- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (157 opinii)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (208 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (104 opinie)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (459 opinii)
Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny
W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.
Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.
- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.
W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.
- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.
Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2014-09-22 22:22
Kolejny urzędniczy idiotyzm
Ronda = korki
Wielki parking - hahaha z tego co jest projektowane to jakieś 100 aut ma tam wejść
Jaka niebezpieczna Malczewskiego ???? Bullshit
I po jakiego wała buspasy ? Na sopockiej ??? Tam 4 busy na godzi nę suną. I las wytną czy jak ?
Urzędasy do uczciwej roboty !!!- 13 1
-
2014-09-22 21:41
Więcej na gie wu
Wielki przekręt kościelnego wydawnictwa Stella Maris. Koniec procesu
- 5 4
-
2014-09-22 21:36
koniec wspolnej inwestycji
po wyborach.
i żadnej inwestycji !!!- 25 1
-
2014-09-22 21:28
100 baniek
Może będę nudny ale taka kasę to ktoś w lotnisko wpompowal
- 42 8
-
2014-09-22 21:23
zostawcie las przy Malczewskiego i Sopockiej !
nie niszczcie tego pięknego miejsca!
- 76 14
-
2014-09-22 21:19
16 Listopad
Zbliżają się wybory przypomnę tylko jakim panaceum miał być tunel pod i Monciakiem straż pożarna nie wjedzie autobus zasilany gazem nie wjedzie po deszczu mamy zbiornik retencyjny brawo dla Jacka karnowskiego w tym jest najlepszy nie mam juz czasu bo wymieniłbym jeszcze kilka a moze kilkanaście jego pomysłów które na nieszczęście większośći mieszkańców zrealizował ale przyjdzie czas
- 25 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.