• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • eeee

    a dlaczego nie ma radarów?

    • 0 0

  • (8)

    Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym.

    z mapy wynika, że dotyczy to kilku wilii - ciekawe co to za wpływowi mieszkańcy

    • 94 33

    • (2)

      A nie widzisz przecznic, które tam dochodzą do Traktu Konnego? Bo są doskonale widoczne na mapie.
      Niestety płacimy za głupotę niektórych kierowców, którzy istotnie za nic mieli ograniczenie prędkości na Trakcie.

      • 13 14

      • Drogi Gdańszczaninie ,

        Patrzysz tylko na mapę, ja zaś przejeżdżam tamtędy pìęć razy tygodniowo i trudno rozpędzić auto mając cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Więc Twoja argumentacja jest marna i bezzasadna.

        • 1 1

      • Mozna ograniczyc predkosc....

        ....stawiajac progi ale zeby zabierac pas?!?!?! To sa tereny dojazdowe do najwiekszego kompleksu medycznego w 3miescie. Mozna opowiadac ze miasto nie jest dla samochodow ale, na Jowisza, nie Trakt Konny!!! Tam ludzie chorzy sa dowozeni czesto przez rodzine czy znajomych na badania czy do szpitala. Ciekawe tez jak karetki beda sie przebijac w korku jednym pasem. To mega glupia decyzja

        • 7 4

    • to gdzie jest policja? (3)

      jakoś w europie ludzie przestrzegają przepisów. U nas betonowe progi. Patologia a nie kraj.

      • 19 5

      • urna wyborcza czeka

        Kraj piękny, patologiczne zarządzanie przez kolejne pokolenie komunistów ze wschodu.

        • 6 1

      • Policja nie załatwi wszystkiego. A co do przestrzegania przepisów w Europie - pojeździj np. w Grecji - po powrocie do Polski stwierdzić, że jeździmy spokojnie i bardzo przepisowo ;)

        • 6 2

      • nie jest tak źle

        • 0 3

    • 12 tys/sztuka

      To nie mieszkańcy, a firmy medyczne, dentyści. Szkoda było własnej działki na parking dla klientów czekających na implanty.

      • 18 3

  • Dziękujemy projektantom realizatorom...

    za smród spalin zwalniających i następnie przyspieszających aut oraz spowolnienie ruchu . Przedtem ten odcinek drogi był mało przepustowy ,a teraz będzie tragedią przemieszczanie się tamtędy. W starym układzie z pracy na Przymorzu do domu wracałem ok. 30min. Teraz nie wiem ile potrwa . Kulawą komunikacja miejska pozwala mi na uzyskanie czasu 80min. Życzę odpowiedzialnym za ten bubel zdrowia ,bo na rozum za późno ! Widać ich studia to zmarnowane pieniądze podatników.

    • 1 0

  • taka moda, każda administracja miejska

    walczy z samochodami. To jest od dawna

    • 1 0

  • Zaluje zw glosowalem na obecne wladze (12)

    W nastepnych zaglosuje na kogo innego

    • 239 162

    • Oj Pisuar cienka ta twoja prowokacja (5)

      Gdańsk to nie wieś, my myślimy a wieś tylko się namyśla

      • 21 30

      • pogarda dla innych w wydaniu sz....... z PO...brawo...a tam się nie przypala nic na gazie, mop nie tęskni?

        • 1 1

      • A kto powiedzial ze na pis? (3)

        • 17 5

        • A nie? (2)

          • 6 5

          • Nie (1)

            • 1 2

            • PUK

              partia uprzedzonych kretynów liczy na twoje poparcie

              • 1 1

    • ja też (1)

      może Kukiz kogoś konkretnego wystawi

      • 0 2

      • Kukiz tez madry

        Tylko jowy i jowy

        • 2 0

    • Że* (2)

      • 6 3

      • rze (1)

        ty jesteś myje nabiał podaje nogę? czy ten inny, tez dzban?

        • 2 3

        • Ty zapewne jestes wiadro?

          • 1 1

    • ja nie zaluje. ziemia sie sprzedala sa grunty mozna budowac

      u nas praca na budowach apartamentow wre.

      • 8 7

  • (3)

    Nie wiem kto to planował. Masakra. Spowolnić i tak już zakorkowany odcinek Gdańska. Teraz czas aby Grunwaldzka zawęzić do dwóch pasów i miejsca postojowe w zamian. A gdzie parkingi wielkokubaturowe? Jaki ten kraj jest płytki w myśleniu. Aż żal.

    • 45 10

    • samochodozę się leczy (1)

      • 0 1

      • Błąd, to rowerozę się powinno leczyć.

        • 0 0

    • co ci sie tam korkuje? po co takie bzdety piszesz. Siedem szerokich pasów tam bedzie.
      Ile ty bys jezcze tam chcial? Piętnaście?

      • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Kierowcy (47)

    Trochę to przykre, ale Gdańsk niestety nie jest miastem przyjaznym dla kierowców. Drogi w wielu miejscach w tragicznym stanie, wiele dróg to zwykłe jednopasmówki, nieprzystosowane do takiego natłoku jaki jest w Gdańsku. Strefa parkowania obejmuje pół miasta, a nawet przy tym miejsc parkingowych niewiele.

    • 303 153

    • przyjedz do londynu zobaczysz ile sie jedzie do domu (30)

      • 50 22

      • Londyn (18)

        Porównywać Londyn z Gdańskiem to jak Gdańsk porównać z Kolbudami Slabe

        • 47 27

        • Gdańsk moge porównac z Bremą w Niemczech lub Szczecinem, Olsztynem za Pomorzu (17)

          Srednie miasta porownuje sie ze srednimi miastami, moi mili drodzy i kochani.

          I porównanie wypada kolosalnie na minus dla Gdańska. A potencjał pod koniec wieku był jeszcze ogromny.

          Skonczyło sie na krzyzu tysiaclecia na Gorze Gradowej. Tak to rozpoczal swe rzady wiadomo kto.

          • 33 33

          • (15)

            Szczecin jest wyjątkowo zapyziały - Gdańsk wypada o wiele lepiej.
            Olsztyn ma poniżej 200 tys. mieszkańców - jest więc o wiele mniejszym miastem.

            • 37 7

            • Gdansk wedlug ciebie nie jest zapyzialy ? Szczecinowi blizej do zachodnich miast (2)

              niz obecnie zabudowanemu gdanskowi.

              • 13 37

              • ciekawe gdzie - byłem tam ostatnio i miałem wrażenie że miasto się rozpada

                • 0 0

              • W linii prostej, tak.

                • 15 6

            • Wiesz co? Zyje tu już spora liczbe lat. Wiele widziałem i wielu prezydentow przezylem. (6)

              Gdańsk czasy swojej świetnosci ma juz za sobą. Powiedzmy to sobie otwarcie.
              Szczecin i obecny Gdansk sa na podobnym stopniu uprzemysłowienia.
              Czasem wrecz drogi tam są lepiej zachowane wiec ja bym nie wpadal w samozachwyt nad złe poprowadzona polityką. Bo w Gdansku juz jakis czas polityka polegała na ruinacji dlugoletniej by pozniej odsprzedac. Na braku spojnej koncepcji rozwoju transportu oraz zapewnienia infrastruktury pod przyszle inwestycje.
              Taki jest Gdansk AD 2019.

              Gdańsk czasy swojej świetnosci ma juz za sobą. Powiedzmy to sobie otwarcie.

              • 14 26

              • (3)

                Gdańsk w ostatnich latach zmienia się i rozwija - nie wiem, w jakich częściach miasta jesteś, że tego nie widzisz.
                A Szczecin wcale nie jest taki cudowny - też są tam dziurawe drogi, a i miasto do pięknych nie należy.

                • 11 7

              • (1)

                ale dziur wstydu w okolicach centrum nie ma. w przeciwieńśtwie do Gdańska. Z każdych stron "łąki", "nieużytki" i "ruiny"

                • 4 10

              • Poczekaj chwilke

                I staną wieźowce

                • 0 0

              • Gdańszczanka z wyboru

                Zgadzam się z Gdańszczaninem. Uciekłam ze Szczecina do Gdańska 6 lat temu i nie mam najmniejszego zamiaru tam wracać. Tam już od dawna nie pachnie paprykarzem, a prowincją. Miasto się bardzo słabo rozwija, nikt nie chce tam inwestować. Dlatego jest mniejszy problem z korkami bo ludzie po prostu tam się nie osiedlają. 70% młodych ludzi, których znam stamtąd też wyjechali-na studia albo za pracą. Dlatego porównywanie tych miast jest wysoce bezsensowne.

                • 13 5

              • koncepcja rozwoju transportu jest opracowana (1)

                niestety nie jest wdrażana z odpowiednią konsekwencją. Warto pamiętać, że zakłada priorytet dla ruchu pieszych i rowerzystów. Poruszanie się prywatnymi samochodami nie jest priorytetem w zapisach dokumentów strategicznych, w praktyce nadal pokutuje w wyobraźni wielu (całe szczęście nie wszystkich) decydentów i wielu mieszkańców, co widać na tym portalu.

                • 19 6

              • to do kogo nie dociera ten przekaz. komu potrzeba kopa dac !

                Sam porusza sie juz prawie wylacznie pieszo. Na komunikacje nie licze.

                • 2 2

            • ilosc mieszkancow to nie powod do zachwytu (2)

              jesli sie ci ludzie nie moga zmiescic i przemieszczac swobodnie jak w Gdansku. A temu przeciez nie zaprzeczysz.

              I co to za kryterium zapyzialy?
              moze sam masz kompleksy malego miasteczka, co?

              • 10 9

              • Zaprzeczę

                Ja się swobodnie mieszczę i bez problemów poruszam po Gdańsku. A zmiany jak te oceniam bardzo pozytywnie.

                • 6 2

              • Zapyziały = brudny, zaniedbany. Bywam w Szczecinie i choć miasto to się zmienia, to Gdańsk wygląda o wiele lepiej.

                A co do ilości mieszkańców - nie można porównywać trudności komunikacyjnych miasta mającego ponad 450 tys. mieszkańców z miastem mającym ich o połowę mniej.
                Zresztą w Olsztynie też są korki, ponadto tam zainwestowano w tramwaje, w dużej mierze kosztem samochodów.
                I tak - w Olsztynie też bywam.

                • 15 3

            • ty chyba nigdy w Szczecienie nie byłeś (1)

              Gdańsk nie ma startu do Szczecina.
              Infrastruktura droga czy przestrzenna to kilka klas wyżej tam jest

              • 4 16

              • Byłem w Szczecinie wielokrotnie i nadal uważam, że Gdańsk rozwija się o wiele bardziej. Zresztą powyżej mam wpis mieszkanki Szczecina - i zgadza się on z tym, co można tam usłyszeć.

                • 5 2

          • "Olsztynem za Pomorzu"

            Oto przykład bełkotu miernoty , ciężko pracującego za 30gr. od wpisu.Jeszcze jedno, sprawdź w internecie ilu mieszkańców jest w Olsztynie a ilu w Gdańsku.

            • 6 3

      • W Londynie jest sprawna i komfortowa (2)

        Komunikacja miejska. U nas brudna skm z pijakami i osobnym biletem oraz tramwaje wolniejsze od samochodów. Do tego wszystko w godzinach szczytu wypchane po dach, bo nie opłaca się puścić dodatkowych składów. O braku transportu szynowego prostopadle do osi miasta nie ma co wspominać. Samochód jest jedynym sensownym środkiem transportu w naszym mieście i zanim się go sprobuje ograniczyć warto przemyśleć racjonalne sposoby i zapewnienie alternatyw. W przypadku uck- głównego szpitala na Pomorzu, do którego przenoszą się kolejne oddziały z innych szpitali- nie ma sensownego połączenia komunikacja miejska dla osób, które nie są w stanie podejść sprawnie tych kilkuset metrów pod górę- samochód pozostaje jedynym rozwiązaniem. I tu właśnie eksperymentuje się z ograniczaniem ruchu samochodowego, genialne. Był plan tramwaju pod drzwi szpitala- nie, lepiej na polibude, bo studentów więcej niż w gumedzie...zreszta pewnie i tak nie powstanie

        • 12 6

        • o to to. samochód powinien być najwolniejszym środkiem transportu w mieście, a nie najszybszym. taxi powinna być najszybszym.

          • 2 1

        • Tramwaje

          nie są wolniejsze od samochodów w centrum.

          • 7 4

      • (5)

        Jak w Gdańsku zrobią metro to możemy gadać

        • 11 17

        • Niech Morawiecki buduje metro i pusci kolejka do Portu. Skm i PkP nalezy do rzadu. Nioech rzad buduje. Forsa jest z vatu .Czemu nie buduje skoro forsa jest. Pytanie do bezrobotnego Kacperka.

          • 2 1

        • (3)

          Jest SKM

          • 15 10

          • To sprobój w nia wsiaść w miejscu gdzie konczy sie trakt konny. (1)

            wiec moze sobie nie zartuj.

            • 6 5

            • wsiadam bez problemu

              nie umiesz wsiąść do skm? jesteś pewien, że nie piszesz z oddziału zamkniętego?

              • 12 5

          • Jedna nitka sypiącej się SKM to rzeczywiście dobry kontrargument dla metra. Dodajmy jeszcze brak rozwoju SKM i rozbiórkę stacji w Nowym Porcie, "bo nie opłaca się".

            • 17 13

      • To trzeba było sobie inne miasto na emigracje wybrać.

        A porównywać największą aglomeracje UE, gdzie mieszka z 15 mln ludzi, nawet z całym Trójmiastem z okolicznymi wioskami, gdzie nazbiera się może z milion osób to wyjątkowo nie trafione porównanie.

        • 2 0

      • W Gdansku nie ma przyjaznych kierowców

        • 5 0

    • (1)

      To wszytko byłoby ok, gdybyśmy mieli perfekcyjnie funkcjonująca komunikację miejską, ale ona przelewa jedynie czare goryczy. Po Gdańsku nie da się jeździć ani samochodem, ani komunikacja, ani rowerem. Wszystkie nowe inwestycje pełne są błędów projektowych, dzięki którym wydłuża się czasy przejazdów rowerów i samochodów.

      • 16 1

      • 43 lata nieszkam w Gdańsku

        Czesto jezdze komunikacją i jeszcze nie trafiłam na jakieś kolizje, wykolejenie etc. Zawsze na czas. Minus tylko taki, ze nie zatrzymuje się pod drzwiami mojego domu, ale spacer podobno dobrze robi

        • 2 1

    • Nieprzyjazne? A samochodzikiem w 20 minut z Pruszcza do Wrzeszcza...

      • 1 0

    • miasto nie może być przyjazne dla kierowców, bo to prowadzi do patologii. dla kierowców przyjazna ma być autostrada albo droga szybkiego ruchu (tutaj jest dla miast/gddkia wielkie pole do popisu na S6)

      • 2 0

    • Miasto ma być przyjaznym przede wszystkim dla mieszkańców, a nie kierowców. A mieszkańców jest więcej!

      • 6 0

    • Co proponujesz ?

      • 0 0

    • Liczba pasów na drodze nie wpływa pozytywnie na przepustowość drogo. Po prostu im więcej pasów tym więcej aut jeździ przyjedzie zwiększać korek. Ten problem już przerabiali bracia ze wschodu, od których bierzecie pieniądze za każdy wpis. Zapytajcie ich :)

      • 4 3

    • Gdańsk nie jest miastem przyjaznym dla kierowców? Nie rozśmieszaj mnie (2)

      to miasto, gdzie SM mija samochód zaparkowany na skrzyżowaniu i odjeżdża sobie w spokoju nie podejmując interwencji. To miasto, gdzie można bezkarnie zaparkować na całej szerokości chodnika, zmuszając ludzi do schodzenia na jezdnię. To w końcu miasto, w którym planuje się przesiekę przez Park Krajobrazowy dla ułatwienia dojazdu do sąsiedniej mieściny.

      • 33 9

      • To miasto , którym zielone dla samochodów trwa kilkakrotnie dłużej niż dla pieszych. (1)

        • 17 11

        • W Łodzi nie byłeś

          • 5 0

    • dla mało kogo jest przyjazny już obecnie (2)

      z wyjatkiem sympatii niepohamowanej dla deweloperow.

      • 21 8

      • ja jestem zadowolony, 20 lat mieszkam w Gdańsku (1)

        musisz być nieszczęśliwy i szukasz winnego, spójrz w lustro to go znajdziesz i przestań obwiniać cały świat

        • 14 10

        • przyjdz za 20 lat i zobaczysz o czym mowa

          widocznie za krotko tu mieszkales jeszcze.

          A siedzenie w domu i patrzenie do lustra sobie zostaw skoro to pozowala ci zachowac samozadowolenie kiedy miasto sie stacza.

          • 3 8

    • zauważ, że to kierowcy sami sobie gotują ten los

      żadne miasto projektowane głównie z myślą o wygodzie kierowców nie jest wygodne dla kierowców. MIasta tworzone z myślą o potrzebach ludzi są przyjazne dla ludzi i wydają się nieprzyjazne bezrefleksyjnym kierowcom. Są to ci, którzy uważają, że samochód to jedyny lub conajmniej główny sposób poruszania się po centrum miasta. Jak wszyscy chcą jechać samochodem, każdy z nich stoi (w korku codziennie rano i po południu).

      • 20 8

    • średnia prędkość w Gdańsku nie jest gorsza od innych miast na świecie

      więc dlaczego narzekasz?

      • 11 8

    • Statystyki mówiące o czasach przejazdu

      i korkach oraz ilości inwestycji drogowych wykonanych w ostatnich latach całkowicie przeczą twoim słowom. To piesi są w tym równaniu poszkodowani, których od lat pomija się przy dużych inwestycjach oraz planując transport w mieście.

      • 29 14

  • W takim razie... (1)

    A może rower? Wkur***a mnie biadolenie kierowców!!! Najlepiej może niech autostradę przez Gdańsk?! Ludzie!!! Nic się nie stanie jak będziecie jechać trochę wolniej!!

    • 4 3

    • wolniej ale płynniej - to jest dobry kierunek

      skrócony czas a przy okazji mniej stłuczek i zderzeń tylnych.

      • 0 0

  • płatne miejsca parkingowe (1)

    władze miasta mają w głowie tylko jedno-wszędzie wprowadzić płatne miejsca parkingowe i łoić kierowców czyli w dużej mierze też mieszkanców Gdańska, którym powinni służyć bo być urzędnikiem to CHYBA znaczy służyć społeczeństwu.

    • 3 1

    • służyć społeczeństwu tak, służyć tylko lub głównie właścicielom i użytkownikom samochodów nie

      • 0 0

  • Powiem tyle ... (1)

    ... nie narzekać !!!
    W kółko głosujecie na Drużynę Budynia, a oczekujecie nowej jakości.
    Gdańszczanie ... jesteście co najmniej śmieszni :-(

    • 5 3

    • ile dostajesz za trollowanie ?

      z ciebie bije szczerość przekazu dnia z Nowogrodzkiej. aż się kurzy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane