- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (156 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (82 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
"Zebra" we Wrzeszczu będzie bezpieczniejsza
Gotowa jest już koncepcja nowego przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu . Nowa "zebra" ma być znacznie bezpieczniejsza dla pieszych.
Koncepcję przebudowy przygotował Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jeszcze jesienią chciał zlikwidować przejście jako niebezpieczne. Jednak burza jaka wybuchła po naszym artykule na ten temat sprawiła, że drogowcy wycofali się z likwidacji przejścia, natomiast obiecali je przebudować.
Teraz gotowy jest już nowy projekt "zebry". Osobne światła będą dla każdej z jezdni al. Grunwaldzkiej. Dlatego też pasy zebry nie będą w jednej linii: na każdej z jezdni będą w nieco innym miejscu. Ma to zmniejszyć ryzyko, że pieszy pomyli światła na sygnalizatorach i przejdzie na czerwonym.
Azyle dla pieszych będą wygrodzone barierkami, zarówno od strony jezdni, jak i od torowiska. Ułatwi to również przechodzenie na drugą stronę ulicy większym grupom pieszych.
Przejście w kierunku Wrzeszcza przesunięto przed wlot ul. Uphagena. Pozwoli to na bezpieczne włączanie się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z tej ulicy oraz zminimalizowanie kosztów związanych z przebudową infrastruktury podziemnej.
Przed torami tramwajowymi nie będzie świateł, za to znajdzie się sygnał dźwiękowy nadający ostrzeżenie "uwaga tramwaj".
Ponieważ powstanie nowego przejścia dla pieszych wymaga przebudowy fragmentu al. Grunwaldzkiej, nowa "zebra" zostanie otwarta dopiero we wrześniu.
Opinie (129) 7 zablokowanych
-
2011-02-12 20:32
Nie trawię debili
którzy wożąc własne pupska samochodami, żądają od wszystkich (zwłaszcza starszych wiekiem) żeby dla ich komfortu zasuwali 400m.
Dla 70-latka to naprawde problem, a nie spacerek.
Miasto powinno zacząć ograniczać ilość rejestrowanych samochdów i wprowadzić winiety na parkowanie w granicach miasta.- 8 4
-
2011-02-12 20:33
a propos przejść (jeszcze)
Budyń! gdzie obiecany tunel przy manhattanie!?
- 3 4
-
2011-02-12 21:00
ani tunel ani kładka (1)
Ekspertem nie jestem ,ale z tego co mi wiadomo to tunele pod al.Grunwaldzką to rzecz nierealna (miał być przy Jaśkowej Dolinie i od 10 lat nie mogą wybudować). Kanalizacja, gazociąg, wodociąg i milion kabli elektrycznych, to nie wykonalne no chyba ze na 20 m a kto tak głęboko zejdzie ????
Co do kładki to zapytam kto z was by chciał by teraz w samym oknie postawiono mu most zasłaniający całe światło .
moje rozwiązanie które już kiedyś było planowane to wykonanie ronda na skrzyżowaniu Al. Grunwaldzkiej a Do Studzienki , przeniesienie przystanku tramwajowego na wysokość teatru Miniatura w miejscu gdzie ma być przejcie
co do obecnie zaplanowanego przejścia to jest potrzebne tylko mieszkańcom a Ci niestety walczą tylko z wygody ale jak będą samochody stały i warczały w korku to pewnie o protestują je i zamkną !!!!!
błędne koło ale Polacy lubią kręcić się w koło- 4 3
-
2011-02-12 23:49
Swięte słowa
Popieram
- 1 0
-
2011-02-12 21:33
bierzcie przykład z gdyni. (1)
bierzcie przykład z gdyni - funkcjonalne przejście podziemne na wzgórzu św. maksymiliana.
- 2 9
-
2011-02-12 23:47
Gdynia, a gdzie to??
koło Pucka??
- 2 0
-
2011-02-12 22:53
Kolejne światła?
Suuuuper! Korki będą jeszcze większe!
- 3 6
-
2011-02-12 23:46
PARANOJA
Po to, żeby przeprowadzić 2 psy na dobę, blokuję sie ruch na drodze.....
- 6 6
-
2011-02-13 09:01
Super!
Wreszcie jakaś dobra wiadomość.
- 2 3
-
2011-02-13 09:36
miasto powinno być dla ludzi a nie dla samochodów (1)
ograniczenie prędkości jazdy samochodów do 30 km/h na Grunwaldzkiej od końca Alei Zwycięstwa do ronda przy Galerii Bałtyckiej byłoby sposobem na wiele problemów:
- mniej hałasu - zwłaszcza w nocy, bo tylko wtedy praktycznie nie ma korków
- mniej wypadków i stłuczek
- możliwość odtworzenia przejścia dla pieszych przy Sobótki/ Waryńskiego
- wzrost przepustowości trasy (mniejsze odległości między samochodami)
- wzrost atrakcyjności nieruchomości przy Grunwaldzkiej
- łatwiejsze parkowanie obok w zatokach parkingowych i wyjeżdżanie z nich
ciekawe, ile będzie minusów bez rzeczowych argumentów?- 3 5
-
2011-02-14 09:47
minusiki są, zgodnie z przewidywaniami
gdzie są argumenty?
ile osób ma jeszcze ulec wypadkom, ile stłuczek ma się zdarzyć zanim rozpocznie się wymiana argumentów bez agresji?- 0 0
-
2011-02-13 12:10
pieszy powinien iść
przy torach na przeciw nadjeżdżającego tramwaju a nie w tym samym kierunku.
Chodzi o to, żeby widział, że tramwaj jedzie. Coś tu jest nie tak z tym projektem ??? Czy ja źle to rozumiem ?- 2 0
-
2011-02-13 13:07
Filozofia budynia...
Światła, przejscia i buspasy bo po robić przejścia podziemne jak i tak na kolejną kadencje wybiorą... Pamiętacie jak szumnie obiecywał tunel przy manhattanie?
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.