• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie na PKM wokół nowego rozkładu kolei

Maciej Naskręt
8 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność. Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność.

W niedzielę 9 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład na kolei. Niemiła niespodzianka czeka pasażerów korzystający z pociągów PKM. Po pierwsze nie znajdą pełnego rozkładu jazdy na stronach SKM. Po drugie - niektóre kursy mogą być droższe niż dotąd.



Jak oceniasz plan większej konkurencji na linii PKM?

Choć zmiana rozkładu jazdy dotyczy pociągów w całej Polsce, przyjrzyjmy się zmianom, które dotyczyć będą pasażerów korzystających z pociągów poruszających się po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowością jest to, że niektóre połączenia (trzy z jedenastu dziennie tzw. obiegów) będą obsługiwane przez pociągi PolRegio. Do tej pory wszystkie kursy obsługiwała PKP Szybka Kolej Miejska.

Pisaliśmy o tym w artykule Przewozy Regionalne na trasie PKM

Wicemarszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlski zapewniał, że nie będzie się to wiązało z problemami dla pasażerów. Taryfa i ceny biletów miały się nie zmienić.

Mimo to problemy są.

Mniej kursów w internetowych rozkładach jazdy



Pierwszy wynika z tego, że SKM Trójmiasto wykreśliła z publikowanego na swojej stronie rozkładu jazdy te połączenia, które przejęło PolRegio.

Owszem, spółka miała do tego prawo, bo nie musi "reklamować" pociągów obsługiwanych przez jej konkurencję. Jednak nieświadomy niczego pasażer, który w niedzielę sprawdzi rozkład połączeń między Trójmiastem i Kaszubami odniesie wrażenie, że połączeń jest mniej niż jeszcze dzień wcześniej.

Sytuacja może przyczynić się do dezinformacji i doprowadzić nawet do przesiadki pasażerów do autobusów podmiejskich.

Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo. Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo.

Taryfa Polregio obniżona, ale nie w internecie. A kas nie ma



Zgodnie z umową z samorządem, który zarządza połączeniami na Pomorzu, a więc także na trasie PKM, PolRegio miał obniżyć swoją taryfę przed 9 grudnia. I teoretycznie to zrobił w stosunku do biletów papierowych. Ale już nie w sprzedaży elektronicznej.

Efekt? Kupując bilet on-line, za podróż z Żukowa do Gdańska SKM-ką zapłacimy 6,5 zł. Gdy połączenie obsługuje PolRegio - już 7,7 zł.

Kiedy można spodziewać się korekty tego błędu na stronach PolRegio i firm pośredniczących w sprzedaży biletów on-line?

- Pracujemy nad tym, proszę udać się do kas biletowych na przystankach - usłyszeliśmy w piątek na infolinii Polregio.
Szkopuł w tym, że nie każda stacja jest wyposażona w zwykłą kasę biletową.

Dlaczego SKM-ka wycofała z rozkładu połączenia PolRegio od nowego rozkładu?

- Za publikacje rozkładu jazdy odpowiada zarządca linii. Na tzw. liniach PKM są to spółki PKM i PKP PLK. Przewoźnicy podają rozkłady jazdy tylko swoich pociągów. Na odcinku Wejherowo - Lębork, gdzie też jeżdżą pociągi Polregio my publikujemy swoje pociągi, a PolRegio swoje. - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM.

Samorząd: robimy wszystko, by zaradzić problemom



Konkurencja na torach miała poprawić sytuację pasażerów. Jak widać, przynajmniej na wstępie, wywołała spore zamieszanie. O wyjaśnienia sprawy poprosiliśmy władze województwa pomorskiego.

- Trudno wytłumaczyć działania SKM. Jest mi przykro. Z naszej strony będziemy możliwie maksymalnie uzupełniać informację pasażerską tak, by pasażerowie mogli zaznajomić się z pełną ofertą połączeń kolejowych finansowanych z naszego budżetu - mówi Ryszard Świlski.
W kwestii wyższych cen biletów w PolRegio władze województwa pomorskiego już interweniowały u przewoźnika.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Rozkładu (1)

    szukamy na rozklad-pkp.pl i nie ma żadnego problemu. Pokazuje każde połączenie. Zaprawdę powiadam wam, internet nie boli. Proszę nie histeryzować jak przedwojenne pensjonarki.

    • 6 14

    • w interncie mozna dużo :P

      ale w takim razie proonuje sobie usiaść na peronie i zrobić wlasny rozklad:)
      Wystrczy posiedziec 7 dni i pospisywać wszytkie wjeżdazjące i wyjezdzające pociagi. Tak trzeba robic co najmniej raz w miesiacu, gdyz rozklad tak naprawde jest caaaaly czas dostosowywany.... Oczywiście trzeba wziąc pod uwage wszytkie oznaczenia GS, 11, 12, gś, gw, w, s , u, gś11, GŚ12...
      Skm to piramida d**ili..im wyzej tym bardziej d**ilnie:)

      • 6 2

  • Przecież to jest proste do zorganizowania... (5)

    W Trójmieście powinna być jedna firma która zarządza całym transportem, sprzedażą biletow, rozkładami itp. Może być 20 podwykonawców ale to nie interesuje szarego człowieka! Ja chcę sprawdzić rozkład, kupić bilet i pojechać. Nie interesuje mnie to kto się tym zajmuje!

    • 28 0

    • (4)

      Tak jak np. TFL w Londynie. Super zorganizowane.

      • 6 0

      • (3)

        Przypomnij, po ile są bilety w Lądku ?

        • 1 6

        • (2)

          Ale jakie to ma znaczenie? A ile zarabiają? To jest żaden argument...

          • 4 3

          • No właśnie...a ile my zarabiamy? Jak będą
            u nas londyńskie zarobki to bilety mogą być droższe.

            • 2 1

          • nawet dla mieszkających tam bilety na komunikację są drogie

            • 0 0

  • gdzie jest "jeden bilet"?

    Jeden bilet a nie "jedna portmonetka".
    Samorząd województwa upraszcza sobie działanie, wystawiając pasażerów na działania monopolistów. Każdy ma swoją taryfę i zasady "po uważaniu" a dla pasażera ustawia się tor przeszkód z głównym aktorem - "Renoma".

    To jest właśnie wizja rzeczywistości wg. "liberałów", gdzie konsument jest łowną zwierzyną do obdarcia ze skóry pod dowolnym pretekstem. Najlepiej na "obligo" usług, które są życiową koniecznością. To pewny pieniądz, kontraktowany z samorządu. Żadnej konkurencji, bo podmioty działają według swoich zasad a pasażer musi kontrolować warunki podróży i każdemu się opłacić.

    Ale macie to, co wybraliście...

    • 16 0

  • Konsolidacja (1)

    Czas utworzyć jedna spółkę Koleje pomorskie z SKM pkm i polregio tak jest na Śląsku i Wielkopolsce dlaczego nie u nas pytanie do Pana marszałka

    • 13 2

    • Hehe..marszalek nie ogarnął tak prostej rzeczy jak honorowanie biletów przez dwóch przewoźników a Ty chcesz mu kolej powierzyć? Czas kupić nowe auto...

      • 6 0

  • 4:35 z niedzwiednika do kartuz (2)

    Gdzie ten pociąg w rozkładzie?

    • 6 0

    • W rozkładzie PolRegio.

      • 5 0

    • ale kto normalny jedzie o tej porze do Kartuz?

      • 3 1

  • Tak sie robi pieniadze .

    • 5 0

  • Jak zawsze beton (1)

    z skm chce zabłysnąć kosztem pasażerów. Co na to UTK

    • 6 4

    • Beton z SKM wprowadził drugiego przewoźnika?

      • 1 1

  • tajemnica poliszynela

    Od dawna wiadomo, ze Marszałek faworyzuje Przewozy regionalne i nie ma to absolutnie nic wspólnego, że mają powiązania rodzinne

    • 19 0

  • Dej na tace

    • 3 5

  • Powinni polowe przystankow

    Podzielic na pol-jedna skm a druga regio.
    I wywiesic osobne regulaminy i dac osobne lawki...

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane