• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • drogie latanie

    Air Polonia -lipa na resorach. Tanie bilety to reklamowa fikcja nawet na 2005r. W lipcu opłaca się lecieć nawet B.A. bo lądują w centrum jest komfort , obsługa personalna i wszystko 100% lepiej. Różnica 100 zł to kpina. Dziękuję dopłacę nawet 300 i latajcie sobie sami.

    • 0 0

  • Pytanie o lot do Londynu

    Mam wielka prosbe - czy ktos moglby mi powiedziec czy lot do Londynu jest madrym posunieciem? Wiele slyszalam o tym, ze ceny wychodza duzo drozsze niz przejazd autobusem, poza tym ze Airpolonia moze wkrotce zbankrutowac i nikt mi nie zwroci za bilet. No i czy nie odwolaja lotu?? Bardzo prosze o odpowiedz.

    • 0 0

  • Gdzie można kupić taki bilet za 110 zł????

    "Przeleciałem" po internecie poniedziałek za poniedziałkiem i piątek za piątkiem, ale niestety ani raz nie spotkałem się z ceną 110 zł. Jeżeli mam płacić za bilet lotniczy drożej niż za autokar to wolę autokar, bo mam go od siebie i nie bedę sią wlekł do Gdańska i włuczył po lotnisku którego nie znam. Nie warto ryzykować za taką sumę (399 + 299 powrót + jakieś tam inne opłaty które miały, mieścić się w 110 zł), że mogę nie dojechać na czas bądź spać na dworcach jadąc z przesiadkami i jeszcze stresując się, że jakiś samobójca zatrzyma pociąg i nie zdążę na czas na lotnisko. Owszem cena 110 jest kusząca ale nie ta wyżej wymieniona. Proszę o sprostowanie tego artykułu bądź jaśniejsze określenie co ile lat poleci samolot za 110 zł.

    • 0 0

  • do brukseli

    kupilem sobie bilet z brukseli do warszawy w SN Brussels airlines za 78.93 euro.moja dziewczyna leci tydzien wczesniej i jej kupilem bilet w air polonii za 73 euro.biorac pod uwage fakt , ze air polonia lata nie z narodowego lotniska zaventem polozonego o rzut beretem od brukseli tylko z charleroi(50 km od brukseli)to gowniany interes.mieszkam w antwerpii i podroz do charleroi z antwerpii to 11,50 euro.do brukseli to 6 euro.podliczajac wychodzi na to, ze cena jest prawie taka sama jak w SN brussels a w SN dostajesz jesc i pic bez dodatkowych oplat.poza tym to solidny przewoznik.takie tanie latanie to to nie jest.no chyba ze kupujesz bilet 3 miesiace przed odlotem.a cholera wie czy za 3 miesiace air polonia bedzie istniec?pewnie nie bo lot chce utworzyc cos na wzor air polonii na jesieni.zgadnijcie czym poleca ludzie?lotem za 200 zlotych czy air polonia za te sama cene?dupa blada

    • 0 0

  • 9euro

    Gdzie te przeloty za 9 euro??...może mnie ktoś naprowadzi...

    • 0 0

  • PROBLEM

    MOJ MAZ PRZYLATUJE DO WARSZAWY O 19.05 DOPIERO O 23-CIEJ MAMY POCIG POSPIESZNY DO GDANSKA NA MIEJSCU BEDZIEMY O 4-TEJ RANO CZYM LECIEC ZEBY NIE ZA 300ZL

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane