- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (41 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Wykonawca straci na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego
Spółka Hydrobudowa Polska straci na wykonaniu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego co najmniej 9 mln zł - tak zakłada jej właściciel. Firma wciąż nie uregulowała płatności z podwykonawcami.
Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego oddano do użytku fragment tzw. ul. Nowej Kościuszki.
W tym pierwszym dzieje się niewiele, gdzieniegdzie można zobaczyć kilku robotników, ale maszyny budowlane przede wszystkim stoją na poboczach. Ten odcinek buduje Hydrobudowa Polska, o której w kwietniu pisaliśmy, że ma poważne problemy z płatnościami w stosunku do swoich podwykonawców.
Zgoła inaczej wygląda plac budowy Drogi Zielonej w Brzeźnie, gdzie nad przebiegiem prac czuwa firma Budimex. Tu nawet w ostatnią sobotę pracowali robotnicy, a po placu budowy uwijało się kilkanaście maszyn budowlanych. Na własne oczy widziało to tysiące mieszkańców, którzy zmierzali do Nowego Portu na inscenizację bitwy morskiej o twierdzę Wisłoujście.
W komentarzu do raportu rocznego Grupy Kapitałowej PBG czytamy, że grupa wytworzyła rezerwy na pokrycie strat związanych m.in. z budową Trasy Słowackiego w Gdańsku. Ile? Co najmniej 9 mln zł.
- Jest to związane z kilkudziesięciuprocentowymi wzrostami cen materiałów i surowców potrzebnych do realizacji kontraktów drogowych, których na etapie oferty nie można było przewidzieć - mówi Kinga Banaszak-Filipiak, rzecznik prasowy PBG.
Nie oznacza to na razie podwyższenia kosztów budowy dla miasta. - Szacunki Hydrobudowy dotyczące własnych strat nie mają wpływu na podpisywanie aneksów do kontraktu. Firma, która startuje w przetargu musi oszacować koszt prac i w szacunku zawrzeć swoje ryzyko - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, inwestora budowy Trasy Słowackiego.
Problem w tym, że zobowiązania Hydrobudowy Polska wobec podwykonawców pracujących na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego nadal nie są uregulowane. - Firma zalega nam z płatnością w kwocie ok. 3,8 mln zł - mówi Marcin Ceglarek, dyrektor do spraw finansowych gdańskiego oddziału firmy Strabag. To ta firma jest najważniejszym podwykonawcą na tej budowie.
- Otrzymaliśmy zapewnienie od władz Hydrobudowy, że wszelkie zobowiązania zostaną uregulowana do 10 maja br. Jeśli tak się nie stanie, zwrotu poniesionych kosztów będziemy domagać się w sądzie - zapowiada z kolei Maciej Konopka, dyrektor gdańskiego oddziału Strabaga.
Już od dłuższego czasu miejska spółka GIK, która jest inwestorem budowy Trasy Słowackiego, płaci niektórym wykonawcom z pominięciem Hydrobudowy. Gdyby nie to, prace na tym odcinku, którego przejezdność na Euro zapowiadano wielokrotnie, dawno by już całkowicie stanęły.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (189) 2 zablokowane
-
2012-05-09 11:09
hiehie
"Jest to związane z kilkudziesięciuprocentowymi wzrostami cen materiałów i surowców potrzebnych do realizacji kontraktów drogowych, których na etapie oferty nie można było przewidzieć - mówi Kinga Banaszak-Filipiak, rzecznik prasowy PBG"
a ja byłem przekonany, że u nas w Polandii nic nie drożeje, bo przecież pensje w miejscu stoją jak stały od 5 lat.- 3 0
-
2012-05-09 06:55
Jaka jest Słowackiego, każdy widzi (3)
Napiszcie coś o Węźle Kliniczna. Ten remont porównywalny jest tylko z dziurą przed NOTem. Codziennie kilku ludków przebiera się pod estakadą, wyjmują z bagażników samochodów osobowych jakieś amatorskie narzędzia i dłubią coś w betonie. Może za trzy lata skończą.
- 150 4
-
2012-05-09 08:29
Bo to sukces przecież (1)
Nie widzisz, że się robi? A jak by skończyli, to nie byłoby tematu. A tak tuz przed ojro zaleją dziury asfaltem, ćoby POwska przejezdność była. To takie malowanie trawy na zielono, tyle że w wersji POpaprańców.
W tej sprawie jedne gościu pisał do naszego słyn engo redaktoraka Michała T., coby nasmarował jakiś artykulik na ten temat. I co - cisza. Pewnie wykonawca to jakiś PO-wski aparatczyk, wiec nie można go ruszać. Redaktorek poszedł na lotnisko (bez konkursu, mimo, że to jednostka, gdzie konkursy obowiązują), a niedługo usłyszymy go jak pięknie śpiewa. W Chinach też był jako s[pecjalista od kolei (na koszt PKP), mimo, iż publicznie przyznawał, że o kolei nic nie wie, a pojechał, bo nie było w całej Polsce chętnych (sic!)., to się poświęcił na dwa tygodnie.- 13 13
-
2012-05-09 11:07
Bredzisz
- 7 4
-
2012-05-09 09:35
w długi weekend zalali jeden pas i uskok jak był tak pozostał. Ale czemu się dziwić w końcu to robota ZDiZ.
- 7 1
-
2012-05-09 10:28
jak zawsze chodzi tylko oto by wyciagnac kase od podatników !!
W POlsce wszystkie drogi buduje sie 5 razy drozej niz w na zachodzie jakosc jest taka ze przed otwarciem jest juz remontowana afirmy twierdza ze im sie nieoplaca albo straty mają i podwykonawcom nie placą !! Bo to zwykłe złodziejstwo jest!! Jak twierdza ze traca to niech upadłosc ogłoszą!!
- 5 0
-
2012-05-09 10:15
I dobrze!
Jak idioci dali za niska cene, psujac tym samym rynek to niech teraz dokladaja do interesu!
- 6 1
-
2012-05-09 08:43
Podczas budowy w Brzeźnie śmieci były zakopywane, a to chyba tereny chronione... (1)
- 8 1
-
2012-05-09 10:00
całe brzeźno to jeden wielki śmietnik - zakopać!!!
- 1 1
-
2012-05-09 09:55
W Niemczech rozwiązali problem przetargów
Odrzucają pierwszą najtańszą ofertę. Przypadki w Polsce potwierdzają, że najtańsze przetargi kończą się nieopłacalnością wykonawcy a co za tym idzie niedokończeniem umów.
- 9 0
-
2012-05-09 07:15
A ten betonowy szkielet w tle na fotce (3)
To pamiątka z Hiroszimy czy Nagasaki?
- 13 0
-
2012-05-09 07:32
Właśnie (1)
Czy ktoś wie co to za niedokończona budowla ?
- 7 1
-
2012-05-09 09:32
nikt nie wie
i nie wolno o to pytać!
- 8 0
-
2012-05-09 08:01
nie martwić się o to
podobno mają zasłonić kotarą :-)))
- 10 0
-
2012-05-09 09:30
Zyski za granicą są już.
A bieda zostaje w POlsce.
- 6 1
-
2012-05-09 08:16
Wzrost cen materiałów ? Niemożliwe ! (1)
Skąd ten kilkudziesięcioproccentowy wzrost cen skoro inflacja wg GUS wynosi zaledwie 3.9%. To pewnie tak jak z tym bezrobociem wg ZUS 10% a naprawdę 12% i nie wiedzą skąd ta różnica.
- 17 1
-
2012-05-09 09:26
Inflacja dotyczy cen cen towarów i usług konsumpcyjnych na rynku detalicznym
w zakładach świadczących usługi dla ludności a nie uzwględnia się
przedsiębiorstw...
h.ttp://www.stat.gov.pl/gus/5840_2892_PLK_HTML.htm- 2 0
-
2012-05-09 09:22
WSTYD
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.