• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • tunel

    A może zamiast jeszcze bardziej utrudniać ruch na ciągle zakorkowanej Morskiej wyremontować i dostosować do"ludzkich " warunków istniejące przejście podziemne.

    • 24 0

  • Co za d**ilizm. Gdynia to miasto marazmu i minimalizmu.

    To jakies zarty. Wybraliscie nieudacznikow to UM Gdynia, to ofiary losu. Nie potrafia przystosowac istniejacego obiektu. No jasne, bo farba jest tansza.

    • 18 0

  • (1)

    Zeby okreslic to co wyrabiaja nieodpowiedziane wladze Gdyni z Prezydentem Likwidatorem Miasta, trzeba chyba jedna uzyc mowy nienawiści .Najpierw budowano bezpieczne przejscia podziemne, by bylo bezpeczeniej i to przy nieporownanie mniejszym ruchu ulicznym wowczas, by teraz to likwidowac i wracać do rozwiązań z początku XX wieku z narazeniem ludzi na kolizje na przekjsciach naziemnych. Tylko pogratulowac. Przy tzw Parku Centralnym / Skwer Plymouth/ jest nieczynna, wylaczona z eksploatacji na żądanie dewelopera A B winda. Bvla calkiem nowa w momencie jej unieruchomienia. Mozna ja przeniesc na Morską. No ale w Gdyni wiadomo " niedasie" Da sie natomiast zlikwidowac park by pobudowac nowy park /Kamienne Gora i Park Centralny/ zlikwidowac dobre schody by pobudowac dokladnie takie same nowe. likdidowac tereny zielone na rzecz betonowych pustyni i szereg innych nonsensow w stylu Misia.

    • 49 4

    • Chore miasto, rządzone przez chorych ludzi..

      • 7 1

  • dość!

    przenoszę płacenie składek, podatków i rozliczanie PITów do G. Kosakowo... koniec płacenia podatków w Gdyni na takie i**otyczne "inwestycje". W sąsiedniej Gminie przynajmniej coś się dzieje. Dzięki Szczurze! i kończ już z tym rządzeniem bo z Twoimi kompetencjami możesz jedynie kręcić lody na Mocniaku lub molo.

    • 19 1

  • Zagnać społeczników do kopania rowów !

    Roboty nie mają, jeno siedzą i wymyślają pierdoły..

    • 21 3

  • fajnie

    niezle

    • 0 9

  • Nareszcie! Dość przejść podziemnych! (1)

    • 41 120

    • Przynajmniej ich nie widać. Przejścia podziemne, rozwiązania drogowe i na osiedlach to chyba jedyne dobrze rzeczy z "komuny"

      A teraz czeka nas koszmarek architektoniczny zaburzający całą przestrzeń w tej okolicy.

      • 9 14

  • akurat tam w przeciweieństwie do Śląskiej ma to jakiś sens

    ale nie rozumiem tego i**otycznego trendu mnożenia kosztów, nikt nie będzie używał tego tunelu - albo go zamknąć albo przeznaczyć na inny cel

    ale fakt - ktoś napisał, kładka SKM też ma schody....

    • 11 8

  • hahah za 10 lat chyba

    • 14 0

  • Morska to i tak jeden wieczny korek

    Zróbcie od razu 3 przejścia i jeszcze jakis remont ulicy

    • 44 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane