• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • A o linii 164 ktoś zapomniał?

    Po wprowadzeniu zmian nastąpiły ogromne niedogodności. Autobus tej linii często się spóźnia a godziny w których kursuje nie odpowiadają, gdyż w 7 minut ciężko zdążyć z punktu A do B. Natomiast w soboty został całkowicie wycofany. Nasuwa się pytanie. .. dla kogo te zmiany?

    • 1 0

  • Jak się to czyta

    ręce opadają. Kto głosował na Budyń? Kto dał możliwości budowania PKM, stadionu, teatru i ohydnego blaszaka u bram Stoczni? Nie podoba wam się teraz komunikacja?
    A taki szał był, a tak chcieliście kolejki. A średnio jeździ nią 30 osób. W każdym autobusie może się zmieścić więcej pasażerów. To kpina i wyrzucone pieniądze w błoto.
    Większość i tak z górnych osiedli jeździ samochodami, kwitnie w korach do Centrum i na wyjazdach. Gdzie jest genialny TRISTAR? Teraz za dodatkową kasę z waszych podatków będzie zielona fala? A wyjdźcie na ulice i domagajcie się, by to było z kasy QUMAKA, który nie spełnił warunków przetargu na Tristar.

    Przez te oszustwa, kolesiostwo wszyscy dalej będą zasmradzać miasto spalinami, a puste jeżdżą tramwaje od Centrum do Łostowic, pewnie tak samo będzie na Morenę.

    Jak dobrze jest już mieszkać w innym mieście, gdzie bez samochodu można sobie spokojnie poradzić.

    Obudźcie się i głosujcie mądrzej niż ostatnio.

    • 2 0

  • Ads123

    Znacznie zmniejszyli częstotliwość kursowania linii 129, a 127 jest tak zawalona, że można tam umrzeć stojąc w korku na Jaśkowej Dolinie.
    Linia 127 to podstawa, szczególnie w godzinach szczytu jest jej za mało. Wasz tramwaj nie jedzie na wrzeszcz, gdzie dojeżdżają ludzie do pracy i studenci na PG.

    • 0 0

  • 167 (z Bysewa) Kartuską (do Gdańska) - częśtotliwość kursowania rano URĄGA! totalny film barei

    167 przez Kartusą do Gdańska - kursuje co 15 min !! Wsiadając przed połową trasy - notorycznie zapchany autobus ! - kursowanie jest nieaadekwatne do zapotrzebowania! Jak też fakt, że na dosatnie się na uatobus trzeb założyć dodatkowe 20 minut lub więcej - bo gdy jeden przyjedzie niepunktualnie a następny się spóźni - to wychodzi dodatkowe 25 min (dodając to do czasu dojazdu do miejsc pracy w Trójmieście) - wychodzi że człowiek żyje w podóży !!! - Bareja w oryginale

    • 0 0

  • 167 do Gdańska - czemu tak rzadko!..?

    mieszkam 10 min jazdy od Centrum Gdańska - ale dostaję się tanm w pół godziny. Wystarczyłoby puścić autobusy chociażby co 10 min (ale w godzinach do pracy wypadałoby częście ://) - żeby zmienć nie tyylko czas ale zmęczenie człowieka takimi zasadami dojazdów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane