• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok przejdziemy suchą stopą wprost na Ołowiankę

Michał Brancewicz
24 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.

Po latach sporów w końcu rusza budowa kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska. Przeprawa, która stanowić będzie nowe połączenie Śródmieścia z wyspą i zapomnianą częścią Gdańska, ma być gotowa dokładnie za rok. Czy inwestycja ożywi ten fragment miasta?



Czy powstanie kładki ożywi tereny Ołowianki i Długich Ogrodów?

Dyskusje o tym, czy i w jakiej formie taka przeprawa powinna powstać, toczyły się od ponad dekady. Głos w sprawie zabierali żeglarze, historycy, architekci, urbaniści jak i zwykli miłośnicy Gdańska.

Pomimo kontrowersji i piętrzących się problemów, projekt udało się w końcu przeforsować.

W tym roku sprawy nabrały rozpędu. W drugiej połowie marca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wykonawcę, a dwa miesiące później podpisano umowę z firmą Intercor, która wybuduje 70,5-metrową, zwodzoną przeprawę za 7,6 mln zł (przez lata mówiło się, że budowa pochłonie 13 mln zł).

- Fizycznie przekazanie placu budowy nastąpiło we wtorek [24 maja - red.], ale roboty zaczną się na przełomie czerwca i lipca - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace zaczną się od przyczółku po stronie filharmonii, który wejdzie kilka metrów w głąb pasa wody, a po wakacjach wykonawca przeniesie się na drugi brzeg. W tym czasie nie spodziewamy się utrudnień w ruchu żeglarskim.
Prace będą trwały dokładnie rok. Planowany termin ich zakończenia i otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę maja 2017 r.

Kładka nie tylko ułatwi dotarcie na Ołowiankę, ale sprawi, że zapomniana przez mieszkańców i nieodwiedzana przez turystów część dzielnicy Długie Ogrody otworzy się na jednych i drugich. W ślad za tym prawdopodobnie nastąpi jej ożywienie.

Powstaniem kładki warunkuje realizację swojej inwestycji holenderska firma zajmująca się stawianiem kół widokowych. Wysoka na 60 metrów atrakcja miałaby stanąć koło filharmonii zobacz na mapie Gdańska, choć ta lokalizacja nie jest wcale przesądzona.

Na ożywienie tej części miasta liczą też deweloperzy, którzy już budują, bądź planują tu budowę kilku osiedli mieszkaniowych. Na początku maja pisaliśmy, że tereny dawnych zakładów mięsnych zobacz na mapie Gdańska zmieniły właściciela zobacz na mapie Gdańska. Została nim firma Vastint, która posiada także inną działkę zlokalizowaną po sąsiedzku, przy ul. Na Stępce zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej stronie ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska swoją inwestycję mieszkaniową inspirowaną nazwą ulicy rozpoczęło PB Górski.

Od dłuższego czasu miasto ma wystawione na sprzedaż trzy działki o łącznej powierzchni niemal 3,2 tys. m kw. pod adresem Sienna Grobla 4 i 5 zobacz na mapie Gdańska. Na tym terenie może powstać zabudowa mieszkaniowo-usługowa.

Na zabudowę wciąż czeka Polski Hak zobacz na mapie Gdańska, gdzie deweloper Eco Classic zamierza wybudować 170-metrowy wieżowiec. Na razie jednak wszystko pozostaje w sferze planów.

W połowie ul. Sienna Grobla zobacz na mapie Gdańska prowadzącej na Polski Hak duży teren o powierzchni 4,5 ha posiada także spółka Keglin Enterprise powiązana z firmą Griffin Real Estate, realizującą inwestycje biurowe i handlowo-usługowe w największych polskich miastach. Spółka nie chce niestety zdradzić, jakie ma plany w przypadku Gdańska.

Projekt kładki na Ołowiankę

Miejsca

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • Super! (8)

    Myślę, że jak najbardziej ożywi!

    • 156 33

    • U was jest super. (1)

      Gadaliśmy, gadali ale zrobią. U nas w Gdyni na gadniu się kończy.

      • 22 4

      • he, u nas w GD tez tak bylo

        Najbardziej lubia gadac.
        Na szczescie jest parcie developerow i potrzeby w kasie miasta....

        • 9 4

    • ożywi tak jak kolej metropolitalna (5)

      Zablokuje zegluge. Koszt kładki ogromny a i tak po co ludzie maja chodzić na olowianke jak tam nic nie ma. Kolejne pieniądze w bloto

      • 10 24

      • slowo kucz = chodzic (4)

        ozywi marsz pieszy i jazda rowerem?
        buhaha, sezonowa przeprawa, ktora bedzie zamknieta czesciej niz otwarta

        stawiam o zaklad moj roczny dochod, ze w ciagu roku bedzie pierwsza awaria a w ciagu pieciu lat kladka zostanie zaspawana w pozycji zamknietej

        co tam, jest też marina w Gdyni, jak Gdansk nie chce forsy od zeglarzy, to nie moj problem

        • 9 8

        • A kogo obchodzi Twoja żaglowka, jak jestes z wawy to na mazury (3)

          Mieszkańców Gdańskastać na to by twojej zapyziałej gęby nieoglądać, wypad do Gdyni a potem w skmke ;)

          • 0 6

          • zaiste kulturalna zacheta (2)

            Do odwiedzania Gdanska...
            Wstyd.

            • 2 1

            • (1)

              jaki tam z niego Gdańszczanin, pewnie kunda z zza Buga
              dla niego żeglarze pływają żagloweczkami, po jazorach,
              a najlepszym wykorzystaniem Ołowianiki była by Biedrona

              nasz naród jest teraz jak lawa, tylko
              i z wierzchu, i w środku plugawa
              komuna odebrała nam dusze, a dała w zamian łapy wystawione do żebrania

              • 1 2

              • Ludzie zza Buga odbudowali Gdańsk. Gęby sobi nimi nie wycieraj.

                • 3 0

  • super :) ! (3)

    byle tylko nikt nie spadl do rzeki z tej kładki....
    no i zeby pisiaki nie zrobili tego przejscia tylko dla siebie...

    • 45 64

    • jak trzeba być skrzywionym żeby wszędzie politykę wtrącać? (2)

      • 34 2

      • (1)

        To polityka jest nieobliczalna i pcha się z religią na maturę!

        • 6 19

        • walic PO w d*pe

          Nastepny cep z nowoczesnej

          • 16 8

  • (22)

    Nie ożywi kładka tamtego regionu! Taka sama inwestycja jak PKM .Miliony ludzi miały jeździć PKM a jeździ garstka .Tak samo z kładką w sezonie trochę osób się przewinie a od września skucha. Dużo inwestycji zrobiono pozytywnych za prezydentury Pana Adamowicza ale jest wiele wtopek .Pi co konu muzeum II wojny światowej? Lepsze eksponaty manwielu prywatnych kolekcjonerów !

    • 62 142

    • (10)

      akurat muzeum IIWŚ wydaje sie że może być strzałem w 10-tke podobnie jak MPW w Warszawie .
      ale ECS to faktycznie jakaś masakra

      • 21 8

      • (9)

        Muzeum aby przyciągnąć zwiedzających musi mieć dobre eksponaty! Wiadomo ,że Niemieckie fanty z II wojny światowej kosztują krocie! Ludzie chodzą do muzeów gdy jest w teorii za darmo zwiedzanie (podatnicy utrzymują muzea) noc muzeów . W Polsce jest duży problem z wiedzą historyczną , Polacy gardzą armią czerwoną ale dzięki tej armii jest Polska , czego nie podważy żaden światowy historyk .Druga sprawa po co muzea w Polsce ja część Polaków ma uległość wobec USA .Zawsze na krajowym podwórku twierdzą ,że solidarność wywalczyła wolność w Europie a gdy wsza bill clinton twierdzi ,że Polacy mają wolność dzięki USA i końcowi zimnej wojny ,płaszczą się przed pomiotem clintonem i biją mu brawo (sic) .Wielu polituków z PO i Nowoczesnej to uległe byle co ktore wchodzi w du*e bez wazwliny USA i socjalistycznej zarazie z unii europejskiej!

        • 5 24

        • Ja proponuję muzeum trollowania (3)

          i dam tam Ciebie

          • 25 4

          • (2)

            Słaba prowokacja ! Ale ja mogę zaproponować muzeum , nieudacznictwa , hipokryzji i sabotażu PO .Nawet figurę z wosku można wykonać w stroju lekarza ... :-D Dzisiaj piłem piwo(bezalkoholowe :-D ) koło bastionu św Gertrudy patrzę jedzie pendolino o godzinie 10.57 w stronę Tczewa , o godzinie 11.03 jedzie następne pendolino w stronę Gdańska głównego ,tylko westchnąłem i pomyślałem nie płacz ewka...polityka to nie przychodnia lekarska na wypiz*owiu. :-D

            • 7 15

            • Jak Ty bez alkoholu tak bredzisz

              to co dopiero po nim.

              • 9 1

            • piwko o 11? widac bezrobotny :)

              • 2 1

        • bóg robi facepalm jak cie czyta (4)

          • 2 0

          • (3)

            Nie wiem co robi Bóg.Ale ja zacząłbym wprowadzać liberalizm gospodarczy , zaostrzać prawo i powoli rozliczać się z socjalistami!Tak z ciekawości kim jest dla ciebie Bóg... Potrafisz odpowiedzieć na to pytanie? Tylko nie pisz ,że nie możesz , bo długo tą myśl obrabiałeś i ci się udało bo jesteś inteligentny i nie każdy może to wiedzieć...

            • 4 10

            • ffgn (2)

              od kiedy to liberalizm zaostrza prawo?? Weź młotek, najlepiej gumowy, żeby sobie krzywdy większej nie zrobić i na tym bastionie pierdyknij się w czoło. Może cię oświeci, wsiądziesz w pendolino i pojedziesz tam gdzie nie ma internetu. Co do Ołowianki to owszem, ożywi ten teren. Nie trzeba będzie pchać się zatłoczonym Zielonym Mostem by się tam dostać.

              • 2 0

              • (1)

                Liberalizm gospodarczy! Czyli cięcie kosztów , redukcja urzędników , zero szmalu na kościoły, redukcja o 80% na wszelką kulturę .Kmioty wypaczyły liberalizm , bo Państwo ma chronić obywateli pod względem prawnym ,ale nie może zabraniać legalnego biznesu i zmuszać obywateli do przymusowych składek na emeryturę , zdrowie itd .Prawo ma być zaostrzane ! Liberalizm nie polega na tęczy , złodziejstwu itd. Liberałowie to nie ateiści , pederas*i itd.

                • 1 2

              • fngfg

                cięcie kosztów zapowiada każda partia w wyborach, przy dzisiejszym układzie zapomnij o braku dotacji na kościoły, Rydzyk już swoje dostał, teraz ziemia...redukcja urzędników....przy programie 500+ ilość urzędasów wzrosła i wzrośnie wraz z nowymi komisjami podkomisjami...zapomnij że ktoś cię tu obroni, w państwie obronią się tylko politykierzy kumasz? Kurski może zasuwać za więźniarką 200 km/h i parkować po chodnikach i nic mu nie zrobią, rodzinka Adamsów robić kontrdemonstracje i szarpać z policją i minister Plaszczak ich obroni...ty usiądziesz z browarem na bastionie i dostaniesz mandat...co do emerytury pwinny być prywatne konta i tam odprowadzane składki zus i wszelkie chorobowe bym kuźwa nie czekał miesiącami na wizytę u lekarza...prawo? taaa...tobie zaostrzą sobie będą ułaskawienia dawać...ps. jestem ateistą, nie lubię homo, ale mam to gdzieś co kto robi i kim jest.

                • 0 0

    • w przypadku PKM miałem od początku obawy, ale co do kładki mam pewność (10)

      Moim zdaniem kładka będzie przydatna cały rok. Ułatwi ona przejście do już istniejących lokali i hoteli po drugiej stronie Motławy, i stworzy nową pętlę spacerową.
      Ludzie spacerują, jedzą i korzystają z hoteli przez cały rok.

      • 13 2

      • (9)

        PKM jest inwestycją nastawioną na przyszłość. Kiedyś na terenach przyległych do linii bedą osiedla mieszkaniowe i wtedy będzie to wyglądało inaczej. Wystarczy spojrzeć ile się buduje koło przystanku na Jasieniu

        • 18 2

        • (5)

          Nie wytłumaczysz tego ludziom, wszystkim narzekającym wydaje się że najlepiej wiedzą jak powinna być poprowadzona PKM'ka, że byle głupi lepiej by to zrobił. Widzę codziennie ludzi jeżdżąca tą PKM'ką i nawet gdy nie jest pełna to uważam że dla tych paru osób, plus na przyszłość, warto było budować. Teraz powinni tylko zoptymalizować kursy. Jedynym PRAWDZIWYM problemem są dla mnie bilety, które powinno się jak najbardziej połączyć, ponieważ z czasem będzie coraz trudniej to zrobić. Niestety, to jest Polska i różne grupy nigdy się nie dogadają.

          • 14 1

          • nie przesadzajmy z ta "Polska" (4)

            W Wielkiej Brytanii w Galsgow jezdza 3 (slownie: trzy) niezalezne firmy autobusowe z osobnymi systemami biletow.

            W Bristolu nie ma w ogole opcji biletow laczacych autobusy i pociagi (tramwajow brak).

            Jest duzo do poprawienia, ale naprawde w trojmiescie komunikacja jest na 3+/4-. Mozna duzo lepiej, ale negujmy tego, co jest dobre :)

            • 5 2

            • ale nie patrzmy na gorszych a na lepszych (3)

              jeśli Warszawa może mieć jeden wspólny i do tego relatywnie tani bilet - Gdańsk też może go mieć. Upraszczać, upraszczać i jeszcze raz upraszczać.

              • 7 0

              • Ja bym stawiała na jeden bilet na całe Trójmiasto. To byłoby fajne ułatwienie. może kiedyś da się to zrobić.

                • 4 1

              • tylko ze Wawa jest jedna

                A u nas 3 preziow musi sie dogadac, i jeszcze PKP,SKM,PKM ...(kolejni prezie)

                • 3 2

              • jak najbardziej upraszczac

                tyle, ze w Warszawie jest jedno miasto, jeden budzet. W Trojmiescie mamy do czynienia z kilkoma gminami, osobnymi budzetami i osobnymi interesami.

                CHocby Gdynia, ktora ma mniejszy udzial w SKM niz Sopot i Pruszcz razem wziete, a Pruszcz ma duzo wiecej udzialow niz Rumia. Z tym, ze do Rumii SKM naprawde jezdzi, a do Pruszcza symuluje, ze czasem zawita.

                156 546 udziałów (50,44%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
                56 605 udziałów (18,24%) posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów.
                34 000 udziałów (10,95%) posiada Województwo Pomorskie.
                42 000 udziałów (13,53%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.
                7 000 udziałów (2,26%) posiada Gmina Miasta Sopotu.
                9 600 udziałów (3,09%) posiada Gmina Miasta Gdyni.
                4 000 udziałów (1,29%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.
                620 udziałów (0,20%) posiada Gmina Miejska Rumia.

                • 4 0

        • PKM jest inwestycją nastawioną na przyszłość???? (2)

          Byłaby, gdyby mądrze ją zrealizowano! W obecnym kształcie jest tylko przysłowiowym kwiatkiem do kożucha! Brak drugiego toru do Kościerzyny. Brak bezpośredniego dojazdu do Gdańska Głównego, spalinowe składy, itp. itd. Można wiele na ten temat napisać.Tylko po co? Ktoś wpompował kolosalne pieniądze na minimalne zadanie! Krótko mówiąc, słoń urodził mysz. Podobnie jest z ECS-em. Brak pomysłu na strategiczne działania. Kurczowe 3manie się budynia i jego świty przy tej placówce i to za wszelką cenę nie wróży niczego dobrego na przyszłość. Nikt w tym towarzystwie nie bierze do czapki, że gdy ministerstwo kultury przykręci strumyczek cieknących pieniędzy, skończy się to plajtą, bo my, czyli miasto, sami nie utrzymamy takiego stęchłego pasztetu!

          • 5 10

          • Niech nie będzie niczego! Tak na wszelki wypadek!

            • 5 1

          • Tu jest kilka problemow, ktorych nie poruszasz

            PKM nalezy do Wojewodztwa, nie do Gdanska (wiec co z ECS czy "Budyniem" ma to wspolnego?)

            SKM nalezy do wielu roznych podmiotow

            Tory od Wrzeszcza do Osowy naleza do PKM
            Tory od Osowy do Koscierzyny do PLK
            Elektryfikacja PKM na odcinku Wrzeszcz - Osowa nie mialaby wielkiego sensu w momencie, kiedy dalej linia nalezaca do PLK nie jest zelektryfikowana. Co wiecej mogloby to spowodowac problemy z rozliczeniem unijnych pieniedzy (zalozenia, ze PKM laczy cala aglomeracje itp.)
            Drugi tor do Koscierzyny jest planowany. Kwestia tego, kiedy mialby powstac -> PLK.
            Elektryfikacja PKM ma juz nawet dokumentacje, a wzdluz torow sa przygotowane miejsca na slupy. Kiedy elektryfikacja -> PLK, nastepnie -> Wojewodztwo.
            Wojewodztwo planuje rozwijac inne linie kolejowe w regionie. Kiedy juz PKM zostanie zlektryfikowana bedzie czas na przesuniecie tych skladow na inne trasy, ktore nie sa zelektryfikowane.

            Oczywiscie - zgadzam sie, ze wiele rzeczy powinno byc inaczej i lepiej zorganizowanych. To jednak nie jest tak oczywiste i banalne, kiedy przyjmie sie, ze jest wiele spolek i wiele osob, ktorym wcale na sukcesie PKM nie zalezalo. Mozna dyskutowac nad slusznoscia podzialow takich, a nie innych na kolei To jednak nie jest wina samej PKM czy wojewodztwa, ze tak to aktualnie wyglada.

            1:
            156 546 udziałów (50,44%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
            56 605 udziałów (18,24%) posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów.
            34 000 udziałów (10,95%) posiada Województwo Pomorskie.
            42 000 udziałów (13,53%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.
            7 000 udziałów (2,26%) posiada Gmina Miasta Sopotu.
            9 600 udziałów (3,09%) posiada Gmina Miasta Gdyni.
            4 000 udziałów (1,29%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.
            620 udziałów (0,20%) posiada Gmina Miejska Rumia.

            • 5 1

  • Juz za rok? (3)

    Tak wielka inwestycja nie powinna powstac tak szybko. Powinnismy najpierw jeszcze co najmniej kilka lat spedzic na rozmowach czy potrzeba i jak ja zrobic.

    • 43 34

    • To nie Gdynia, że wszystko musi tyle trwać.

      • 10 2

    • nie ma czasu! dobra zmiana się zbliża do gdańska

      trzeba szybko wydać kasiorkę, zanim zakręcą kurki

      • 4 3

    • widząc po minusach wychodzi stara prawda o ironii: mądry zignoruje, głupi nie zrozumie..

      • 3 1

  • (11)

    Nie ma co, chyba nawet największy sceptyk powie że Gdańsk się pięknie rozwija.

    • 75 27

    • do czasu, do czasu (2)

      • 1 14

      • do czasu czego? (1)

        • 4 0

        • przejecia przez PIS

          • 2 2

    • (1)

      Patrząc na wizualizację kładki nie wiem czy słowo ' pięknie' tu pasuje.

      • 5 14

      • kłÓdka

        kłÓdka

        • 0 0

    • Gdańsk to całe miasto

      a jednak wiele jest miejsc zaniedbanych z dziurawymi drogami,
      trochę deszczu, zaraz instalacja wod- kan się zapycha

      • 2 6

    • Zalezy jak na to spojrzysz (3)

      Bo mieszkaniowka sie buduje bo jest zapotrzebowanie. Ale np po kiego wała ten ecs np? Dofinansowanie jest ok ( pomijam fakt ze juz teraz tyle samo placimy co bierzemy a za pare lat bedziemy wiecej wplacac zeby nowe kraje finansowac). Ale zobacz ile terenow w centrum to 3-ci świat. Mnóstwo. Sama architektura tego co powstaje to nic specjalnego a nawet powiem ze lipa w porownaniu do tego co sie robi na zachodzie czy w skandynawii. Zobacz ile pieniedzy poszlo na debilne inwestycje. Pkm, ecs, tristar itd... Np stadion moim zdaniem tez byl debilnym pomyslem. Lechia powinna miec stadion na 30tys i taki bylby idealny.ale budyn wolal wywalic kase dla paru meczow euro. A teraz kazdy narzeka na Lechie dlaczego nie zapelnia 45tys stadionu. Absurd. Pomijam juz fakt ze Lechia ma jedna z najwyzszych frekwencji w eklasie bez wynikow. To tez o czyms swiadczy, jaki tu jest ogromny potencjal. A sukcesy na pewno sie w najblizszych latach pojawia.

      • 3 10

      • Jak nie mieliśmy stadionów to ludzie narzekali że na zachodzie mają, jak mamy piękniejsze niż na zachodzie to ludzie narzekają że za duże, wszystkim nie dogodzisz...

        • 10 2

      • pomieszanie z poplątaniem...

        sam gubisz się w opiniach i mieszasz
        raz piszesz że na zachodzie mają ładna architekturę, a stadion którym zachwyca się cały świat - negujesz. Kasa na PKM pochodzi z województwa i UE a nie z miasta, ECS to dziedzictwo Solidarności ( większość kasy z UE ) - źle, ale jak by powstało w Szczecinie to byś wtedy dopiero narzekał że nie w Gdańsku
        narzekanie to taki nasz sport narodowy - Polakowi nigdy nie dogodzisz i we wszystkim znajdzie same wady i słabe strony
        znajdź trochę optymizmu, bo ciężko tak się dołować przez całe życie

        • 7 2

      • Gdyby zbudowano stadion na 30 tys to

        1. Nie byloby Euro w Gdansku, czyli

        nie byloby PKM, POG, Sucharskiego, Tunelu, Slowackiego, lotniska w takim czasie. Ja wiem, ze ludzie ubodzy intelektualnie nie rozumieja, ze swiat to naczynia polaczone i cos z czegos wynika. Zawsze. Boom inwestycyjny w Gdansku w olbrzymiej mierze wynikal z tego, ze to wlasnie tu mialo byc Euro.

        2. Za 10 czy 15 lat, jak na jakis mecz byloby 31 tys. kibicow to bylbys pierwszym, ktory narzekalby, ze zbudowali za maly stadion bez pomyslunku, tak jak dzisiaj ludzie narzekaja, ze na moscie JPII nie ma sciezki rowerowej.

        • 9 1

    • kpisz sobie chyba baranie

      • 0 0

  • A dzisiaj nie przejdziemy suchą stopą na Ołowiankę? :) (4)

    • 118 8

    • na około (2)

      Janusze nie pójdą , muszą wynajać meleksy

      • 18 5

      • jak na około ?

        "z mojej strony" to jest wprost

        Gdańsk to nie tylko Długi Targ i Nabrzeże od strony Długiego Targu

        • 28 0

      • januszy tam nie trzeba ;)

        • 2 0

    • ja zawsze mam mokro jak tam ide

      niestety

      • 2 0

  • Szkoda że nie w kształcie Negrala. (2)

    Jedną nogą stałby na jednej stronie, drugą na drugiej. W głowie miałby dzwon, którego przechodnie mogliby uruchamiać, trącając Nergala w... no, powiedzmy, że w szablisko.

    • 24 10

    • negral sregral

      piotrowski ciulu

      • 0 1

    • welt piotrowski?

      zamaskowany jak linda w polonezie na obserwacji

      • 0 0

  • W koncu (2)

    • 31 22

    • Gdański malkontent

      Przynajmniej coś robią a nie jak u nas w Gdyni.

      • 8 3

    • Brawo PIS!

      lata pustych obietnic, ale w końcu przyszedł rząd, który coś potrafi, tak trzymać! już nie mogę doczekać się aż przejdę na drugi brzeg tą kładką.

      • 0 3

  • teraz tez potrafię tam dojśc suchą stopą (1)

    troszke dalej , ale da się

    • 77 3

    • No i dobrze, że wiesz jak

      ale wielu turystów nie wie a nawet jak próbują tam dojść to odstrasza ich wygląd miejsca przez które trzeba się tam dostać od tej strony. Kładka na pewno ułatwi dostęp do tej części miasta. Dla zwykłych lokalnych spacerowiczów też będzie atrakcją żeby się przejść trochę inaczej a nie tylko dookoła.

      • 6 5

  • Nie lepiej tunel (4)

    albo przystanek skm?

    • 31 20

    • To jest bardzo dobry pierwszy krok do ponownego wlaczenia Dlugich Ogrodow do Srodmiescia (3)

      Zabudowa Wyspy Spichrzow (w tym budowa jeszcze jednej kladki i remont mostu), remont Stagiewnej i Drogi Krolewskiej, remont Dlugiego Pobrzeza, ucywilizowanie Podwala.

      Sam dobre wiadomosci. Czekam jeszcze na dokonczenie tzw. Nowej Walowej (dzis ul. ks Popieluszki) z tunelem pod Motlawa. Oby byla to ulica o charakterze miejskim i przyjaznym ludziom (np. jak Podwale Staromiejskie) z tramwajem obok.

      Dlugie Ogrody i Mlode Miasto moga w sumie sprawic, ze Srodmiesci powiekszy sie dwukrotnie!

      • 9 4

      • (2)

        Najpierw trzeba było by spalić Seredyńskiego wraz z mieszkańcami, potem zaorać, solą posypać, i ewentualnie zastanowić się czy może by tam coś nowego wybudować, no i obowiązkowo nowi mieszkańcy a nie jakieś bydło!

        • 2 2

        • Czy sadzisz, ze jesli zabuduje sie Dlugie Ogrody to bedzie stac na te budynki ludzi z podejrzanych okolic (1)

          wydaje mi sie, ze cena metra i czynsze skutecznie odstrasza nieporzadany element spoleczny.

          • 3 0

          • ale on JUZ TAM JEST ;)

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane