• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbyt ciasne autobusy na Stogi i Przeróbkę? "Jak śledzie w słoiku"

Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl
10 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte. Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte.

Pracownicy hal produkcyjnych na Przeróbce i Stogach narzekają, że od początku roku linia autobusowa nr 138, kursująca w weekendy między Dworcem Głównym a Westerplatte, obsługiwana jest przez zbyt małe i ciasne autobusy. - Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów tracąc ich, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto - pisze nasz czytelnik.



Czym na co dzień dojeżdżasz do pracy?

Oto jego list:

Jako pasażerowie i pracownicy terminala i pobliskich hal przeładunkowych czy zakładów mieszczących się wzdłuż ulicy Przetocznej jesteśmy zbywani przez ZTM Gdańsk w sprawie informacji, dlaczego zabrano długi autobus na linii 138 w weekendy.

Po prostu nie rozumiemy, dlaczego w zeszłym roku mógł jeździć długi pojazd, który był prawie zawsze pełen, a od stycznia jeździ krótki autobus? Zadajemy sobie pytanie, po co miasto tworzy tzw. strefy przemysłowe, gdzie w jednym miejscu tworzy się kilka zakładów pracy, ale nie zapewnia się godnego dojazdu pracowników do tych firm? Dlaczego miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej, a jednocześnie zmusza ludzi, żeby jechali w kierunku terminala jedynym porannym autobusem, wypchanym po brzegi jak śledzie w słoiku.

Dodam, że nie nie ma innego dojazdu niż ten autobus, który jedzie o godz. 5:20 z Dworca Głównego w kierunku Westerplatte. Komunikacja miejska powinna być dla pasażera, a nie przeciwko niemu. Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów i ich traci, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto.

Dlatego w imieniu swoim oraz współpasażerów proszę, aby na łamach waszego portalu poruszyć ten temat. Może wam uda się uzyskać odpowiedź od ZTM, dlaczego zabrano długi pojazd i czy uda się go przywróć, by można było w normalnych warunkach dojechać do pracy.

Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach. Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach.
Odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

Aktualnie kursy linii 138 w weekendy realizowane są autobusami standardowymi, mogącymi pomieścić ok. 100 pasażerów. Przeprowadzone kilkukrotnie przez ZTM badania liczby pasażerów na linii 138 w weekendy wykazały średnio 60-procentowe napełnienie pojazdów.

Badanie prowadzone było zarówno za pomocą elektronicznych bramek liczących, zamontowanych w pojazdach, jak również metodą obserwacji bezpośredniej, prowadzonej przez pracowników ZTM. Ani razu nie stwierdzono uciążliwych warunków podróży - większość pasażerów podróżowała na miejscach siedzących, a na miejscach stojących odnotowano ok. 20 osób.

Wynik badania stanowił podstawę do skierowania do obsługi tej linii w weekendy właśnie autobusów standardowych zamiast przegubowych.

Kontrola napełnień na wszystkich liniach następuje cyklicznie, więc jeżeli kolejne obserwacje wykażą tendencję wzrostową liczby pasażerów, to zostanie dostosowany do potrzeb typ taboru lub nawet zostaną uruchomione inne kursy.

Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM
Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (194) 9 zablokowanych

  • Inwestycje w południe kosztem dolnego tarasu (1)

    Już od dłuższego czasu inwestuje się w komunikację na Południu Gdańska, olewając dolny taras. Tworzenie takich linii jak 120 czy 195 zabiera cenne wozokilometry. 120 mogłoby jeździć jako dodatek, uzupełniając 156 czy 115 na odcinku Stężycka (właściwie dużo więcej osób jeździ z Lawendowego Wzgórza) - Przemyska, gdzie pasażerowie przesiadają się w tramwaj.
    195 wystarczyłoby uruchomić w godzinach 8-18. 295 uciąć kursy, w zamian 213 puścić z Olimpijskiej przez Zakoniczyn. Podobnie powycinać zajazdy 175 w stronę Siedlec na Kampinoską poza godzinami szczytu oraz wieczorem - praktycznie zerowa frekwencja, a do przystanku Szmaragdowa parę kroków. To są tylko przykłady "z głowy", trzeba by dopracować, ale pewne rzeczy po prostu widać gołym okiem.
    ZTM się chwali tymi badaniami a nie wiadomo, kiedy były robione. Chciałbym, żeby w końcu ta firma zaczęła działać na bieżąco. Rzeczy takie jak infrastruktura czy ilość pasażerów się zmienia dynamicznie. Rozkład można zmieniać/modyfikować/dostosowywać 2-3x w roku, trzeba dostosowywać się do sytuacji.

    • 0 0

    • 213 puścić z Olimpijskiej przez Zakoniczyn

      Komentarz może być tylko jeden: poj eb.

      Zamiast dojechać jak najszybciej do tramwaju, mam sobie wycieczki krajoznawcze urządzać?

      • 0 1

  • Powiem wam jako motorniczy. (1)

    Puszcza się na linie 6 najbardziej obciążona w Gdańsku, też Dortmundy a w tym samym czasie na linie 3 lub 5 Pessy . Nikt tego nie kontroluje. Juz na Lostowicach wypełnienie jest 150%

    • 3 1

    • A nie puść Pes na 3 czy 5

      to cię ludzie z Brzeźna zeżrą, że oni też chcą nowymi.

      Sory, ale skoro beczycie jak stado baranów bez sensu, to i organizacja komunikacji staje na głowach.

      • 1 0

  • Swoje kontrole napełnień ZTM to może sobie tam gdzie światło nie dochodzi wsadzić (2)

    Przynajmniej tą metodą jaką oni to robią. Po pierwsze kłamstwo z elektronicznymi bramkami liczącymi, które są chyba w parunastu najnowszych autobusach. Tymczasem 90% floty to pojazdy z lat 1996 - 2007, które takiego osprzętu z pewnością nie mają.

    Po drugie, owszem czasem się pojawiają pracownicy ZTM w autobusach i sobie notują ilość wsiadających i wysiadających pasażerów. Problem w tym, że zauważyłem już kilka razy tych ludzi w autobusach i robią to w takich godzinach, żeby napełnienie było na linii mniejsze, czyli gdzieś tuż po godzinach szczytu, a nawet w weekendy między 9-10 rano. Nie mówię o tym, że jedna osoba siedząca na początku czy w środku autobusu nie jest w stanie policzyć na każdym przystanku ile osób wysiada czy wsiada, jeśli jest ich kilkanaście, bo wymiana pasażerów przebiega szybko, więc te ich pomiary tą metodą są obarczone sporym błędem.

    • 5 0

    • A wiesz mądralo, że po takich żalidłach po prostu wysyła się autobusy z systemami zliczania?

      No i k pecha macie, bo co taki jedzie, to nigdy ścisku w nim nie ma.

      Mężczyźni k... 50 lat temu na widok winogron na tramwajach by się chyba na przystanku rozpłakał, że na zmianę nie dojedzie...

      • 0 0

    • to prawda, zgadzam się

      • 1 0

  • Skoro ktoś napisał taki list, to wystarczy zapytać kierowcę lub sprawdzic monitoring czy faktycznie jest tlok (2)

    A nie czekać na kwartalne badanie napełnienia

    • 24 0

    • (1)

      ale to trzeby by ruszyc d..py, na takie problemy ZTM ma gotowe odpowiedzi, nawet pewnie kilka. Rzecznik prasowy jest od PR-u nie od prawdy,. Ludzie no jaki rzecznik mówi prawdę.
      No chyba ,że był to jerzy urban ,cha cha.

      • 5 0

      • Weź nie p..l

        Jakiś histeryk regularnie podsyła bezsensowne paszkwile, a potem trzeba tylko w kółko liczyć kursy, o których wiadomo, że wcale nabite nie są.

        • 0 0

  • W Gdańsku komunikacja miejska to ogólnie parodia (8)

    Nie tylko samo 138 ale całe te śmieszne przedsiębiorstwo

    • 237 38

    • (1)

      Najlepsza jest linia 127 i te pojazdy fotokomórkami przy drzwiach... Na każdym przystanku pomiędzy Pieckami-Migowo a Wrzeszczem autobus traci 5 minut. Reakcja ZTM? Ucinamy połączenia, przecież jest tramwaj.

      • 13 5

      • dlaczego kłamiesz? 5 minut na każdym przystanku? chyba tylko w twojej wyobraźni

        wiedza anegdotyczna nie jest dobrą podstawą podejmowania decyzji.

        • 0 0

    • Jak to - przecież najlepsze loże na Stadionie mają?

      • 4 2

    • Sekretarka ma wazniejsze sprawy

      Konstytucja konstytucja

      • 1 6

    • (1)

      Siatka połączeń i częstotliwość kładzie całą komunikację.

      • 29 7

      • Prezes wszystkich prezesów Lisicki wie co robi

        • 19 2

    • I kawy nie ma w autobusie !

      I tylko TVN na okrągło leci!

      • 11 7

    • nie narzekaj, wielu vhwali trójmiajską komunikację na tle reszty Polski

      • 8 22

  • a jak te 37% samochodziarzy zechce komunikacją pojechać?

    • 1 1

  • Pierwsze takie podwyżki od dawna (3)

    Za to bilety podrożeją o 1,20 za jeden zwykły przejazd w tam i z powrotem ( 60 gr za jedną stronę). Czyli z 3,20 do 3,80.

    • 1 0

    • (2)

      kup miesięczny i nie marudź. Kto kupuje jednorazowe?

      • 0 0

      • Piotr

        Jestem przekonany że bilety jednorazowe są częsciej kupowane niż miesięczne, nie każdy jeżdzi codziennie autobusem,

        • 0 0

      • olo

        miesieczny nie mam potrzeby

        • 0 0

  • Jak ciasne

    Jak ciasne to trzeba schudnąć.

    • 3 0

  • (6)

    I jeszcze w autobusach 111, 106, 911 jest bardzo ciasno i bardzo rzadko jeżdżą ! ! ! !

    • 22 0

    • (1)

      106 i 911 99procent kursow jezdza puste

      • 0 1

      • I pomyśleć ze na 106 i 138 10 lat temu jeździł midik.

        • 0 0

    • (3)

      Jesfem kierowca autobusu i na tych liniach praktycznie nikt nie jezdzi. 911 to juz szczyt pustki. Mkeszkancy chcieli autobusu, a ten jezdzi pusty

      • 6 1

      • A dobrze ze piszesz, że jestem nikt jak dziesiątki innych w 111. (2)

        • 2 2

        • (1)

          Pisal o 911

          • 1 2

          • Czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją

            mocną stroną, prawda?

            "(...) na tych liniach praktycznie nikt nie jezdzi" - nie, nie pisał tylko o 911.

            • 1 0

  • Nie na Stogi i Przeróbkę tylko do DCT

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane