- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (105 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (126 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (119 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym
Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.
Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.
Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:
- Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
- Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
- Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.
68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym
Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.
- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.
Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia
Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.
Miejsca
Opinie (409) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-28 20:20
Jak zwykle... (2)
... robią od d*py strony. Najpierw zróbcie porządna komunikacje publiczna z siecią połączeń typu metro/skm a dopiero potem ograniczajcie ruch. Ludzie nie dlatego jeżdżą samochodami bo lubią tylko są do tego zmuszeni
- 48 2
-
2019-07-31 10:44
znam wielu, którzy to lubią
szkoda, że prywatyzują korzyści a próbują uspołeczniać koszty. Kierowcy sami sobie ograniczają możliwości ruchu.
- 0 0
-
2019-07-29 12:21
rekord awarii zdezelowanych NRDowskich tramwajów na bank mamy w kieszeni
- 2 2
-
2019-07-28 18:19
Wstyd (6)
Zakorkują ulicę!
- 187 90
-
2019-07-28 19:01
Mniejsza prędkość to większa pojemność układu drogowego. (5)
Fizycznie nie ma takiej możliwości aby zakorkować jakąś ulicę zwiększają pojemność.
Poza tym przepustowość się nie zmieni bo o niej z kolei decydują tylko skrzyżowania.
Wniosek. Jesteś w błędzie.- 14 21
-
2019-07-28 19:45
(1)
Klara, ty chyba na rowerku trzykołowym jeździsz?
- 6 3
-
2019-07-31 10:42
Klara czytuje opracowania amerykańskiego stowarzyszenia inżynierów drogownictwa
oni o tym wiedzieli już 80 lat temu, a ty nie znasz wyników ich badań. Polecam Walter Kulash lub inny ekspert NACTA.
- 0 0
-
2019-07-28 19:08
przecież gdyby on cokolwiek wiedział o inżynierii ruchu to by się tu nie wymądrzał (1)
każdy artykuł o drogach to festiwal klasycznego "nie znam się ale się wypowiem" :)
- 15 4
-
2019-07-28 20:10
to nie jest kwestia wiedzy czy fachowosci ale wieloletniego planowania
co z tego ze nagle przyjdzie ci super fachowiec jak trzeba by cale miasto odkorkowac (zmiana w jednej ulicy niewiele da teraz). Nawet najlepszy nic nie zrobi gdy nie ma spojnej koncepcji a wszystko jest w chaosie.
- 4 3
-
2019-07-28 19:34
wejdzie wiecej ruchu rydwanowego. zgadza sie.
- 10 2
-
2019-07-29 11:56
Chciałbym przypomnieć, że Gdańsk jest stolicą województwa - przestańce z tym "Gdańsk dla Gdańszczan" (2)
W śródmieściu zlokalizowane są szpitale, sądy i urzędy obsługujące mieszkańców całego albo znacznej części województwa. Ich pacjenci i petenci mają przyjeżdżać rowerami z Gdyni, Chojnic czy Kwidzyna? Po drugie nasza aglomeracja ma 1 mln mieszkańców a Gdańsk stanowi jej centrum. W Gdańsku po ulicach nie jeżdżą tylko gdańszczanie, tylko ieszkańcy sąsiedniej dzielnicy i nigdy tak nie będzie w dużym mieście. Dojeżdzają pracownicy z Sopotu, Kartuz, Nowego Dworu Gdańskiego. Jak mają przyjeżdzać do pracy? Władze miast zachowują się jakby zarządzały małym miasteczkiem gdzie zachcianki kilkudziesięciu, niech będzie kilkuset osób mieszkających przy głównej trasie przelotowej aglomeracji przesadzają o decyzjach władz.. Pacjenci szpitali czy klienci sądów czy urzędów naprawdę nie przyjeżdżają do Gdańska zrobić na złość tutejszym rowerzystom. Pani Dulkiewicz ma usta pełne frazesów o demokracji, tolerancji, zarzuca co chwilę "dzielenie Polaków", a co robi? no właśnie dzieli na uprzywilejowanych młodych bogaczy z centrum, którzy sobie mogą podjechać elektryczną hulajnogą albo tramwajem i gorszy sort, który skazany na samochód stoi w korkach, nie ma gdzie zaparkować a jak cudem znajdzie miejsce płaci koszmarne ceny za parę godzin parkowania w "mieście wolności". Jestem Gdańszczaninem z urodzenia ale ze zideologizowanym miastem Dulkiewicz i jej rowerowo-lewicowej kamaryli nie mam nic wspólnego. Liczę że wróci kiedyś wróci normalność i Gdańsk stanie się miastem naprawdę nowoczesnym, stawiającym na rozwój gospodarki, transportu, infrastruktury.
