• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • Zaraz po wybudowaniu były sygnały o złym

    wyprofilowaniu .

    • 1 3

  • Posrani polscy naukowcy od dróg.

    Odpowiednia ziarnistość nawierzchni to temat ,który już zauważyłem 30 lat temu będąc na Węgrzech ale widać nasi specjaliści brali nauki w Pierdziszewie Dolnym.

    • 2 3

  • Ankieta:

    Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?
    -nie pamiętam
    -nie, bo nie korzystam z ulicy Słowackiego

    Normalnie pokojowa nagroda nobla dla twórcy ankiety ;)

    • 9 0

  • Założyć bariery mostowe Łągiewki i po kłopocie

    • 1 1

  • "-Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być..."

    Guzik prawda. Jakby kierowcy jeździli dopuszczalne 70 km/h nikt by z trasy nie wypadł.

    • 8 0

  • przyznaję walnąłem raz w barierę jak zobaczyłem

    plakat Jarka na prezydenta, już drugi raz nie walnąłem jak widziałem jego plakat na premiera, bo wiedziałem, że i tak nim nie będzie.

    • 5 1

  • Ciekawe kiedy zostaną sprzątnięte zalegające w lesie zderzaki, koła, opony i inne pozostałości po wypadkach na Słowackiego?

    • 0 0

  • Ulica jest OK.

    Dla piratów ten asfalt jest nie OK. Na Słowackiego w czyn wprowadzane jest przesłanie Ojca dyrektora "Alleluja i do przodu". Ograniczenie prędkości do 70 km/h w zupełności zapewnia właściwy przejazd, nawet tym, co na Węgrzech widzieli "właściwą ziarnistość".

    • 3 0

  • Moim zdaniem najlepiej nie naprawiać wgniecionych barierek - działają jak straszak.. Do mnie osobiście bardziej przemawia wgnieciona barierka niż znak (70) - i nie to żebym jakoś specjalnie zapieprzał na Słowaka..

    • 1 0

  • olać barierki, wytrzymały 1 cios to i drugi wytrzymają, a 170 tys rocznie przeznaczyć, na coś innego, w ciągu 5 lat uzbierała by się za to kasa na nową drogę np. Okopową

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane