• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu

VIK
5 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.


Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.



Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.

Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
VIK

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • 8100 TEU największy w Gdyni? Nie wiedziałem, że Gdynia jest aż tak daleko z tyłu za Gdańskiem (2)

    W Gdańsku przyjmują regularnie statki po 18 000 TEU a Gdynia się podnieca jakimś stateczkiem co ma 8100 :))))

    • 6 6

    • (1)

      Ale ten gdanski port nie jest Polski ;) jest wykupiony, scierwo nie gdansk, tfu

      • 2 6

      • Bo tak właśnie

        Jest z tym miastem od zarania dziejów. Aż dziwne że po polsku piszą.

        • 0 0

  • maniek ! (6)

    maniek dziel dobrze robota !aby twoje pupile z wejcherowa dobrze zarobili.i nie zapomnij o swoim przydupasie kasprolewiczu.maniek ty złodzieju

    • 14 12

    • Arek Nowicki (1)

      Arek Nowicki, czemu się nie podpisujesz pod swoimi komentarzami?
      podpisz się!
      BTW Kmiotem byłeś i kmiotem zostaniesz... cytując klasyka "nie różnisz się od rumuna, stojącego na przejściu i pucującego mi lampy"

      • 1 0

      • Hehe

        Wystarczy zlepek paru słów i wiadomo kto co pisze. A jakim pochlastem trzeba być, żeby coś takiego pisać. No ale do konia przyjmują przecież wszystkich z ulicy, a tu mamy przykład nizinnej inteligencji większości operatorów cto. Grunt żeby sztuka się zgadzała. Tak arek, jesteś sztuką.

        • 0 0

    • Arek!

      Przestań się wydurniać tymi komentarzami Arkadiuszu. Wieje od ciebie małomiejskim c.h.u.j.e.m. Wsiadaj do swojej szoferki i jedź jak najdalej :)

      • 0 0

    • (2)

      Nie zapomnij, jeszcze o S. i innych "dzieciach" brygadzistów ;)

      • 5 9

      • (1)

        Żal mi was, naprawdę. Co te komentarze mają wspólnego z wpłynięciem msc do Gdyni ja się pytam.Wszyscy na bazie wiedzą jak jest, myślicie, że szczeniackimi komentarzami polepszycie swoją sytuację? Jakiś kompleks braku uwagi czy jak? Jak czujecie się w końcu zauważeni to dam wam lajka :) cieszycie się? To świetnie

        • 9 2

        • Ja polepszyłem, dlatego już tam nie pracuję ;)

          • 1 0

  • (4)

    pierdo...lic BCT Kierownicy na stolkach nie liczący się z nikim. Dzień po tym jak urodził mi się syn dowiedziałem się, że jestem na liście pracowników do zwolnienia.... Tacy byli mili że sami ci tego nie powiedzieli trzeba było po cichu... A ci co mieli znajomości wylosowani z koła fortuny dostali po 30 tys- no ale tu trzeba było już pączki szefowi kupować

    • 9 0

    • (1)

      A chociaż dobre były ? ;)

      • 0 0

      • jak jadłeś to sam powiedz czy dobre

        • 0 0

    • Jak wiesz to napisz kto brał te pączki. (1)

      • 4 0

      • Sprawdź kto rządził sztauer-ką w 2009 r. a zaspokoisz swoją ciekawość

        • 0 0

  • Ile dzięki temu miasto zarobi? (3)

    • 12 4

    • LOLL!

      NIC! Mają ulgi podatkowe oraz odpisy na inwestycje!

      • 0 0

    • 12 736zł (1)

      • 6 0

      • asd

        uwzgledniles ISPS ?

        • 2 0

  • A kiedy wypływa? (9)

    Fajnie byłoby zobaczyć jego wyjście z portu.

    • 34 6

    • Facet pyta, kiedy statek wychodzi z portu bo chce zobaczyć

      Jak można za to dostać minusa, to ja nawet nie wiem. Nawet na forum onetu nie można tak łatwo dostać minusa jak na trojmiasto.pl.

      • 0 0

    • (5)

      Będzie stał dobę

      • 8 1

      • dobę ? Czyli ile ? (4)

        • 1 3

        • trolujesz czy na prawde jestes debilem?

          • 0 0

        • 24h (2)

          mniej więcej tyle

          • 12 1

          • Człowieku odpal Google jak potrafisz i zapytaj tam co to jest doba.

            • 4 1

          • Ja pierdzielę :)

            Czy te komentarze są średnią z naszego społeczeństwa?:)

            • 5 0

    • jutro

      jutro

      • 0 0

    • O 1 w nocy

      • 5 4

  • Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu - a wypłynięciu najkrótszy :)

    • 0 0

  • znawca (1)

    W Gdańsku sa większe ten to jakiś żart ;)

    • 8 9

    • Mam większego...

      ...kontenerowca

      • 0 0

  • Gdynia (6)

    Niestety Gdynia przegrywa z Gdańskiem, bo nie jest w stanie obsługiwać takich statków, chyba że są prawie puste jak wyżej, jeżeli nie robi się inwestycji w porcie takie są wyniki.

    • 40 35

    • ssd

      w du..e był, g...o wie i tyle...

      • 0 0

    • O co chodzi? (2)

      dlaczego przegrywa? Czy ktoś tu mówi o zawodach? Gratulacje dla Gdańska za DCT. A w Gdyni jest BCT. I juz. Proszę przy okazji każdego artykułu na temat któregokolwiek z terminali nie ekscytować sie wygranymi bo to nie sa zawody. To sa firmy dające miejsca pracy dla mieszkańców i oby funkcjonowały jak najdłużej.
      Pozdrawiam wszystkich niezdrowo podnieconych

      • 29 2

      • nie chodzi mi (1)

        ze sie podniecam DCT tylko stwierdzam fakty , dziwi mnie podniecenie ze wplywa jeden statek do Gdyni , ciekawe w sumie po co? zabieraz pelne kontnery ? moze ewakuuje puste MSC ? jakss informacja ile kontnerow zabierze ?

        • 4 13

        • Serwis na terminalach

          Lepiej zapytajcie spedytorów i armatorów to myślą o bct i dct - to sie trochę zdziwicie kto jest lepszy.......

          • 2 1

    • Ano właśnie... (1)

      czytanie ze zrozumieniem, jak widać BCT cały czas inwestuje (również jak DCT) i jak widać wykorzystuje swoje możliwości... My w Gdyni wolimy jeść małymi łyżeczkami i więcej niż łychami i mało ;) Całość inwestycji jakie poczynią Gdynia przy nabrzeżach nie jest tylko odnośnikiem do kontenerowców, a również wycieczkowców których to w Gdańsku "ni widu, ni słychu". Więc niech Gdańsk zostanie w Gdańsku, a Gdynia w Gdyni...

      • 12 11

      • inwestuje

        to wszystko za pozno na DCT bede wplywac statki 20 tys Teu a w Gdyni ? 8 tys ? nie oplaca sie teraz takie statki na baltyk przysylac

        • 10 10

  • (7)

    W porównaniu z tym co np. dziś rano zacumowało w DCT to to jest łupina, a nie statek.

    • 46 42

    • ha (2)

      Szkoda tyko że w Gdańsku i droga na terminal ujowa i terminal mały ledwie 5 sównic i placyk mały, brak magazynu na cenniejszy i wrażliwy ładynek. Byłem widziałem i niestety bida.
      Terminal wybudowany przez maersk i tylko statki maerska obsługuje i gwarantuje, że te "olbrzymy" wpływają tam tylko jako reklama narazie nierentownego biznesu. Sorry ale słabizna. Nie twierdzę że w Gdyni zarąbiście, ale przynajmniej mam porównanie bo pracowałem w obudwu.
      Niestety w trójmieście tak czy siak nie będzie drugiego Hamburga czy Rotterdamu , bo słaba jest nasza lokalizacja.

      • 2 8

      • głupi jesteś nie masz pojęcia o czym mówisz,podjedź na DCT-dawno tam nie byłeś

        • 0 0

      • Kiedy Maersk wybudował terminal w Gdańsku? Chyba coś przespałam...

        • 4 1

    • (3)

      łupiny to masz w gaciach. co to za problem zbudować terminal na plaży na zadupiu i obsługiwać wielkie statki. W Gdyni port i miasto tworzą całość jak w Hongkongu czy Rotterdamie,

      • 20 19

      • (1)

        Czemu Gdynia nie wybuduje portu na zadupiu. Uwazasz ze port w środku miasta jest dobrym pomysłem?

        • 17 5

        • weź mapę i popatrz gdzie taki terminal w Gdyni poza portem może powstać. Na Kepie Redłowskiej ?

          • 11 0

      • przecież port w Rotterdamie też ciągnie się na zadupia (sprawdź np. Hoek van Holland na mapie)

        • 14 0

  • A na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dł. 399 m i jakoś nie robi się z tego szumu. (17)

    Wszedł to wszedł, co to za sensacja?

    • 59 99

    • do znawcy (6)

      tylko że w Gdańsku terminal jest na za...iu , a w Gdyni statek musi przełynąć przez cały port

      • 18 10

      • (4)

        Dlatego port w Gdyni na zawsze zostanie na tym poziomie rozwoju, wszystkie znaczące porty budowane są na obrzeżach miast z łatwym wejściem/wyjściem z portu i rezerwa terenowa.

        • 18 9

        • port gdynia przeladowuje 90% na polski rynek. DCT w Gdansku tylko 19% na rynek krajowy (2)

          To Gdynia jest napędem dla polskich firm, polskiego transportu i gospodarki. Gdańsk robi dla wschodu

          • 0 1

          • Niestety opowiadasz bzdury.

            • 1 1

          • Gdynia przerabia tyle co Tczew

            • 2 0

        • Doker,sztauer,trymer wstajesz o 3,żeby być na 6 w robocie

          • 2 2

      • Twoja wypowiedź Krisie świadczy że albo nie znasz tematu, albo jesteś zadufany w sobie albo sam jesteś z zadupia. Jad przemawia przez ciebie. Doker trafnie odpowiedział na twoją zgryźliwość.

        • 2 0

    • a na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dl 399 m (3)

      Bo port w Gdyni jest mniejszy. A MSC Charleston pobił rekord portu. Czytaj ze zrozumieniem. Gdy do Gdańska wejdzie statek o długości większej niż 399 metrów też o tym napiszą w kontekście bicia rekordu.

      • 54 8

      • Nie wejdzie dłuższy niż 399 m bo takiego nie ma!.. (2)

        Największy aktualnie kontenerowiec świata to mc kinney maersk, który ma dokładnie 399 m i może przewizić 18 tys.kontenerów, był zresztą w dtc Gdańsk niedawno.

        • 5 1

        • MSC Oscar jest większy (1)

          • 0 1

          • Może i większy ale nie dłuższy

            ma "tylko" 395 metrów, więc nie jest dłuższy

            • 3 0

    • Gdynie musi... (5)

      ... piać każdym możliwym wydarzeniem związanym z morzem bo jako miasto-port wybudowane od 0 w nowoczesnym stylu, o jednym ukierunkowaniu na morze pozbyło się wszystkiego co morskie. Jest tylko jednym z wielu portowych miast ze średnim znaczeniem bałtyckim i praktycznie żadnym światowym. Muszą się dowartościowywać prasą, że to Gdynia nie zginęła puki o niej piszą.

      • 22 48

      • ghost (1)

        a Ty dalej bez dziewczyny?

        • 9 0

        • Uwielbia prace ręczne.

          • 4 0

      • masakra

        nie dość że ignorant, to jeszcze analfabeta.

        • 8 0

      • Jak do Gdańska wpływały największe kontenerowce Maersk, to Trojmiasto.pl też o tym pisało.

        Pisanie w kontekście tego typu artykułów o dowartościowaniu się Gdyni, czy Gdańska pokazuje Twoją małostkowość. O taka ciekawostka dla mieszkańców i tyle.

        • 42 0

      • nikt nie musi się dowartościowywać

        jedynie ty żal swój możesz wylać

        • 41 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane