- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (417 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (120 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (495 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (38 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (268 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Zabiegają o wydłużenie linii do pracy. ZTM nie mówi nie, ale stawia warunek
Pracownicy nowych hal magazynowych w Bysewie przy ul. Botanicznej narzekają na zbyt krótkie linie autobusowe obsługujące tę część Gdańska. Chodzi o linie 157 i 267, których przystanki końcowe przy ul. Budowlanych od nowych zakładów pracy dzieli zbyt duża odległość. ZTM nie wyklucza wydłużenia linii, ale najpierw deweloper musi poprawić stan nawierzchni na pętli do zawracania pojazdów.
Jednym z nich jest pani Patrycja. Nasza czytelniczka zauważa, że osoby korzystające z komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta muszą codziennie pokonywać znaczny dystans z przystanków dwóch linii autobusowych. W skrajnych przypadkach to nawet 4 km między zakładem pracy a pętlą w Bysewie.
- Chodzi o to, by zapewnić dojazd ludziom do pracy, tym bardziej że jest nowa szeroka droga oraz ogromna nowa pętla z dużą wiatą przystankową. Buduje się kolejne miejsca pracy, a nie zapewnia się komunikacji miejskiej dla pracowników. Prawdopodobnie w rejonie będzie ich jeszcze więcej, bo już pojawiają się kolejne maszyny budowlane - mówi pani Patrycja.
Pracownicy o pomoc zwrócili się nie tylko do mediów, ale i radnych miasta. W poniedziałek w tej sprawie interpelację złożył Mateusz Skarbek.
- Poprosiłem władze miasta o przeanalizowanie możliwości wydłużenia obu linii, by obsłużyć komunikacyjnie tę część miasta - mówi radny.
ZTM: Wydłużymy linię, ale pod jednym warunkiem
Problem jest już znany Zarządowi Transportu Miejskiego, który na początku miesiąca odbył na miejscu wizję lokalną.
- Jesteśmy w kontakcie z firmą Panattoni w kwestii wydłużenia linii autobusowej 267. Na początku czerwca wykonaliśmy przejazd próbny celem sprawdzenia parametrów nowej trasy. Niestety, aktualnie plac do zawracania ma nawierzchnię z kruszywa naturalnego, co prawda znakomicie sprawdzającego się jako podbudowa, ale nie jako nawierzchnia dla autobusów - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
Lokalizację nowego przystanku między ul. Botaniczną a Biologiczną wskazał sam deweloper i jak się okazało - to na jego wniosek ZTM analizuje możliwość wydłużenia linii.
Jednak jak przyznają urzędnicy na razie trasa nie nadaje się do obsługi podróżnych, bo pojazdy tworzą tam koleiny, co może doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. ZTM tłumaczy, że nawierzchnia placu powinna być utwardzona w sposób trwały asfaltem, betonem lub płytami drogowymi.
- Gdy plac do zawracania będzie spełniał określone parametry, niestwarzające zagrożenia w postaci uszkodzenia pojazdu komunikacji miejskiej, linia 267 zostanie przedłużona - obiecuje Gołąb.
Deweloper: trwa analiza kosztów modernizacji pętli
Jak usłyszeliśmy od przedstawiciela firmy Panattoni obecnie trwa analiza finansowa przebudowy pętli.
- Jesteśmy zainteresowani wydłużeniem linii autobusowej do naszych hal. Sprawdzamy teraz, ile mogłaby kosztować modernizacja wskazanego miejsca - powiedziała nam Anita Pietrykowska z biura prasowego Panattoni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-07 19:25
Fajnie być wożonym za pół darmo. (9)
Bilety powinny być w europejskich cenach. Adekwatnie do cen sprzętu, części, paliwa i eksploatacji. Komuna w transporcie miejskim ma się dobrze.
- 28 121
-
2021-06-08 07:39
Sens wpisu...
Za oszczędniści życia kupiony samochód (bo co powie kolega z pracy, szwagier, sąsiad). Teraz trzeba płacić. Janusz nie zniesie, że wydaje dużo, a inni nie. Nie przesiądzie się do autobusu, tylko zażąda, żeby ci, którzy jeżdżą komunikacją miejską płacili więcej. Inaczej nie zaśnie. Tego jeszcze nie grali.
- 15 3
-
2021-06-08 07:03
Czyli kierowcy mają się zrzucać na tunel pod Wisłą?
Przypominam że z podatków w paliwie nie ma ani grosza na drogi miejskie
- 3 1
-
2021-06-07 23:35
Jeżdżąc samochodem w jeszcze mniejszym stopniu pokrywa się koszta.
- 5 3
-
2021-06-07 19:49
(5)
Dokładnie tak. Kary za wykroczenia drogowe tez powinny być europejskie i tak jak Europa wprowadzać strefy czystego transportu aby wyeliminować stare graty. Dodatkowo opłaty za wjazd do centrum miasta.
- 45 4
-
2021-06-07 20:05
Zarobki (4)
Jeszcze tylko europejskie zarobki i ok.
- 31 1
-
2021-06-07 21:37
w NRD wprowadzono wymianę 1 MDN na 1 DM i wiele firm zostało zamkniętych bo straciło zdolność do konkurencji (3)
poprzednio opierającej się na taniej sile roboczej. Bez poprawy "uzbrojenia pracy" w odpowiedni kapitał i znalezienie źródeł prawdziwych przewag konkurencyjnych europejskie zarobki położyłyby wiele firm pracujących w Polsce na łopatki. Siła nabywcza 1 euro w Polsce jest nadal wyższa niż w wielu krajach UE więc poziom życia nie różni się tak, jak wynikałoby z prostego przeliczenia zarobków według obecnego kursu wymiany PLN na euro.
- 2 1
-
2021-06-08 09:14
synek nie bój żaby (2)
siła nabywcza Euro szybko spadnie - bo ceny po wprowadzeniu Euro, wyskoczą zaraz w kosmos.
- 1 2
-
2021-06-08 10:43
A potem spadną na swoje miejsce. (1)
Po prostu Janusze biznesu będą kombinować jak podnieść zyski kiedy dostaną wygodną wymówkę.
- 3 0
-
2021-06-08 14:13
jak z torebkami foliowymi
matooluszek wmawiał nam - po wprowadzeniu tej opłaty ceny skoczą o kilka groszy...
i tak foliówka za 50gr - w moim sklepiku kosztuje teraz 2zł.
... tak okazja czyni nieoPiSanego złodzieja- 0 1
-
2021-06-07 23:32
To teraz czas na wydłużenie 175 do Brętowa PKM, żeby można w cywilizowany sposób dojechać do PKM.
- 1 3
-
2021-06-07 22:02
Ludzie chcą korzystać z komunikacji miejskiej (1)
Ale niech ta komunikacja będzie punktualna, czysta i dojeżdża tam, gdzie są generatory ruchu, a nie 600m dalej.
- 52 5
-
2021-06-13 19:48
Niech obniża pensje
A za zaoszczędzone pieniądze zrobią dojazd.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.