• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny

Piotr Weltrowski
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego. Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego.

W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.

Sądzisz, że ta inwestycja zostanie przeprowadzona do 2020 roku?

Sopot i Gdynia będą chciały sfinansować, przynajmniej częściowo, wartą około 100 mln zł inwestycję ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego, ubiegając się o nie wspólnie.

Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.

- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.

- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.

Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.

Opinie (72) 1 zablokowana

  • w koncu cos razem z gdynia:-)

    • 0 4

  • do redakcji: czy oboma to krewny Obamy?

    ona+ona = rozmawiam z obiema
    on + on = rozmawiam z obydwoma

    • 4 0

  • (2)

    niby OK, jestem ZA lecz
    1. obrazki zupełnie nieczytelne
    2. Kto tam będzie wsiadał na tych karwinach ? Sopociaki ? Po co ? Ludzie z Karwin , daleko jak na kolejkę miejską , przystanek to by się przydał przy Tesco jak już Dąbrówka / Karwiny

    • 33 6

    • przecież o to chodzi

      Prezydentowi krakowskiemu, żeby do sopotu był dobry dojazd dla taniej siły roboczej z kaszub do naganiania turystów do knajp, bo mieszkańcy nie chcą robić za grosze przy turystach - a tak chętni dojadą w karwin przegubowcem

      • 1 3

    • Moze byc problem przy Tesco. Tam nie ma torów.

      • 10 2

  • ??? (5)

    Co za bzdury - malczewskiego niebezpieczna ? To nie ulica jest niebezpieczna tylko kierowcy jezdza za szybko . Troche logiki ..

    • 137 14

    • (1)

      Na prostym odcinku Sopockiej spokojnie można jechać 70 km/h, za to na "serpentynie" ograniczyłbym do 30 km/h. Na pozostałych fragmentach Sopockiej/Malczewskiego 50 byłoby ok, może z wyjątkiem odcinków wsdłuż szkoły i cmentarza.

      • 16 5

      • I zostalo ci ze 400 metrow na te 70. Doprawdy warto. A ile pekabu nakopiesz przez te ekstra 5 sekund, fiu fiu.

        • 7 7

    • Ty za nim coś napiszesz to może najpierw to przemyśl...

      Z twojej wypowiedzi płynie nienawiść do kierowców.

      • 1 7

    • Logika jest taka że mieszkając na 10 piętrze jest również niebezpiecznie bo wyskakując z okna zabiję się i chciałbym by mi miasto usypało do 9 piętra jakiś kopiec piachu by było bezpiecznie wyskakując.

      • 26 2

    • czyli dla niemal wszystkich
      bo dzięki olewce władz miasta i policji
      ograniczenie do 40 które jest na całej tej drodze ma znaczenie jeno estetyczne...

      • 10 6

  • ???

    To Sopot cokolwiek zrobi z własnej kasy?
    Niemożliwe!

    • 4 1

  • moim zdaniem (3)

    po co takie wyborcze opowiastki drukować
    jeszcze nic nie wiadomo a tu węzeł powstaje
    sami urzędnicy nie wiedzą co i jak powstanie ale węzeł
    jaki węzeł ?!
    skoro przy wylocie sopockiej (która jest jedyną drogą łącząca na tym kierunku Gdynię i Sopot!!!)
    gdyńska samorządność właśnie wydała zgodę/stawia jakieś osiedle co uniemożliwi niezbędne poszerzenie wylotu drogi
    więc jak może powstać jakikolwiek węzeł skoro zarówno prywatne auta jak i autobusy będą stały na sopockiej w coraz większych korkach!
    o jakości nawierzchni po gdyńskiej stronie nawet nie wspomnę
    ale to pewnie też wina jakiegoś spisku...

    • 39 3

    • haha

      Nie martw się urzędasy gdyńskie dewelopera nie rusza ale pod drugiej stronie są zwykli ludzie im można zabrać ziemię pod drogę

      • 5 0

    • Drukarze drukują...

      ...bo papier/strona internetowa cierpliwa jest...
      Możesz napisać wszelkie brednie,a i tak znajdziesz wspolbratymcow.
      Al-Kaida,Palestyna,WTC,climate change,BP,Coca-Cola,Smith&Wessun...wymieniać dalej?
      Oczy otworzyć czas.

      • 3 1

    • asfalt

      Z tą nawierzchnią tak samo jest od strony Chwaszczyna, gdy wjeżdża się do Gdyni...

      • 4 0

  • haha

    Cała gdynia nic nie wie jak zrobić
    Coś zrobi później będzie korygować
    Gdansk idzie pełna para z PKM a gdynia jeszcze nie zaczęła planów

    • 11 1

  • Tylko prosze zrobic przejscia dla żabek i slimakow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    Ludzie ! opamietajcie sie w swojej ekspansi ktora zagraza zyciu slimakow i zabek !!!!!!!!!!!!!!!!..............Czy byscie chcieli zeby co dnia wasze male dzieci idace do przedszkola miazdzyl walec ?..............przeciez kazdy samochod to morderca dzieci slimakow i zabek !

    • 11 4

    • 'Ekspansi'???? (1)

      Co to jest za słowo?? Nawet pisząc tutaj opinie, słownik podkreśla na czerwono twój błąd, głąbie!!!!!! Pisze się EKSPANSJI - przez J, nieuku!!

      • 3 2

      • Fgh

        Jesteś moim miodkiem.

        • 1 1

  • oby tylko nie skonczylo sie na wyznaczeniu buspasow

    kosztem drugiego pasa jezdni, rozwiazanie optymalne to dobudowanie dodatkowego pasa! ale pewnie bedzie tak jak na obwodnicy na styku z estakada Kwiatkowskiego, po najmniejszej linii oporu z wykorzystaniem paru litrow farby :(

    • 9 0

  • A to osiedle na bagnach ! ! Polnord -buraki sadzić nie domy budować !

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane