• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z wadą wzroku łatwiej o mandat w SKM

12 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Zdjęcie poglądowe, nie pokazuje sytuacji opisanej w artykule. Zdjęcie poglądowe, nie pokazuje sytuacji opisanej w artykule.

Opowieści o kontrolerach biletów w SKM było już mnóstwo, wydawałoby się, że już wszystko zostało opisane. Jednak nasz czytelnik, pan Jarosław przekonuje, że nie niekoniecznie.



Czy otrzymałeś kiedykolwiek mandat za brak biletu?

W ostatni piątek byłem zmuszony pojechać do mojego okulisty na zabieg laserowania oczu (związane z powikłaniami cukrzycowymi). Przed zabiegiem podaje się pacjentowi krople na rozszerzenie źrenic, co za tym idzie - przeczytanie czegokolwiek jest bardzo utrudnione.

Po zabiegu skierowałem się na peron SKM żeby bezpiecznie i bez stresu odbyć podróż powrotną. Jako młody i nowoczesny człowiek korzystam z aplikacji SkyCash w celu zakupu biletu. Niestety nie przewidziałem, że przez zaburzenia wzroku będzie to utrudnione, dlatego też zajęło to dłuższą chwilę i opcję "zapłać" wcisnąłem przekraczając próg pociągu. Następnie usiadłem, miejsca dużo, po chwili pociąg rusza.

Nie mija minuta i podchodzi do mnie kontroler. Prosi o bilet. Pokazuje mu telefon, bez stresu, przecież przed chwilą dokonałem zakupu. Kontroler twierdzi, że nie ma biletu. Patrzę na telefon - po chwili ostrzenia i oddalania w różne strony telefonu bo z bliska źle widzę - stwierdzam, że rzeczywiście. Zauważam charakterystyczne zaokrąglone strzałki, wiskam je, aplikacja się odświeża i jest bilet. Pokazuję kontrolerowi, że jest sukces, bilet się pojawił.

Jakież było moje zdziwienie kiedy stwierdził, że bilet jest nie ważny, bo został dopiero kupiony. Spokojnie tłumaczę panu, że mija się z prawdą, gdyż bilet był kupiony tylko aplikacja nie zdążyła się odświeżyć.

Niestety "przemiły" Pan nie przyjął takiego tłumaczenia, poprosił o dowód i zaczął spisywać dane. Myślę sobie - nie ma co polemizować z Panem, napiszę odwołanie, sprawa wygrana (bilet mam ważny, przecież zakupiłem).

Żeby jednak być pewnym poprosiłem o chwilę cierpliwości żeby zapoznać się z dokumentem, który podpisuje. Przedstawiłem Panu sytuację, że jestem po zabiegu oczu i słabo widzę. I tutaj zaczęło się robić nieprzyjemnie. Kontroler pokazał mi jedną rubryczkę prawie przytykając do nosa kartkę ze słowami "to miejsce Pana interesuje, proszę szybko podpisać". Dalej próbuję tłumaczyć, że przez zabieg nie widzę z bliska, więc proszę o oddalenie.

Kontroler lekko oddalił, jednak zaczął machać kartkami pomiędzy oryginałem a kopią, co znów utrudniało mi przeczytanie czegokolwiek. Na tym etapie tak na prawdę zależało mi najbardziej na sprawdzeniu czy wpisał swoje dane poprawnie, żebym wiedział na kogo złożyć skargę. Niestety nie dano mi tej możliwości.

Czytaj też: Nowe umundurowanie kontrolerów w pociągach SKM

Po kilku minutach i już dość wysokiego poziomu stresu z mojej strony ścisnąłem mocniej długopis i podpisałem coś, czego nie przeczytałem (zarówno z powodu nałożenia opłaty, danych swoich, danych kontrolera - niczego). Zaznaczam, że każdą umowę przed podpisaniem dokładnie czytam (co nie każdy przedstawiciel handlowy czy konsultant docenia). Żeby mieć potwierdzenie danych kontrolera poprosiłem o możliwość zrobienia zdjęcia jego identyfikatora, usłyszałem tylko burknięcie na odchodne: "zdjęcie to może Pan sobie selfie zrobić, dane ma Pan wpisane".

Poprosiłem współpasażera, który siedział obok, żeby przeczytał mi co jest napisane. Okazało się, że kontroler wpisał poprawnie swoje dane identyfikacyjne (co potwierdziłem dopiero telefonicznie w SKM). Dodatkowo okazało się że kontroler wpisał niepoprawną godzinę na mandacie. SKM-ka odjechała o godzinie 10:28 ze stacji, bilet kupiłem o godzinie 10:28 w momencie wsiadania do pociągu. Kontrola była jakąś minutę-dwie później.

Czytaj też: Kontrolerzy mają dość agresji

Nie wiem według jakiego czasu Pan kontroler żyje, ale wpisał tą samą godzinę, czyli 10:28 jako moment kontroli. I teraz się wydaje sprawa kuriozalna - kupiłem bilet o 10:28, na dokumencie jest wpisana 10:28 i zapis "bilet kupiony po odjeździe pociągu". Chyba muszę poprosić Pana kontrolera o dokładny zapis w sekundach czasu kontroli, bo jest całkiem możliwe że kupiłem bilet o 10:28 i 5 sekund, a kontrola odbyła się o 10:28 i 59 sekund.

Stosowną skargę na kontrolera już złożyłem. Jeśli jest w stanie przeczytać ten tekst, to nie życzę mu takiego zabiegu (laserowanie oczu jest dość bolesne), ale polecam badanie kontrolne dna oka u okulisty. Dostanie Pan te same krople, którymi zostałem zakroplony ja. Proszę wtedy spróbować cokolwiek przeczytać - może zrozumie Pan mój ból i przykrość na sercu po tym jak Pan mnie potraktował.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Kontrolowac jest latwo - mozna zarobic bez wysilania sie. Znacznie trudniej jest zachowac punktualnosc - a w wakacyjne weekendy pojedynczy sklad kolejki jadacej z gdyni w kierunku gdanska to warunki podrozy gorsze niz w komunizmie - tlok, pchanie sie na siebie nawzajem, 10 minut postoju na kazdej stacji aby moc zamknac drzwi. To jednak nie interesusje nikogo -najwazniejsze ze pasar kupi bilet i zaplaci - jaka usluge otrzyma wzamian jest raczej niewazne. I nie jest to sprawa polityczna, bo niezaleznie czy PIS czy PO - durnota odpowiedzialnych nie ma granic - i to nie w Warszawie, a na miejscu - w kierownictwie PKM.

    • 1 6

  • Lepiej się rozpruć na psiarni niż pracować w renomie

    Zero szacunku dla tych ludzi

    • 1 10

  • ludzie się dziwią a kto zostaje kontrolerem? No kto? Nieudaczniki i tyle. co się dziwić. (2)

    • 3 17

    • Nieudacznik (1)

      Spojz na siebie baranie bez szkoly.... Tak sie sklada ze kontrolerzy skm to sa ludzie ze srednim lub wyzzszym wyksztalceniem.. A nieudacznik to Twoj ojciec ze sie nie zabezpieczyl podczas stosunku z Twoja matka ze takie cos z tego powstalo

      • 6 4

      • Kontrolerzy -normalnie elita intelektualna.

        • 0 2

  • Xxx

    Na co ty chcesz pisać skargę!? Za to że nie kupiłeś biletu?! Haha! Słusznie że dostałeś mandat! A jeszcze kontrolerowi głowę zawracasz!

    • 14 6

  • Hejtujecie człowieka nie mając pojęcia jak działa aplikacja (2)

    Hejtujecie człowieka nie mając pojęcia jak działa aplikacja. A zakup przez telefon jest super - nie muszę mieć przy sobie gotówki, szukać drobnych do biletomatu, stać w kolejce do kasy. Nie wierzę w ogrom pomyj tu wylanych, Sami wystawiacie sobie laurkę ćwierćinteligentów, którzy zatrzymali się na papierku, bo przecież wszystko co ponad jest "passe" i hipsterskie. Żal.
    Kontroler nie miał racji. Już któryś raz obserwuję to słabe nadużycie, ostatni raz w PKM. Liczy się godzina i koniec. Mam bilet z godziną sprzed rozpoczęcia kontroli - dziękuję, jadę legalnie. Aplikacja sama usuwa nieaktualne bilety i nie pozwala na ich przedwczesną aktywację (po ostatnich zmianach w SkyCash - niewątpliwie wyproszoną przez przewoźników). Nie ma tu miejsca na nadużycia. Kontroler jest tu cwaniakiem, a nie pasażer.

    • 9 17

    • To prawda, nie wiem jak dziala aplikacja dlatego z niej nie korzystam

      Wole kupic bilet w kasie i miec pewnosc ze go mam

      • 4 0

    • tu siedzą nieudaczniki i krytykują ludzi, taki sposób na dowartościowanie się. żadna nowość na 3miasto

      • 0 1

  • jeżeli nie jesteś w stanie skorzystać z usługi to nie korzystaj (1)

    ewidentnie nie byłeś w stanie skorzystać z usługi skm. Może trzeba bylo kupić bilet papierowy ... by mieć pewność . Podając telefon kontrolerowi sam mówisz że biletu nie było . Ty twierdzisz że odwiezyles i się pojawił a kontroler twierdzi że kupiłeś dopiero przy nim . Sam mówisz że usiadłes skm ruszył i kanar podszedł więc kontrol zaczęła się punktualnie z odjazdem pociągu ... każdy może mówić ze odświeżyl tylko tel a sky... działa szybko i zakup trwa przeważnie tyle samo co osmdswierzenie ... więc skm ma prawo nie uznać reklamacji. Podpisałes kwit gdzie godzina i min kontroli jest tozsama z tą z wejścia do skm. Jest to też czas z zakupu biletu . Teraz pytanie czy ty go nie kupiłeś przy Kanarze?? Mogłeś teraz udowodnij że tak nie było bo zarówno Ty jak i kanar jesteście zgodni że w momencie kontroli nie było biletu w aplikacji. Piszesz też ze z trudem lecz sam to dostrzegłes co świadczy o tym ze byłeś w stanie przy odrobinie dobrej woli i wysiłku zweryfikować czy bilet jest. Mogłeś rozpocząć procedurę zakupu wcześniej , mogłeś kupić papierowy bilet . Mogłeś wiele rzeczy a ich nie wykonałeś będąc jednocześnie świadom kłopotu ze wzrokiem ... kanar robi swoją pracę i nie ma czasu 10-15 min stać z tb.

    • 13 4

    • "kontrol" - znak naszych czasów, że ludzie/młodzież nie potrafi odmienić wyrazu.

      Polska język, trudna język.

      • 2 2

  • wniosek z tego taki (1)

    bilet w aplikacji kasujemy jeszcze przed wejściem do pojazdu

    • 14 1

    • ubekistan, polactwo, skm

      nie da się dotrzeć do matołectwa
      można wejść by kupić w automacie, można wejsc by kupić u kierpocia
      ale nie moźna wejść bez kupienia przedtem w internetofonie...

      srebrzysko, kocborowo, tworki, skm

      • 0 0

  • trzeba bylo olac tego kretyna z renomy i poczekac az przyjedzie radiowoz

    jest duza szansa ze tych dwoch glupkow z radiowozou mogloby sie okazac jeszcze wiekszymi debilami niz ten ten z renomy, ale trzeba bylo sprobowac, smiech jeszce nikomu nie zaszkodzil. a z tych kretynow mozna sie smiac do woli

    • 2 13

  • Szkoda że go tramwaj nie walnął, bo teraz jest ryzyko, że przyniesie te swoje durne geny dalej

    • 4 4

  • co za bezsens

    Kolejna ckliwa historyjka o skm, pokrzywdzonym podróżnym, zlych kanarach i wgl o całym bólu tego świata..biedny pan nowoczesny, oj biedny naprawdę...

    • 10 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane