• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

  • Jak zwykle... (2)

    ... robią od d*py strony. Najpierw zróbcie porządna komunikacje publiczna z siecią połączeń typu metro/skm a dopiero potem ograniczajcie ruch. Ludzie nie dlatego jeżdżą samochodami bo lubią tylko są do tego zmuszeni

    • 48 2

    • znam wielu, którzy to lubią

      szkoda, że prywatyzują korzyści a próbują uspołeczniać koszty. Kierowcy sami sobie ograniczają możliwości ruchu.

      • 0 0

    • rekord awarii zdezelowanych NRDowskich tramwajów na bank mamy w kieszeni

      • 2 2

  • Wstyd (6)

    Zakorkują ulicę!

    • 187 90

    • Mniejsza prędkość to większa pojemność układu drogowego. (5)

      Fizycznie nie ma takiej możliwości aby zakorkować jakąś ulicę zwiększają pojemność.
      Poza tym przepustowość się nie zmieni bo o niej z kolei decydują tylko skrzyżowania.
      Wniosek. Jesteś w błędzie.

      • 14 21

      • (1)

        Klara, ty chyba na rowerku trzykołowym jeździsz?

        • 6 3

        • Klara czytuje opracowania amerykańskiego stowarzyszenia inżynierów drogownictwa

          oni o tym wiedzieli już 80 lat temu, a ty nie znasz wyników ich badań. Polecam Walter Kulash lub inny ekspert NACTA.

          • 0 0

      • przecież gdyby on cokolwiek wiedział o inżynierii ruchu to by się tu nie wymądrzał (1)

        każdy artykuł o drogach to festiwal klasycznego "nie znam się ale się wypowiem" :)

        • 15 4

        • to nie jest kwestia wiedzy czy fachowosci ale wieloletniego planowania

          co z tego ze nagle przyjdzie ci super fachowiec jak trzeba by cale miasto odkorkowac (zmiana w jednej ulicy niewiele da teraz). Nawet najlepszy nic nie zrobi gdy nie ma spojnej koncepcji a wszystko jest w chaosie.

          • 4 3

      • wejdzie wiecej ruchu rydwanowego. zgadza sie.

        • 10 2

  • Chciałbym przypomnieć, że Gdańsk jest stolicą województwa - przestańce z tym "Gdańsk dla Gdańszczan" (2)

    W śródmieściu zlokalizowane są szpitale, sądy i urzędy obsługujące mieszkańców całego albo znacznej części województwa. Ich pacjenci i petenci mają przyjeżdżać rowerami z Gdyni, Chojnic czy Kwidzyna? Po drugie nasza aglomeracja ma 1 mln mieszkańców a Gdańsk stanowi jej centrum. W Gdańsku po ulicach nie jeżdżą tylko gdańszczanie, tylko ieszkańcy sąsiedniej dzielnicy i nigdy tak nie będzie w dużym mieście. Dojeżdzają pracownicy z Sopotu, Kartuz, Nowego Dworu Gdańskiego. Jak mają przyjeżdzać do pracy? Władze miast zachowują się jakby zarządzały małym miasteczkiem gdzie zachcianki kilkudziesięciu, niech będzie kilkuset osób mieszkających przy głównej trasie przelotowej aglomeracji przesadzają o decyzjach władz.. Pacjenci szpitali czy klienci sądów czy urzędów naprawdę nie przyjeżdżają do Gdańska zrobić na złość tutejszym rowerzystom. Pani Dulkiewicz ma usta pełne frazesów o demokracji, tolerancji, zarzuca co chwilę "dzielenie Polaków", a co robi? no właśnie dzieli na uprzywilejowanych młodych bogaczy z centrum, którzy sobie mogą podjechać elektryczną hulajnogą albo tramwajem i gorszy sort, który skazany na samochód stoi w korkach, nie ma gdzie zaparkować a jak cudem znajdzie miejsce płaci koszmarne ceny za parę godzin parkowania w "mieście wolności". Jestem Gdańszczaninem z urodzenia ale ze zideologizowanym miastem Dulkiewicz i jej rowerowo-lewicowej kamaryli nie mam nic wspólnego. Liczę że wróci kiedyś wróci normalność i Gdańsk stanie się miastem naprawdę nowoczesnym, stawiającym na rozwój gospodarki, transportu, infrastruktury.

    • 11 4

    • Dokładnie tak

      • 0 0

    • nie zapominaj o Gdańszczankach to najnowsza nowomowa partyjna - Bareja miałby z czego filmy kręcić

      • 2 2

  • Kogoś chyba pogięło, ulica będzie teraz nieprzejezdna nie tylko w godzinach szczytu

    (!)

    • 1 2

  • A jak mieszkańcy Przymorza powiedzą: (5)

    Won z tranzytem przez ul. Chłopską, Obrońców i Kołobrzeską oraz tramwaje max 30/h i to do 21.00 to też posłuchają?

    • 15 4

    • (2)

      przecież masz zwyciestwa 6 pasmową obok wiec o co ci chodzi?

      • 4 3

      • Chodzi o demokrację (1)

        Tu kilkudziesięciu mieszkańców. Na Przymorzu tysiące. I zero reakcji miasta na skargi o hałasie, co więcej, miasto planuje zwiększyć liczby pasów ul Obronców.

        • 5 4

        • Miasto niczego nie planuje na Obrońców, poza, w bliżej nieokreślonej przyszłości, dokończeniem drugiego pasa w okolicy skrzyżowania z Jagiellońską.

          • 0 1

    • Chyba cie pogrzalo koleś (1)

      • 0 5

      • Chyba nie, lalka

        • 3 0

  • Droga, zmotoryzowana, polowo komentujących (2)

    Widzę, że niektórzy z was wciąż nie widzą, że dobudowanie, poszerzenie dróg powoduje tylko zwiększenie korków. Przecież to właśnie zachęca mieszkancow do wyprowadzki do domku na koniec świata i za chwile masz już nie jedno auto na rodzine, a trzy. Zobaczcie ile osiedli powstaje dookoła Pruszczanlub Zukowa. Wystarczy dobudować w mieście taki np. Tunel albo al. Wyklętych i zaraz mamy parę tysięcy trojliterkowych rejestracji w mieście więcej. To że dziś dojeżdżacie samochodami we względnym komforcie będzie się tylko pogarszać, niezależnie od wielkości inwestycji drogowych. Tak to po prostu działa, na całym świecie.

    • 6 8

    • wiesz dlaczego powstają osiedla w Pruszczu i Żukowei? (1)

      Bo Sopot, Gdynia i Gdańsk są już właściwie zabudowane, a sa zabudowane bo mieszkamy w wielkiej aglomeracji. Już w latach 70tych Gdańsk okazał się za ciasny i zajął część terenów powiatu kartuskiego (Kiełpino, Osowa, Firoga, Rębiechowo, Kokoszki), gdzie dziś mieszkają tacy sami jak Ty zadowoleni z siebie "gdańszczanie" w pierwszym pokoleniu. Ludzie wyprowadzają się z tzw centrum bo nie ma tam dla nich mieszkań a nie dlatego żeby jeździć samochodem Tobie na złość.

      • 1 2

      • O jak bardzo nie widziałeś porządnie zaprojektowanego miasta

        Jeśli twoim zdaniem Gdansk jest właściwie zabudowany a w latach 70 był za ciasny. Polecam wycieczkę do dowolnego miasta byłego RFN na nauki.

        • 0 0

  • Mieszkanka Aniołkôw (3)

    Codziennie czasami po 5x w ciągu dnia zmagamy się z wyjazdem z ulicy Chodowieckiego. Kierowcy pędzą po 70 km/h
    Bardzo się cieszymy ze będziemy mieć bezpieczny wyjazd z osiedla.
    Dla kierowców co lubią szaleć na drodze może warto wybrać się na tor wyścigowy ?

    • 11 30

    • W pełni popieram

      • 0 0

    • (1)

      na pewno mieszkanka ???!!!! Przy Chodowieckiego jest sygnalizacja - wyjazd bez problemu jak jest czerwone dla Traktu Konnego !!!!!!!!

      • 12 0

      • Dla maks 3-4 samochodów pod warunkiem że skrzyżowania nie zastawią co zdarza się dość często

        • 0 2

  • Zastanawia! (1)

    Kiedy odbije się takie zarządzanie spowolnieniem rozwoju miasta.

    • 6 2

    • Nie licz na to

      To samo robiono 20 lat temu na zachodzie i jest porzadek

      • 2 1

  • w Gdańsku wszystkie drogi wyjazdowe z centrum są jednopasmowe (10)

    poza Armii Krajowej. To chyba jedyne takie miasto Wojewódzkie w Polsce.

    • 46 10

    • Ty chyba nie byłeś w Gdansku. (1)

      Dlatego piszesz bzdury. Jest sześć dróg wyjazdowych z Gdańska, które są dwupasmowe.

      • 3 2

      • Jest jedna - al.zwycięstwa do Sopotu

        • 0 1

    • (3)

      Jarek. Na pewno jesteś z Gdańska? Czegoś takiego, jak Aleja Żołnierzy Wyklętych nie zauważyłeś? A Podwale Przedmiejskie - też nie istnieje? A Al. Zwycięstwa / Grunwaldzka to nie jest przypadkiem jedna z dróg wyjazdowych?
      Chyba w różnych miastach mieszkamy.

      • 8 5

      • Wykletych to wyjazd na lotnisko (2)

        Podwale przedmiejskie? Właśnie zrobili jeden pas na wiadukcie w kierunku Warszawy. W kierunku Łostowic na wylotówce są nawet progi zwalniające.

        • 8 4

        • (1)

          z wszystkich stron świata są po dwa pasy. co ściemiasz. biskupia górka to wiadomoze w remoncie ale docelowo też będą dwa pasy

          • 3 4

          • Jakie 2 pasy

            Trakt Św. Wojciecha ma jeden pas od Lipiec

            • 1 0

    • Nie odróżniasz jednopasmowych od jezdnojezdniowych. Chyba wszystkie drogi wylotowe z Gdańska są nie-jednopasmowe.

      • 3 1

    • Ale to Szczecin jest cytuje "zapyziały" (1)

      • 4 3

      • Szczecin jest akurat mega zadbany w porównaniu do Gdańska

        • 5 3

    • Ja naliczylem cztery ;)

      • 1 2

  • Kierowcy podziękuj chamie z um

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane