- 1 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (87 opinii)
- 2 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (97 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (65 opinii)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (31 opinii)
Zaczął się remont peronu SKM Chylonia
Ogrodzenie części peronu na stacji SKM Chylonia to sygnał, że rozpoczyna się zapowiadana przez przewoźnika modernizacja. Remont potrwa przez rok i pochłonie blisko 11 mln zł.
Najpierw prace rozbiórkowe
Tymczasem w ostatnich dniach na SKM Chylonia nie działo się nic nadzwyczajnego. Dopiero w tym tygodniu peron został ogrodzony i skrócony, pasażerowie nie mają do wygrodzonej części dostępu, więc pociągi zatrzymują się w innym miejscu.
Obecnie trwają prace rozbiórkowe. Na początku przebudowy konieczne było też wykonanie przejazdów technologicznych w poziomie szyn.
Zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Modernizacja będzie dotyczyła także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.
Czytaj też: Peron wyremontowany, a dach nadal przecieka
Po remoncie uwagę pasażerów będzie przykuwała z pewnością wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Co więcej, na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie jak na stacji SKM Żabianka.
- Prace w Chyloni będą, co prawda, wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem, co oznacza, że pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - tłumaczył kilka tygodni temu Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Pozostałe stacje do 2023 roku
W tym samym czasie przez tę samą firmę będzie prowadzony remont przystanku Rumia Janowo. Koszt tej inwestycji to ok. 10 mln zł. W kolejce czekają jeszcze Redłowo, Orłowo (które będą modernizowane najszybciej) oraz Grabówek, Leszczynki i Stocznie - w Gdańsku oraz w Gdyni. Do tego dochodzi także remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni.
Wartość wszystkich inwestycji szacowana jest na ok. 130 mln zł. Remonty będą współfinansowane ze środków unijnych. Powinny zakończyć się do 2023 roku.
Miejsca
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2017-01-25 14:28
Gdynia ma Chylonie gdzies (2)
Chylonia,najbardziej zaniedbana i olana dzielnica Gdyni,liczy sie tylko głowna,..
- 4 4
-
2017-01-25 15:29
Chylonia zwłaszcza w stronę Rzeźni to dramat jakiś . (1)
jak jadę do 2us to zawsze zbiera mi się na wymioty
- 0 0
-
2017-01-25 22:52
nie tylko Chylonia wzmaga odruch wymiotny
wystarczy przejechać przez Stocznię, Grabówek aż do estakady - to jeden wielki syfex i slums. Rejon dworca głównego to też jeden wielki syf i komuna. Idąc tym tropem jeśli ktoś nie widzi bajzlu na Oksywiu, Obłużu i Pogórzu to oszukuje samego siebie. Reasumując - cała zachodnia i północna Gdynia to żenujący obraz. Aż dziw bierze, że Gdynię uznaje się za najszcześliwsze miejsce w kraju. Smutny ten nasz kraj.
- 2 0
-
2017-01-25 22:32
11 mln za remont?
jaki będzie efekt remontu? troche cementu na wyrównanie schodów, polbruk na 200 metrach peronu zamiast asfaltu, nowy daszek nad peronem i parę drobiazgów jak kilka nowych monitorów. Za te popierdółki płacimy grube miliony? Czy kogoś pogięło? Wystarczy przejechać się na Cisową, żeby zobaczyć ile przepłacamy za wielkie nic. Robolom w PL w główkach się poprzewracało, chyba za dużo ludzi wyjechało do Anglii i woda sodowa odbiła pozostałym w kraju. Żenada.
- 2 2
-
2017-01-25 22:24
Nareszcie
- 0 0
-
2017-01-25 15:46
Tunel na ul Puckiej (1)
40 lat czekam i tunel na puckiej chyba nie zostanie zrobiony
- 3 0
-
2017-01-25 22:07
tunel
Nigdy sie nie doczekamy chyba ze Prezydent Gdyni sie zmieni!!
- 1 0
-
2017-01-25 22:01
Smiechu warte
Pamietajcie o podjazdach dla wozkow.bo jestescie w erze kamienia łupanego. Smiechu warte i nie zapomnijcie ze przejaz na Połnocnej i Puckiej tez trzeba zlikwidowac a nie ze ludzie nie moga w miare sprawnie przejechac na druga czesc miasta bo jakas kur...wa nie podnosi szlabanu.
- 3 0
-
2017-01-25 21:59
daj małpie telefon
zrobi z tego młotek.
Elewacja/instalacje w przejściu podziemym remontowane były 2-3 razy dzięki lokalnej społeczności Meksyku.
Bez monitoringu na peronie wymiana czegokolwiek mija się z celem- 2 1
-
2017-01-25 21:44
ROK ?
to będzie tam pracować tylko 3 pracowników?? co za kraj...co za firma...
- 3 1
-
2017-01-25 15:11
cieszę się. więcej wiary. PiS da wszystko co obiecał. (1)
- 0 3
-
2017-01-25 16:40
ha ha ha
- 0 0
-
2017-01-25 16:31
Arek
Dlaczego w Gdyni perony SKM są inne od dalekobieżnych? A nie tak jak w Sopocie czy w Gdańsku czyli normalnie.Brzydko to wygąda
- 1 2
-
2017-01-25 07:08
wiatrolap aby był jak na zabiance (1)
- 10 1
-
2017-01-25 15:58
i kupołap....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.