• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakończono prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Teraz czas na prace kosmetyczne i odbiory

Maciej Naskręt
21 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 2.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Wentylatory w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Sprzęt gaśniczy i pierwszej pomocy zamontowany w tunelu.
  • Przejście poprzeczne z ognioodpornymi drzwiami.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Wejście do przejścia poprzecznego.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Oficjeli w tunelu przewiózł zabytkowy Jelcz.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Przejście poprzeczne w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Wylot z tunelu w stronę ul. Węzła Marynarki Polskiej.
  • Dojazd do tunelu o strony Węzła Marynarki Polskiej.
  • Wyjazd z tunelu (rura nr 1) od strony ul. Ku Ujściu.

Kończą się prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Pozostały jeszcze m.in. drobne roboty przy instalacjach wewnętrznych. Niebawem ruszą procedury odbiorowe, a podwodną przeprawą pojedziemy za ok. pięć miesięcy.



Czy czekasz na oddanie tunelu pod Martwą Wisłą?

W poniedziałek oficjalnie zakończono prace przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Realizacja przedsięwzięcia rozpoczęła się jesienią 2011 r. i pochłonęła 885 mln zł.

- W sobotę jeszcze był w tunelu rozkładany asfalt, czyli warstwa ścieralna. Teraz już tylko pozostaje wymalować na nowej nawierzchni linie poziomowe, by pokazać, w którą stronę należy jechać w tunelu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunale.
Wykonawca prowadzi ostatnie prace instalatorskie, które mają umożliwić funkcjonowanie systemu monitoringu i ostrzegania o zdarzeniach w samym obiekcie. Montowane są także bariery energochłonne na wlotach do tunelu.

Teraz przed wykonawcą i inwestorem jeszcze czynności odbiorowe.

- Sądzimy, że tunel uda się udostępnić mieszkańcom w kwietniu. Kiedy to nastąpi dokładnie trudno jeszcze wskazać - mówi Trykosko.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna zakończyć się w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 14 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.

Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że jeszcze przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą planowany jest dzień otwarty dla mieszkańców. Tego dnia będzie można pokonać tunel rowerem lub piechotą.



Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Miejsca

Opinie (228) 2 zablokowane

  • Fajnie (2)

    Szkoda tylko ze zaspa/przymorze sie teraz zakorkują (niedokończona Słowackiego)

    • 14 4

    • prawda jest taka... (1)

      że nowe drogi, przepusty, wiadukty, tunele, węzły powodują przeniesienie ruchu w inne miejsce a nie w magiczny sposób je zerują. Wyniesiemy ruch z jednej części przeniesiemy do drugiej. Fakt Przymorze an którym mieszkam już teraz jest w stanie drogowym przypominającym ulicę Sobieskiego, jak zaczną tamtędy jeździć tranzytem ciężarówki to będzie dzielnica przemysłowa.

      • 1 4

      • Dlaczego mają tamtędy jeździć tranzytem ciężarówki ? Skąd, dokąd ? Do tranzytu jest obwodnica zachodnia i południowa. Żaden normalny kierowca ciężarówki nie zdecyduje się na tranzyt przez środek miasta.

        • 1 1

  • Czekam na pierwszych rowerzystów... (3)

    ..osobiście moim samochodem ich rozetrę po ścianach....

    • 6 8

    • (1)

      Weź wyładuj swoją frustrację, podejdź do ściany, oprzyj się o nią rękami i z całej siły uderz głową o ścianę. Powtórz to kilka razy, aż zobaczysz czerwone plamy na ścianie. To co prawda nie pomoże Tobie zrozumieć, jakim jesteś idiotą, ale na chwilę Cię uspokoi. Rób to często i zawsze, kiedy chcesz napisać w internecie jakiś równie "mądry" wpis.

      • 5 1

      • Właśnie dałeś przykład "mądrych" wpisów w internecie..., gamoniu (wytrysk był?)

        • 1 1

    • tylko leniwi frustraci tak pisza ktorzy nie znaja innnych srodkow poruszania sie procz swojego auta , a kazdy inny ktory sie nie porusza na 4 kolkach jest wrogiem numer 1 :)

      • 2 0

  • (2)

    He he he
    GIK i propaganda sukcesu!
    Ciekawa jaka jest definicja "prac kosmetycznych".

    • 88 36

    • He He He, ale śmieszne.

      • 0 1

    • na szybie autobusu widać wodę, kto wie czy nie cieknie :D

      • 1 1

  • Prace nie są zakończone brakuje instalacji!!!

    Budowa jest znacznie opóźniona a wykonawca chciał zejsc z budowy ale urzędnik z po wyprosił aby został :-)
    Najlepsze jest to że gazeta wyborcza pisze że otwarcie opóźnionej inwestycji będzie przed terminem :-)
    Mega beka z partyjnych krętaczy.
    W Gdańsku żadna firma jeszcze nie zapłaciła kar umownych dla magistratu za opóźnienia w budowie. Ideał dla firm budowlanych. Ciekawe co na to NIK?

    • 3 4

  • Progów zwalniających niech nie zapomną zamontować. (2)

    • 9 1

    • atrakcje dodatkowe

      na poczatku prog zwalniajacy z ktorego sie wybijasz dolatujesz tak do polowy tunelu :) . na srodku tunelu bedzie tablica z odlegloscia skoku i miejscem ktore zajmujesz , tak bedzie naprawde :)

      • 2 0

    • no chyba cie... i jeszcze cie plusuja

      po co ci te progi tam... :o

      • 1 1

  • a to nie lepiej napisać za 5 miesięcy, że już otwarte?? (9)

    • 135 36

    • propaganda

      Tak w mieście, ale nie tylko u nas - rządzi propaganda. Tunel mocno przetrminowany, pewnie nie z przyczyn miasta, choć nie podjeto odpowiednich decyzji o zmianie wykonawcy i zabraniu kar w odpowiedniej chwili, ale regularnie wmawia się mieszkańcom, że wszystko idzie dobrze, a winne są zielone ludziki. Tak samo jest z Huciskiem. Kiedy w lato podano, że będzie zamknięte 15 tygodni, dało się wyliczyć, że pod koniec października winno być otwarte. W połowie tego miesiąca odtrąbiono sukces i wcześniejsze otwarcie ... jednej nitki. O drugiej do dzisiaj cisza. Ludzi mają za głupich.

      • 1 2

    • Teraz sie zacznie wywrzaskiwanie, co za PISu a co za PO zbudowano...:) (6)

      Prędkość z jaką tego typu wpisy pojawiają się pod każdym artykułem jest fenomenalna. Człowieku - a zdążyłeś chociaż przeczytać artykuł??? To że mamy dwubiegunowość w parlamencie to nie nowość, ale że się dwubiegunowość we łbach ludzi zasadziła, to już gorzej..

      • 62 8

      • Masz rację (1)

        Bez sensu są takie komentarze, bo za PiS'u nigdy niczego nie wybudowano i się nie wybuduje. Chyba, że rosnący podział wśród Polaków, co widać ze wszystkich sondaży.
        I pomyśleć, że udało się to jednemu małemu, zakompleksionemu człowieczkowi:(

        • 15 8

        • To te same sondaże

          w których Komorowski wygrywał w pierwszej turze? ;>

          • 3 0

      • Zaburzenie afektywne dwubiegunowe

        to nasza choroba narodowa.

        • 8 0

      • (2)

        Zarówno PO jak i PiS opłacają ludzi którzy komentują artykuły w mediach elektronicznych. Taki wynajęty agitator udaje zwykłego obywatela ale w rzeczywistości przekazuje partyjną PR-ową papkę, ma kilka kont i sam siebie popiera :-).
        Treść artykułu jest absolutnie nieistotna. Ważne, żeby pisać dużo, bo płacą od wpisu.

        • 20 3

        • Chyba nie doceniasz czystej, bezinteresownej nienawiści jaka drzemie w tym dzielnym narodzie :) Nie trzeba za to płacić.

          • 18 1

        • ooh, wprost urzekła mnie , ta twoja niesamowita opowieść...

          • 1 15

    • rozumiem, ze gazeta ma wydawac jeden artykul na rok z lakonicznym opisem zmian w miescie

      dobry pomysl

      +1

      • 7 5

  • Trysko jestes niezastapiony Wodzu

    • 2 2

  • Trasa Słowackiego nadal budowa niezakończona

    odcinek od Rzeczpospolitej do Hallera

    • 7 1

  • (1)

    Tylko dlaczego na codzień nie będzie można tego tunelu pokonać i wszyscy ciągle milczą co do przeprawy przez rzekę po otwarciu tunelu

    • 6 5

    • Koniec milczenia. Żadnych przepraw. Wzdłuż rzeki wysoki płot. Przejazd tunelem raz w tygodniu dla rejestracji kończących się cyfą nieparzystą. Dwa razy w tygodniu dla parzystych. Trzy razy dla zera i liter. Autobusy co drugi dzień, ale tylko nocą.

      • 3 0

  • (2)

    czy nie jest tak, że tiry z portu jeżdżą w kierunku południowej obwodnicy lub s7?

    • 7 3

    • Zależy z której części portu

      • 1 0

    • może jakiś mądrala by odpowiedział - zamiast minusować ??

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane