- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (109 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (204 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (613 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (322 opinie)
Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego
Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.
Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.
Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.
- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.
Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.
- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.
Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (175) ponad 100 zablokowanych
-
2012-03-05 16:33
A nie lepiej w newralgicznych miejscach zamontować bariery z blachy okrętowej?
Po co wymieniać co kilka miesięcy?
Takie ze stali kilkucentymetrowej przeżyją nas wszystkich- 0 1
-
2012-03-05 16:46
HEHE no nie mogę, tłumaczenie ze zła droga. Przecież jadąc zgodnie z przepisami czyli 70 km/h jedzie sie idealnie. Droga w środku miasta chyba nie musi mieć profilowanej nawierzchni na zakrętach? Ta droga ma poprostu dośc ostre zakręty i nie mozna mówic ze to błąd. czy jak wjade na skrzyżowaniu zmieniajac kierunek o 90 stopni wypadne z drogi jadąć 100 km/h to tezmam proawo powiedzieć ze zla droga była?
- 4 0
-
2012-03-05 19:25
no skoro nawierzchnia śliska to jeździjcie WOLNIEJ! Noga z gazu a nie klaksonem na tych co jadą ostrożnie i w miarę swoich możliwości :[
- 1 0
-
2012-03-05 20:42
szanowni decydenci drogowi !
nie raz , nie dwa pisałem na tych łamach zapytanie - ile jeszcze trzeba rozbić aut
by ktoś poszedł po rozum do głowy , że jezdnia jest zrobiona po prostu do kitu.
Walą w barierki nie tylko jadąc w dół, ale tak samo często jadąc pod górę ,zgoda tu trzeba trochę większego talentu , ale nie ma tygodnia by ktos nie siedział w barierkach lub poza nimi .Jeżeli nie można poprawić profilu jezdni taniej będzie zbudowac niski mur oporowy - wydatek jednorazowy a efekt taki sam .
Tylko pytanie - a komu na tym zależy no komu ?- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.