• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Droga będzie gotowa za 5 lat. W tym czasie TVP dostanie 10mld (5)

    Czyli w kraju moglibyśmy wybudować 6-7 takich obwodnic metropolitalnych zamiast finansować propagandę sukcesu ...

    • 36 12

    • (2)

      A jak myślisz za co będą budować ?Kto pieniądze częściowo daje?Dulkiewicz z pustej kasy?

      • 3 2

      • Ależ skąd!! (1)

        Kaczor z bankomatu daje... chociaż nie, on przecież nie ma konta.

        • 2 0

        • I co takiego daje Ci konto oprócz tego, że musisz płacić za kartę do tego konta?

          • 0 0

    • Kaziu

      Prawda jest taka że każda partia polityczna jest siebie wart!!!

      • 1 0

    • Człowieku za kilka lat już ich nie będzie a pieniądze dla TVP zostaną odebrane na inne cele

      • 3 4

  • Niestety, ale... (3)

    ... jeśli ktoś liczy na mniejsze korki na obwodnicy to się srogo przeliczy. Metropolitalna pojedzie głównie tranzyt. Większość ruchu to i tak osobówki jadące maksymalnie 2 - 3 węzły czy de facto ruch miejski.

    • 19 25

    • Oj latem się zmniejszą i to znacznie.

      • 0 0

    • no to przynajmniej tiry znikną

      • 3 0

    • No i dlaczego minusujecie? Badania ruchu to jednoznacznie pokazują

      • 1 2

  • Masakra (27)

    Nowe drogi to paradoksalnie jeszcze większe korki. Bo coraz więcej ludzi wyprowadza się do "domku za miastem, 10 minut od centrum". Eh... błędy planistów, które zachód przerobił już pół wieku temu

    • 76 150

    • (4)

      A ja się wyprowadziłem 10 minut za miasto i bardzo sobie chwale. Nie śmierdzi, mogę wyjść w gaciach przed dom i nie słyszę jak sąsiad siedzi dwa piętra wyżej na kiblu.

      • 26 4

      • Pamiętaj, że sąsiad obok też ma ogród i np. o 6 rano odpali spalinową kosiarkę.

        • 0 0

      • (1)

        Obyś się nie przeliczył, jak Ci kilometr od domu postawią wielki kurnik, chlewnię czy inne norki - o nawożeniu okolicznych pól gnojówką już nawet nie wspomnę :).

        • 13 11

        • gnojowka to folklor

          • 3 1

      • mój sąsiad z domku obok ma piłę

        i całe wakacje tnie drewno do swojego kominka

        • 11 0

    • Nowe drogi nie mają nic wspólnego z tym czym ludzie się przemieszczają! (4)

      Co za durny sposób myślenia!!!!
      Jeżdżę tym czym mi bardziej komfortowo i czym mam ochotę - tyle!

      A skoro większa liczba ludzi woli jeździć samochodami (czemu się nie dziwię), to drogi powinny powstawać nowe, a starsze winny być ulepszane - bo tak chcą ludzie. Proste.
      Te inwestycje maja być dla ludzi i takie jak ludzie sobie chcą, a nie że robimy odgórnie inwestycje taka by "zmusić ludzi do życia inaczej niż chcą" - to jest przemoc państwowa!!!

      • 26 10

      • (3)

        Popieram. Bede jezdzil samochodem tak dlugo jak mnie bedzie na to stac i zdrowie pozwoli. Nawet jesli bedzie drozej i dluzej niz czyms innym. A zwykle jest tak, ze jest szybciej, taniej, bezpieczniej i przyjemniej. I to pomimo korkow.

        • 17 4

        • Dokładnie. (1)

          Nie jest rolą Państwa ani nikogo innego mówić jednostkom, jak mają się przemieszczać!!!

          • 11 0

          • Ale Państwo buduję infrastrukturę :)

            Naprawdę poczytajcie o błędach planistów w XX wieku. Tego co sie stało od nadmiaru dróg w Kaliforni lub Houston.

            • 1 2

        • No właśnie sam Pan napisal dlaczego

          Jakby sie umiało zapewnić atrakcyjny transport alternatywny to byłoby inaczej

          • 1 0

    • Nie chce by jakiś planista mi mówił gdzie mam mieszkać i jak mam żyć! (1)

      Widocznie ludzie tak chcą - mieszkanie za miastem, praca w mieście - i nic w tym złego!
      Ja też tak wolę. I nic ci do tego!

      • 16 10

      • Tak. Ale tu chodzi o zdrowy i zrównoważony dojazd

        Mamy pełno pustych terenów w miastach. Suburbanizacja jeszcze bardziej dobija atrakcyjność miast

        • 1 1

    • Podziekowania (3)

      Podziękuj deweloperom, którzy sprzedają 50 m " lofty" w centrum w cenie 3 domków " 10 min za miastem"....

      • 31 2

      • Kupiłem takie coś... (2)

        Cena to nie problem - po prostu mało komfortowo się mieszka w bądź co bądź... bloku.
        Sprzedałem i buduje dom, pod miastem. I tak mi dobrze.

        • 22 5

        • I bardzo dobrze (1)

          Sprzedałem 2 mieszkania na Przymorzu, wybudowałem duży dom z 0,5 ha ogrodem. Będę miał 5 min do węzła Żukowo i 10 min do pracy. Elegancki. Polecam każdemu - cisza, spokój, brak krótkoterminowych najemców...

          • 8 1

          • Oj nie sądzę. Dojedziesz do rogatek i korek.

            • 3 1

    • Zgodnie z tą logiką należy wprowadzić talony

      na samochody osobowe i benzynę, ludzi skoncentrować w obozach pracy ...
      Czekaj, czekaj czy ja gdzieś tego nie widziałem ?

      • 6 2

    • (3)

      Wyprowadzają się bo ich nie stać na mieszkanie w mieście

      • 11 7

      • Wyprowadzają się bo w mieście się beznadziejnie żyje. (2)

        Próbowałem i też się wyprowadzam.

        • 17 7

        • Beznadzieja w mieście to wina nadmiaru samochodów (1)

          I koło się zamyka.

          • 6 11

          • Nie.

            Nie uśmiecha mi się mieszkać w tak wielki skupisku ludzi w mega ograniczonej przestrzeni!

            • 4 4

    • Powtarzasz mit! Nowe drogi nie maja żadnego wpływu na ilość samochodów! (2)

      Po pierwsze, Zachód nic takiego nie przerobił.
      Po drugie, Zachód się nijak ma do Naszej rzeczywistości.
      Po trzecie, co to jest ten Zachód i dlaczego miałby być wyznacznikiem czegokolwiek?

      • 15 7

      • hipokryta (1)

        Po pierwsze, US ma z tym poważny problem od wielu lat, wystarczy prosty research. W Niemczech powoli też, przez co poszerzają właśnie wszystkie autostrady.
        Po drugie, przeczysz sam sobie w tym samym komentarzu.

        • 3 7

        • Bzdury!

          US nie ma z tym problemu - to jest właśnie powtarzany przez ciebie mit - właśnie przydałby ci się dobry research!

          Niemcy mają problem głownie dlatego, że mają darmowe drogi dla cudzoziemców.

          Gdzie niby sobie przeczę?

          • 7 2

    • (1)

      No pewnie wystarczy popatrzeć na historie. W 1300 roku w Gdańsku nie było dróg i nie było korków. Rozwiązanie... zaorać wszystkie drogi.

      • 13 0

      • W 1300 roku w Gdańsku były drogi...

        Nie było samochodów.
        Ale korki (niesamochodowe) myślę, że się czasem gdzieś zdarzały... bo to dość naturalne zjawisko w ruchu - np. zauważ piesze korki przy windach w dużych centrach handlowych...

        • 8 1

    • Bo tylko tępe firemki pchają się do centrum. Po co one tu i dla kogo? Wszystkie myślące firmy wyprowadzają się centrum miasta.

      • 5 14

  • Gdzie to obwodnica metropolitalna (13)

    Jak omija tylko Gdańsk i Żukowo?

    • 37 79

    • (12)

      jakbys dobrze odczytał mapkę, to zobaczysz,ze omija również Sopot, Gdynię, Rumię...

      • 17 6

      • (8)

        Co ta droga obwodzi? Bo obecnej obwodnicy raczej nie, bo nie ma sensu jechac z Gdanska do Gdyni przez Zukowo. To sa po prostu drogi dojazdowe do Zukowa. Z perspektywy trojmiasta droga bez wiekszego znaczenia. Co najwyzej ludzie majacy rodzine na Kaszubach szybciej dojada w niedziele na obiad u tesciowej.

        • 12 6

        • Ja rozumiem, że jeździsz co najwyżej do Chmielna na wczasy (7)

          Ale wyobraź sobie, że kupa transportu to tranzyt, ktory 3mieście nie ma żadnego intrresu, ewentualnie ma w portach. I ten tranzyt zamiast gnać przez obwodnicę i potem Rumie, Redę i Weja bedzie teraz jechał przez Żukowo na Trasę kaszubska i dalej do Lęborka.

          Problem jest w Gdyni, ktora ma zaniedbany dojazd do portu.

          • 15 1

          • Po co tranzyt ma nadkładać drogi? (6)

            Gdynia ma taki dojazd do portu, ponieważ to powinna być droga krajowa. A to jedyne w Polsce przejście graniczne bez doprowadzonej drogi krajowej.
            Gdańsk za PO dostał w prezencie z budżetu krajowej inwestycje miejskie, W-Z, Suchar, które naciągnięto jako drogi o znaczeniu Państwowym. Zaś Gdynia, która ma ewidentnie drogę do portu od obwodnicy musi radzić sobie sama i wydaje rokrocznie grube miliony na remonty estakady. Wszyscy lokalni politycy PIS obiecywali Drogę Czerwoną i rozwiązanie tego problemu, ale jak zwykle skończyło się na bajeczkach.

            • 7 3

            • Po to np. żeby było szybciej. Czas to pieniądz.

              • 0 0

            • (1)

              "ponieważ to powinna być droga krajowa. A to jedyne w Polsce przejście graniczne bez doprowadzonej drogi krajowej.
              Gdańsk za PO dostał w prezencie z budżetu krajowej inwestycje miejskie, W-Z, Suchar"
              I dokąd ten Suchar prowadzi? Czy nie do portu? Czyli zgodnie z początkiem cytowanego zdania, powinien być drogą krajową do przejścia granicznego ,finansowaną z budżetu państwa?
              A jakie to inwestycje miejskie Gdańsk dostał w prezencie od państwa?

              • 1 1

              • Ale ja tu chciałem być zupełnie obiektywny

                Gdańsk dostawał dużo jasy kosztem gmin ościennych. Na przykład wygksd PKm. Wspomniałem tylko i drogach. Teraz caly region dostaje po d*pie. Z Lotosem to jest kryminał.

                • 0 0

            • pisy klamczuszki obiecuje przed wyborami a potem wypieraja sie, najdziwniejsze ze takie postepowanie nie wkurza suwerena, ktory te zwody pisie lyka pokornie

              • 1 2

            • Pretensje do Szczura (1)

              • 5 2

              • Po części tak. Przez tyle lat nawet tego nie załatwił ;/

                • 4 1

      • A ta Rumia to koło Chwarzna, czy Żukowa?

        Prawda jest taka, że Gdańsk zyska, a Gdynia jakoś będzie musiała obsłużyć ruch, który się będzie z tej trasy i z trasy kaszubskiej wlewał do Trójmiasta. Jakbyś dobrze odczytał mapę to zobaczysz, że w tym miejscu występuje załamanie, które wręcz wpycha wloty obu tras do trójmiasta w tym miejscu.

        • 11 2

      • Nie omija.

        • 3 1

      • jakbyś dobrze odczytał mapę, to nie. Włącza się w budowaną Trasę Kaszubską ale nią nie jest....

        • 9 0

  • kiedy wreszcie droga rowerowa wzdłuż Słowackiego??

    wzdłuż jezdni na wysokości lasu

    • 0 0

  • złotówka

    Czy mirbud wiedział że ktoś daje pełne 777 mln?

    • 2 0

  • (54)

    2 miliardy na TVP. Co za te pieniądze można było zbudować.

    • 370 85

    • koscioly z zachrystiami z porno

      • 0 0

    • 76

      2 miliardy za przesyl gazu rurociągi jamalskim podarowane Gazpromowi przez Tuska i Pawlaka.Co można było za to wybudować??

      • 0 0

    • prawie tyle będzie kosztował przekop przez Mierzeję Wiślaną (6)

      a miało być 880 mln

      • 14 6

      • Na przekopie muszą zarobić swojaki dlatego tak drogo :) (4)

        • 10 8

        • Sławek Nowak ci powiedział? (1)

          • 4 2

          • Slawek Nowak to cienki bolek przy PiS, ktory przeceiz odpowiada chocby za najwieksza prywatyzacje w historii Polski.

            Lacznie ze sprzedaza tpsa, pzu holendrom, Pekao Wlochom, stocznie i wiele innych. Oczywiscie koalicja nie nazywala sie wtedy jeszcze PiS, ale w jej sklad juz wchodzilo Porozumienie Centrum krysztalowych braci Kaczynskich, ktorzy zupelnym przypadkiem byli tym bardziej bogaci, im biedniejszy stawal sie Fundusz Obslugi Zadluzenia Zagranicznego. To sa same zbiegi okolicznosci.

            • 0 0

        • Piszesz prosto z Moskwy, czy teraz was już na terytorium Polski lokalizują?

          • 0 1

        • Lechia

          Kartofel za pŁo było lepiej co bu ha ha ha ha !!!!

          • 6 5

      • I? Co w związku z tym?

        • 0 0

    • (4)

      2mld na tvp rocznie!

      • 10 7

      • w 2008 Tusk wprowadził przepisy zawlaniajće częśc osób z płacenia abonamtu właśnie o te 2 mld i dlatego musimy to dokłądać (3)

        Pewnie myślał że TV publiczne padnie i kupi je Niemiecki ZDF

        • 10 22

        • Nie musimy. TV nie powinna być państwowa. Nie ma powodu by była. (2)

          • 10 7

          • Ale w całej UE jest, więc Polska ma być wyjątkiem?

            • 0 0

          • oczywiście, że nie wy nie musicie, ale ważne, że większosć normalsów tego chce

            • 3 1

    • Patrz ile antypolskich trolli minusuje (6)

      Katobolszewia nie śpi

      • 8 18

      • A żydowski elektorat PO plusuje

        • 1 0

      • kaczo bolszewicy zawsze na posterunku w myśl zasady: zamiast siedzieć na sedesie bądź aktywny w ZMSie :) (4)

        W końcu Nowogrodzka nieźle płaci - po 3 grosze za wPiS :)

        • 17 9

        • Jakie piekne hasła znasz o ZMSie. (1)

          Nauka nie poszła w las. Może jeszcze hasła o czerwonych krawatach. Pochwal się.

          • 1 0

          • Od Piotrowicza się nauczyłem.

            Egzekutywa zawsze żywa!

            • 0 1

        • ty jesteś siny z nienawiści

          ale też jedyne co możesz to puścić parę bąków na tym smutnym forum

          • 5 0

        • Stop hejt i mowie nienawiści!

          • 5 1

    • Poszło już 2 x 2 mld (8)

      • 29 6

      • W Niemczech na publiczną idzie 20 mld zł rocznie (6)

        ale tacy jak wy wolą oglądać antypolską

        • 12 36

        • w Niemczech tylu uchodzców mają. To oznacza, że jako pisior tez ich przygarniesz w naszym kraju (1)

          • 3 3

          • Wracaj do Izraela, razem ze swoimi uchodźcami

            • 0 0

        • Nieważna jak jest telewizja... trzeba umieć krytycznie oceniać prezentowane w niej treści po prostu! (3)

          Ty łykasz wszystko co Ci państwowa "PRO-polska" telewizja serwuje?!

          Dla mnie problemem jest, ze z kasy wspólnej jest finansowana jakakolwiek działalność, która nie jest potrzebna ogółowi narodu. Podatki i Państwo są tylko po to by załatwiać za jednostki sprawy wspólne, których jednostki nie byłyby w stanie ogarnąć samodzielnie... Telewizja nie jest taka sprawą.

          • 24 7

          • No więc w Niemczech telewizja publiczna to czysty Joseph Goebbels

            • 0 0

          • ważne jest to, aby było pluralistycznie a wcześniej nie było Kraśko, Lis nadawali to samo w różnych miejscach (1)

            To jakaś jazda była, że ludzie nie mogli usłyszeć stanowiska rządu, a tylko jazdy TVN w stylu dwóch na jednego i wytłumacz dlaczego w lesie zrealizowano urodziny Hitlera

            Hipokryci od 2 miliardów na TV chcieliby aby Sputnik i Zeitung tylko w Polsce nadawał i będzie git.

            • 7 7

            • kartofel, to jednak bylo celne

              • 1 2

      • ryży powinien za to beknąć

        • 6 8

    • Na obwodnicy propagandy nie zrobisz - ale słusznie ile to dróg można wybudować za 2 miliardy? (10)

      Jak tam wolę nowe drogi niż Zenka Martyniuka w tej wiejskiej TVP PiS :)

      • 69 14

      • No widzisz jest i na droge (8)

        A za tuska nie bylo

        • 17 51

        • Grunt to podstawa (1)

          Porównaj sobie ile infrastruktury zostało wybudowane za poprzednich a ile w trakcie obecnych i nie pleć głupstw

          • 6 0

          • Obecnie widać gołym okiem dużo więcej inwestycji, nie tylko drogowych

            • 1 2

        • To żeś teraz popłynął... (5)

          Za Tuska rozpisali więcej przetargów i otworzyli więcej km dróg niż Kaczyński ma urojeń

          • 43 11

          • buhahahahahahahahah za Tuska?!? Jakich dróg? Chyba przetargi ustawiane pod śmietnikiem, dla kumpli Tuska

            • 1 2

          • Moze i rozpisywali (3)

            Ale na tym koniec. Porównaj ile km dróg zbudowali za tuska A ile za pisu. Minęło 6 lat i już więcej wybudowanych niż za 8 tuska

            • 13 33

            • Fakty nie opinie (2)

              W latach 2007-2015 (za rządów PO PSL) oddano do użytku 885 km autostrad, 1207 km dróg ekspresowych, 1350 km dróg krajowych.

              Między 2015 a czerwcem 2019 (za rządów PiS) oddano tylko 102 km autostrad, 732 km dróg ekspresowych, 119 km dróg krajowych.

              • 37 6

              • jak jade tymi drogami toz to zwykle drożki są

                • 0 1

              • z czego większość

                rozpisano i przygotowano za po, pisowni wystarczyło nie przeszkadzać:)

                • 20 5

      • Nie jeden polityk się wylansuje na tej inwestycji

        • 3 0

    • W każdym kraju jest telewizja publiczna, a tylko w Polsce to przeszkadza, bo TVP przestała być lewackim szambem, jakim była za

      PO

      • 0 0

    • za tyle hajsu to Sasin mógłby organizować wybory, które się nie odbyły, przez niecałe 30 lat (3)

      • 8 3

      • Przypomne ze wyboru sie nie odbyly (2)

        Bo trzeba było wymienić waszego nieudolnego kandydata na Pana czaska Vel awaria

        • 7 8

        • (1)

          Wybory się nie odbyły, ponieważ sejm nie przegłosował rozporządzenia m.in. głosami partii niejakiego Gowina. A Sasin bez tego nie miał prawa zlecić druku kart wyborczych. Wobec powyższego karty powinny zostać mu dostarczone pod dom, razem z rachunkiem na 71 baniek (druk + przechowanie) - i niech spłaca on i jego 10 przyszłych pokoleń...

          • 3 2

          • wybory sie nie odbyly bo pojawiły się zabójcze koperty.

            i trzeba było trochę czasu, żeby kandydata podmienić, a Gowin próbował dojść do kompromisu jednak Budka vel kalesony potrzebował czasu do jesieni, bo eksperci tacy jak tutaj się pojawiają : będzie po pandemii.

            • 2 3

    • skandal ryżego (2)

      2 mld dał TUSK na TVP bo " Jest to rekompensata za te środki, które nie wpłyną na rzecz mediów publicznych po tym, kiedy Platforma Obywatelska i Donald Tusk w 2008 roku wprowadzili przepisy wyłączające szereg grup z płacenia abonamentu"

      • 3 15

      • to czemu pis tych przepisów nie wycofa? (1)

        jakoś nigdy się nie przejmowali niczym przy uchwalaniu prawa...

        • 5 1

        • bo takich przepisow nie bylo wiec nie mieli co wycofywac

          • 1 1

    • iiiiiiiii

      synagoge dla takich czosnków jak ty............

      • 2 1

    • Ale przynajmniej "wiesz więcej" xDDD

      • 0 0

    • 2 x 2 ...

      A czy przypadkiem kurski dwa razy kasę dostał?

      • 3 2

    • (1)

      I to co roku !!!!

      • 3 1

      • od 2008 roku Tuskowego

        • 0 5

  • Niestety to tylko pogłębi suburbanizację (10)

    Korki będą jeszcze większe w bardzo krótkim czasie, ludzie ochoczo się pobudują na wioskach.
    Dużo korzystniejszym byłoby udrożnienie istniejącej Obwodnicy poprzez przebudowę newralgicznych węzłów, poszerzenie do 3 pasów i niezbędnymi pasami awaryjnymi by przy byle stłuczce nie tamował się ruch jak to ma obecnie miejsce.
    Dodatkowo dobre wyjazdówki ale co najważniejsze rozbudowa oferty komunikacji zbiorowej, PKM pokazała, że wbrew opiniom można sprawnie obsłużyć okoliczne miejscowości. Podłączyć kolejne linie i samochody niech zostają przed Trójmiastem na P+R

    • 32 35

    • Zuburabizacja jest dobra. Zageszcznie miast jest złe. Zbyt duża gestośc jest niezdrowa fizycznie i psychicznie.

      .. ale zdrowie Was nie interesuje, a tylko zysk z m2

      • 0 0

    • Aktualna Obwodnica nie ma alternatywy. Jak chcesz cokolwiek na niej robić? Aby zrobić na niej remont/poszerzyć trzeba by zamykać pasy. Dziś wystarczy jedna stłuczka na pasie by się na niej cyrki robiły...

      • 3 1

    • Nie ty będziesz układał, gdzie ludzie mają mieszkać... (7)

      Ja wolę mieszkać na wsi a jeździć autem do miasta do pracy... I po to są takie drogi. I dobrze. Tak chce żyć. i Nie ja jeden.

      Suburbanizacja jest super!

      • 12 6

      • (6)

        Masz racje, ale nie oczekuj ze mieszkancy miasta beda Ci chcieli zbudowac droge zebys mogl do niego wygodnie dojechac. Ja za miasto wyjezdzam tak rzadko, ze jest mi obojetne czy bedzie 1, 2 czy 3 pasmowa droga dojazdowa. Wole zeby pieniadze przeznaczono na moje potrzeby komunikacyjne a nie ulatwianie dojazdu dla mieszkancow osciennych miejscowosci.

        • 5 11

        • Mieszkańcy miasta nie budują mi tej drogi! (5)

          Tą drogę buduje mi państwo, czyli ja i ty - wszyscy podatnicy!

          Rozwiązaniem twojego problemu jest tylko i wyłącznie likwidacja wspólnych budżetów państwa/samorządu - wtedy ty za swoje pieniądze zbudujesz co ci potrzebne, a ja za swoje to co mi potrzebne.

          • 9 2

          • Przydałyby się srogie opłaty za wjeżdżanie złomami do miasta (4)

            Masz rację, mieszkaj gdzie Ci wygodnie, nie zamierzam Ci tego zabraniać. Jednak każda decyzja niesie za sobą konsekwencje, których niestety większość wyprowadzających się do "idyllicznych" domków i szeregów w szczerym polu, nie są świadomi. Potem zdziwienie, że na polu budują kolejne a dojazd do kilkuset domków przez polną drogę częściowo pokrytą Jumbą. Dlaczego miasto ma wciąż udrażniać wylotówki żeby kolejni się chętniej wyprowadzili skuszeni nową drogą i płacili podatki do gmin ościennych?! No way! Myto na wjeździe i basta!

            • 6 4

            • Na pewno tego chcesz?

              Skoro nie chcesz wpuszczać złomów do miasta, to chyba zdajesz sobie sprawę jakie pełnoletnie "limuzyny" stoją pod blokami w samym mieście? Rozumiem, że one też zrobią wypad na szrot...

              • 3 1

            • Po pierwsze miasto powtarzam, nie buduje tej drogi! (2)

              Po drugie, jakim prawem będziesz zamykał mi dojazd do miasta w moim kraju? Jestem takim samym Polakiem jak Ty!

              • 3 4

              • Drogi ekspresowe służą do obsługi ruchu regionalnego (1)

                ...a nie po to by ktoś samochodem dojeżdzał ze wsi do centrum miasta. Później tacy roszczeniowcy korkują centrum, zastawiają wjazdy, chodniki, bo im szkoda na parking płatny.

                OMT to powinna być droga w standardzie GP. Pełniłaby rolę obwodnicy Żukowa i spokojnie obsłużyła obecny ruch. A nadwyżka z tego powinna isć na poprawę sytuacji na OT, gdzie już dawno węzły i drogi powiązane powinny być rozbudowane

                • 3 3

              • Drogi służą po to by z nich korzystać. Jeśli ktoś je buduje zamiast inwestować w linie kolejowe musi się liczyć z tym że w mieście pojawi się więcej aut.

                • 2 0

  • Skad takie ceny. (3)

    Spkojnie mozna by to wedlug mnie zrobic za polowe tej ceny i tez bylboy super. Zebrac kilkudziesieciu chlopa z roznych budow i jeszcze kazdy by zarobil na tym godnie. tylko niech transporty z towarem sa na czas

    • 5 34

    • Ceny to z podatku europejskiego od CO2 - od cementowni

      • 0 0

    • (1)

      To następnym razem startuj. Na pewno wygrasz a za genialny zmysł ekonomiczny zostaniesz ministrem

      • 7 0

      • takim obajtkiem?

        • 1 0

  • xxx (1)

    W 1:32 trasa biegnie przez jezioro na jakies estakadzie ktos wie gdzie to bedzie ?
    Co z przedlużeniem Slowackieog do tunelu pod Matrwa Wisla, Gdzie tunel od Galerii Metopolia do Hynka mialbyc w planach zagospodarowania pod warunkiem ukonczenia galerii Gorskiego Jakos dziwnie nie zostalo to naniesione w plan zagospodarowania przestrzenngo

    • 1 0

    • To jezioro Borowiec. Tam jest chyba żwirownia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane