- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (152 opinie)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (31 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (71 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (172 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (100 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (211 opinii)
Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego
Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.
Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.
Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.
- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.
Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.
- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.
Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (175) ponad 100 zablokowanych
-
2012-03-04 19:06
Zaraz po wybudowaniu były sygnały o złym
wyprofilowaniu .
- 1 3
-
2012-03-04 19:33
Posrani polscy naukowcy od dróg.
Odpowiednia ziarnistość nawierzchni to temat ,który już zauważyłem 30 lat temu będąc na Węgrzech ale widać nasi specjaliści brali nauki w Pierdziszewie Dolnym.
- 2 3
-
2012-03-04 20:02
Ankieta:
Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?
-nie pamiętam
-nie, bo nie korzystam z ulicy Słowackiego
Normalnie pokojowa nagroda nobla dla twórcy ankiety ;)- 9 0
-
2012-03-04 20:04
Założyć bariery mostowe Łągiewki i po kłopocie
- 1 1
-
2012-03-04 20:17
"-Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być..."
Guzik prawda. Jakby kierowcy jeździli dopuszczalne 70 km/h nikt by z trasy nie wypadł.
- 8 0
-
2012-03-04 21:51
przyznaję walnąłem raz w barierę jak zobaczyłem
plakat Jarka na prezydenta, już drugi raz nie walnąłem jak widziałem jego plakat na premiera, bo wiedziałem, że i tak nim nie będzie.
- 5 1
-
2012-03-04 22:01
Ciekawe kiedy zostaną sprzątnięte zalegające w lesie zderzaki, koła, opony i inne pozostałości po wypadkach na Słowackiego?
- 0 0
-
2012-03-04 22:21
Ulica jest OK.
Dla piratów ten asfalt jest nie OK. Na Słowackiego w czyn wprowadzane jest przesłanie Ojca dyrektora "Alleluja i do przodu". Ograniczenie prędkości do 70 km/h w zupełności zapewnia właściwy przejazd, nawet tym, co na Węgrzech widzieli "właściwą ziarnistość".
- 3 0
-
2012-03-04 22:27
Moim zdaniem najlepiej nie naprawiać wgniecionych barierek - działają jak straszak.. Do mnie osobiście bardziej przemawia wgnieciona barierka niż znak (70) - i nie to żebym jakoś specjalnie zapieprzał na Słowaka..
- 1 0
-
2012-03-04 22:59
olać barierki, wytrzymały 1 cios to i drugi wytrzymają, a 170 tys rocznie przeznaczyć, na coś innego, w ciągu 5 lat uzbierała by się za to kasa na nową drogę np. Okopową
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.