- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (152 opinie)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (31 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (69 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (172 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (100 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (210 opinii)
Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?
Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.
Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.
Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.
W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.
- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokuratura przeanalizowała monitoring
Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.
- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.
Urzędnicy: prace są w planach
Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.
- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. Gedymina a światłami na ul. Parkowej jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze Spokojną jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)
Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.
- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (258) ponad 50 zablokowanych
-
2020-09-12 05:11
Wczraj podejrzana grupa młodzieży z autami miała jakiś zlot na Marynarki Polskiej w Gdańsku w godzinach wieczornych na wysokości stadionu, czyżby spotkali się tylko na plotki?
- 5 0
-
2020-09-12 06:00
Wyjazd ze Spokojnej to jakaś masakra
Tym bardziej w godzinach szczytu i w stronę Karwin .
- 6 0
-
2020-09-12 07:27
ścigają się codziennie... (1)
do tego na ulicy 20% samochodów nie nadaje się na wjazd na drogi publiczne, kilka procent ludzi jeździ codziennie bez prawka bo nie mają albo bo stracili, przekraczanie prędkości, chamskie wymuszanie pierwszeństwa, wjazd w miejsca z zakazem, jazda na zderzaku....
widzę to dzień w dzień, i następnego dnia tez to będę widział i za miesiąc też... plus stare diesle zostawiające za sobą kłęby czarnego dymu i smrodu...
a to wszystko z jednego powodu - bo policja ma to w poważaniu...- 14 1
-
2020-09-12 11:43
kiedys jechalem kwadrans za slalomujacym autem
koleś albo był pijany albo zasypiam, jakby nie było, nie nadawał się do jazdy. cały ten czas próbowałem się dodzwonić na drogowke, bez skutku. w końcu odpuściłem.
- 0 0
-
2020-09-12 08:23
Apel do Byznesmenów ludzi zamożnych majętnych i zainteresowanych ! (2)
Tyle setek jeżeli nie tyś. hektarów ziem leży odłogiem na Kaszubach ! , czy nie warto się skrzyknąć i wybudować oczywiście przy wsparciu Państwa { pewnie Unia też by cóś dorzuciła ! } Samochodowy Tor Wyścigowy . Nie musi być to od razu Tor F-1 .ale taki do rozgrywania zawodów mniejszej rangi , a przede wszystkim do treningów . prób i możliwości codziennego użytkowania {odpłatnie ! } była by to możliwość odzyskania kosztów inwestycji ! Tor ten służył by między innymi tym którzy chcieli by poćwiczyć swoje konie mechaniczne jak i swoje umiejętności oraz chcących pościgać się ! motocykliści też mieli by prawo wjazdu na ten Tor !.
- 5 1
-
2020-09-12 10:36
Po co??? Juz jest! (1)
Autodrom Pomorze to profesjonalny Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy. Powstał w 2015 roku. Od tego czasu można tu skorzystać w bogatej oferty szkoleń indywidualnych, grupowych i dla firm. Autodrom Pomorze to wysokiej klasy obiekt, na którym organizowane są również wszelkiego rodzaju imprezy motoryzacyjne.
Na terenie 8 hektarowego obiektu znajdują się:
tor kartingowy o długości 1 047 m,
tor ziemny (quadowy) o długości ok. 500 m,
budynki biurowe wraz z halą garażową o powierzchni 545 m²,
sala wykładowa przeznaczona dla 20 słuchaczy,
płyta poślizgowa prostokątna 150 m × 50 m,
płyta poślizgowa w formie pierścienia średnica 68 m,
plac manewrowy 100m × 20 m,
wzniesienia z łukiem i nawodnione.- 2 0
-
2020-09-12 11:24
Ale kosztuje. Wystarczy zwrócić uwagę na to, czym jeżdżą i w jakim stanie technicznym owe "sportowe" auta są.
Nikt nie będzie inwestował kasy w czyjaś zachciankę. Fundusze unijne i środki państwowe, są przeznaczane na inwestycje rozwijające się, ośrodki kulturalne rozwijające umysł.
Jeden tor już powstał i jakoś "kierowcy rajdowi" z niego mało korzystają więc, w jakim celu przeznaczać następne środki w nietrafioną inwestycję?- 0 0
-
2020-09-12 08:27
mamy ci panie u nas 2 {dwa} piękne Pola Golfowe ! , czy to wielki problem wybudować tor samochodowy ?
- 2 1
-
2020-09-12 08:36
Smutne
Może być ,że ten słup uratował komuś życie .
- 9 0
-
2020-09-12 10:54
Jeden prosty przepis
Za spowodowanie wypadku, zakaz prowadzenia na 6 miesięcy. Za spowodowanie drugiego wypadku utrata ,,prawa jazdy"
- 3 0
-
2020-09-12 11:21
Morska
Zapraszamy Policję na Morską na odcinku Kaufland - Lidl i to w obie strony.W godz.póżno wieczornych motory oraz auta z poprawionym wydechem urządzają sobie wyścigi.Nie pamiętam aby kiedykolwiek tam pojawił się jakiś patrol no chyba że akurat przejeżdzali.
- 4 0
-
2020-09-12 12:31
A co ma dostawienie świateł
do wyścigów? Równie dobrze można postawić billboard "proszę się nie ścigać"
- 4 0
-
2020-09-12 13:08
Kiedy będzie następny? Tylko proszę, nie psujcie słupów, są drogie, może lepiej coś tańszego?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.