• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra inicjatywa. (9)

    Tylko takich więcej. Przez lata przyzwyczailiśmy się i zaakceptowaliśmy wszyscy, kierowcy a także piesi, do dyskryminacji ruchu pieszego. Czasy, na szczęście, się zmieniają i już wiemy, że do miasta wszyscy dużymi samochodami nie wjadą. Jedyne rozwiązanie problemu korków to zniechęcanie do poruszania się autem i zachęcanie do innych form mobilności. Temu służą naziemne przejścia, jest sprawiedliwie dla jednych i drugich.

    • 59 89

    • Też jestem za, teraz kolej na kolej i więcej przejść przez tory

      nie może być tak, że piesi są dyskryminowani

      • 17 7

    • Jest 30 innych miejsc gdzie potrzeba jest budować przejscia dla pieszych.

      • 11 0

    • Za 2 lata... (2)

      "Przez te cholerne alternatywne formy mobilności wszędzie tylko te hulajnogi i rowery. Człowiek bezpiecznie po chodniku chodzić nie może." Tyle będzie z tej całej inicjatywy :D

      • 7 7

      • jak na razie to przejścia dla pieszych przez jezdnie są w naszym kraju najbardziej niebezpiecznymi miejscami (1)

        dla pieszych. Warto poznać koncepcję tzw. "wizji zero" oraz "odpowiedzialności silniejszego".

        • 1 0

        • Schowaj sie z tymi bzdurnymi wizjami. Nikogo to nie obchodzi..

          • 0 0

    • Zgodzibym się z Tobą, gdyby nie fakt, że ul. Morska to droga wojewódzka 468 a nie lokalny trakt.
      Tego typu rozwiązania w ścisłym centrum są bardzo dobre, natomiast w tej lokalizacji spowoduje tylko pogorszenie płynności ruchu, wzrost zanieczyszczenia powietrza i wydłuży czas przejazdu pojazdów. Nie tylko samochodów, ale także komunikacji miejskiej.

      Popadanie ze skrajności w skrajność to modne obecnie podejście do wielu aspektów codzienności. To bardzo szkodliwe zjawisko, bo pod płaszczykiem szacunku dla jednej grupy społecznej ogranicza się swobodę innych grup.
      Miasto jest dla wszystkich. Pieszych, rowerzystów, samochodów. Należy dążyć do zbilansowania realizacji potrzeb każdej z tych grup. Miasto bez samochodów staje się wioską, bez pieszych autostradą.

      • 16 10

    • baranka proponuję... baranka,,,

      dla otrzeźwienia.

      • 2 2

    • Centrum miasta - tak

      ...ale Morska? Grabówek? Może czas na przejścia przez obwodnicę? Nie dajmy się zwariować.

      • 4 1

    • Tez mi mobilnosc, na pieszo....

      • 0 0

  • Nowe przejście

    350m w stronę Dworca jest już przejście. Zostanie zlikwidowane czy co chwilę będzie stop na kolejnych światłach? Bo jak Tristar reguluje ruchem to wszyscy wiemy.

    • 20 0

  • Dddd

    Moze co 5 metrow zrobicie przejscia barany

    • 17 0

  • Żenuła...

    Budowano przejścia podziemne po to aby zapewnić bezpieczeństwo pieszych i usprawnić ruch. A teraz ktoś ma chorą wizję i wydaje się pieniądze na budowę, w tym samym miejscu, przejścia naziemnego. Cyrk!!! Dlaczego? Bo takie są trendy? Co nas trendy interesują, to nie jest rewia mody. Układ drogowy dopasowuje się do konkretnego miejsca. A nie do trendów. Coś co się sprawdza np. w Amsterdamie, a dotyczy układu pieszo-rowerowego, nie musi się sprawdzić w Gdyni. Żyjemy w innym miejscu, mamy inne przyzwyczajenia, jesteśmy na innym etapie rozwoju miast. Nie musimy kopiować dziwnych wzorców, tak jak inne miasta. Czas wypracować swoje rozwiązania, dopasowane do naszych miast i naszych przyzwyczajeń życiowych.

    • 24 2

  • Mam nadzieję, ze ofiary tego supernowoczesnego rozwiązania komunkacyjnego będą się co noc śniły Panu Prezydentowi w podziękowaniu za troskę o bezpieczeństwo pieszych.

    • 19 1

  • co za bezsens

    gdyby nie było przejscia podziemnego to ok ale skoro jest to po kiego grzyba wywalać pieniądze ?

    • 19 1

  • Brawo..... Tam i tak mały korek jest, więc jeszcze jeden czynnik korkujący Morską nie robi różnicy.....

    • 9 3

  • Ooo, bluźniercy!

    Św. Przepustowość was pokarze.

    • 4 2

  • bzdura

    przejście tunelem jest o wiele szybsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze, w upały nawet przyjemniejsze niż sterczenie przez x minut na zielone światło w deszczu, upale, śnieżycy czy wichurze wdychając pył i spaliny. Zawsze wybieram przejście podziemne. A dla wózków/rowerów/inwalidów wystarczy dobudować łagodny zjazd z obu stron.
    No ale myslenie nie jest najmocniejszą stroną MW, najważniejsze aby znów zrobić na złość jeżdżacym samochodami.

    • 23 1

  • co za bzdura

    przejścia podziemne są jedynie bezpieczne. co za problem zaadoptować je dla osób z niepełnosprawnościami.

    • 24 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane