to Caly Proces uzgodnień od nowa!
    Brawo Gdańsk za to ze przeciera szlak.

    Inni tez w slady ale TYLKO po tym jak WSA w Gdańsku wyda swoją wiązącą opinię!

    Pozdrawiam znających temat :)

    • 7 4

    • Strasznie sie powtarzasz. Już są doświadczenia z innych miast np z Łodzi.

      Ps to ile tych szmaty reklamowych będziesz musiał ściągać?

      • 1 0

    • (1)

      Niektóre zapisy uchwały są tak absurdalne i nieużyteczne, że zastanawiam się czy to nie było właśnie zaplanowane w ten sposób.

      • 0 5

      • jakiś przykład?

        • 3 0

    • Ale Gdansk nic nie przebiera - bazuje na doświadczeniach z ostatniego 1,5 roku m.in. Łodzi i jej sporów prawnych. Więc na co czeka Gdynia nikt nie wie - maja ponad 20 przypadków w Polsce do analizy, potrzebują jeszcze jeden z Gdańska czy jednak zwyczajnie nic nie robia?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane