- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (245 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (842 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Wyjątkowe trolejbusy wystawione na sprzedaż
Gdynia zamierza pozbyć się siedmiu wyeksploatowanych trolejbusów. Wśród nich cztery to autobusy, które zostały dekadę temu zmienione na "trajtki". Przewoźnik zapewnia, że ich wycofanie nie wpłynie na zapewnienie taboru w codziennej eksploatacji.
- dwa trolejbusy Solaris Trollino 12T wyprodukowane w 2001 r.,
- jeden trolejbus Solaris Trollino 12AC z 2003 r.,
- dwa autobusy Solaris Urbino 12 z 2001 i 2002 r. przebudowane na trolejbusy w 2012 i 2013 r.,
- dwa autobusy Mercedes-Benz O530 Citaro z 2002 r. przebudowane na trolejbusy w 2011 r.
Trolejbusy, które powstały z autobusów spalinowych
Wspomniana przebudowa była projektem wyjątkowym, ponieważ Gdynia we własnym zakresie dokonywała tzw. konwersji pojazdów typowo spalinowych na zasilanie prądem z sieci trakcyjnej. Ponadto umieszczono w nich akumulatory, umożliwiające pokonywanie krótkich odcinków bez potrzeby jazdy "pod drutem".
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Prace prowadzone przez PKT od początku miały charakter doraźny, służące uzupełnieniu parku taborowego na kilka-kilkanaście lat. Dzisiaj pojazdy te wymagają kolejnych nakładów finansowych, co - biorąc pod uwagę ich wiek - jest nieopłacalne.
- Pojazdy, które przeszły konwersję, zostały wyposażone w napędy z bateriami niklowo-kadmowymi (Ni-Cd). To zupełnie inna technologia baterii niż obecnie stosowane litowo-jonowe (Li-Ion). Były to wówczas jedyne dostępne na rynku baterie i dały początek ery budowy trolejbusów z napędem alternatywnym - dodaje Tomasz Labuda, zastępca prezesa Zarządu PKT Gdynia.
Trolejbusy wyprodukowane częściowo w Gdyni
Wyjątkowe są także dwa najstarsze trolejbusy (Solaris Trollino 12T) wystawione na sprzedaż. To pierwsze konstrukcje tego typu Solarisa, wyprodukowane z udziałem nieistniejącego już gdyńskiego Przedsiębiorstwa Naprawy Taboru Komunikacji Miejskiej Trobus. Firma była własnością Gminy Miasta Gdynia i została zlikwidowana w 2002 r.
Sprzedaż trolejbusów jeszcze w listopadzie
Z tego powodu najnowszy z wystawionych na sprzedaż trolejbusów (Solaris Trollino 12AC) wyprodukowano już we współpracy z Dopraví Podnik Ostrava - spółką gminną czeskiej Ostrawy, będącą jednocześnie lokalnym operatorem komunikacji miejskiej. Modele 12AC były pierwszymi trolejbusami z silnikami nowej generacji - asynchronicznymi.
Oferty na zakup trolejbusów można składać bezpośrednio do spółki PKT Gdynia do 24 listopada. Istnieje także możliwość obejrzenia pojazdów po wcześniejszym kontakcie ze spółką.
- Wycofanie i sprzedaż tych pojazdów nie spowoduje zagrożenia braku trolejbusów dla bieżącej eksploatacji - zapewnia Labuda.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-18 21:10
3 spolki i 3 prezesow (4)
Każdy wiadomo ile zarabia ,do tego przecież każdy kierownika da na stanowisko .Najlepiej kolegę .kierownik też musi zarobić. Ba ,najlepiej jak jeszcze ma z 3 funkcje oczywiście musi mieć zastępcę która sam sobie wybierze .Kolesiarstwo ,rodzinka na swoim ,ludziom ochlapy i teksty "jak się nie podoba to zmień pracę " i cyrk się przecież kręci
- 48 9
-
2023-11-18 22:23
4 związki zawodowe w jednym PKT! (3)
W PKT związki zawodowe rozmnożyły się jak królik. Biedni kierowcy jak się na uczestnictwo w związkach zdecydują to muszą nie małe pieniądze ze swoich comiesięcznych wypłat na nie płacić aby m.in. wódz miał dobrą wypłatę ze związku.
- 10 4
-
2023-11-19 20:47
Przewodniczący Piotr Duda NSZZ Solidarność
Związek co miesiąc wypłaca mu pensję w wysokości prawie trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. To ok. 11 tys zł (na dzień 15.05.2013). Do tego samochód z kierowcą do dyspozycji, dwa służbowe mieszkania - w Gdańsku i Warszawie, fundusz reprezentacyjny.
Dodatkowo Duda jest też przewodniczącym radyZwiązek co miesiąc wypłaca mu pensję w wysokości prawie trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. To ok. 11 tys zł (na dzień 15.05.2013). Do tego samochód z kierowcą do dyspozycji, dwa służbowe mieszkania - w Gdańsku i Warszawie, fundusz reprezentacyjny.
Dodatkowo Duda jest też przewodniczącym rady nadzorczej spółki Dekom. To firma, której właścicielem jest NSZZ "Solidarność". Jak przyznaje w rozmowie z "Wprost" - wynagrodzenie z tego tytułu pobiera. Ile? Tego już zdradzić nie chce. Podobnie jak władze spółki. "Dekom sp. z o.o. jest podmiotem prywatnym, a nie spółką Skarbu Państwa i dane dotyczące wynagrodzenia rady nadzorczej, zarządu oraz pracowników są poufne" - odpisała tygodnikowi pracownica biura zarządu.- 3 1
-
2023-11-19 18:50
(1)
A dowiedz się najpierw u źródła ile przewodniczący dostaje, bo w większości związków ani złotówki
- 2 3
-
2023-11-19 20:15
A w większości związków zawodowych też nie ma obowiazkowych składek co miesiąc zabieranych z wynagrodzenia? Przewodniczący nie bierze wynagrodzenia że składek związkowych a tylko je wydaje na paluszki, oranżadę?
- 1 2
-
2023-11-19 22:00
Zabytek (5)
Szkoda tych trolejbusów. Uważam, że powinni zostawić trolejbusy o numerach 3001, 3042, 3053 na zabytek. Są to unikalne pojazdy, których nigdzie indziej nie spotkamy. Dobrze by było, gdyby jakiś pasjonata je kupił, a nie skup złomu
- 9 3
-
2023-12-18 07:39
3001 zachować do puli pojazdów zabytkowych
3001 zachować do puli pojazdów zabytkowych
- 0 0
-
2023-11-20 20:59
3001 zostaje, idzie 3002 i 3037
3001 podobno za rok ma być zabytkiem
- 4 0
-
2023-11-20 19:29
A może tematem by zajęło stowarzyszenie komunikacji miejskiej? (1)
- 4 0
-
2023-11-20 20:40
Zajęło się czym?
Wszystkim!!! Koniecznie!!!
- 0 1
-
2023-11-20 07:21
Rozumiem, że już kasę zbierasz
- 4 0
-
2023-11-19 10:10
Czy ramy są zgnite w tych trolejbusach? (2)
Jeśli ramy są zgnite i one nie nadają się do naprawy albo naprawa jest droższa niż naprawiany trolejbus to lepiej je sprzedać albo co się da zostawić na części a resztę sprzedać na złomie. Firma Gryf przez sporo lat jeździła 30 letnimi Sterami i ciekawe w jakim stanie tam były te ramy?
- 6 4
-
2023-11-20 08:41
Taki rychtych kaszub z Gdyni, "ramy zgnite"
- 0 1
-
2023-11-19 15:36
W jakim stanie Gryf ma ramy w tych swoich autobusach?
Na pewno autobusy PA Gryf mają świeży lakier na zewnątrz, ale w jakim stanie są bebechy? Na moje oko to są jeżdżące ruiny, oprócz tych nowych co jeżdżą na linii np. 102.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.