• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Szymon Zięba
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko. Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.



Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje



Buspas na Słowackiego to dobry pomysł?

Zapytanie miejskiej radnej związane jest z działaniem Zespołu Konsultacyjnego Budżetu Obywatelskiego. Jego członkowie rozpoznają odwołania wnioskodawców danych projektów od odmownych decyzji. Na jednym z posiedzeń rozpatrywano projekt dotyczący wykonania buspasa wzdłuż ul. Słowackiego.

Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.

- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy WyklętychMapka i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.

Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat



Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?



- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (156) 1 zablokowana

  • (1)

    Zamiast tramwaju z moreny do wrzeszcza zróbcie tramwaj z moreny na matarnie/ lotnistko (skrzyżowanie potokowa slowackiego) - mozna pościc 2 linie jedna na matarnie a drugą na wrzeszcz.
    Wyjdzie to o wiele taniej niż trasa tramwajowa przez morenę do samego tylko wrzeszcza a bedzie połączenie obu dzielnic.

    • 6 3

    • Miasto obecnie stawia albo na PKM lub buspasy. Polityka odnośnie tramwajów właśnie się zmienia.

      • 0 0

  • Bardzo potrzebny! (4)

    Powinien powstać już kilka lat temu.

    • 51 77

    • (2)

      złotówie za komentarz dziękujemy

      • 3 6

      • tam złotówy rzadko jeżdżą (1)

        • 3 1

        • Najkrótsza droga na lotnisko

          Złotówa taką w życiu nie pojedzie.

          • 0 0

    • masz pkmke

      • 0 0

  • buspas jest potrzebny na całej słowackiego

    • 2 2

  • Tak to jest jak wszystko w naszym mieście

    Po budyniowemu,

    Zrobić coś, że za kilka lat to poprawiać. Nie można było od razu 2+buspas. Wszędzie paranoja i tandeta. Nawet na alei swiętego Trójmieskiego. Każdy musi za jedną inwestycję kasę 2 razy szarpnąć.

    • 5 1

  • Gdańsk zaspał

    Te buspasy powinny być 10 lat temu. Przy takiej liczbie mieszkańców teraz to jest płacz i wołanie do nieba. Porównajcie sobie sytuację dróg dojazdowych w Gdańsku z tymi w Gdyni, gdzie drogi są zdecydowanie lepiej dostosowane - buspasy na Wielkopolskiej i na dojeździe do Witomino/Chwarzna. Infrastruktura dużo lepsza dla znacznie mniejszej liczby mieszkancow.

    • 3 1

  • Paraliż połowy miasta (2)

    Na czas przebudowy pewnie zamkną jeden pas. Znając życie (patrz ile czasu jest już zamknięty remontowany odcinek starej Słowackiego) potrwa to rok, co oznacza totalny paraliż dużej części miasta i komunikacyjny koszmar dla wielu mieszkańców. Nie dla tego chorego pomysłu!

    • 83 15

    • Przecież ta przebudowa będzie polegała na namalowaniu pasków na jezdni !

      Jak na wsi ! nie można dobudować normalnego pasa dla autobusów tak jak w cywilizowanym świecie .

      • 1 0

    • Koło uja lata mi twoja opinia.

      • 0 4

  • Buspasy tak ale nie kosztem istniejących dróg. Jeśli mają powstawać gdziekolwiek w Trójmieście to ma być nowo zbudowany pas jezdni!

    • 2 3

  • Na całym swiecie komunikacja jest priorytetem tylko nie w Gdańsku.!!I jeszcze robia łaske nie zastanawiac sie tylko

    natychmiast wykonać bus pasy! Do tej pory od kilkudziesięciu lat to kierowcy kosztem komunikacji utrudniały i nadal utrudniają i korkują komunikacje miejską!
    !Ale buraki tego nie rozumieją wiec w takim razie niech będzie tak Zlikwidujmy Komunikacje Miejską !!Niech każdy kto chce gdzies jechać sam sobie zapewni transport wtedy buraki zobaczycie ze będzie 500 razy więcej starych gruchotów na ulicach i będziecie stać w korkach 100 razy dłużej!!Ale najpierw musielibyście dzban zamienić na mózg!

    • 2 7

  • p (2)

    mam pytanie do inżynierów.... czy budując drogi nie można założyć że będzie aut i innych pojazdów przybywać na świecie w PL można było od razu budować 3 pasy wiele dróg planując pomyslcie do przodu i jeszcze jedno remontując drogi poprzesuwajcie studzienki z pod kół wiele dziur i obniżeń jest właśnie w ich okolicach czy to takie trudne

    • 7 3

    • Nie oczekuj od urzedasów myslenia to jest zatrudne :)

      • 1 2

    • Wieksza ilosc pasow nie eliminuje korkow

      • 2 1

  • Najpierw należy poszerzyć lewoskręt w potokową do 2 pasów

    Jak w temacie. Bez tego buspas niewiele da. Ludzie zobaczcie jak działa taki skręt w Gdyni ze zwycięstwa w Wielkopolską. Na dwóch pasach mieści się więcej pojazdów i co więcej w czasie krótszym ich więcej przejeżdża, więc nie tworzy się aż tak wielki korek. Rozwiązanie dla wszystkich uczestników ruchu chyba lepsze, bo autobus też szybciej pojedzie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane