• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojewoda opublikował uchwałę krajobrazową. Bliski koniec śmietnika reklamowego

Krzysztof Koprowski
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Za dwa lata gdańska przestrzeń publiczna powinna być wreszcie wolna od natłoku reklam. Za dwa lata gdańska przestrzeń publiczna powinna być wreszcie wolna od natłoku reklam.

Wojewoda pomorski opublikował treść uchwały krajobrazowej podjętej przed Radę Miasta Gdańska na sesji pod koniec lutego. Oznacza to, że jej zapisy wejdą w życie w ciągu dwóch tygodni. Właściciele nieruchomości będą mieli dwa lata na dostosowanie się do przepisów.



Czy na budynku, w którym mieszkasz znajdują się nośniki reklamy?

Przypomnijmy: uchwała krajobrazowa została przegłosowana na sesji Rady Miasta Gdańska 22 lutego br. "Za" głosowali wszyscy radni PO oraz Łukasz Hamadyk z PiS. Od głosu wstrzymali się pozostali radni PiS z wyjątkiem radnego Piotra Walentynowicza, który jako jedyny w całej radzie był przeciwny proponowanym zapisom.

Prace nad dokumentem trwały prawie 2,5 roku i były poprzedzone licznymi uzgodnieniami z konserwatorem zabytków oraz konsultacjami społecznymi. W toku prac wydłużono czas trwania tzw. okresu dostosowawczego oraz wprowadzono do uchwały regulacje dotyczące ogrodzeń.

- Proces przygotowania projektu był w bardzo dużym stopniu oparty o partycypację, współpracę z różnymi środowiskami, grupami społecznymi, interesariuszami. Powołaliśmy zespół konsultacyjny, w skład którego weszli przedstawiciele różnych środowisk, w tym Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i Pracodawców Pomorza - wyliczał podczas sesji Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Dzisiaj już wiadomo, że mimo obaw włodarzy i radnych miasta przy głosowaniu uchwały, udało się uniknąć błędów prawnych i wojewoda pomorski Dariusz Drelich w poniedziałek 19 marca opublikował jej treść w całości w Dzienniku Urzędowym.

Przesuń aby
porównać

Reklama niezgodna z uchwałą będzie słono kosztować



14 dni później wejdą w życie przepisy, w myśl których właściciele nieruchomości będą mieli dwa lata na dostosowanie reklam na swoich posesjach do uchwały Rady Miasta Gdańska.

To oznacza, że w 2020 r. urzędnicy będą mogli nakładać już kary finansowe. Przykładowo, za ustawienie w sposób sprzeczny z zapisami uchwały bilbordu o powierzchni 18 m kw. kara wyniesie ok. 7,5 tys. zł miesięcznie, zaś za montaż baneru na budynku o powierzchni ponad 1 tys. m kw. - aż 270 tys. zł miesięcznie.

Koniec ze stawianiem płotów na osiedlach



Okresu dostosowawczego nie przewidziano w zakresie płotów. Nowe regulacje wejdą zatem w życie już w najbliższych dwóch tygodniach i będą m.in. zabraniały stawiania nowych ogrodzeń wokół osiedli budynków wielorodzinnych, przy czym możliwe będzie grodzenie ogródków przydomowych oraz sytuowanie płotów w ramach uzupełnienia ogrodzeń historycznych i w historycznych liniach zabudowy.

Przewodnik po uchwale krajobrazowej from Trojmiasto.pl

Opinie (230) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Piekna sprawa. A ten kwik branzy reklamowej jest bezcenny:)

    • 14 3

    • (1)

      Znikną też niemal wszystkie oznaczenia marek na galeriach handlowych oraz logo na budynkach biurowych

      • 1 0

      • No i bardzo dobrze

        • 2 0

  • (1)

    1 dobra decyzja wojewody! zuch chłopak!

    • 8 3

    • No aż się zdziwiłem że nie zablokował

      • 1 0

  • choć w tej jednej sprawie wszyscy miejscy aktywiści różnych opcji się zjednoczyli, oby tak dalej. (3)

    Przed taką masą ... wojewoda musi ustapić ... Moc w jedności. Precz z reklamami wielkoformatowymi, świecącymi, odpustowymi

    • 77 8

    • Najważeniejsze, że zjednoczyli się na nasze życzenie. (1)

      Teraz wszystkie reklamy i wiaty są dla nas!

      • 0 1

      • Was też ogranicza

        • 0 0

    • przecież z jego strony nie było żadnych problemów

      a co ty zrozumiałeś z tego co przeczytałeś bo się teraz zdziwiłam o co chodzi? ;)

      • 3 0

  • Kiedy doczekamy się uchwały w Gdyni?? miasto wyglada jak smietnik. (9)

    czym szczurek jest taki zajęty?

    • 127 9

    • Lepiej nich poczeka co się stanie z tą uchwałą w WSA! (2)

      Najpiew należy zobaczyć jakie kłopoty po odwołaniach do WSA bęzie miał Gdańsk
      i dopiero pózniej BEZ POLITYCZNYCH podtekstów i nie da ię ukryć także ryzyka podjąć taką uchwałę która będzie zgodna z linią Orzecznictwa,
      Moze się zdażyc iż sąd w całosci lub częsci odrzuci zzapiy danej uchwały i nie wejdzie ona w życie.
      a straty wizernkowe miasta przekrocza chwiowy szum medialny

      • 5 8

      • Czemu przygłupy minusują? Płatni trolle od lobby "estetów"? (1)

        • 0 1

        • Straty wizerunkowe to reklamowe szmaty na każdym rogu

          • 2 0

    • lepiej reklamy niz pimniki i medale (4)

      • 4 13

      • Szczurek w tym roku wyda na pomniki 5 000 000 zł (3)

        Tyle zapisane jest w budżecie.

        • 8 5

        • prezydent nie opracowuje budżetu (2)

          chyba nie całą podstawówkę skończyłeś
          pokemonie

          • 2 2

          • Robią to jego podwładni a przeglosowuja radni z jego partii co udaje ze nie jest partią

            • 0 0

          • Ważne,że budyniowy troll pojechał po szczurku.50 gr. zainkasowane.

            • 1 2

    • Jaktoczym

      Jak to czym? Śmieci dalej.

      • 2 0

  • (11)

    dam 100, że nadal będzie syf bo firmy, które z tego żyją nie dadzą się tak łatwo wykiwać i znajdą jakieś luki prawne aby jednak stawiać reklamy a istniejące pozostawić ...

    • 98 23

    • 100 zł? Podać nr konta?

      • 0 0

    • Będzie tak samo jak z wolnymi od handlu niedzielami (2)

      Pracownicy w piątek i sobotę mają teraz w marketach taki wpie*dol że w niedzielę mają siłę tylko żeby spać, hehe

      • 5 2

      • Pracują w te dni 26 godzin na dobę.

        • 3 1

      • w poniedziałek nie ma świeżego pieczywa

        • 2 1

    • będzie odwrotnie! (1)

      Najłatwiej uderzyć w dużą firmę, która dba o swoje nośniki, ma je postawione legalnie...syf i tak zostanie, bo najtrudniej znaleźć właścicieli pojedynczych, niewymiarowych planszy!

      • 6 0

      • Uderzyć, zawężając jej konkurencję i przyzwalając "dużym" na dalsz zawłaszczanie rynku i przestrzeni publicznej?

        • 1 0

    • (3)

      obyś nie miał racji, chociaż tu jest Polska, zaczną się kombinacje itp

      • 7 3

      • Wątpie (2)

        Dokument jak na nasz kraj dość konkretny, się tym razem przyłożyli

        • 7 2

        • im wiecej szczególikow tym wiecej mozna znalezc kruczkow.

          • 2 1

        • no pracowali nad tym 2,5 roku....

          • 1 1

    • dziad orał to pole, ojciec orał to pole, ty będziesz orał to pole

      a tu zonk

      • 20 0

  • Będzie jeszcze więcej reklamowych szrotów (4)

    Stare VW i inne złomki będą jeszcze chętniej przerabiane na reklamy blokowały gdańskie chodniki. Zawsze znajdzie się jakieś obejście.

    • 68 18

    • Jestem przeciwny zakazom (1)

      Jedźcie do Zakopca i zobaczcie jak to tam wygląda - przaśny kicz dosłownie wybija oczy. Myślicie, że jak zakażecie tańczenia kaczuszek na odpustach to disco polo zniknie?
      Problem tkwi głęboko w społeczeństwie, jeśli kochamy kicz to zakazywanie to takie udawanie, że jesteśmy tacy elo estetyczni.
      Teraz kupa hajsu pójdzie na regulacje, kontrole i sądy oraz omijanie nowych regulacji.

      • 5 4

      • Tu nie chodzi o estetykę, tylko o to, by nikt "nieupoważniony" nie dostał kawałka tortu.

        Do kogo należą - już wkrótce jedyne "kanoniczne" i legalne - nośniki: bilboardy i displaye na wiatach? Czy nie w dużym procencie do AMS?
        Które media najgłośniej jeszcze parę lat temu wrzeszczały o "potrzebie ustaw krajobrazowych, niszczących chaos reklamowy", jak nie te należące do tej samej spółki, co wspomniany AMS?
        Jak wielu jeszcze "krewnych i znajomych" "z branży outdoor" zaciera ręce na myśl o tym, że nie będzie im "byle cham z kawałkiem płota" interesu psuł?

        • 4 3

    • będą stały na prywatnych. np Gdynia to 90% prywatne tereny

      • 5 1

    • Szroty reklamowe stoją na drogach publicznych, a więc właściciel takiej nieruchomości (czytaj: miasto) będzie je mógł usunąć.

      • 12 2

  • Pożyjemy, zobaczymy (2)

    Nie wierzę dopóki nie zniknie. Czas pokaże...

    • 68 6

    • Spokojnie, urzędaski już narobiły przaśnych grafik z "czystym" miastem...

      Uwierzysz, jak każą ci szyld zmienić na "mniej widoczny, ale dzięki temu równie mało czytelny".

      • 0 1

    • nie wierzysz

      przeciesz to jest zamach na bilbordy

      • 3 2

  • Mam nadzieję, choć czuję tutaj jakieś układy cwaniaczków od reklam i tych, któ©zy z tego żyją. (4)

    ciekawe jeszced jak to będzie wyglądac przed wyborami. Każdy słup oswietlenia, znaki drogowe, itp. poobklejane śmieciami tych chciwych premii kandydatów.

    • 47 4

    • Przy okazji można się pozbyć niewygodnych treści.

      Banner o burmistrzu Sztumu? Reklama, do kosza!
      Transparent mieszkańców, których inwestor-czyściciel "sprywatyzował" wraz z budynkiem i chce ich wywalić na bruk? Won, szpeci!!!

      • 1 1

    • proponuję akcję "zerwij ryja"

      i zrywać wszystkie te ryje wyborcze
      jak tylko jakiś powieszą,
      zrywać i pokazać, że wywieszenie ryja
      to za mało żeby się dopchać do koryta

      • 7 0

    • już dawno tego zakazali

      • 3 0

    • Trzeba zakazać wywieszania tych okrucieństw.
      Tylko internet. W TV i tak będzie wojna ideologiczne i skandali że hej.

      • 6 0

  • Nareszcie stop temu reklamowemu badziewiu (1)

    kiełbasa w XXX za 3,99, spadajcie z tym na wysypisko

    • 8 2

    • ja chce wiedzieć

      po ile kiełbasa a nie mam okularów

      • 0 1

  • no wreszcie - jakiś krok w kierunku europejskiej cywilizacji (2)

    szkoda tylko, że zostawiono 2 lata - będą szukać jakiś kruczków prawnych aby obchodzić prawo. Ja bym dał 3 miesiące (do wakacji) i usunięcie reklam z urzędu na koszt właściciela posesji.
    Ciekawe tylko dlaczego w cywilizowanych społeczeństwach Austrii, Niemiec, Holandii, Skandynawii nie potrzeba było takiego prawa stosować bo sami ludzie mieli świadiomość, że tak się nie powinno i jest to po prostu brzydkie. No ale u nas ciągle " ciemny lud"

    • 14 3

    • Cywilizowane społeczeństwa Europy?

      Raczej równia pochyla socjalizmu, politpoprawności i kalifatu

      • 0 0

    • Taaa Niemcy. ..Austria. ..tam nie ma reklam na plandekach

      Czy bilboardach. Oczywiście, masz rację. ..tak bylo

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane