- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (82 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (333 opinie)
Wyłączali na noc ogrzewanie w blokach
Zimne kaloryfery przez całą noc przy ujemnych temperaturach na zewnątrz mieli mieszkańcy osiedla Kacze Buki w Gdyni. - Płacimy stałą stawkę za 24-godzinną gotowość serwisantów, a ogrzewanie jest wyłączane na noc - denerwuje się nasza czytelniczka, pani Maryla. Po naszej interwencji GPEC naprawił błąd.
- Piec w kotłowni został tak zaprogramowany, że w godzinach nocnych nie ma ogrzewania. Płacimy stałą stawkę za 24-godzinną gotowość serwisantów spółki do przyjazdu do awarii czy w razie jakichkolwiek zgłoszeń, a oni sprytnie programują piec tak, aby oszczędzał gaz w godzinach nocnych. W nocy temperatury na zewnątrz spadają poniżej zera, co powoduje spadek temperatury w mieszkaniu. To spory problem, zwłaszcza gdy się ma małe dziecko - podkreśla pani Maryla.
Prośby bez odzewu
Problem trwał od połowy stycznia. I nic nie wskazywało na to, żeby miało się to zmienić.
- Oczywiście kilkukrotnie próbowaliśmy skontaktować się w tej sprawie z prośbą o wyjaśnienie z dostawcą ciepła, ale ten tylko przyjmuje zgłoszenia i na tym się kończy. Zwłaszcza że nie jest to jednorazowe działanie, a trwa to od dłuższego czasu - dodaje pani Maryla, czytelniczka Trojmiasto.pl.
GPEC: regulacje w celu obniżenia rachunków
O sprawie powiadomiła więc naszą redakcję, a my skontaktowaliśmy się z Gdańskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej, które odpowiada za dostawę ciepła do osiedla Kacze Buki. Okazało się, że to wina błędu, który po naszej interwencji został naprawiony.
- Standardowo w obiektach, do których dostarczamy ciepło, prowadzimy w okresach zimowych regulacje pracy węzłów i małych kotłowni. Ma to na celu zapewnienie komfortu cieplnego przy możliwie niskim zużyciu ciepła. W przypadku budynku czytelniczki doszło do błędu, za który przepraszamy. Przywróciliśmy już wcześniejsze ustawienia, aby nocny komfort cieplny został w tym wypadku zachowany. W czasach kryzysu energetycznego próbujemy i nadal będziemy próbować różnych rozwiązań technicznych mających na celu optymalizację ekonomiczną i środowiskową dla mieszkańców - tłumaczy Jadwiga Grabowska, menedżer ds. komunikacji GPEC.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-27 22:32
Wyłączanie ogrzewania w nocy powoduje wzrost kosztów za ciepło, a nie obniżkę (6)
Podniesienie temperatury po wyłączeniu na tyle godzin wymaga znacznie więcej ciepła niż utrzymanie stałej temperatury. Ktoś chyba wagarował na lekcjach termodynamiki. Można ją najwyżej obniżyć o kilka stopni, ale nie poniżej 18.
- 234 27
-
2023-01-27 22:51
Kilka
19 minus 2 wystarczy. Budynek nie zgubi wiecej niz 1 przez dobe jak jest zaizolowany
- 16 15
-
2023-01-28 19:57
(1)
w zaizolowanym budynku przez noc spada do 1 stopnia, zwykle poniżej pół, jak ma spaść do 18? na lekcje termodynamiki chodzileś w tej zawodówce powiadasz? a moze to granie na harmonijce było ????
- 7 5
-
2023-01-28 23:19
Bzdura, noc bez ogrzewania w domu pasywnym w którym jeszcze podłoga odda zakumulowane ciepło temperatura spadnie o 1-1,5 stopnia. W średnio izolowanym domu z grzejnikami czy deweloperce spadek o 3-5 stopni to norma.
- 16 1
-
2023-01-29 07:54
Bzdura
Po 3-4h może tak, ale po całej nocy z pewnością mieszkańcy przyoszczędzili!
- 1 2
-
2023-01-29 17:33
Arcy biskup
No bez przesady plebs z bloków nie musi mieć 20 stopni całą dobę, s du*ach się poprzewracała.
- 3 2
-
2023-01-30 16:57
Prawda
Ja cały czas trzymam w domu włączony czajnik z gorącą wodą, dzięki temu oszczędzam energię bo utrzymuję stałą temperaturę, a także oszczędzam czas bo woda jest od razu gorąca.
- 0 1
-
2023-01-27 20:21
(36)
Jestem mieszkanką tego osiedla, lubię mieć w mieszkaniu ok 19 stopni, ale rano temperatura w mieszkaniu spadała do 15 stopni ... I jeszcze bym machnęła na to ręką gdyby nie to, że pomimo nieczynnej kotłowni licznik leci :-)
- 244 11
-
2023-01-27 20:25
Niemozliwe (13)
Spicie przy otwartych oknach zima?
- 15 54
-
2023-01-27 20:29
(10)
Nie, przy zamkniętych. Mieszkanie skrajne, blok budowany przez Semeko...
- 44 7
-
2023-01-27 20:40
(1)
Dalej twierdze ze nie jest to mozliwe. Tez mam mieszkanie skrajne,narozne, semeko.
- 4 60
-
2023-01-27 22:11
No to jednak uwierz, widzocznie mieszkasz w bloku wybudowanym przez semeko gdy jeszcze byli dobrym deweloperem... Teraz to suchej nitki na nich nie zostawię. Począwszy od parteru do spartaczonego dachu ..
- 33 6
-
2023-01-27 23:00
Aaa to duzo tlumaczy (6)
Polecam ekspertyzę z termowizją. Jak na gwarancji to mozecie duzo ugrac od dev elopera. Koszt ok 10 tys. Teraz najlepsza pora na pomiary.
- 19 9
-
2023-01-28 00:11
(5)
Były już pomiary, nawet chcieliśmy iść do Uwagi , bo to co odwaliło semeko to się w głowie nie mieści ... Ale semeko dalej umwya rączki, bo to nie oni robili dach- firma zewnętrzna - wynajęta przez semeko...
- 17 9
-
2023-01-28 00:32
(2)
Podpisywaliście umowę z Semeko czy podwykonawcą?
- 31 1
-
2023-01-28 19:34
Nie dajcie się zbyć, że to nie deweloper odpowiada. Jeśli dev przegra w sądzie to będzie miał roszczenie
do podwykonawcy i to oni będą się między sobą kłócić że dev miał wypłacić z winy podwykonawcy więc podwykonawca wtedy musi zapłacić developerowi zwrotny regres. Was obchodzi tylko to jakie developer dostarczył wam mieszkanie.
- 19 0
-
2023-01-29 11:16
A czas leci
- 0 0
-
2023-01-28 10:19
Byly i nic?
Niemozliwe. Albo nie macie ekspertyzy albo robil ja janusz za 50. Normy sa jednoznaczne. Pomiar. Roszczenie odszkodowawcze. Pozew. Za 15 lat wygracie bo mamy wolne sady.
- 15 2
-
2023-01-28 16:49
Co was obchodzi kto pracowal dla dewelopera. Deweloper odpowiada za stan budynku przed Wami, a jak chce to się sam może później bujać po sądach z podwykonawca.
- 13 1
-
2023-01-30 14:37
a czy semeko nie zbankrutowało przypadkiem ?
- 0 0
-
2023-01-27 22:01
Spicie czego?
- 4 0
-
2023-01-29 14:48
Dolne Miasto Gdańsk
Bez ogrzewania nocą tez jest 15 stopni takie są realia .Stare budownictwo nie palę w piecu. Używam grzejników.Pozdrawiam ciepło.
- 0 0
-
2023-01-27 21:10
(7)
Skoro licznik leci to kocioł nie był całkowicie wyłączany tylko była źle ustawiona krzywa grzewcza i była za niska temperatura.
- 14 7
-
2023-01-27 22:40
No właśnie tą krzywą grzewczą manipuluje GPEC (5)
Niby dla "oszczędności" gmerają w węzłach cieplnych i ustawiają niską temperaturę powietrza, powyżej której termostat wyłącza ogrzewanie....
- 12 7
-
2023-01-27 23:01
Jaki gpec (3)
Jak macie na gaz. Dajcie 1.1k
- 16 0
-
2023-01-28 00:34
(2)
Może mają podpisaną umowę serwisową z gpec na obsługę kotłowni, węzłów i sieci.
Generalnie patrząc po komentarzach widać, że ludzie nie mają zielonego pojęcia o dostawach ciepła, serwisie, kosztach itd. Masakra jak się czyta komentarze.- 10 6
-
2023-01-28 20:15
To moze ja Cie podpytam ze swojej dziedziny
I się posmieje?
- 4 2
-
2023-01-29 10:25
No żebyśmy mieli do wyboru parę źródeł to bym się interesowal.
Nie mam, to temat mało mnie obchodzi.- 0 0
-
2023-01-27 23:11
Jeśli jest całkowicie wyłączony kocioł to nie ma przepływu i licznik nic nie nalicza.
Widocznie temperatura spada mocno i kocioł włącza się na jakiś czas i wtedy licznik nalicza.- 15 0
-
2023-01-28 01:07
I tak u mnie licznik tez polecial..w smietnik
- 0 5
-
2023-01-27 22:10
Według przepisów powinno być zapewnione minimum 20 C. Dla mnie zresztą to za zimno (5)
A zresztą nawet jest tak, że właściciel mieszkania w bloku (czy najemca) nie może go wyziębiać poniżej 16 stopni. Bo cierpią sąsiedzi, dogrzewają takich.
- 19 9
-
2023-01-28 00:06
(4)
No właśnie, nie można mieć poniżej 16 stopni, ja mam rano 15 pomimo włączonego ogrzewania... I kto mi zapłaci za zużyte ogrzewanie? Nie dość, że zapłacę za ogrzewanie w nocy- bo nie grzeją - to jeszcze zaplace "karę" za słabe grzanie ...
- 17 5
-
2023-01-28 01:09
(1)
Polacy naiwniaczki..slowo kara dziala na was jak bat. I placicie, bo kara..
- 5 8
-
2023-01-28 05:33
450 mil ojro i nie płacimy. A co.
- 1 4
-
2023-01-28 10:50
No, a administrator, wspólnota, firma grzewcza mają ci zapewnić minimum 20 stopni i to ich obowiązek od dawna. (1)
Ty sobie możesz przykręcić do 17 st., ale to już twoja decyzja. Ja znam przypadek sprzed 7 lat, w niedużym wieżowcu (10 pięter, 2 klatki schodowe) z ok. 1983r. spółdzielnia ponad 10 lat temu wymieniła węzeł CO oraz zawory przy kaloryferach, wstawiając termoregulacyjne. Rury zostawili stare, żeliwne kaloryfery z PRL też. W mieszkaniu przy plus 3-4
Ty sobie możesz przykręcić do 17 st., ale to już twoja decyzja. Ja znam przypadek sprzed 7 lat, w niedużym wieżowcu (10 pięter, 2 klatki schodowe) z ok. 1983r. spółdzielnia ponad 10 lat temu wymieniła węzeł CO oraz zawory przy kaloryferach, wstawiając termoregulacyjne. Rury zostawili stare, żeliwne kaloryfery z PRL też. W mieszkaniu przy plus 3-4 za zewnątrz był upał. Na początku grudnia zawór się zepsuł przy dużym kaloryferze w większym pokoju (jeden z dwóch pokoi). Hydraulik ze spółdzielni powiedział, że nowego w magazynie na wymianę nie ma. I może zawór do początku następnego roku albo zamknąć albo ustawić na przepustowość maks. Wybrała to drugie. W pomieszczeniu, w przedpokoju było ponad 28 stopni, a i to tylko dzięki otwieraniu ona na balkon na kwadrans co półtora godziny :-) natomiast wracając do tematu, w mieszkaniu powinno być i 23 stopnie, jeśli sąsiedzi tyle mają. ja mam teraz 26,2 stopnia w pokoju z komputerem. Ustawienie zaworu pozycja 4. Z tym, że okno zamknięte całkiem, bez zostawienia mikrowentylacji. Wietrzenie przez kuchnię. Budynek 50-letni, ocieplony 10 lat temu.
- 1 12
-
2023-01-29 00:16
A minusujcie, ale prawdy nie zagłuszycie. Ani tym bardziej przepisów obowiązujących
Które oczywiście wspólnota może i powinna zmieniać, że ma być np. utrzymywane minimum 22 stopni w mieszkaniu. Czyli więcej, niż wymóg z przepisów. Które mówią o min. 20 stopni dla pokojów oraz 24 st. dla łazienki, gdzie się przebywa bez odzieży. U mnie w mieszkaniu łazienkowy grzejnik "zapodaje", że hej.
- 1 3
-
2023-01-28 01:05
Licznik? Co za archaiczne rozwiazania macie
- 2 5
-
2023-01-28 11:29
To jakaś bzdura: jeśli palnik kotła nie pracuje licznik zużycia gazu nie kręci się, zużycie gazu równe jest zeru. Chyba, że w godzinach nocnych ogrzewanie nie jest całkowicie wyłączane, tylko zaprogramowano nocne obniżenie: wówczas kotłownia nadal będzie zużywała gaz lecz w ograniczonej ilości: obniżenie temperatury pomieszczeń o 1stC to około 6%
To jakaś bzdura: jeśli palnik kotła nie pracuje licznik zużycia gazu nie kręci się, zużycie gazu równe jest zeru. Chyba, że w godzinach nocnych ogrzewanie nie jest całkowicie wyłączane, tylko zaprogramowano nocne obniżenie: wówczas kotłownia nadal będzie zużywała gaz lecz w ograniczonej ilości: obniżenie temperatury pomieszczeń o 1stC to około 6% oszczędności gazu. Ale uwaga: do pewnego momentu, jeśli w ciągu nocy budynki zostaną zbyt wyziębione ich ponowne nagrzanie zużyje całą zaoszczędzoną energię: z zasady nie obniża się zadanej temperatury pomieszczeń więcej niż o 2stC, co daje już wymierne oszczędności.
- 13 0
-
2023-01-28 12:54
(2)
Nawet jeśli wyłączają na noc to niewiele powinno to zmienić. Mam kocioł dwufazowy też wyłączam na noc zupełnie i moje mieszkanie gubi od 19:00 do 8:00 1 stopień.
- 3 2
-
2023-01-29 09:41
Przy ilu stopniach na zewnątrz? (1)
- 1 0
-
2023-01-29 12:41
Artykuł jest o obecnej sytuacji, obecną opisuję więc to chyba oczywiste że takich jak tej zimy. Jak jest na plusie to nawet zimą mam rozszczelnione okna. Po południu jest ok 20, wieczorem 19, a rano 18.
- 0 0
-
2023-01-28 23:24
pewnie ze licznik nabija, bo woda w obiegu nadal jest gorąca (1)
i nie płacisz za ilosc wody ktora przez grzejniki przepłynie a ciepło jaki niesie
- 1 1
-
2023-01-29 10:20
To tego sluzy ciepłomierz
Male ustrojstwo ktore liczy zuzycie ciepła w oparciu o przeplyw i temperature na zasilaniu i na powrocie
- 1 0
-
2023-01-29 23:18
Jeszcze trochę
Za te machanie ręką będzie Pani miała przerwy w dostawie prądu...
- 0 0
-
2023-01-27 20:06
(14)
Czyli interwencje mieszkańców mieli w poważaniu i dopiero interwencja prasy pomogła? Ładnie to świadczy o firmie i jej podejściu do klienta.
- 323 10
-
2023-01-27 21:03
A na zdjęciu wygląda jak trzeci świat jakiś (6)
blok wygląda ładnie, ale zrobiony oczywiście jak najtaniej i za 20-30 lat może nie obróci się w gruz.
A otoczenie? Ani drogi, ani chodnika, nocą pewnie ciemno - za każdym razem jak wychodzisz z klatki to tylko po to, aby wsiąść do auta. I mielibyśmy wziąć na to kredyt na 30 lat i oddawać pół wypłaty na raty? Nawet z dzieckiem nie ma jak nablok wygląda ładnie, ale zrobiony oczywiście jak najtaniej i za 20-30 lat może nie obróci się w gruz.
A otoczenie? Ani drogi, ani chodnika, nocą pewnie ciemno - za każdym razem jak wychodzisz z klatki to tylko po to, aby wsiąść do auta. I mielibyśmy wziąć na to kredyt na 30 lat i oddawać pół wypłaty na raty? Nawet z dzieckiem nie ma jak na spacer wyjść, żeby w jakąś rozpadlinę nie wpaść. Nie dziwię się, że tak mało rodzin kupuje nowe mieszkania, bo nawet jak kogoś stać to tylko na coś takiego.- 19 11
-
2023-01-27 21:15
Trzeci świat, I poł. XXI w. - Gdynia.
- 10 6
-
2023-01-27 22:00
Joooo.. lepiej mieszkać w mieszkaniu komunalnym z mamusią jak ty. (2)
- 12 9
-
2023-01-28 00:56
(1)
Ty jeszcze w nogach spisz
- 7 3
-
2023-01-28 07:59
W dywan się owija
- 2 3
-
2023-01-28 00:56
Kacze Buki..czego nie rozumiesz?
- 11 1
-
2023-01-28 07:59
A jak rano z psami zaczną na spacer wychodzić, to od jazgotu aż szyby w oknach dzwonią. Jak goździkowa bimber gotuje, to nikt nie przyjedzie i mówią, że to pierogi.
- 7 1
-
2023-01-28 01:54
(3)
a niemiecki GPEC nas doi jak chce
- 11 6
-
2023-01-28 09:15
Ile jeszcze razy będziesz złodziejstwo PiSu (URE) zganiać na GPEC? (1)
Tu nie TVPiS, tu ciemnego luda co wszystko kupi nie znajdziesz.
- 11 7
-
2023-01-28 22:37
A to niemca bronisz? Jak ryży?
- 3 5
-
2023-01-28 10:50
Myślisz, że jak będziesz to w kółko pisał, to umniejszysz winę Urzędu Regulacji Energetyki?
- 6 3
-
2023-01-28 17:45
Odpowiedz (1)
Pis na żaden monit nie odpowiada bo oni nie muszą
- 1 1
-
2023-01-29 08:16
jeśli 99% zapytań do "pisu" to - ... łeee aaaa je** pisory, łeeeaaaa konstytucja, eeeeaaa UE" to trudno się dziwić, że lądują w koszu.
- 1 2
-
2023-01-28 22:42
ten portasl to prasa??? ale cyrk!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.