• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Zebra" we Wrzeszczu będzie bezpieczniejsza

ms
12 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście przez Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura zostanie przebudowane. Przejście przez Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura zostanie przebudowane.
Projekt przebudowy przejścia. Na różowo zaznaczono nowe rozmieszczenie pasów. Projekt przebudowy przejścia. Na różowo zaznaczono nowe rozmieszczenie pasów.

Gotowa jest już koncepcja nowego przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Nowa "zebra" ma być znacznie bezpieczniejsza dla pieszych.



Koncepcję przebudowy przygotował Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jeszcze jesienią chciał zlikwidować przejście jako niebezpieczne. Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia, natomiast obiecali je przebudować.

Teraz gotowy jest już nowy projekt "zebry". Osobne światła będą dla każdej z jezdni al. Grunwaldzkiej. Dlatego też pasy zebry nie będą w jednej linii: na każdej z jezdni będą w nieco innym miejscu. Ma to zmniejszyć ryzyko, że pieszy pomyli światła na sygnalizatorach i przejdzie na czerwonym.

Azyle dla pieszych będą wygrodzone barierkami, zarówno od strony jezdni, jak i od torowiska. Ułatwi to również przechodzenie na drugą stronę ulicy większym grupom pieszych.

Przejście w kierunku Wrzeszcza przesunięto przed wlot ul. Uphagena. Pozwoli to na bezpieczne włączanie się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z tej ulicy oraz zminimalizowanie kosztów związanych z przebudową infrastruktury podziemnej.

Przed torami tramwajowymi nie będzie świateł, za to znajdzie się sygnał dźwiękowy nadający ostrzeżenie "uwaga tramwaj".

Ponieważ powstanie nowego przejścia dla pieszych wymaga przebudowy fragmentu al. Grunwaldzkiej, nowa "zebra" zostanie otwarta dopiero we wrześniu.
ms

Opinie (129) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • super :) (8)

    ..ale szkoda, że aż tyle to potrwa.

    • 53 27

    • a ja mysle, że po czasie kiedy... (2)

      ....wybudują wszystkie wz, słowaki i inne drogi powinni wybudować pod główną arteria grunwaldzką następujące tunele dla pieszych: oliwa koło zajezdni, dalej skrzyżowanie z kołobrzeską, skrzyżowanie koło galerii bałtyckiej (dziwie sie że od razu tego nie zrobili podczas budowy CH), koło szydłowskiego, koło manhattanu, dalej skrzyżowanie do studzienki,, koło opery bałtyckiej i to by było bezpiecznej i płynniej dla wszystkich!!

      • 6 9

      • w ogóle deptak zrobić pod Grunwaldzką

        • 12 1

      • nie nie nie

        pod ziemie to można wpusczać samochody a nie pieszych.
        Wystarczy nam przykład wezła Wgórze z Gdyni - w Gdańsku nie damy sie traktowac jak szczury!

        • 18 5

    • nie znam okolicy dokładnie ale wydaje mi się, że tam nic nie ma, więc dla kogo to przejście? (4)

      • 7 7

      • (3)

        To źle Ci się wydaje :)
        Bardzo dużo osób w tym studentów z pobliskich akademików dziennie tędy przechodziło.

        • 5 6

        • pierdzielisz, studiowałem tam i mieszkałem i nigdy tamtędy nie chodziłem bo nic tam nie ma (2)

          ale zastanawiam się dlaczego zmyślasz?

          • 7 2

          • a ja mieszkam tam (1)

            i chodzilem poki mozna bylo, znam takich ktorzy mieszkaja i nie chodza. Tylko nie wiem dlaczego ty na podstawie swoich doswiadczen piszesz o innych?

            • 4 3

            • bo widziałem, że nikt tamtędy nie chodzi kiedy przechodziłem obok

              tam nie ma absolutnie nic
              i nie ma żadnej potrzeby przekraczania jezdni
              a dla paru osób,
              które się zabłąkają
              nie ma sensu pompować
              takiej góry pieniędzy
              w budowanie niepotrzebnego przejścia,
              które pewnie więcej szkody przyniesie
              niż pożytku.

              • 2 2

  • Paranoja (9)

    Następne światła następne korki! Paranoja.

    • 147 89

    • (2)

      Dokladnie:/ jeszcze hopki niech postawia przed kazdym przejsciem do kompletu...

      • 24 21

      • Gdybyście jeździli zgodnie z przepisami to nikt by hopek nie stawiał. (1)

        Ale nie, im droga bardziej osiedlowa tym bardziej trzeba głupkować.
        Kubice z bożej łaski.

        • 42 23

        • No jasne, bo Grunwaldzka, to droga osiedlowa:/

          • 16 7

    • Jakie następne korki? (1)

      Ten sam korek tyle że przedzielony dodatkowo.

      • 37 5

      • ta ci się wydaje, tylko dlaczego wierzysz w rzeczy które ci się wydają?

        w ten sposób powstały religie,
        zaczęło się od krasnoludków
        i teraz mamy zgnite mózgi
        czego jesteś niestety przykładem.

        Przemyśl to jeśli jesteś w stanie.

        • 6 12

    • szkoda, że w szkole nie uczą logicznie myśleć, i pomyśleć, że tacy ludzie mają prawo do głosowania...

      • 11 5

    • Jakie korki? Przejście będzie na "przycisk" i nie będzie bezsensownej zmiany sygnalizacji

      • 12 8

    • No,naprawdę straszne!trzeba zwolnić siedząc wygodnie pupskiem w fotelu,lepiej pozabijać ludzi.

      • 17 10

    • problemem w tym mieście nie jest nadmiar świateł, ale brak dróg i brak kontroli nad liczbą aut wjeżdżających do miasta

      • 1 2

  • A ja to bym powiększył te azyle i zrobił przystanek tramwajowy za jedną robotą. (4)

    Taką mam koncepcję.

    • 20 50

    • Dobra myśl z tym przystaniem...!...

      ...zgadza się. Zrobić Dzieciom frajdę. Zrobić przystanek na ŻĄDANIE. Przystanek byłby tylko dla Dzieci.

      • 9 2

    • Po co? (1)

      Kilka metrów dalej jest przystanek tramwajowy, po co ich aż tyle, spowolniłoby to tramwaje i wszyscy by narzekali...

      • 3 4

      • to przenieść

        za skrzyżowanie...

        • 0 1

    • i zbudował basen z palmami

      • 2 1

  • a ja pytam PO CO (7)

    PO CO TAM PRZEJŚCIE? Jest ono zupełnie nie potrzebne, wprowadzi większy zamęt i bałagan.

    • 100 73

    • O jakim zamęcie i bałaganie mówisz?

      Będzie czerwone wszyscy się zatrzymają, zielone pojadą. Porządeczek jak na milionach innych przejść.

      • 27 11

    • Jak chcesz droge bez przejśc dla pieszych... (1)

      ...to zapraszamy na Obwodnice i A1.
      Wrzeszcz to miasto,a miasto jest dla mieszkańców, w tym - a może przede wszystim - dla pieszych.

      • 33 7

      • Paweł to rep.

        Musi zap&"%@ać żeby rodzinę wyżywić. Takie przejście to dla niego parę złotych mniej.

        • 9 5

    • racja (2)

      Przejście w tym miejscu to zupełna pomyłka. Ile osób dziennie przechodzi tu przez jezdnię - 20 - 30 ? Góra ! Ciekawe, jak bardzo są uprzywilejowani, że specjalnie dla nich tworzy się osobną sygnalizację ??? Tyłek można przemieścić na drugą stronę wprost z dwóch przystanków - przy Miszewskiego, bądź Politechnice...

      • 11 17

      • nikt nie przechodzi BO NIE MA PRZEJSCIA

        jak bylo przejscie to przechodzili

        • 7 3

      • A co stałeś i liczyłeś?
        Wierz mi że chodzi Dużo dużo więcej osób przez to przejście ( kiedy jeszcze było)
        Tak mówisz bo jeździsz samochodem i piszesz to bo Tobie tak wygodniej.

        • 5 4

    • są ludzie którzy chodzą z dziećmi do teatru, wierz mi są.

      • 9 4

  • Pan (3)

    Tanim kosztem i wielkie G... Nie robmy polityki ,stawiajmy swiatla. Debilizm gdanska mnie przeraza.

    • 44 51

    • Gdanska pisze się z wielkiej litery. (2)

      śledziu!

      • 16 6

      • (1)

        Gdańska, jak już :))))

        • 7 0

        • Poza tym nie wiesz o co chodzi i się ciśnieniujesz, głupcze.

          • 1 0

  • PETYCJA PRZECIWKO TEMU PRZEJŚCIU: (3)

    1. ja (kierowca GD)
    2.
    3.

    ...

    • 59 77

    • Mnie (kierowcę GD) stać na samochód.

      A jak kogoś nie stać to co mnie to obchodzi.

      • 8 12

    • PETYCJA PRZECIWKO TEMU PRZEJŚCIU

      +1 przeciwko

      • 13 15

    • To zostaw chociaż raz samochód i spróbuj pospacerować trochę, zwłaszcza na przejściach dla pieszych, gdzie kierowcy tacy jak ty nie przejmują się za bardzo pieszymi. A pomiedzy TBO na Piramowicza, a Miszewskiego powinno być bezpieczne przejście.

      • 4 3

  • bezpieczniejsza

    nie oznacza bezpieczna

    • 19 3

  • Wszyscy kierowcy się wpieniają, co rozumiem. (4)

    Ale kto był pierwszy w mieście - piesi czy samochody?
    Twierdzenie zatem, że przejścia są be bo kierowcom utrudniają życie jest twierdzeniem tirowca (często uskutecznianym), że on ma pierszeństwo bo jest większy.

    • 51 29

    • nie masz racji :)

      jestem kierowcą i jak najbardziej rozumiem i popieram uuspokajaniaruchu w miastach i odtworzenie tego przejsćia dla pieszych :)
      może dlatego, ze jeszcze nie śpię w samochodzie i jeszcze mi do niego 4 litery nie przyrosły, jak co niektórym.

      nie wrzucaj wszystkich do jednego worka :)

      • 19 3

    • A kot był pierwszy - grabarze czy lekarze?

      To może jak jesteś chory, to zasuwaj do grabarza, bo "był tu pierwszy"?

      • 8 8

    • a komu łatwiej się zatrzymac? (1)

      przecierz po al. samochody jezdza z duzo większą predkoscia niz na znakach to przejscie jest bardzo niebezpieczne! jak myslisz wyjdziesz na zebre a samochod jadacy setka zmiecie sie jak lisc!
      chodzi mi o to zeby przejscia byly w miejscach bezpiecznych 300 metrow dalej przy skrzyzowaniu do studzienki sa juz swiatla, wiec mozna tam przechodzic.

      • 5 13

      • Tak. To oczywiście wina pieszych, że kierowcy pędzą na tym odcinku ponad setka, nie patrząc na nic.

        Dlatego trzeba to przejście usunąć i kazać ludziom chodzić 300m dalej do bezpiecznego przejścia (no i kolejne 300m z powrotem).

        • 10 2

  • A ja mam inną koncepcję... (11)

    Albo niech to zrobią porządnie... bezpiecznie!! nie bezpieczniej, tzn. zbudują tunel pod jednią, alba niech zamkną w pioruny to przejście, korzystać można z przejścia przy ul. Miszewskiego, to nie jest daleko... i już...

    • 43 46

    • Nie jest daleko samochodem. (7)

      Ale dla pieszego tam i z powrotem to już kilometr.

      • 17 5

      • jaki kilometr?! (5)

        Kilometr tylko w sytuacji gdy zaczynasz drogę przy przejściu z jednej strony drogi i kończysz po drugiej stronie. Jeśli tego przejścia by nie było to idąc z punktu A do punktu B można tak sobie ułożyć trasę, że nadłoży się o wiele mniej lub wcale.
        Tam po stronie torów kolejowych jest tylko kilka domów. Ludzie i tak idą zwykle w stronę przejazdów pod torami kolejowymi więc mogą użyć przejść ze światłami przy sąsiednich przystankach tramwajowych. Planując z góry taką trasę b. mało się nadkłada.

        • 6 12

        • No to pobiegaj tam i z powrotem (4)

          I zobaczysz co to za odległości. Jeśli ludziom wygodniej będzie przejść nie na przejściu, to tak zrobią, łosiu. I wcale bezpieczniej nie będzie.

          • 7 4

          • A ile osób tamtędy przechodzi? (3)

            Ja chciałbym żeby mi podciągnęli SKM-kę pod dom, bo mam tak daleko na piechotę... Żądam i będę tupał aż podciągnął mi tory.

            • 6 8

            • Haha (2)

              Dobry żart, ale nie wiele wart. Po pierwsze przez owo przejście przechodzą studenci idący na zajęcia, a mieszkający w akademikach, przynajmniej pierwszorocznych nie jest mało, wierz mi lub nie ;) dodaj do tego rodziców z dziećmi w weekendy oraz grupy młodzieżowe uczęszczające na zajęcia teatralne trzy razy w tygodniu oraz mieszkańców okolic miniatury i metodą prawdopodobieństwa sto przypadkowych przejść w tym miejscu. Jak byś posiedział cały dzień na dachu miniatury to nie zdziw się jak naliczysz od rana grubo 500 osób, które przeszły przez owo przejście.

              • 1 3

              • O rany! Student musi nadrobić 100m idąc z Miszewskiego! Tragedia! (1)

                A ilu rodziców z dziećmi mieszka bezpośrednio po drugiej stronie Grunwaldzkiej naprzeciw Miniatury? Śmieszny jesteś.

                • 2 1

              • tam jest często jedyna mozliwosć zaparkowania samochodu idą do teatru. więc sam jestes śmieszny.

                • 0 0

      • góra 300 metrów

        • 2 2

    • oprócz bezpieczeństwa ważna jest wygoda i układ kosztów (1)

      dlaczego dla pieszych ma być mniej wygodnie niż dla kierowców?

      tunel dla pieszych nie jest dla nich wygodny, a kierowcy i tak będą tam stali w korkach i tak

      • 13 2

      • a każdy pieszy chce się schronić przed deszczem... moim zdaniem jest wygodne dla pieszych bardzo bym się cieszył gdyby Gdańsk z infrastrukturą poszedł w kierunku rozbudowy tuneli dla pieszych jak w Londynie gdzie centrum miast można obejść "suchą stopą" w trakcie opadów deszczu - a jest to rozwiązanie na pewno tańsze niż tunele dla samochodów.

        • 0 6

    • "To nie jest daleko..."

      I to mówi osoba, która wozi swoje 4 litery samochodem...

      Kuźwa... dla ciebie to nie jest daleko, ale postaw się na miejscu pieszego, który niezależnie od pogody (upal, deszcz, śnieg, wichura) musi iść naokoło, bo jacyś kierowcy nie mogą nóg z gazu pozdejmować.

      • 8 2

  • A w Sopocie... (5)

    ...w Alei Niepodległości mogli zrobić tunel dla pieszych w Gdyni zresztą też. Dlaczego w Gdańsku takie pojęcia jak estakada ,tunel, itp są nie do przyjęcia, przecież są oszczędności na nowych inwestycjach.

    • 48 20

    • oskar, opamiętaj się. i co ? korki zniknęły w Sopocie?

      dlaczego przyjmujesz punkt widzenia ludzi przyrośniętych do siedzeń samochodu?

      i tak zresztą mówisz nieprawdę: w Gdańsku jest wiele tuneli dla pieszych, a estakada ma być nad rondem Słowackiego/Grunwaldzka/Kościuszki

      stawiam orzechy przeciw migdałom, że korki tam nie znikną, a gdzie indziej się powiększą

      inwestowanie w udogodnienia dla kierowców pogarsza jakość życia w całym mieście, bo korków nie likwiduje tylko przesuwa gdzie indziej. Wyłącz silnik a włącz myślenie - i rób to zwłaszcza przed wpisywaniem czegoś do kompa

      • 18 6

    • W Gdyni rządzi szczur

      ..to i mieszkańcow się traktuje jak szczury i wpędza pod ziemię.
      Na szczescie Gdańsk tak nisko jeszcze nie upadł.

      • 18 6

    • pojęcie tunelu we Wrzeszczu (1)

      powinno dotyczyć tunelu dla samochodów z wlotem przy Miszewskiego i wylotem za Galerią Bałtycką - tranzyt.
      A na Grunwaldziej dużo miejsc postojowych, wygodne chodniki i dwustronna ścieżka dla rowerów.

      • 24 2

      • dokładnie tak jak piszesz - blachosmrody pod ziemię

        a ludzie na chodniki i deptak na całej grunwaldzkiej od miszewskiego do GaBa. I tylko tramwaje jadące górą. Rowery też

        • 12 4

    • nie dla przejścia podziemnego dla pieszych !!!!!

      człowiek to nie kret żeby tunelami pod ziemią chodził!
      pod ziemią to powinni zrobić metro i parkingi

      • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane