• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdańska polecimy do Pragi, Bremy i Brukseli

Robert Kiewlicz
22 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Największą turystyczną atrakcją będzie uruchomienie w połowie listopada połączenia do stolicy Czech, Pragi. Największą turystyczną atrakcją będzie uruchomienie w połowie listopada połączenia do stolicy Czech, Pragi.

Uruchomienie połączeń z Rębiechowa do Pragi, Bremy, Hamburga i Brukseli oraz Katowic i Rzeszowa zapowiedziała linia OLT Jet Air, który w nowej formie powróciła na trójmiejskie lotnisko.



Czy często korzystasz z oferty linii lotniczych?

Dziś liniami lotniczymi OLT Jet Air można latać na trasach Gdańsk-Warszawa i Wrocław-Warszawa. 31 października przybędą loty z Gdańska do Berlina i z Wrocławia do Berlina. Największą atrakcją może być jednak uruchomienie 15 listopada połączenia z Gdańska do Pragi i Hamburga. Na tym nie koniec. Na 20 listopada linie zapowiadają rozpoczęcie lotów na trasach Gdańsk - Brema - Bruksela oraz Gdańsk - Katowice - Rzeszów. Gdańska linia chce także od połowy listopada latać z Rzeszowa do Warszawy.

- Nasze działania chcemy skoncentrować na portach lotniczych w Gdańsku i Bremie - mówi Ireneusz Dylczyk, dyrektor ds. rozwoju OLT Jet Air. - Chcemy także rozbudować flotę samolotów regionalnych i średniodystansowych. Decyzję w tej sprawie podejmiemy w pierwszym kwartale 2012 roku. Oferta cenowa będzie zdywersyfikowana w zależność od klienta niemieckiego i polskiego.

Na razie OLT Jet Air oferuje bilety w cenach promocyjnych 49 zł. Ale to bilet tylko w jedną stronę na każdej trasie. Przykładowo, cena bez promocji na lot z Gdańska do Warszawa rozpoczyna się od 490 złotych w jedną stronę i zawiera już opłaty lotniskowe i podatek.

- Kilka lat temu była moda na Kraków, teraz nadchodzi moda na Gdańsk - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. - W ostatnich 8 miesiącach odnotowaliśmy 10 proc. wzrost ilości pasażerów odprawianych na naszym lotnisku. Cieszymy się, że Jet Air powrócił na nasze lotnisko pod nową nazwą i z nowym partnerem.

Bo faktycznie, linie OLT Jet Air to nowy-stary klient trójmiejskiego lotniska. Linia powstała z połączenia polskiego przewoźnika Jet Air, który już latał z Rębiechowa oraz niemieckich linii regionalnych OLT. Pisaliśmy o tym jako pierwsi pod koniec sierpnia.

Właścicielem 100 proc. udziałów w spółce OLT jest Amber Gold z Gdańska, która posiada też 70 proc. udziałów w Jet Air. Sam Amber Gold, który zajmuje się oferowaniem lokat w złoto, nie ma doświadczenia w pasażerskim transporcie lotniczym, dlatego wiceszefem "nowej" linii pozostał dawny prezes Jet Aira Krzysztof Wicherek.

Działalność właściciela linii OLT Jet Air spółki wzbudza jednak kontrowersje. W 2010 roku Komisja Nadzoru Finansowego umieściła spółkę na tzw. liście alertów.

Przedstawiciele OLT Jet Air nie chcą jednak komentować działalności swojego współwłaściciela. - Nie jesteśmy odpowiednim adresatem tego typu pytań - stwierdził Krzysztof Wicherek, wiceprezes OLT Jet Air.

Flota OLT Jet Air składa się z dwóch samolotów Jetstream J32, wyposażonych w 18 miejsc i dwóch samolotów ATR 42-300, gdzie do dyspozycji pasażerów jest 46 miejsc. Do końca bieżącego roku flota samolotów zostanie poszerzona o dwie nowe maszyny.

Miejsca

Opinie (133) ponad 10 zablokowanych

  • dokladnie...

    ZTM Gdańsk to jakies zacofane komuchy, lotnisko obsługuje kilka milonów pasażerów rocznie, a te popaprańce nie dotrzegli potrzeby uruchomienia częstej i szybkiej lini miedzy centrum a lotniskiem. Pewnie nie dostrzegli że zaraz tu Euro mamy.

    • 11 3

  • taaa, gdanski ztm wiecznie spóźnione, wkurza mnie to. (1)

    Wczoraj na 167 czekałem 40 min, po kilki przystankach weszły kanary i pomyslałem że to wyzysk, zeby za tak niepuktualne autobusy placić. Prezesa powinni powiesić na środku Długiego Targu, za jakość usług.

    • 8 2

    • Autobusy nie spóźniaja się żeby zrobić na złość pasażerom tylko z powodu korków w mieście

      • 0 0

  • nie róbcie zbyt mega niskich cen bo będziemy latali z .... (6)

    łysymi bezzębnymi drechami z łancuchami i komórką za 3tys w dresie nike i brudem za paznokciami ( by kartuzy ) ktorzy tam murują którzy rozkraczają się na pokładzie tak jakby mieli sprzęt a to miniatury duże ale małe , lub tatusiami w wąsach z resztakmi jedzenia na nich i walących potem , na dodatek odrór piwa i niemytych zębów ....

    • 16 3

    • lubie gejów - są czyści i mili :) (3)

      • 8 1

      • Mistrz ciętej riposty :) hehe (2)

        • 4 2

        • (1)

          A co wstydliwego jest w byciu gejem?

          • 3 1

          • obnoszenie sie z chorobą

            • 1 2

    • Jak ktos łysy to mądry ( na mądrej głowie włos się nie trzyma), jak bezzębny to bogaty bo zęby zjadł na biznesie, jak w dresie to skromny (co będzie innym świecił w oczy garniturem). Nie wiem tylko czy lepsze brudne paznokcie czy obgryzione,,,

      • 4 1

    • komentarz po bandzie - prawda i jeszcze raz prawda !

      • 1 0

  • LUDZIE KULTURALNI PORUSZAJA SIE TYLKO TRAMWAJEM ! SAMOLOTY TO WYMYSL SZATANA !

    Modlmy sie i sluchajmy naszego radia M !

    • 5 3

  • a co z połączeniem SOPOT > LOTNISKO bezposrednim ?????????????????????? (3)

    PANIE KARNOWSKI ? taxi 60-80 zł ! to tyle co bilet lotniczy 1200 km w taniej lini

    • 14 3

    • totalnie sie zgadzam

      Zeby dojechać do lotniska z Sopotu trzeba brac taxi albo tłuc się podmiejskim autobusem z Wrzeszcza !!! Wstyd ,podroż na lotnisko trwa dluzej aniżeli sam lot z Gdańska do warszawy !!!

      • 4 2

    • Macie w Sopocie tanie taksówki. Ja z Karwin płacę prawie zawsze ok 90 zł a mam bliżej niż z Sopotu.

      • 1 0

    • wrr

      i opryskliwi chamscy sopoccy taksowkarze trepy byle smerfy i lysole

      • 0 0

  • fajnie,

    do pragi warto sie wybierac jesienia, ladnie i pusto jest

    • 6 2

  • Praga jest passe

    • 6 1

  • GDAŃSK - RZESZÓW

    i w końcu moja podróż skróci się z 16-17 h do raptem kilku :P Oby tylko na bilety było mnie stać :)

    • 7 0

  • GDN-WAW-GDN (3)

    dzis wrocilem z Warszawy. W obie strony lecialem Jet Air'em i musze przyznac ze lot powrotny milo mnie zaskoczyl. Przede wszystkim lecial ATR, wiec bylo wygodniej i nie rzucalo tak jak w Jetstream, ale najmilsze bylo to, jak Pani stewardesa przyniosla sniadanko, co prawda skromne, ale dwa rogaliki, dzem miod i salatka owocowa to i tak o niebo lepiej od prince polo ktore na tej trasie oferuje LOT. no i co najwazniejsze nie ma problemu zeby poleciec na trasie GDN-WAW-GDN lacznie za ok. 350 zl i to rezerwujac bilet na 10 dni przed wylotem. W LOT jest to juz od dluzszego czasu juz niemozliwe.

    • 13 1

    • Fakt, do WaWy lata ATR (1)

      Dla porównania: LOT na trasie z/do WAW poza embraer-ami (i sporadycznie boeingiem) również używa atr-ów.

      • 0 2

      • LOT na trasie do WAW juz prawie nie uzywa ATR, bo są za male. Lataja głównie E75 i nowe E95 oraz Boeing 737 400

        • 1 2

    • trzeba było jeszcze podać więcej szczegółów - wypadłbyś bardziej wiarygodnie

      • 0 3

  • Amber gold?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane