- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Wykonawca straci na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego
Spółka Hydrobudowa Polska straci na wykonaniu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego co najmniej 9 mln zł - tak zakłada jej właściciel. Firma wciąż nie uregulowała płatności z podwykonawcami.
Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego oddano do użytku fragment tzw. ul. Nowej Kościuszki.
W tym pierwszym dzieje się niewiele, gdzieniegdzie można zobaczyć kilku robotników, ale maszyny budowlane przede wszystkim stoją na poboczach. Ten odcinek buduje Hydrobudowa Polska, o której w kwietniu pisaliśmy, że ma poważne problemy z płatnościami w stosunku do swoich podwykonawców.
Zgoła inaczej wygląda plac budowy Drogi Zielonej w Brzeźnie, gdzie nad przebiegiem prac czuwa firma Budimex. Tu nawet w ostatnią sobotę pracowali robotnicy, a po placu budowy uwijało się kilkanaście maszyn budowlanych. Na własne oczy widziało to tysiące mieszkańców, którzy zmierzali do Nowego Portu na inscenizację bitwy morskiej o twierdzę Wisłoujście.
W komentarzu do raportu rocznego Grupy Kapitałowej PBG czytamy, że grupa wytworzyła rezerwy na pokrycie strat związanych m.in. z budową Trasy Słowackiego w Gdańsku. Ile? Co najmniej 9 mln zł.
- Jest to związane z kilkudziesięciuprocentowymi wzrostami cen materiałów i surowców potrzebnych do realizacji kontraktów drogowych, których na etapie oferty nie można było przewidzieć - mówi Kinga Banaszak-Filipiak, rzecznik prasowy PBG.
Nie oznacza to na razie podwyższenia kosztów budowy dla miasta. - Szacunki Hydrobudowy dotyczące własnych strat nie mają wpływu na podpisywanie aneksów do kontraktu. Firma, która startuje w przetargu musi oszacować koszt prac i w szacunku zawrzeć swoje ryzyko - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, inwestora budowy Trasy Słowackiego.
Problem w tym, że zobowiązania Hydrobudowy Polska wobec podwykonawców pracujących na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego nadal nie są uregulowane. - Firma zalega nam z płatnością w kwocie ok. 3,8 mln zł - mówi Marcin Ceglarek, dyrektor do spraw finansowych gdańskiego oddziału firmy Strabag. To ta firma jest najważniejszym podwykonawcą na tej budowie.
- Otrzymaliśmy zapewnienie od władz Hydrobudowy, że wszelkie zobowiązania zostaną uregulowana do 10 maja br. Jeśli tak się nie stanie, zwrotu poniesionych kosztów będziemy domagać się w sądzie - zapowiada z kolei Maciej Konopka, dyrektor gdańskiego oddziału Strabaga.
Już od dłuższego czasu miejska spółka GIK, która jest inwestorem budowy Trasy Słowackiego, płaci niektórym wykonawcom z pominięciem Hydrobudowy. Gdyby nie to, prace na tym odcinku, którego przejezdność na Euro zapowiadano wielokrotnie, dawno by już całkowicie stanęły.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (189) 2 zablokowane
-
2012-05-09 08:56
PLAN
Pamiętacie gospodarkę planową? Za komuny nie liczył się skutek inwestycji - ważny był plan i efekt propagandowy.
Zgadzam się z Panem Halewiczem - wystarczyło doszacować inwestycję, zadbać o szczegóły przetargu i po kłopotach.
Tymczasem ktoś chciał "szybko i tanio", bo to dobry PR jest, prawda?- 5 0
-
2012-05-09 08:31
przetargi są błedne
powinno się wybierać środkową ofertę nie najdroższa ,nie tanią tylko wypośrodkowaną by było bez przejsć
- 11 0
-
2012-05-09 08:12
jeszcze taniej , jeszcze i jeszcze a potem plajta gdzie rosondek i logika to niema nic wspólnego z gospodarką ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- 3 3
-
2012-05-09 08:01
kolejna najtańsza oferta
kto tanio płaci , ten dwa razy płaci !!!!
- 9 0
-
2012-05-09 07:30
Nic nowego
Pisałem o fatalnym tempie prac juz jesienią, kiedy firmy głównie woziły ziemię z miejsca na miejsce. Ilu wtedy było oburzonych ! Dziś jak jest - można zobaczyć. Wszystko rozgrzebane, pozamykane ulice Reymonta i Obywatelska, dziury i wertepy. Na budowie po kilka osób. Na starej Słowackiego koleiny po 30 cm (motocykliści je znają). Wiedziałem od dawna (mieszkam tam i widzę postęp prac), że inwestycja ta nie będzie do Euro skończona !!! I co ?
- 18 3
-
2012-05-09 07:25
Kurcze a tą rurę koło Galeri Bałtyckiej już zrobili?
Rekord świata. Rok budować rurę pod ulicą. Codziennie korki i straty na paliwie.
- 37 4
-
2012-05-09 07:22
ZA SŁOWAKA BUDYŃ I JEGO PAZIOWIE WONNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 20 8
-
2012-05-09 07:02
Juz sie nachapali wiec nie musza spieszuc sie.
Odcinek slowackiego przy grunwaldzkiej to to samo co wiadukt marynarki polskiej. Cisza spokoj sielanka. Robotnicy dowiedzieli sie ze mistrzostwa euro beda za rok wiec teraz na pewno zdarza.
- 59 6
-
2012-05-09 06:49
Prawo zamówień publicznych
Wszystkie firmy popadają i chińczyki będą nam budować a budowlańcy na bruk :/
- 31 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.