• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • A nie lepiej w newralgicznych miejscach zamontować bariery z blachy okrętowej?

    Po co wymieniać co kilka miesięcy?
    Takie ze stali kilkucentymetrowej przeżyją nas wszystkich

    • 0 1

  • HEHE no nie mogę, tłumaczenie ze zła droga. Przecież jadąc zgodnie z przepisami czyli 70 km/h jedzie sie idealnie. Droga w środku miasta chyba nie musi mieć profilowanej nawierzchni na zakrętach? Ta droga ma poprostu dośc ostre zakręty i nie mozna mówic ze to błąd. czy jak wjade na skrzyżowaniu zmieniajac kierunek o 90 stopni wypadne z drogi jadąć 100 km/h to tezmam proawo powiedzieć ze zla droga była?

    • 4 0

  • no skoro nawierzchnia śliska to jeździjcie WOLNIEJ! Noga z gazu a nie klaksonem na tych co jadą ostrożnie i w miarę swoich możliwości :[

    • 1 0

  • szanowni decydenci drogowi !

    nie raz , nie dwa pisałem na tych łamach zapytanie - ile jeszcze trzeba rozbić aut
    by ktoś poszedł po rozum do głowy , że jezdnia jest zrobiona po prostu do kitu.
    Walą w barierki nie tylko jadąc w dół, ale tak samo często jadąc pod górę ,zgoda tu trzeba trochę większego talentu , ale nie ma tygodnia by ktos nie siedział w barierkach lub poza nimi .Jeżeli nie można poprawić profilu jezdni taniej będzie zbudowac niski mur oporowy - wydatek jednorazowy a efekt taki sam .
    Tylko pytanie - a komu na tym zależy no komu ?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane