• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbyt ciasne autobusy na Stogi i Przeróbkę? "Jak śledzie w słoiku"

Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl
10 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte. Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte.

Pracownicy hal produkcyjnych na Przeróbce i Stogach narzekają, że od początku roku linia autobusowa nr 138, kursująca w weekendy między Dworcem Głównym a Westerplatte, obsługiwana jest przez zbyt małe i ciasne autobusy. - Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów tracąc ich, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto - pisze nasz czytelnik.



Czym na co dzień dojeżdżasz do pracy?

Oto jego list:

Jako pasażerowie i pracownicy terminala i pobliskich hal przeładunkowych czy zakładów mieszczących się wzdłuż ulicy Przetocznej jesteśmy zbywani przez ZTM Gdańsk w sprawie informacji, dlaczego zabrano długi autobus na linii 138 w weekendy.

Po prostu nie rozumiemy, dlaczego w zeszłym roku mógł jeździć długi pojazd, który był prawie zawsze pełen, a od stycznia jeździ krótki autobus? Zadajemy sobie pytanie, po co miasto tworzy tzw. strefy przemysłowe, gdzie w jednym miejscu tworzy się kilka zakładów pracy, ale nie zapewnia się godnego dojazdu pracowników do tych firm? Dlaczego miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej, a jednocześnie zmusza ludzi, żeby jechali w kierunku terminala jedynym porannym autobusem, wypchanym po brzegi jak śledzie w słoiku.

Dodam, że nie nie ma innego dojazdu niż ten autobus, który jedzie o godz. 5:20 z Dworca Głównego w kierunku Westerplatte. Komunikacja miejska powinna być dla pasażera, a nie przeciwko niemu. Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów i ich traci, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto.

Dlatego w imieniu swoim oraz współpasażerów proszę, aby na łamach waszego portalu poruszyć ten temat. Może wam uda się uzyskać odpowiedź od ZTM, dlaczego zabrano długi pojazd i czy uda się go przywróć, by można było w normalnych warunkach dojechać do pracy.

Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach. Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach.
Odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

Aktualnie kursy linii 138 w weekendy realizowane są autobusami standardowymi, mogącymi pomieścić ok. 100 pasażerów. Przeprowadzone kilkukrotnie przez ZTM badania liczby pasażerów na linii 138 w weekendy wykazały średnio 60-procentowe napełnienie pojazdów.

Badanie prowadzone było zarówno za pomocą elektronicznych bramek liczących, zamontowanych w pojazdach, jak również metodą obserwacji bezpośredniej, prowadzonej przez pracowników ZTM. Ani razu nie stwierdzono uciążliwych warunków podróży - większość pasażerów podróżowała na miejscach siedzących, a na miejscach stojących odnotowano ok. 20 osób.

Wynik badania stanowił podstawę do skierowania do obsługi tej linii w weekendy właśnie autobusów standardowych zamiast przegubowych.

Kontrola napełnień na wszystkich liniach następuje cyklicznie, więc jeżeli kolejne obserwacje wykażą tendencję wzrostową liczby pasażerów, to zostanie dostosowany do potrzeb typ taboru lub nawet zostaną uruchomione inne kursy.

Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM
Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (194) 9 zablokowanych

  • (1)

    Za to bilety znacząco podrożeją już wkrótce . Skandal.

    • 20 4

    • Taa 9zl miesiecznie a mozna bedzie korzystac jeszcze z SKM. Rzeczywiscie drastyczna podwyzka

      • 1 5

  • Myślę że problem w tym że autobus jest przepełniony tylko o 5:20 i po 14-stej (5)

    Przez resztę kursu jeździ pusty. A dłuższy autobus zużywa więcej paliwa więc nie opłaca się go puszczać tylko dlatego że na dwóch kursach jest tłok. Też kierowca o 6 nie będzie jechać na bazę żeby zmienić wóz z przeguba na krótki.

    • 9 7

    • (3)

      no to w tych godzinach jedzie długi, nie rozumiem problemu

      • 5 2

      • (2)

        No. Ale jak? Woz lata od rana do wieczora. Kazdy kolejny kurs nie wyjezdza specjalnie z bazy.

        • 0 1

        • tak ułożyć rozkłady aby po tym kursie

          Przechodził na bardziej obłożoną , w późniejszych godzinach ,a tu skierować SN , gdzie jeździł , bo większy ruch zaczyna się później .

          • 1 0

        • Nie. Jest coś takiego, co kierowcy i miłośnicy komunikacji określają jako "dodatki"

          Jest to dodatkowy autobus na linii w godzinach szczytu, czasem właśnie bezpośrednio z bazy wyjeżdżający i robiący kilka kursów w szczycie na tej linii, a potem kierowany do regularnego ruchu na innej linii

          • 2 0

    • Jak dostanie 500zł mandatu i 10 punktów za jazdę przeładowanym to ciekawe czy to się będzie opłacać.

      • 0 1

  • Skoro ktoś napisał taki list, to wystarczy zapytać kierowcę lub sprawdzic monitoring czy faktycznie jest tlok (2)

    A nie czekać na kwartalne badanie napełnienia

    • 24 0

    • (1)

      ale to trzeby by ruszyc d..py, na takie problemy ZTM ma gotowe odpowiedzi, nawet pewnie kilka. Rzecznik prasowy jest od PR-u nie od prawdy,. Ludzie no jaki rzecznik mówi prawdę.
      No chyba ,że był to jerzy urban ,cha cha.

      • 5 0

      • Weź nie p..l

        Jakiś histeryk regularnie podsyła bezsensowne paszkwile, a potem trzeba tylko w kółko liczyć kursy, o których wiadomo, że wcale nabite nie są.

        • 0 0

  • Kokoszki bysewo (1)

    Polecam przyjrzeć się linii 157 o poranku w dni robocze czemu nie puszcza się przegubowych autobus krótkie zawsze przepełnione

    • 15 0

    • Bo sie przegub nie zmiesci

      • 1 0

  • (1)

    to samo w autobusie 166 do sobieszewa. Jeszcze mały autobus jeździ

    • 9 2

    • a od kiedy 166 jeździ do Sobieszewa?

      • 4 0

  • badania wykazały 60% zapełnienia, a według Jacka Kurskiego i jego badań, sylwester marzeń oglądało

    70 milionów Polaków w Polsce i jakieś 30 milionów poprzez tvp polonia

    • 10 8

  • Tłok (1)

    To samo dotyczy linii 131 w dni powszednie. (Kurs 6:30 kier Matemblewo zazwyczaj wiecznie opóźniony). Najczęściej puszczają midiki (najkrótsze jakie mają) żenada i kpina.

    • 8 1

    • Bo inny sie nie zmiesci na Debinki wiecznie zastawionej przez samochody

      • 4 0

  • Oni zawsze mają wytłupacze.

    Stogi i Przeróbka to dla ZTM chyba zło konieczne. Przeliczają pasażerów i decydują jakie autobusy puszczać. Jak mam stać w nim 20, 30 min. to wolę samochodem jechać. Autobus 158 o koło 8:00 też prawie miejsca nie mają , bo połowa to wieszaki na rowery a jeszcze ani razu nikt z rowerem nie jechał.

    • 13 3

  • (1)

    Najlepiej jakby jeździły autobusy tak długie aby wszyscy mogli siedzieć , niestety tak się nie da jednym kursem autobus jeździ przepełniony ale następnymi niewielka ilość pasażerów ale za przegub jest inna cena niż za krótki tak więc nie zgadzam się żeby moje pieniądze były wydawane na puste kursy i tak przy okazji ostatnio taki dziwny zwyczaj zauważyłem pracownicy jeżdżący w ubraniach roboczych często brudnych komunikacja miejska także na terminal żenada panowie

    • 7 12

    • Za twoje pieniądze żyją politycy i cala ta banda, ale przegubowe autobusy juz jechac nie moga? Zresztą ZTM zamawia przeguby, a placi i tak tyle, co za solowki.

      • 2 0

  • Jak ZTM załatwia takie sprawy.

    Wyda oświadczenie.
    "Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby podróż naszych pasażerów była w jak najlepszych warunkach"
    I po sprawie.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane