• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Zebra" we Wrzeszczu będzie bezpieczniejsza

ms
12 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście przez Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura zostanie przebudowane. Przejście przez Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura zostanie przebudowane.
Projekt przebudowy przejścia. Na różowo zaznaczono nowe rozmieszczenie pasów. Projekt przebudowy przejścia. Na różowo zaznaczono nowe rozmieszczenie pasów.

Gotowa jest już koncepcja nowego przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Nowa "zebra" ma być znacznie bezpieczniejsza dla pieszych.



Koncepcję przebudowy przygotował Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jeszcze jesienią chciał zlikwidować przejście jako niebezpieczne. Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia, natomiast obiecali je przebudować.

Teraz gotowy jest już nowy projekt "zebry". Osobne światła będą dla każdej z jezdni al. Grunwaldzkiej. Dlatego też pasy zebry nie będą w jednej linii: na każdej z jezdni będą w nieco innym miejscu. Ma to zmniejszyć ryzyko, że pieszy pomyli światła na sygnalizatorach i przejdzie na czerwonym.

Azyle dla pieszych będą wygrodzone barierkami, zarówno od strony jezdni, jak i od torowiska. Ułatwi to również przechodzenie na drugą stronę ulicy większym grupom pieszych.

Przejście w kierunku Wrzeszcza przesunięto przed wlot ul. Uphagena. Pozwoli to na bezpieczne włączanie się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z tej ulicy oraz zminimalizowanie kosztów związanych z przebudową infrastruktury podziemnej.

Przed torami tramwajowymi nie będzie świateł, za to znajdzie się sygnał dźwiękowy nadający ostrzeżenie "uwaga tramwaj".

Ponieważ powstanie nowego przejścia dla pieszych wymaga przebudowy fragmentu al. Grunwaldzkiej, nowa "zebra" zostanie otwarta dopiero we wrześniu.
ms

Opinie (129) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A ja mam inną koncepcję... (11)

    Albo niech to zrobią porządnie... bezpiecznie!! nie bezpieczniej, tzn. zbudują tunel pod jednią, alba niech zamkną w pioruny to przejście, korzystać można z przejścia przy ul. Miszewskiego, to nie jest daleko... i już...

    • 43 46

    • Nie jest daleko samochodem. (7)

      Ale dla pieszego tam i z powrotem to już kilometr.

      • 17 5

      • jaki kilometr?! (5)

        Kilometr tylko w sytuacji gdy zaczynasz drogę przy przejściu z jednej strony drogi i kończysz po drugiej stronie. Jeśli tego przejścia by nie było to idąc z punktu A do punktu B można tak sobie ułożyć trasę, że nadłoży się o wiele mniej lub wcale.
        Tam po stronie torów kolejowych jest tylko kilka domów. Ludzie i tak idą zwykle w stronę przejazdów pod torami kolejowymi więc mogą użyć przejść ze światłami przy sąsiednich przystankach tramwajowych. Planując z góry taką trasę b. mało się nadkłada.

        • 6 12

        • No to pobiegaj tam i z powrotem (4)

          I zobaczysz co to za odległości. Jeśli ludziom wygodniej będzie przejść nie na przejściu, to tak zrobią, łosiu. I wcale bezpieczniej nie będzie.

          • 7 4

          • A ile osób tamtędy przechodzi? (3)

            Ja chciałbym żeby mi podciągnęli SKM-kę pod dom, bo mam tak daleko na piechotę... Żądam i będę tupał aż podciągnął mi tory.

            • 6 8

            • Haha (2)

              Dobry żart, ale nie wiele wart. Po pierwsze przez owo przejście przechodzą studenci idący na zajęcia, a mieszkający w akademikach, przynajmniej pierwszorocznych nie jest mało, wierz mi lub nie ;) dodaj do tego rodziców z dziećmi w weekendy oraz grupy młodzieżowe uczęszczające na zajęcia teatralne trzy razy w tygodniu oraz mieszkańców okolic miniatury i metodą prawdopodobieństwa sto przypadkowych przejść w tym miejscu. Jak byś posiedział cały dzień na dachu miniatury to nie zdziw się jak naliczysz od rana grubo 500 osób, które przeszły przez owo przejście.

              • 1 3

              • O rany! Student musi nadrobić 100m idąc z Miszewskiego! Tragedia! (1)

                A ilu rodziców z dziećmi mieszka bezpośrednio po drugiej stronie Grunwaldzkiej naprzeciw Miniatury? Śmieszny jesteś.

                • 2 1

              • tam jest często jedyna mozliwosć zaparkowania samochodu idą do teatru. więc sam jestes śmieszny.

                • 0 0

      • góra 300 metrów

        • 2 2

    • oprócz bezpieczeństwa ważna jest wygoda i układ kosztów (1)

      dlaczego dla pieszych ma być mniej wygodnie niż dla kierowców?

      tunel dla pieszych nie jest dla nich wygodny, a kierowcy i tak będą tam stali w korkach i tak

      • 13 2

      • a każdy pieszy chce się schronić przed deszczem... moim zdaniem jest wygodne dla pieszych bardzo bym się cieszył gdyby Gdańsk z infrastrukturą poszedł w kierunku rozbudowy tuneli dla pieszych jak w Londynie gdzie centrum miast można obejść "suchą stopą" w trakcie opadów deszczu - a jest to rozwiązanie na pewno tańsze niż tunele dla samochodów.

        • 0 6

    • "To nie jest daleko..."

      I to mówi osoba, która wozi swoje 4 litery samochodem...

      Kuźwa... dla ciebie to nie jest daleko, ale postaw się na miejscu pieszego, który niezależnie od pogody (upal, deszcz, śnieg, wichura) musi iść naokoło, bo jacyś kierowcy nie mogą nóg z gazu pozdejmować.

      • 8 2

  • OMG! JESZCZE WIĘCEJ ŚWIATEŁ?!

    To już przez Wrzeszcz w ogóle się nie da przejechać.
    Kiedy urzędasy zrozumieją, że piesi to też uczestnicy ruchu drogowego i nie są zwolnieni z przestrzegania przepisów i MYŚLENIA. Jadący samochód nie zatrzyma się w miejscu, choćby jechał 10km/h. Jeżeli pieszy o tym nie pamięta i lezie jak święta krowa, bo uważa, że na przejściu ma pierwszeństwo, to potem wielka afera, że kogoś przejechali, i skrzyżowanie niebezpieczne i td.

    • 1 0

  • miasto powinno być dla ludzi a nie dla samochodów (1)

    ograniczenie prędkości jazdy samochodów do 30 km/h na Grunwaldzkiej od końca Alei Zwycięstwa do ronda przy Galerii Bałtyckiej byłoby sposobem na wiele problemów:

    - mniej hałasu - zwłaszcza w nocy, bo tylko wtedy praktycznie nie ma korków
    - mniej wypadków i stłuczek
    - możliwość odtworzenia przejścia dla pieszych przy Sobótki/ Waryńskiego
    - wzrost przepustowości trasy (mniejsze odległości między samochodami)
    - wzrost atrakcyjności nieruchomości przy Grunwaldzkiej
    - łatwiejsze parkowanie obok w zatokach parkingowych i wyjeżdżanie z nich

    ciekawe, ile będzie minusów bez rzeczowych argumentów?

    • 3 5

    • minusiki są, zgodnie z przewidywaniami

      gdzie są argumenty?

      ile osób ma jeszcze ulec wypadkom, ile stłuczek ma się zdarzyć zanim rozpocznie się wymiana argumentów bez agresji?

      • 0 0

  • jak we Wrzeszczu coś ma być w kierunku Wrzeszcza????????

    • 0 0

  • Pan (3)

    Tanim kosztem i wielkie G... Nie robmy polityki ,stawiajmy swiatla. Debilizm gdanska mnie przeraza.

    • 44 51

    • Gdanska pisze się z wielkiej litery. (2)

      śledziu!

      • 16 6

      • (1)

        Gdańska, jak już :))))

        • 7 0

        • Poza tym nie wiesz o co chodzi i się ciśnieniujesz, głupcze.

          • 1 0

  • 13 luty ok godz 19

    skrzyżowanie Grunwaldzkiej i słowackiego, człowiek leży na jezdni, dwóch się nad nimpochyla...co się stało czy ktoś wie? prawy pas w lierunku Gdańska zablokowany

    • 0 0

  • super :) (8)

    ..ale szkoda, że aż tyle to potrwa.

    • 53 27

    • nie znam okolicy dokładnie ale wydaje mi się, że tam nic nie ma, więc dla kogo to przejście? (4)

      • 7 7

      • (3)

        To źle Ci się wydaje :)
        Bardzo dużo osób w tym studentów z pobliskich akademików dziennie tędy przechodziło.

        • 5 6

        • pierdzielisz, studiowałem tam i mieszkałem i nigdy tamtędy nie chodziłem bo nic tam nie ma (2)

          ale zastanawiam się dlaczego zmyślasz?

          • 7 2

          • a ja mieszkam tam (1)

            i chodzilem poki mozna bylo, znam takich ktorzy mieszkaja i nie chodza. Tylko nie wiem dlaczego ty na podstawie swoich doswiadczen piszesz o innych?

            • 4 3

            • bo widziałem, że nikt tamtędy nie chodzi kiedy przechodziłem obok

              tam nie ma absolutnie nic
              i nie ma żadnej potrzeby przekraczania jezdni
              a dla paru osób,
              które się zabłąkają
              nie ma sensu pompować
              takiej góry pieniędzy
              w budowanie niepotrzebnego przejścia,
              które pewnie więcej szkody przyniesie
              niż pożytku.

              • 2 2

    • a ja mysle, że po czasie kiedy... (2)

      ....wybudują wszystkie wz, słowaki i inne drogi powinni wybudować pod główną arteria grunwaldzką następujące tunele dla pieszych: oliwa koło zajezdni, dalej skrzyżowanie z kołobrzeską, skrzyżowanie koło galerii bałtyckiej (dziwie sie że od razu tego nie zrobili podczas budowy CH), koło szydłowskiego, koło manhattanu, dalej skrzyżowanie do studzienki,, koło opery bałtyckiej i to by było bezpiecznej i płynniej dla wszystkich!!

      • 6 9

      • nie nie nie

        pod ziemie to można wpusczać samochody a nie pieszych.
        Wystarczy nam przykład wezła Wgórze z Gdyni - w Gdańsku nie damy sie traktowac jak szczury!

        • 18 5

      • w ogóle deptak zrobić pod Grunwaldzką

        • 12 1

  • Filozofia budynia...

    Światła, przejscia i buspasy bo po robić przejścia podziemne jak i tak na kolejną kadencje wybiorą... Pamiętacie jak szumnie obiecywał tunel przy manhattanie?

    • 4 3

  • pieszy powinien iść

    przy torach na przeciw nadjeżdżającego tramwaju a nie w tym samym kierunku.
    Chodzi o to, żeby widział, że tramwaj jedzie. Coś tu jest nie tak z tym projektem ??? Czy ja źle to rozumiem ?

    • 2 0

  • Super!

    Wreszcie jakaś dobra wiadomość.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane