• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • autobus 574, 164 (1)

    autobus 574 nie jest zupełnie dostosowany zwłaszcza dla dzieci dojeżdżających do szkoły na Jasieniu (gimnazjum). czy jest tak trudno to zmienić i ułatwić dzieciom bezpieczny dojazd i powrót. Nawet autobus 164 nie podjeżdża pod pętle na Jasieniu ( dla dzieci!!!!) Tu chodzi o ich bezpieczeństwo, Dzieci kończą lekcje o 17.10 i co dalej ( a autobus z Jasienia z pętli jedzie o 17.00!!!)-ostatni!!!. Jesienią jest ciemno i jeszcze kawał drogi muszą iść na najbliższy przystanek. Fatalny jest dojazd dla dzieci z Guderskiego - Czermińskiego. Czy tak trudno jest aby z pętli na Jasieniu było lepie dzieciom wracać do domu. Niedługo będzie zima, krótkie dni ,szybko ciemno, dzieci są zmęczone i taki kawał muszą iść na pieszo. Moja córka ma ogromny problem dostosować autobus z Guderskiego-Czermińskiego aby dojechać do szkoły na Jasieniu i wrócić potem do domu kończąc o 17.10 lekcje. A często dzieci mają też na popołudnia do szkoły np. na 12.45. To jest porażka.

    • 15 0

    • ztm do dymisji

      Ztm myśli że dodatkowe kursy niektórych linii zatka nam usta,to się grubo myli.
      Chcemy normalnie podróżować,bez problemu,bez przesiadki.

      Chcemy autobusów do dworca,167,161,174,155,142.....
      Rządamy normalnej komunikacji.
      Traktujecie nas po ludzku
      Dajcie możliwości wyboru jazdy,a nie nakazu.

      • 5 1

  • koncert życzeń (6)

    To co się wypisuje na tym forum to jakieś propozycje w stylu widzimisię. To co było se ne vrati. Potrzebne są konstruktywne propozycje uwzględniające potrzeby wszystkich Gdańszczan, a nie zawłaszczanie komunikacji miejskiej i propozycje typu: dajcie mi autobus z szoferem niech mnie wozi w najdziksze rejony Gdańska.

    • 11 24

    • koncert życzeń? (5)

      Nie masz pojęcia, ile mnie kosztowało nerwów przed wakacjami wyczekiwanie na przystanku 227. Jestem pracującą mamą, która musiała zdążyć odebrać dziecko ze świetlicy do godz.17.30. Tak więc autobus, który powinien przyjechać o 16:42 potrafił pojawić się na Emausie po 17-tej. Zanim dojechałam do swojego przystanku na Przymorzu i dobiegłam do szkoły, było po czasie działania świetlicy. Gdyby przyjechał punktualnie, nie byłoby nerwów przynajmniej u kilku osób, w tym dziecka. Więc nie mów mi, że to "widzimisię". Ta linia jest mocno niepunktualna, w godzinach popołudniowych. Kto dojeżdża tym autobusem, to wie o czym mówię. Istna loteria. Trzeba mówić głośno o problemach, im więcej głosów, tym trudniej zignorować te sygnały.

      • 13 13

      • niezrozumienie (3)

        Co to,że 227 się spóźnia ma do rzeczy?- do konstruktywnych propozycji zmian uwzględniających potrzeby wszystkich mieszkańców w związku z uruchomieniem pętli Siedlce i zmianami w kursowaniu i trasach busów, tramwajów. Po co ten wywód? Każdy jadący komunikacją miejską miał takie sytuacje, że się spóźnił do pracy na interview czy w inne ważne miejsce, ale to chyba nie miejsce na ten wątek dotyczący zmian w kursowaniu i w trasach komunikacji miejskiej w Gdańsku, chyba że 227 spóźnia się dopiero od czasu wejścia w życie tych zmian?Ale jego częstotliwość została zwiększona (też nim jeżdżę). Co proponujesz w związku z tym??

        • 14 7

        • Wystarczy (2)

          zwiększyć częstotliwość kursowania na tej trasie o jeszcze jeden autobus. Jeśli będą jeździły co kwadrans, zwiększy się szansa na krótszy czas oczekiwania, przy założeniu opóźnienia. Rozpisałam się w poprzedniej odpowiedzi, ponieważ uznałam, że taki konkretny przykład jednostki będzie bardziej obrazowy, niż ogólnikowe stękanie, że jest źle. :)

          Co do sugestii jazdy tramwajem, o ile się nie mylę na siedleckim przystanku, na którym obecnie znajduje się słynna pętla przesiadkowa, trwał przed wakacjami remont. Przystanek 227 miałam zdecydowanie najbliżej.

          • 11 11

          • zmiany w komunkacji miejskiej są do zmiany

            Kiedyś tak jeździł 227 a potem zmienili i były tylko 2 na godzinę teraz zwiększyli do 3 ale pierwotnie jeździły 4. Ja jeżdżę tylko komunikacją miejską(tak było do tej pory dzięki fajnym rozkładom busów) i mi nic to nie da, że zwiększą tylko i wyłącznie kursy 227, albo że przywrócą tylko 142. Mam kartę miejską i jeżdżę wszędzie gdzie potrzebuję( jeżdżę i do Wrzeszcza i do Kiełpina i na Otomin )to zależy gdzie jadę; czy do pracy, czy do znajomych czy do konkretnego sklepu, czy na spotkanie etc.,więc dla mnie ważne jest funkcjonowanie całej komunikacji w Gdańsku, a nie tylko jednej konkretnej linii przynajmniej jeżeli o mnie chodzi

            • 10 0

          • Potrzeba zmian jest

            To, że się spóźnia zależy od sytuacji na drodze. a samochodów jest tyle, że powstają korki i będzie stał w korku. Gdańsk ma taki tabor, że komuś musi zabrać, żeby gdzieś dołożyć( przenieść do obsługi linii 227). Kierowca stojący w korku nie przeniesie czarodziejską różdżką autobusu ponad ulicami. Ten problem był na liniach jeżdżących Kartuska i bywało, że godzinę nic nie jechało a potem 3 pod rząd(napakowane)...problem dalej istnieje tramwaje go pogłębiły-zimą będzie masakra)niestety w związku ze zmianami zaproponowanymi przez ztm ruch samochodów się zwiększył a nie zmniejszył. 127 też jedzie trasą przez Przymorze i ludzie też mają problem ze spoźnieniami. Problem tkwi w tym,że miasto daje pieniądze na rozwój linii tramwajowych- a nie dróg i ulic. PKM też nic dla Przymorza nie daje -a tam ludzi mieszka bardzo dużo

            • 13 0

      • to trza było jeździć tramwajami 10/12 + 2/8

        one się raczej nie spóźniają

        • 12 4

  • Siedlce

    Zablokujmy pętle Siedlce w Niedziele. Prezes ztmu musi odejść. Widać że nie zna się na robocie. Pewnie z układu. Przy wyborach należy rozliczyć i prezydenta Gdańska skoro tak Niekompetentnych ludzi sobie dobral

    • 11 0

  • Pętla - Baran wymyslil

    Nawet nie potrafili zrobić aby tramwaje 10 12 miały pierwszeństwo na Kartuskiej. Teraz jest tak ze Kartuska jest pusta a tramwaje stoją. Zresztą patrząc przez pryzmat pętli Siedlce widać gołym okiem ze ktoś nie zna się na planowaniu komunikacji. Wręcz powiedziałbym ze jest idiota.

    • 11 0

  • 167

    167 i 168 teraz to dopiero patologia. Latami czeka się na te autobusy. Dojazd do centrum Gdańska wydłużyć się o ok. 30 minut. A pętla Siedlce... Bez komentarza... Co za kretynstwa z ztm u to wymyślił?

    • 9 0

  • Dla mnie zmiany bezwartościowe... (40)

    174 jak było tak jest. Jeździ zamiast do Dworca to do Chełmu z częstotliwością co 1 godz. (w weekend co 1.5-2 godz.). Mieć 15 km do centrum, a połączenie co godz. i to z przesiadką w dni robocze.. rok 2015...

    • 309 27

    • Otomin to nie Gdańsk - dobranoc. (1)

      • 0 6

      • Przewoźnik w obu przypadkach to ZTM - dobranoc

        • 1 0

    • Kto ci kazał kupować mieszkanie na peryferiach Gdańska? Liczyć trzeba było czas i koszt dojazdów. (20)

      • 32 84

      • Zrozum do cholery że miasto się rozrasta... (6)

        Nie wszyscy chcą być ściśnięci w centrum. To normalne że dużo ludzi wyprowadza się na swoje i nie koniecznie chcą mieszkać np. w falowcach. Miasto powinno zapewnić dobry dojazd do każdej dzielnicy a nie jeszcze go pogarszać

        • 75 9

        • Otomin nie jest dzielnicą Gdańska (5)

          i Gdańsk mu NICZEGO zapewniać nie musi.
          Zaś co do reszty: chyba lepiej mieć 4x 156 w szczycie i 1 x 174 do tramwaju, niż 1-2 x 156 i 1 x 174 do samego centrum.

          • 9 23

          • Nie wiesz, nie mów! (2)

            Otomin jest w zasięgu oferty przewozowej ZTM, czyli tak samo jak Pruszcz i to ZTM odpowiada za m.in. częstotliwość kursów. Płacę przecież 102zł za bilet miesięczy ZTM więc oczekuje odpowiedniej komunikacji, a nie co godzinę i to z przesiadką na Chełmie...

            • 26 2

            • Oczekuj od swojego wójta (1)

              Bo chyba nie wierzysz, że bilet droższy o 14 zł od miesięcznego miejskiego zapewnia dochodowość 174?

              • 2 0

              • Kilkaset ludzi x 14zł to już nie mała kwota. Słaby argument

                • 0 1

          • (1)

            Ale Szadolki juz sa dzielnica Gdanska a duzo ludzi co tam mieszkaja tez maja prawo do komunikacji miejskiej

            • 26 1

            • na Szadółki to jeździ 156

              ale z pętli Siedlce

              • 1 0

      • ja pracuje w fashion house to do cholery place podatki,czynsz itp itd to mam prawo (5)

        Domagac się dojazdu tam,zresztą nie tylko ja.W lecie to jeszcze ujdzie ale w zimie to jest skandal i z częstotliwością i awaryjnością autobusów o odśnieżaniu dróg nie wspominam.Co do pkmki brak rzetelnej informacji gdzie skąd i kiedy odjeżdża.I kto dostosowuje zkm pod pkmke to powinno byc odwrotnie a nie rozchrzaniać coś co w miare działało.

        • 42 1

        • Słucham słycham?! hahhahahahh!!! (4)

          wiekszej bzdury nie słyszałem... :D
          O ile teraz to nie działa (bo PKM tylko w Gdańsku jeżdzi)..ale w przyszłości chcesz podporządkowywać pociąg jadący 30-40 km za miasto pod autobus miejski jadący pare km do sąsiedniej dzielnicy? :D

          A głowa Cię nie boli? :D
          Zawsze jest tak że to autobusy ustawia się pod SKM-ki , a nie na odwrót :D

          • 2 15

          • o pkmce pisałam przy okazji.Nie miało to nic wspólnego ze 174 i szadółkami. (3)

            A idąc właśnie ustawianiem całego dużego taboru pod pkmke mamy właśnie takie bunga bunga jak mamy.Pkmke z paroma przystankami było łatwiej dostosować do reszty miejskiego transportu i ewentualnie naniesć poprawki.Z resztą krytyka osób oraz "bicie się w pierś"przez ztm mówią same za siebie.

            • 4 0

            • a zrozumiałeś artykuł? (2)

              Jeżeli pracujesz w Fashion House to masz tam dojazd 156, które teraz jeździ co 20 minut a będzie jeździć co 15... i zwiększenie częstotliwości to oczywiście powód do narzekań.

              • 2 4

              • a zrozumiałeś,że ja zrozumiałam a nie zrozumiałem? (1)

                • 1 0

              • Twa płeć ni wynika z treści pierwszego komentarza.

                poza tym litości... nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz i siadasz do klawiatury. Hasła w stylu "place podatki,czynsz itp itd to mam prawo". Co ma czynsz do rozkładu autobusów?? A ja płace rachunek za prąd i domagam się tramwaju z przystankiem pod blokiem.

                Reasumując - rusz bańką. Masz za chwile jeszcze częściej jeżdżący 156 w szczycie pod samo F.H. o co chodzi?

                • 0 2

      • Nikt mi nie kazał (4)

        wyobraź sobie, że mieszkam tam od urodzenia i nie stać mnie aby kupić sobie mieszkanie w centrum...mądralo.. Wiem dlaczego autobus jeździ tak rzadko, ubolewam nad tym, ale zdążyłam się przyzwyczaić do tego przez, ponieważ jtaka częstotliwość jest mniej więcej od 20 lat, ale posłanie tej linii na Chełm, jest posunięciem chybionym, nie tylko mieszkańcy Otomina są w tej chwili pozbawieni bezpośredniego połączenia z centrum..

        • 46 0

        • w pełni się zgadzam (1)

          Rozumiem, że częstotliwości nie można poprawić, ale zupełnie nie wiem, czemu ma służyć tak diametralna zmiana trasy linii 174. Może chociaż skierować autobus na pętlę na Siedlcach, żeby chociaż trasa została podobna? Są dzieci, młodzież, które dojeżdżają z Otomina do szkoły na Kartuską, a szkołę wybierały ze względu na dogodny dojazd.

          • 31 1

          • do pętli Siedlce jeździ 156

            nie konkretnie z Otomina, ale z Rembowa przez Czermińskiego, Przywidzką i Szadółki. Wygodne to pewnie nie jest, bo niesie ze sobą konieczność przesiadek, ale takie mamy realia.......

            • 0 3

        • Od 20 lat taka sama częstotliwość... (1)

          Więc chyba czas najwyższy żeby przenieść się na XXI wiek i zrobić więcej kursów tym bardziej, że w tym czasie Otomin bardzo się powiększył, wybudowały się i zamieszkały tam młode rodziny z dziećmi, które dojeżdżają do szkół.

          • 16 0

          • ale to miejcie pretensję do Wójta Gminy Kolbudy

            bo to on zamawia i płaci za częstotliwość...

            • 0 1

      • I twoim zdaniem w centrum jest tyle wolnych mieszkań ile mieszka rodzin poza centrum?

        Tak żeby wszyscy sobie w centrum zamieszkali?

        • 16 0

      • albo kupić nieśmiganą B5 od ślepego faszysty co odpalał ją tylko na kwadrans w garażu by przypomnieć sobie warkot swojego meserszmita w którym zestrzelił połowę dywizjonu 303.

        • 29 4

    • Dla wszystkich, którym ZTM zamiast ułatwić, utrudnia życie

      Proszę napiszcie na maila ztm@ztm.gda.pl. Ja zostałem przez zmianę trasy 174 pozbawiony szybkiego dojazdu do Sopotu, przez co teraz nie zdążam do pracy. Tak wsiadałem w SKM i było łatwiej. Coraz więcej osiedli, a coraz mniej dogodne warunki komunikacyjne...

      • 1 0

    • autobusy 118,156,174 PROPOZYCJA ZMIAN (1)

      174 - przywrócić starą trasę PKP - Otomin, z Chełmu 118 - zwiększyć częstotliwość i przedłużyć trasę do Fashion House, 156 - zgodnie z najnowszą propozycją z pętli Siedlce częstotliwość w godzinach szczytu co 15 min. PROBLEM ZOSTANIE ROZWIĄZANY

      • 15 0

      • o ile nie będą wozić much, to spoko, popieram. Jechałem dziś z Dworca 118-ką do Płockiej. Poza mną i wycieczką szkolną jechały dwie osoby. Kurs około 11:30.

        A dlaczego nikt nie wpadł na to, że jeżeli co do zasady 174 nie ma dublowac tramwaju na Kartuskiej i ma dojechac do Dworca, to dlaczego nie puścić go tą samą trasą co 118 i 108 na odcinku od Chełma do Dworca? Czas przejazdu podobny, tramwaj nie jest dublowany, linia do centrum jest. I wtedy się kłopoty rozwiązują.

        • 5 0

    • autobus 174

      powinien wrócic na stara trasę

      • 11 0

    • Otomin to nie Gdańsk... (3)

      to po 1.. po 2. Równie dobrze 174 mógłby się kończyć koło Fashion Housa i "zapomnieć' pojechać za obwodnice..
      3. Mała częstotliwość? niech Wójt z Kolbud czy gdzie to tam jest zwiększy wpłate za dodatkowe kursy.. Proste.. Hajs ma sie zgadzać.. przy budowie domu chyba tez to sprawdzałeś?

      • 1 12

      • Ale nad jeziorko albo na spacer po lesie to się chce do Otomina przyjeżdżać? Tutaj wójt Kolbud nie miał nic do gadania w kwestii rozkładu. To gdański ztm podjął taką decyzję.
        Dużo starszych osób z dzielnicy Siedlce przyjeżdżało do Otomina na spacery.....danie tej linii na Chełm to jakaś masakra. No cóż....głupota nie boli.

        • 9 1

      • "Hajs ma się zgadzać."???

        Widzę, że nie wyszedłeś jeszcze z gimnazjum, więc dyskusja z Tobą jest bezcelowa.

        • 6 1

      • Po części masz racje ale zauważ że tamten rejon zaczyna się gęsto zaludniać

        A my także płacimy za bilety miesięczne, były interwencje u wójta i to niejednokrotnie ale jak widać obie strony wolą się gryźć a cierpią mieszkańcy.

        Potem jest narzekanie że ludzie są zmuszeni do aut mimo że gdyby było dobre połączenie autobusowe to by inaczej to wyglądało, Mamy XXI wiek...

        A i od granicy z Gdańskiem do pętli w Otominie są AŻ 3 przystanki a do Fashion house 5. Naprawdę wielka różnica...

        • 6 0

    • Otomin (3)

      Otomin to nie Gdańsk proponuję iść do wójta lub sołtysa

      • 6 27

      • ale Jabłoniowa to Gdańsk

        Kupiłem tu mieszkanie między innymi dlatego ze było połączenie bezpośrednie. Rzadko bo rzadko ale było. A teraz to jakaś kpina jest.
        P.S. dzięki ZTM mam teraz dwa auta i może jeszcze jedno św kupię na weekendy...

        • 14 0

      • Była i dalej jest walka o częstrze kursy

        Ale jak widać obie gminy i Gdańsk i Kolbudy wolą się gryźć o te połączenie. A cierpią jak zwykle mieszkańcy

        A dwa my także płacimy za bilety miesięczne więc także powinniśmy mieć dogodne połączenie!

        • 9 0

      • Odwołuję się do odpowiedzi w innym komentarzu wyżej.

        • 10 1

    • 174

      Błagam co Wam przeszkadzał ten autobus było OK A jest jak jest

      • 13 0

    • niestety (2)

      Ale Gdańsk musi się porozumieć z gmina Pruszcz w sprawie autobusu do Otomina jak Pruszcz nie chce dołożyć kasiory aby mieszkańcom jego gminy żyło się lepiej to Gdańsk dal swój 156 jeżdżący do fashion house i daje go tak często jak mu pasuje i jak go stać. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego macie pretensje do ztm skoro ta linia jest obsługiwana przez pks

      • 2 8

      • PKS obsługuje linie Zarzadu Transportu Miejskiego..

        ZTM Zleca
        PKS Wykonuje.

        • 5 0

      • Otomin to gmina Kolbudy :)

        co do reszty to niestety, ale coś w tym jest... :/

        • 2 2

    • Dobrze, że piszesz

      Zdarza(ło) mi się w weekendy śmigać 174 do centrum, a tu zonk, od 31.08. jeździ na wypiździejewo na Chełm. Jedyna linia, z której można się było przesiąść na SKM. Ręce opadają...

      • 37 1

  • Żądamy zwrócenia linii 142 i 183!

    Tramwaj może i jest calkiem dobrą opcją, ale jak jeden zepsuje się na trasie to potem wszystkie za nim stoją i w żaden sposób go nie ominą w przeciwieństwie do autobusu. Dlatego myślę, że zlikwidowanie lini takich jak 142 i 183 było bardzo głupim pomysłem. Więcej ludzi na tym ucierpiało niż zyskało. Tak samo autobusy linii 117 i 122 jadących przez Oliwę... autobusy te kursują zbyt rzadko w dni powszednie. Szczególnie, że jeździ nimi sporo uczniów do jak i ze szkół w Gdańsku jak i w Sopocie. Człowiek odpowiedzialny za te wszystkie zmiany powinien nieźle się zastanowić nad sensem tego co zrobił.

    • 12 0

  • 199?! (1)

    A 199? Zmiany również zostały dokonane...chociaż ten autobus jest ZAWSZE spóźniony (składałam wiele razy skargi), a według ZTM jest podobno ok, bo spóźnienie jest w granicach rozsądku (ostatnio czekałam 25 minut, czyja to granica rozsądku?!).

    • 23 3

    • Właśnie

      199 spóźnia się notorycznie, albo czasem całkiem wypada z rozkładu. Jeżeli są to granice rozsądku to chyba tego człowieka,którego rozsądek jest mocno ograniczony. Rozkład jazdy jest po to, by odpowiadał rzeczywistości

      • 1 0

  • Lisicki znowu zrobił fuszerkę (2)

    Reforma mieszkań komunalnych, wprowadzona przez Lisickiego, doprowadziła do jeszcze większego zadłużenia lokatorów komunałek i do dłuższej kolejki, choć miasto Gdańsk oddaje coraz to nowe mieszkania komunalne.
    Reforma śmieciowa doprowadziła do tego, że więcej płacimy za śmieci, a poprawy w czystości miasta, tak ogólnie, nie widać. Dalej śmieci walają się po lasach, podwórkach, Główne Miasto latem to stan kryzysowy.
    Reforma ZTM, której głównym inżynierem jest pan Lisicki, widzimy, jaki wprowadziła chaos.
    Za co my gdańszczanie płacimy pensję Lisickiemu? Czy można go wreszcie odsunąc, bo czego się nie dotknie, to spartaczy?

    • 25 0

    • Liska nie da się ruszyć!

      Niestety! Jest powiązany baaaardzo mocno z Budyniem!

      • 2 0

    • gowni@ny Midas

      czego się nie tknie zamienia w g

      • 4 0

  • A Kowale? (2)

    Dojazd na Kowale utrudniony bo każdy autobus z pętli Świętokrzyska wyjeżdża tuż przed dojeżdżającym do niej tramwajem lub autobusem.
    Na kolejny trzeba czekać najczęściej najmniej pół godziny...
    Wolę w deszczu i śniegu na rowerze dymać niż denerwować się i płacić za stanie na przystankach i do tego krzywe gęby hamskich kanarów oglądać.

    • 12 3

    • 255 (1)

      A w sobotę i niedzielę pierwszy 255 odjeżdża o 10 a ja na 6 do pracy . I taxi ....Koszmar

      • 1 1

      • Do Grombali pretensje

        do swego wójta!
        Jak zapłacicie podateczki w Gdańsku, to może Gdańsk wam coś nowego puści.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane