- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (163 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Z SKM Śródmieście nie dojedziemy do Pruszcza i Tczewa
Nowa stacja SKM Śródmieście, choć powstaje w centrum Gdańska i ma rozładować tłok na dworcu głównym PKP, nie będzie służyła pasażerom wszystkich skm-ek. Nie wjadą tu pociągi jadące z i do Pruszcza Gdańskiego czy Tczewa.
Tak też dzieje się w przypadku pociągów SKM, które kursują na południe od dworca głównego w Gdańsku. Wprawdzie w obecnym rozkładzie nie ma takich połączeń, ale od grudnia wrócą pociągi do Pruszcza Gdańskiego.
- Czy to faktycznie prawda, że po wybudowaniu przystanku Gdańsk Śródmieście pociągi jadące z/do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa nie będą mogły zatrzymywać się na tym przystanku, bo nie będzie przy nim odpowiednich torów? - pyta zaniepokojony czytelnik Trojmiasto.pl.
Tak, to prawda. Szybka Kolej Miejska połączy swoje tory biegnące do stacji SKM Śródmieście z torami dalekobieżnymi, ale dopiero w przyszłości. Zanim do tego dojdzie, stacja SKM Śródmieście będzie na swego rodzaju "ślepym torze", nie połączonym z torami prowadzącymi do Pruszcza, Tczewa i dalej na południe kraju. Dlatego pociągi w tym kierunku będą wyruszały z dworca Gdańsk Główny i nie zatrzymają się na stacji SKM Śródmieście.
- Taki układ połączeń torowych był planowany od początku przystąpienia do tej inwestycji. Wpięcie w tory PKP Polskich Linii Kolejowych [czyli dalekobieżne - dop. red.] byłoby możliwe na kolejnej najbliższej stacji PKP PLK, gdyby doszło do dalszego przedłużenia linii SKM do stacji Gdańsk Południowy. Takie rozwiązania są przewidziane w miejskiej koncepcji budowy węzła integracyjnego Most Czerwony - tłumaczy Marcin Głuszek,
Faktycznie, miejscy planiści co jakiś czas przypominają o Moście Czerwonym, który ma być zlokalizowany w pobliżu stacji Gdańsk Południe . Jednak budowa tego kontrowersyjnego dla wielu węzła komunikacyjnego to melodia bardzo odległej przyszłości. Dziś nie wpisano go do żadnych planów inwestycyjnych miasta i nie zarezerwowano na jego budowę żadnych pieniędzy. A pieniędzy wymaga on sporych: plany przewidują tu budowę peronów dla SKM i kolei regionalnej, ale również doprowadzenie w ten rejon tramwaju wzdłuż ul. Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej, a także rozbudowę układu drogowego tzw. dzielnic południowych.
Czytaj także: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat.
Czytaj także: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Umowa na budowę przystanku SKM Gdańsk Śródmieście została podpisana 31 lipca br. Wykonawcą wyłonionym w przetargu zostało konsorcjum firm: Rajbud i Dekpol.
Koszt inwestycji obejmującej przedłużenie trasy SKM, przebudowę peronu na dworcu głównym oraz budowę nowego przystanku wyniesie ok. 66,7 mln zł.
Wcześniej z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej na ten projekt(61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.
Nowa odcinek miejskiej kolei gotowy ma być w ciągu 70 tygodni od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (137) 4 zablokowane
-
2013-09-10 18:24
pruszczanin dawny gdanszczanin (1)
i tak nie przesiade sie na srodek masowego razenia
dziekuje- 3 1
-
2013-09-10 18:38
Pruszcz był dzielnicą Gdańska za NSDAP.
Masz takie ciągoty?- 2 1
-
2013-09-10 18:17
ten co to wymyślił powinien siedzieć w kiciu
co tam. lepsze numery są w trUjmieście
-tunel pod Pachołkiem za 2 ooo ooo ooo NPL
-lotnisko w Gdyni
-most do Fisharmonii
-Spacerowa jednopasmowa
-trójmiejskie rowery nur fur Zzoppotterr
-esta-esta-kada
żeby te miasta odbagnić, potrzeba by... tsunami?- 11 0
-
2013-09-10 16:42
WYSTARCZY KILKA ROZJAZDÓW I PO SPRAWIE - ale lepiej zrobić to za kilka lat...
- 5 0
-
2013-09-10 16:26
Ha ha ha
Wiedziałem od początku. Ludzie i nikt za to nie beknie?
- 7 0
-
2013-09-10 16:07
PKP przypomina - piechota zdrowiej!
- 13 0
-
2013-09-10 16:00
Kursy SKM do Tczewa były zawieszone od 2011 z powodu modernizacji trasy E65. Na przebudowywanej trasie nie było miejsca dla pociągów kolejki. Skm-ki do Tczewa będą jeździły z nowym rozkładem, od 8.12 i pasażerów na pewno nie zabraknie. Powstaje pytanie o celowość tak dużej inwestycji jak budowa przystanku Śródmieście skoro nie będzie on służył wszystkim pasażerom ... Czyli stara bajka: miało być dobrze ale nie wyszło ... jak zwykle
- 12 0
-
2013-09-10 15:51
Tania oferta
Cyt:"Wcześniej z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej na ten projekt(61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa."
Może ktoś powie o co cho? Czyżby to nie była spólka kolesi budynia czy zegarmistrza czy co?- 2 1
-
2013-09-10 14:17
Tylko jedno pytanie ! (1)
Kiedy to idiotyczne niedopatrzenie zostanie naprawione. Nie ma sensu teraz gadać o czerwonym moście czyli inwestycji której po prostu na razie nie ma tylko wpinać jak najszybciej linię skm przed stacją śródmieście.
- 61 5
-
2013-09-10 15:22
Jak nie wiadomo o co chodzi...
to zrobi się kolejny przetarg na przebudowę itd. Pamiętajcie, że największe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach... Idiotyczne jest dla tych co nie maja udziału w zyskach.
- 11 2
-
2013-09-10 15:21
Jeżeli wagoniki SKM byłyby dalej takie brudne i zdewastowane to wolałbym nimi nie jedźić.
- 6 0
-
2013-09-10 14:18
Znając niezawodność SKM będą ogromne problemy z dojazdem od Gdańsk Śródmieście do Gdańsk Główny. (1)
Więc o co tyle krzyku?
- 37 4
-
2013-09-10 15:21
Z buta będzie szybciej i zdrowiej ;-)
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.