- 11 4
-
2019-07-30 14:19
Dokładnie tak
- 0 0
-
2019-07-29 12:24
nie zapominaj o Gdańszczankach to najnowsza nowomowa partyjna - Bareja miałby z czego filmy kręcić
- 2 2
-
2019-07-30 11:29
Kogoś chyba pogięło, ulica będzie teraz nieprzejezdna nie tylko w godzinach szczytu
(!)
- 1 2
-
2019-07-29 09:41
A jak mieszkańcy Przymorza powiedzą: (5)
Won z tranzytem przez ul. Chłopską, Obrońców i Kołobrzeską oraz tramwaje max 30/h i to do 21.00 to też posłuchają?
- 15 4
-
2019-07-29 11:00
(2)
przecież masz zwyciestwa 6 pasmową obok wiec o co ci chodzi?
- 4 3
-
2019-07-29 12:29
Chodzi o demokrację (1)
Tu kilkudziesięciu mieszkańców. Na Przymorzu tysiące. I zero reakcji miasta na skargi o hałasie, co więcej, miasto planuje zwiększyć liczby pasów ul Obronców.
- 5 4
-
2019-07-30 10:43
Miasto niczego nie planuje na Obrońców, poza, w bliżej nieokreślonej przyszłości, dokończeniem drugiego pasa w okolicy skrzyżowania z Jagiellońską.
- 0 1
-
2019-07-29 14:00
Chyba cie pogrzalo koleś (1)
- 0 5
-
2019-07-29 18:23
Chyba nie, lalka
- 3 0
-
2019-07-29 11:45
Droga, zmotoryzowana, polowo komentujących (2)
Widzę, że niektórzy z was wciąż nie widzą, że dobudowanie, poszerzenie dróg powoduje tylko zwiększenie korków. Przecież to właśnie zachęca mieszkancow do wyprowadzki do domku na koniec świata i za chwile masz już nie jedno auto na rodzine, a trzy. Zobaczcie ile osiedli powstaje dookoła Pruszczanlub Zukowa. Wystarczy dobudować w mieście taki np. Tunel albo al. Wyklętych i zaraz mamy parę tysięcy trojliterkowych rejestracji w mieście więcej. To że dziś dojeżdżacie samochodami we względnym komforcie będzie się tylko pogarszać, niezależnie od wielkości inwestycji drogowych. Tak to po prostu działa, na całym świecie.
- 6 8
-
2019-07-29 12:18
wiesz dlaczego powstają osiedla w Pruszczu i Żukowei? (1)
Bo Sopot, Gdynia i Gdańsk są już właściwie zabudowane, a sa zabudowane bo mieszkamy w wielkiej aglomeracji. Już w latach 70tych Gdańsk okazał się za ciasny i zajął część terenów powiatu kartuskiego (Kiełpino, Osowa, Firoga, Rębiechowo, Kokoszki), gdzie dziś mieszkają tacy sami jak Ty zadowoleni z siebie "gdańszczanie" w pierwszym pokoleniu. Ludzie wyprowadzają się z tzw centrum bo nie ma tam dla nich mieszkań a nie dlatego żeby jeździć samochodem Tobie na złość.
- 1 2
-
2019-07-29 19:32
O jak bardzo nie widziałeś porządnie zaprojektowanego miasta
Jeśli twoim zdaniem Gdansk jest właściwie zabudowany a w latach 70 był za ciasny. Polecam wycieczkę do dowolnego miasta byłego RFN na nauki.
- 0 0
-
2019-07-28 21:03
Mieszkanka Aniołkôw (3)
Codziennie czasami po 5x w ciągu dnia zmagamy się z wyjazdem z ulicy Chodowieckiego. Kierowcy pędzą po 70 km/h
Bardzo się cieszymy ze będziemy mieć bezpieczny wyjazd z osiedla.
Dla kierowców co lubią szaleć na drodze może warto wybrać się na tor wyścigowy ?- 11 30
-
2019-07-29 19:27
W pełni popieram
- 0 0
-
2019-07-29 09:13
(1)
na pewno mieszkanka ???!!!! Przy Chodowieckiego jest sygnalizacja - wyjazd bez problemu jak jest czerwone dla Traktu Konnego !!!!!!!!
- 12 0
-
2019-07-29 16:35
Dla maks 3-4 samochodów pod warunkiem że skrzyżowania nie zastawią co zdarza się dość często
- 0 2
-
2019-07-29 18:21
Zastanawia! (1)
Kiedy odbije się takie zarządzanie spowolnieniem rozwoju miasta.
- 6 2
-
2019-07-29 19:27
Nie licz na to
To samo robiono 20 lat temu na zachodzie i jest porzadek
- 2 1
-
2019-07-28 19:14
w Gdańsku wszystkie drogi wyjazdowe z centrum są jednopasmowe (10)
poza Armii Krajowej. To chyba jedyne takie miasto Wojewódzkie w Polsce.
- 46 10
-
2019-07-28 22:31
Ty chyba nie byłeś w Gdansku. (1)
Dlatego piszesz bzdury. Jest sześć dróg wyjazdowych z Gdańska, które są dwupasmowe.
- 3 2
-
2019-07-29 18:18
Jest jedna - al.zwycięstwa do Sopotu
- 0 1
-
2019-07-28 20:52
(3)
Jarek. Na pewno jesteś z Gdańska? Czegoś takiego, jak Aleja Żołnierzy Wyklętych nie zauważyłeś? A Podwale Przedmiejskie - też nie istnieje? A Al. Zwycięstwa / Grunwaldzka to nie jest przypadkiem jedna z dróg wyjazdowych?
Chyba w różnych miastach mieszkamy.- 8 5
-
2019-07-28 20:56
Wykletych to wyjazd na lotnisko (2)
Podwale przedmiejskie? Właśnie zrobili jeden pas na wiadukcie w kierunku Warszawy. W kierunku Łostowic na wylotówce są nawet progi zwalniające.
- 8 4
-
2019-07-28 21:04
(1)
z wszystkich stron świata są po dwa pasy. co ściemiasz. biskupia górka to wiadomoze w remoncie ale docelowo też będą dwa pasy
- 3 4
-
2019-07-29 18:16
Jakie 2 pasy
Trakt Św. Wojciecha ma jeden pas od Lipiec
- 1 0
-
2019-07-28 20:53
Nie odróżniasz jednopasmowych od jezdnojezdniowych. Chyba wszystkie drogi wylotowe z Gdańska są nie-jednopasmowe.
- 3 1
-
2019-07-28 20:15
Ale to Szczecin jest cytuje "zapyziały" (1)
- 4 3
-
2019-07-28 20:37
Szczecin jest akurat mega zadbany w porównaniu do Gdańska
- 5 3
-
2019-07-28 20:36
Ja naliczylem cztery ;)
- 1 2
-
2019-07-29 17:04
Kierowcy podziękuj chamie z um
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.