- 1 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (69 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (89 opinii)
- 3 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (98 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (62 opinie)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (50 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
Wyspa Spichrzów: dwie oferty na zagospodarowanie
Dwa konsorcja są zainteresowane zagospodarowaniem północnego cypla Wyspy Spichrzów: jedno z nich planuje to zrobić w ciągu prawie dziewięciu, drugie w ciągu prawie 12 lat.
W piątek otwarto koperty z ofertami w postępowaniu na wybór partnera prywatnego, który wraz z miastem zagospodaruje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Wyspę Spichrzów.
Oferty zostały złożone przez konsorcjum firm Multibud W. Ciurzyński S.A., Immobel Poland SPV 10 Sp. z o.o., Immobel Poland SPV 11 H Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Activia, Euro Styl, KD Kozikowski Design, Nowak Nieruchomości, Poleko i TPS.
- W złożonym harmonogramie realizacji przedsięwzięcia, oferenci zadeklarowali kompleksowe zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w różnym przedziale czasowym. Pierwsze konsorcjum chce to zrobić w 103 miesiące, drugie w 143 miesiące - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego w gdańskim magistracie.
Oferty obecnie będą sprawdzane przez komisję pod względem formalnym, a następnie oceniane zgodnie z pięcioma kryteriami: pod względem oceny koncepcji urbanistyczno-architektonicznej (waga kryterium 35 proc.), podziału zadań i ryzyk związanych z przedsięwzięciem pomiędzy partnerem prywatnym a podmiotem publicznym (waga 10 proc.), wielkości partycypacji podmiotu publicznego w kosztach budowy obiektów celu publicznego (waga 25 proc.), terminu realizacji przedsięwzięcia, rozumianego jako uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla ostatniego obiektu wchodzącego w skład przedsięwzięcia (waga 10 proc.) oraz wysokości płatności gotówkowej partnera prywatnego na rzecz podmiotu publicznego bez podatku od towaru i usług (waga kryterium 20 proc.).
Na niespełna 2 hektarach terenów północnego cypla Wyspy Spichrzów miałyby powstać głównie powierzchnie mieszkaniowe, usługowe i handlowe. Miasto zrezygnowało z forsowanego kilka lat temu pomysłu budowy Muzeum Bursztynu oraz ogólnodostępnego parkingu.
Wybrany partner prywatny będzie musiał zrealizować kilka obowiązkowych obiektów tzw. celu publicznego, w tym zewnętrzny układ komunikacyjny, w którego skład wchodzi wykonanie ul. Chmielnej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Pożarniczą, ul. Motławskiej wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Pożarniczą, ul. Pożarniczej oraz części ciągu pieszego przy nabrzeżu nr IX.
Ponadto w ramach zadań publicznych ma być wykonana przebudowa Długiego Pobrzeża, mostu Stągiewnego jako mostu zwodzonego, budowa mariny na południe od Mostu Stągiewnego, przebudowa skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną oraz budowa ogólnodostępnej kładki dla pieszych, łączącej północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem.
Szacunkowy koszt inwestycji to 200 - 300 mln zł netto.
Wybór najkorzystniejszej oferty zaplanowany jest do dnia 16 marca 2015, a podpisanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym do 31 marca 2015.
Obecne postępowanie w sprawie zagospodarowania północnego cypla wyspy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego to kolejne podejście miasta do tego tematu. Od 2009 roku samorządowcy negocjowali podobny pomysł z różnymi deweloperami. Ostatecznie zabudowa miała być realizowana przez spółkę celową powołaną przez miasto i firmę deweloperską Polnord, w której 51 proc. udziałów miało należeć do dewelopera. Miasto miało wnieść do niej grunt o wartości szacowanej w 2010 roku na ponad 50 mln zł. Ostatecznie rok później deweloper wycofał się inwestycji, ale na północnym cyplu Wyspy Spichrzów prowadzone są także inne inwestycje budowlane.
Opinie (81) 1 zablokowana
-
2015-02-27 18:43
A tu odbudowa potrwa 100 lat - wszystko się zgadza. Ameryka!.
- 2 0
-
2015-02-27 18:13
Hotel Plaza Gdańsk City!
- 1 2
-
2015-02-27 18:08
Zbudować Gdańsk Empire Scraper!
- 2 3
-
2015-02-27 17:02
Drapacze chmur!
- 1 4
-
2015-02-27 16:18
Nie dla kładki!
Kolejna kładka dla pieszych tnąca Motławę i ograniczająca możliwość rozwoju mariny. Genialny pomysł. Dać nagrodę temu, kto to wymyślił.
- 6 3
-
2015-02-27 15:12
Tylko parking (2)
Było by dużo szybciej i taniej. A ile pożytku dla mieszkańców i turystów...
- 14 33
-
2015-02-27 16:11
Popieram, mieszkańcy zza obwodnicy też mają jakieś prawa.
- 2 8
-
2015-02-27 15:30
trolling level hard
albo totalny kretynizm
blokada antyspamowa to ch.- 6 1
-
2015-02-27 15:53
Supermarket, Kosciół, ZUS
Magazyn albo Pomnik Papieża
- 11 3
-
2015-02-27 15:50
Kładka dla pieszych?
Na pewno w tym miejscu musi być możliwość przepływania jachtów. Więc obrotowy most kolejowy z Rudnik mógłby dostać drugie życie.
- 13 1
-
2015-02-27 14:56
Trzecia opcja (4)
Więzienie/mordownia dla polityków działających na szkodę Państwa Polskiego, raz w miesiącu egzekucja, oczywiście płatne dla widowni i pay per view dla telewidzów, przyciągnęło by to więcej ludzi niż Liga Mistrzów i następcy polityków byli by uczciwsi.
- 41 14
-
2015-02-27 15:30
Nawołujesz do morderstw? (1)
- 4 3
-
2015-02-27 15:47
Morderstwa są na niewinnych ludziach
A mi się marzy kara śmierci dla tych co ten kraj nisczą,przed drugą wojną chyba było takie prawo ale komuszki namieszały żeby ich kara nie dosięgła
- 10 5
-
2015-02-27 15:01
Taaaa, ale jakbyśmy mieli jednocześnie karać tak samo (1)
pracowników co bąki zbijają i siedzą na trójmiasto.pl zamiast pracować, to poparcie spadło by do 5%. Demagogia. Zacznij od siebie o wielki sprawiedliwy.
- 9 12
-
2015-02-27 15:42
tego się boicie nie?
że ludzie kiedyś upomną się o sprawiedliwość...- 11 3
-
2015-02-27 15:16
żeby to po tej budowie nie wyglądało gorzej niż teraz (1)
widok ruin nas męczył dziesiątki lat ale paradoksalnie to co tam postawi deweloper może być dla oka jeszcze cięższe...
- 18 0
-
2015-02-27 15:46
Kogo męczył tego męczył.. Mi się tam podoba ;)
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.