- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (167 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
"Zebra" we Wrzeszczu będzie bezpieczniejsza
Gotowa jest już koncepcja nowego przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu . Nowa "zebra" ma być znacznie bezpieczniejsza dla pieszych.
Koncepcję przebudowy przygotował Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jeszcze jesienią chciał zlikwidować przejście jako niebezpieczne. Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia, natomiast obiecali je przebudować.
Teraz gotowy jest już nowy projekt "zebry". Osobne światła będą dla każdej z jezdni al. Grunwaldzkiej. Dlatego też pasy zebry nie będą w jednej linii: na każdej z jezdni będą w nieco innym miejscu. Ma to zmniejszyć ryzyko, że pieszy pomyli światła na sygnalizatorach i przejdzie na czerwonym.
Azyle dla pieszych będą wygrodzone barierkami, zarówno od strony jezdni, jak i od torowiska. Ułatwi to również przechodzenie na drugą stronę ulicy większym grupom pieszych.
Przejście w kierunku Wrzeszcza przesunięto przed wlot ul. Uphagena. Pozwoli to na bezpieczne włączanie się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z tej ulicy oraz zminimalizowanie kosztów związanych z przebudową infrastruktury podziemnej.
Przed torami tramwajowymi nie będzie świateł, za to znajdzie się sygnał dźwiękowy nadający ostrzeżenie "uwaga tramwaj".
Ponieważ powstanie nowego przejścia dla pieszych wymaga przebudowy fragmentu al. Grunwaldzkiej, nowa "zebra" zostanie otwarta dopiero we wrześniu.
Opinie (129) 7 zablokowanych
-
2011-02-12 10:35
Opinia wyróżniona
haha (2)
już widzę te tłumy przechodzące codziennie przez to przejście, przejście jest oddalone od kolejnego przejścia na skrzyżowani ul. do studzienki 70 metrów? mogę się mylić.
"Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia"
ciekawe kto się buntuje zapewnejuż widzę te tłumy przechodzące codziennie przez to przejście, przejście jest oddalone od kolejnego przejścia na skrzyżowani ul. do studzienki 70 metrów? mogę się mylić.
"Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia"
ciekawe kto się buntuje zapewne starsi ludzi którzy przechodzą tędy na druga stronę w kierunku rynku. a dlaczego nie mogą przejść 70 metrów dalej(taka sama droga) niż ryzykować potrąceniem przez tramwaj bądź przez auto. większe utrudnienia będą teraz jak dostawią sygnalizacje zapewne źle synchronizowana z pozostałymi. korki gwarantowane. Ludziom się w głowach poprzewracało.
Moim zdaniem przejścia w tym miejscu nie powinno być. Jak ZDIZ nie ma na co kasy wydawać niech zajedzie w rejon starej Oliwy ulice Admirała Dickmana, Bitwy Oliwskiej, ulice wyglądają jak zbombardowane pociskami, pełno dziur jakaś masakra.Kto omija tędy korki dobrze wie jak dramatycznie wygląda te ulice. Wstyd dojazd do fabryki Dr.Oetkera w takim stanie, chodź głównie te dziury są przez TIRY które dojeżdżają do magazynu tej fabryki.
Niech ZDIZ tym się zajmie!!!
ps. dziś prześle zdjęcia do redakcji trojmiasto.pl może jakoś pomogą nagłośnić tę sprawę !!- 11 14
-
2011-02-12 13:23
oddalone ponad 200 metrów. brak parkingu pod teatrem powoduje że przejście jest bardzo potrzebne.
- 2 2
-
2011-02-13 00:43
piechotką
ok 200 m w jedną i drugą stronę
i nie tylko starsi ludzie- to trasa: akademiki-PG- 0 1
Wszystkie opinie
-
2011-02-12 09:39
A ja mam inną koncepcję... (11)
Albo niech to zrobią porządnie... bezpiecznie!! nie bezpieczniej, tzn. zbudują tunel pod jednią, alba niech zamkną w pioruny to przejście, korzystać można z przejścia przy ul. Miszewskiego, to nie jest daleko... i już...
- 43 46
-
2011-02-12 09:58
Nie jest daleko samochodem. (7)
Ale dla pieszego tam i z powrotem to już kilometr.
- 17 5
-
2011-02-12 10:23
jaki kilometr?! (5)
Kilometr tylko w sytuacji gdy zaczynasz drogę przy przejściu z jednej strony drogi i kończysz po drugiej stronie. Jeśli tego przejścia by nie było to idąc z punktu A do punktu B można tak sobie ułożyć trasę, że nadłoży się o wiele mniej lub wcale.
Tam po stronie torów kolejowych jest tylko kilka domów. Ludzie i tak idą zwykle w stronę przejazdów pod torami kolejowymi więc mogą użyć przejść ze światłami przy sąsiednich przystankach tramwajowych. Planując z góry taką trasę b. mało się nadkłada.- 6 12
-
2011-02-12 10:27
No to pobiegaj tam i z powrotem (4)
I zobaczysz co to za odległości. Jeśli ludziom wygodniej będzie przejść nie na przejściu, to tak zrobią, łosiu. I wcale bezpieczniej nie będzie.
- 7 4
-
2011-02-12 11:30
A ile osób tamtędy przechodzi? (3)
Ja chciałbym żeby mi podciągnęli SKM-kę pod dom, bo mam tak daleko na piechotę... Żądam i będę tupał aż podciągnął mi tory.
- 6 8
-
2011-02-13 13:08
Haha (2)
Dobry żart, ale nie wiele wart. Po pierwsze przez owo przejście przechodzą studenci idący na zajęcia, a mieszkający w akademikach, przynajmniej pierwszorocznych nie jest mało, wierz mi lub nie ;) dodaj do tego rodziców z dziećmi w weekendy oraz grupy młodzieżowe uczęszczające na zajęcia teatralne trzy razy w tygodniu oraz mieszkańców okolic miniatury i metodą prawdopodobieństwa sto przypadkowych przejść w tym miejscu. Jak byś posiedział cały dzień na dachu miniatury to nie zdziw się jak naliczysz od rana grubo 500 osób, które przeszły przez owo przejście.
- 1 3
-
2011-02-13 19:06
O rany! Student musi nadrobić 100m idąc z Miszewskiego! Tragedia! (1)
A ilu rodziców z dziećmi mieszka bezpośrednio po drugiej stronie Grunwaldzkiej naprzeciw Miniatury? Śmieszny jesteś.
- 2 1
-
2011-02-15 16:50
tam jest często jedyna mozliwosć zaparkowania samochodu idą do teatru. więc sam jestes śmieszny.
- 0 0
-
2011-02-12 11:03
góra 300 metrów
- 2 2
-
2011-02-12 09:59
oprócz bezpieczeństwa ważna jest wygoda i układ kosztów (1)
dlaczego dla pieszych ma być mniej wygodnie niż dla kierowców?
tunel dla pieszych nie jest dla nich wygodny, a kierowcy i tak będą tam stali w korkach i tak- 13 2
-
2011-02-12 17:22
a każdy pieszy chce się schronić przed deszczem... moim zdaniem jest wygodne dla pieszych bardzo bym się cieszył gdyby Gdańsk z infrastrukturą poszedł w kierunku rozbudowy tuneli dla pieszych jak w Londynie gdzie centrum miast można obejść "suchą stopą" w trakcie opadów deszczu - a jest to rozwiązanie na pewno tańsze niż tunele dla samochodów.
- 0 6
-
2011-02-12 14:53
"To nie jest daleko..."
I to mówi osoba, która wozi swoje 4 litery samochodem...
Kuźwa... dla ciebie to nie jest daleko, ale postaw się na miejscu pieszego, który niezależnie od pogody (upal, deszcz, śnieg, wichura) musi iść naokoło, bo jacyś kierowcy nie mogą nóg z gazu pozdejmować.- 8 2
-
2011-02-14 11:51
OMG! JESZCZE WIĘCEJ ŚWIATEŁ?!
To już przez Wrzeszcz w ogóle się nie da przejechać.
Kiedy urzędasy zrozumieją, że piesi to też uczestnicy ruchu drogowego i nie są zwolnieni z przestrzegania przepisów i MYŚLENIA. Jadący samochód nie zatrzyma się w miejscu, choćby jechał 10km/h. Jeżeli pieszy o tym nie pamięta i lezie jak święta krowa, bo uważa, że na przejściu ma pierwszeństwo, to potem wielka afera, że kogoś przejechali, i skrzyżowanie niebezpieczne i td.- 1 0
-
2011-02-13 09:36
miasto powinno być dla ludzi a nie dla samochodów (1)
ograniczenie prędkości jazdy samochodów do 30 km/h na Grunwaldzkiej od końca Alei Zwycięstwa do ronda przy Galerii Bałtyckiej byłoby sposobem na wiele problemów:
- mniej hałasu - zwłaszcza w nocy, bo tylko wtedy praktycznie nie ma korków
- mniej wypadków i stłuczek
- możliwość odtworzenia przejścia dla pieszych przy Sobótki/ Waryńskiego
- wzrost przepustowości trasy (mniejsze odległości między samochodami)
- wzrost atrakcyjności nieruchomości przy Grunwaldzkiej
- łatwiejsze parkowanie obok w zatokach parkingowych i wyjeżdżanie z nich
ciekawe, ile będzie minusów bez rzeczowych argumentów?- 3 5
-
2011-02-14 09:47
minusiki są, zgodnie z przewidywaniami
gdzie są argumenty?
ile osób ma jeszcze ulec wypadkom, ile stłuczek ma się zdarzyć zanim rozpocznie się wymiana argumentów bez agresji?- 0 0
-
2011-02-14 08:14
jak we Wrzeszczu coś ma być w kierunku Wrzeszcza????????
- 0 0
-
2011-02-12 09:08
Pan (3)
Tanim kosztem i wielkie G... Nie robmy polityki ,stawiajmy swiatla. Debilizm gdanska mnie przeraza.
- 44 51
-
2011-02-12 09:22
Gdanska pisze się z wielkiej litery. (2)
śledziu!
- 16 6
-
2011-02-12 10:46
(1)
Gdańska, jak już :))))
- 7 0
-
2011-02-14 05:01
Poza tym nie wiesz o co chodzi i się ciśnieniujesz, głupcze.
- 1 0
-
2011-02-13 22:20
13 luty ok godz 19
skrzyżowanie Grunwaldzkiej i słowackiego, człowiek leży na jezdni, dwóch się nad nimpochyla...co się stało czy ktoś wie? prawy pas w lierunku Gdańska zablokowany
- 0 0
-
2011-02-12 09:03
super :) (8)
..ale szkoda, że aż tyle to potrwa.
- 53 27
-
2011-02-12 13:24
nie znam okolicy dokładnie ale wydaje mi się, że tam nic nie ma, więc dla kogo to przejście? (4)
- 7 7
-
2011-02-12 13:52
(3)
To źle Ci się wydaje :)
Bardzo dużo osób w tym studentów z pobliskich akademików dziennie tędy przechodziło.- 5 6
-
2011-02-12 21:20
pierdzielisz, studiowałem tam i mieszkałem i nigdy tamtędy nie chodziłem bo nic tam nie ma (2)
ale zastanawiam się dlaczego zmyślasz?
- 7 2
-
2011-02-12 22:05
a ja mieszkam tam (1)
i chodzilem poki mozna bylo, znam takich ktorzy mieszkaja i nie chodza. Tylko nie wiem dlaczego ty na podstawie swoich doswiadczen piszesz o innych?
- 4 3
-
2011-02-13 13:19
bo widziałem, że nikt tamtędy nie chodzi kiedy przechodziłem obok
tam nie ma absolutnie nic
i nie ma żadnej potrzeby przekraczania jezdni
a dla paru osób,
które się zabłąkają
nie ma sensu pompować
takiej góry pieniędzy
w budowanie niepotrzebnego przejścia,
które pewnie więcej szkody przyniesie
niż pożytku.- 2 2
-
2011-02-12 09:55
a ja mysle, że po czasie kiedy... (2)
....wybudują wszystkie wz, słowaki i inne drogi powinni wybudować pod główną arteria grunwaldzką następujące tunele dla pieszych: oliwa koło zajezdni, dalej skrzyżowanie z kołobrzeską, skrzyżowanie koło galerii bałtyckiej (dziwie sie że od razu tego nie zrobili podczas budowy CH), koło szydłowskiego, koło manhattanu, dalej skrzyżowanie do studzienki,, koło opery bałtyckiej i to by było bezpiecznej i płynniej dla wszystkich!!
- 6 9
-
2011-02-12 10:09
nie nie nie
pod ziemie to można wpusczać samochody a nie pieszych.
Wystarczy nam przykład wezła Wgórze z Gdyni - w Gdańsku nie damy sie traktowac jak szczury!- 18 5
-
2011-02-12 09:59
w ogóle deptak zrobić pod Grunwaldzką
- 12 1
-
2011-02-13 13:07
Filozofia budynia...
Światła, przejscia i buspasy bo po robić przejścia podziemne jak i tak na kolejną kadencje wybiorą... Pamiętacie jak szumnie obiecywał tunel przy manhattanie?
- 4 3
-
2011-02-13 12:10
pieszy powinien iść
przy torach na przeciw nadjeżdżającego tramwaju a nie w tym samym kierunku.
Chodzi o to, żeby widział, że tramwaj jedzie. Coś tu jest nie tak z tym projektem ??? Czy ja źle to rozumiem ?- 2 0
-
2011-02-13 09:01
Super!
Wreszcie jakaś dobra wiadomość.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.