• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wycofano bilety kwartalne z SKM-ek. Protest kolejarzy w tle

Maciej Naskręt
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z biletów kwartalnych korzystali pasażerowie, którzy w pewnym sensie zapewniali, że będą stale podróżować SKM-ką. Z biletów kwartalnych korzystali pasażerowie, którzy w pewnym sensie zapewniali, że będą stale podróżować SKM-ką.

W ostatnim czasie nie tylko zmienił się rozkład jazdy pociągów , ale też oferta na SKM. Zniknęły bilety kwartalne, które kupowali stali podróżni. Sprawdzamy powody tej decyzji u przewoźnika i władz województwa. Na trasę wyjechały pociągi SKM oflagowane przez związkowców.



Czy korzystałe(a)ś z biletów kwartalnych?

Ci pasażerowie, którzy postanowili w ostatnich dniach kupić bilety kwartalne na SKM-kę odeszli od kas z kwitkiem.

- Usłyszałem, że od niedzieli SKM już nie oferuje takich biletów. Podobno informacja na ten temat "była" i choć jeżdżę kilka razy dziennie, to się z nią nie spotkałem. Jeździłem z takimi biletami SKM-ką od dobrych 15 lat - mówi Rafał Poniedziałkowski, czytelnik Trojmiasto.pl.
Pan Rafał nie jest jedynym czytelnikiem, który w poniedziałek napisał do nas w tej sprawie. Identycznych zgłoszeń było kilka.

Decyzja o likwidacji najdłuższych biletów okresowych w SKM może dziwić, tym bardziej, że organizatorzy transportu zwykle mocno zachęcają do kupna takich biletów. Powód? Taki bilet zapewnia szybki przychód, bo pasażer niejako kredytuje przewoźnika, płacąc za usługę z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dodatkowo z takich biletów korzystają stali, a więc - wydawałoby się - najważniejsi klienci, o których przywiązanie warto walczyć.

Teraz ci klienci mają wrażenie, że ktoś zrobił skok na ich kasę. W przypadku pana Rafała, zamiast kwartalnego biletu za ok. 423 zł (do 30 km), będzie musiał kupić trzy bilety miesięczne. Zapłaci za nie 480 zł, czyli o 57 zł więcej.

O sprawę zapytaliśmy na wstępie władze SKM.

- Ceny biletów, a także terminy ich obowiązywania ustala Urząd Marszałkowski. Bilety wycofaliśmy na żądanie urzędników - wyjaśnia krótko Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM-ki.

Samorząd: sprzedaż kwartalnych biletów wynosiła 0,06 proc.



Z tym samym pytaniem zatem zwróciliśmy się więc do władz województwa pomorskiego.

Przypomnijmy jednak wcześniej, że 9 grudnia samorząd województwa, który jest organizatorem przewozów kolejowych, wprowadził nowy system taryfowo-biletowy na Pomorzu. Polega on m.in. na wzajemnym honorowaniu biletów przez:
  • Przewozy Regionalne sp. z o.o.
  • PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.


W związku z tym:

- Nastąpiła konieczność ujednolicenia i uproszczenia rozwiązań taryfowych. Ponieważ w ofercie "Bilet dobrych relacji" u przewoźnika Przewozy Regionalne nie występuje bilet kwartalny a procentowy udział biletów kwartalnych - w sztukach - w stosunku do całkowitego wolumenu sprzedaży wynosił u przewoźnika PKP SKM w Trójmieście jedynie 0,06 proc., zdecydowano o wycofaniu biletu kwartalnego z oferty PKP SKM. Ponadto zmiana ta pozwoli na obniżenie kosztów handlowych związanych z systemem sprzedaży biletów - wyjaśnia Emilia Stawikowska z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Oflagowane pociągi SKM



Niewielkie flagi były dziś widoczne na szybach kabiny maszynisty w pociągach SKM. Niewielkie flagi były dziś widoczne na szybach kabiny maszynisty w pociągach SKM.
W poniedziałek rano na trasę wyjechały pociągi oflagowane przez związkowców SKM, którzy sprzeciwiają się polityce transportowej władz województwa pomorskiego. Załoga SKM jest przeciwna odbieraniu połączeń trójmiejskiemu przewoźnikowi. Ich odebranie wiąże się ze zwolnieniami wśród załogi.

W tej sprawie władze SKM przesłały oświadczenie do mediów.

"To inicjatywa Związku Zawodowego Maszynistów PKP SKM, o której zarząd spółki nie został poinformowany. Z oświadczenia wydanego przez maszynistów wynika, że to protest przeciwko polityce transportowej władz Samorządu Województwa Pomorskiego.

Związkowcy szczególnie są zaniepokojeni brakiem umowy przewozowej pomiędzy przewoźnikiem i samorządem, która powinna być podpisana przed 9 grudnia br., czyli przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.

Brak takiej umowy w dłuższym okresie może zagrozić płynności finansowej naszej Spółki.
Zarząd PKP SKM, po długotrwałych negocjacjach, uzgodnił warunki umowy przewozowej z przedstawicielami władz samorządu województwa. Mamy nadzieję i oczekujemy, że zostanie ona podpisana jeszcze w tym miesiącu.

Związkowcy protestują też m.in. przeciwko zapowiedzianej przez Marszałka Województwa możliwości powołania nowej samorządowej spółki kolejowej.

Tych planów zarząd PKP SKM nie zamierza komentować. Związki zawodowe mają prawo do wyrażania swoich obaw i niepokojów, ale powinny to robić zgodnie z prawem. W naszej ocenie nie ma zagrożenia dla realizacji rozkładu jazdy."

Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Co za bzdura?! "Obniżenie kosztów handlowych związanych z systemem sprzedaży biletów " (2)

    A w jaki sposób ma to obniżyć koszty, czy do sprzedaży biletów kwartalnych byli zatrudnieni ludzie, którzy zajmowali się tylko i wyłącznie nimi? Oczywiście w PKP istnieje taka możliwość... ale logika podpowiada, że zajmował się tym ten sam system komputerowy, który odpowiada za sprzedaż pozostałych biletów, więc żadne obniżanie kosztów, za takie kłamstwa w żywe oczy powinny być kary. Ludzi mają za idiotów, co wszystko kupią!

    • 34 0

    • Bo taniej jest sprzedać trzy razy więcej biletów miesięcznych, niż te okresowe... yyy, a nie... czekaj...

      • 6 0

    • Marszałka o to zapytaj

      • 4 1

  • Za kare

    Za kare nie zarobicie na mnie ani grosza, przez kilka miesięcy ciepłych w roku, będę dojeżdżał rowerem te 7 km za które płaciłem 234 zł na kwartał. Walcie się!

    • 19 2

  • A więc tak. Najpierw pozbyto się ogólnego biletu metropolitarnego. (2)

    I chętni musieli kupować dwa różne bilety by mieć miesięczny, de facto droższe. Bo w momencie rozbicia biletu metropolitarnego na dwa bilety, uczniowie szkol policealnych po 24 roku zycia nie mogli już kupić ulgowego jak do zkm tylko normalny. Ceny wzrosły jak grzyby na deszczu, od września żadna skm w rannym szczycie nie dojechała na czas. Teraz likwidacja biletów kwartalnych. Czemu? A no temu, że podwyżki być muszą, ale tym razem wzięto się za stałych pasażerów. Skm robi wszystko by ich znienawidzic i by już niedługo z Nich zrezygnować. Polecam wam drodzy państwo samochód- czasowo i finansowo wyjdzie tyle samo, a będziecie w swoim wygodnym aucie a nie wśród ściśnietych jak bydlo na ubój ludzi.

    • 14 1

    • Czytaj, to nie boli

      "Nastąpiła konieczność ujednolicenia i uproszczenia rozwiązań taryfowych... zdecydowano o wycofaniu biletu kwartalnego z oferty pkp skm. ... obniżenie kosztów handlowych związanych z systemem sprzedaży biletów - wyjaśnia Emilia Stawikowska z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego"

      O zmianie zadecydował samorząd województwa. Równie dobrze można było prowadzić bilet kwartalny w Regio. Ale związki Regio z urzędem marszałkowskim są powszechnie znane.

      Całkowicie zgadam sie z opinią na temat "trendu" w cenach stosowanych w taryfach komunikacyjnych stosowanych w pomorskiem. Cel jest jeden, mamy (Polacy-szaracy) sami pokryć koszty jego funkcjonowania z zerowym udziałam innych uczestników tej "zabawy". Aby dla "władzy" zostało wiecej.

      Wybraliście i mamy... Nadal Świlski i reszta libertynów...

      • 1 3

    • Przeczytaj artykuł a potem się wypowiadaj. To urzędasy marszałka kazały wycofać się SKM że sprzedaży kwartalnych. To pewnie kolejny pomysł dyrektora Eu Geniusza Manikowskiego. Bo po co wprowadzać kwartalny w PR jak można zlikwidować w SKM?

      • 2 1

  • No to macie jednego klienta mniej.

    Dotychczas płaciłem za bilet kwartalny 187 złotych Teraz przyjdzie mi płacić 88 złotych miesięcznie. To będzie więcej o 308 złotych rocznie więcej niż dotychczas.
    Pogrywacie sobie złodziejskie mordy.
    Całe szczęście że mogę się przesiąść do tramwaju lub autobusu.

    • 22 1

  • a tymczsem w Londynie: (3)

    mamy strefowy (na wszyskie linie) 1-7 w kazdej kombinacji (np.: 5-4, 1-3) i z mozliwoscia kupna na dzien, tydzien, miesiac, kwartalnie i rocznie. po rejestracji jesli zgubisz karte mozesz wyrobic druga. jesli wykupiles na pociag to za autobusy nie musisz juz placic wszedzie w strefie 1-7. mozna, tak podaje dla edukacji tych co glosowali na tego typa na na A. jestescie uwstecznieni.

    • 33 3

    • Londyn Londynem, ale już nawet w takiej Warszawie jest inny świat. 100zł za normalny bilet miesięczny na wszystko - metro, tramwaje, autobusy, jakieś 16zł za dobówkę na wszystko.
      Z resztą w ogóle nie ma chyba w Polsce gorszej metropolii niż Trójmiasto pod względem transportu publicznego.

      • 14 0

    • Metro w Londku jest super. (1)

      Tylko kosztuje też swoje.

      • 3 0

      • i nie ma darmoego

        wożenia cieniasów w rajtuzachi z rowerkami

        • 4 1

  • co za bzdura... (1)

    wiecej kasy chca od ludzi wyciagnac... bilet kwartalny to jak 3 bilety miesieczne... prosze o nowe statystyki sprzedazy.... poza tym ekologia, poza tym zawracanie glowy Pani w okienku tylko raz na 3 miesiace, poza tym pamietanie o kupnie biletu przez stalych klientow zaledwie 4 razy w roku a nie 12!! a tak jak klient zapomni to mandacik mozna wlepic i znowu zarobic...
    grr

    • 20 5

    • Podziękuj marszałkowi ;)

      • 4 2

  • dobra zmiana (1)

    • 9 2

    • Najlepsza!

      • 0 2

  • Ha ha ha

    "procentowy udział biletów kwartalnych - w sztukach - w stosunku do całkowitego wolumenu sprzedaży wynosił u przewoźnika pkp skm w Trójmieście jedynie 0,06 proc., zdecydowano o wycofaniu biletu kwartalnego z oferty pkp skm."
    albo liczą na to, że ludzie nie zrozumieją sensu tej wypowiedzi albo kłamią
    tak czy siak jest to robienie z ludzi idiotów

    • 21 1

  • Może pan Tomasz Złotoś się wypowie na temat punktualności SKM

    • 13 4

  • Patologia (1)

    bilet kwartalny to przede wszystkim wygoda dla kupującego... Czy możemy się dowiedzieć jaki jest poziom oszczędności z powodu skasowania biletu kwartalnego?

    • 36 0

    • Zapytaj marszałeka

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane