- 1 Nie boicie się dilerów narkotyków? (77 opinii)
- 2 Pracujemy nie tam, gdzie mieszkamy (101 opinii)
- 3 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (498 opinii)
- 4 Letnie remonty ważnych dróg w Gdańsku (56 opinii)
- 5 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (149 opinii)
- 6 Mgła morska. Była piękna i niebezpieczna (10 opinii)
Największe osiedle w centrum Gdańska powstanie w dawnych zakładach mięsnych
porównać
Jest zgoda Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na budowę pierwszego etapu osiedla Riverview II na terenie dawnych zakładów mięsnych w Gdańsku. Zgoda obejmuje odbudowę trzech zabytkowych obiektów i budowę ośmiu nowych budynków mieszkalnych z 387 mieszkaniami. W sumie całe osiedle będzie liczyć 22 budynki i 700 mieszkań.
Rzeźnia miejska przy ul. Angielska Grobla powstała pod koniec XIX wieku. Zakład został otwarty 1 XI 1894 r. Na jego terenie powstało kilkadziesiąt budynków, których układ był starannie przemyślany.
W 1983 r. zespół Gdańskich Zakładów Mięsnych wpisano do rejestru zabytków. Wówczas był jeszcze zachowany komplet 20 budynków, do których dołączono dwa wypalone spichlerze dawnego Wojskowego Urzędu Prowiantowego nad Motławą.
Upadłość zakładów mięsnych i pożary budynków
30 września 1993 r. Gdańskie Zakłady Mięsne ogłosiły upadłość.
Opuszczone budynki zaczęły znikać jeden po drugim, w czym pomagali złomiarze i regularnie pojawiające się pożary. Do 2022 r. zachowały się tylko zrujnowane budynki frontowe i kilka dawnych obiektów w głębi terenu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania do kupienia na Długich Ogrodach
Trzy lata czekania na decyzję konserwatora
Teren o powierzchni 65 tys. m kw. należy obecnie do firmy Vastint. Rok temu deweloper zaprezentował swoją wizję zagospodarowania tego obszaru. Wówczas była mowa, że realizacja pierwszego etapu rozpocznie się w 2025 r. I jest szansa, że tak się stanie.
- Podczas gdy procedura wydawania decyzji zajęła trzy lata, spodziewamy się, że uzyskanie pozwolenia na budowę nastąpi pod koniec bieżącego roku - poinformował inwestor.
Do tego czasu nie zdradza żadnych dalszych szczegółów. Nie wiadomo zatem, które budynki powstaną w pierwszej kolejności.
- Przed nami jeszcze kolejne etapy procedur, dlatego na razie nie udzielamy informacji - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik Vastintu. - Na wszystkie pytania będę w stanie odpowiedzieć w momencie, kiedy otrzymamy pozwolenie na budowę.
Pierwszy etap osiedla Riverview II do 2028 r.
Pierwszy etap obejmuje odbudowę trzech zabytkowych budynków dawnych zakładów mięsnych, w których powstaną duże apartamenty, oraz budowę 8 budynków mieszkalnych z 387 mieszkaniami.
Realizacja potrwa 2-3 lata, więc powinna się zakończyć najpóźniej w 2028 r.
W sumie osiedle Riverview II ma się składać z 22 budynków, w których znajdzie się 700 mieszkań.
Miejsca
Opinie (313) 10 zablokowanych
-
2024-02-26 14:04
Opinia wyróżniona
co w tym złego (37)
że w centrum Gdańska na miejscu ruin i chaszczy powstanie 700 mieszkań, lepiej, żeby ten stan rzeczy trwał przez kolejne lata?
- 239 54
-
2024-02-29 11:14
700 mieszkań, to pomyśl sobie ile przybędzie samochodów w tym miejscu
- 1 0
-
2024-02-27 14:22
Ruiny to efekt działań patodeweloperki - wcześniej stały historyczne budynki w dobrym stanie
- 6 2
-
2024-02-27 09:47
Ale już ten parterowy baraczek
Do zarzynania krów mogliby sobie darować
- 1 0
-
2024-02-26 20:33
Tyle tylko, że do lat 90tych nie było tam zgliszczy tylko zwarta zabytkowa zabudowa. Dziwnym trafem, wszystko co powinno być ściśle chronione, w Gdańsku ulega samozapłonom. To czego ruscy nie zdążyli spalić, dziwnym zbiegiem okoliczności płonie tuż przed wejściem na teren developera. Niedługo w ogóle pozbędziemy się zabytków. No ale najważniejsze, żeby zagraniczne fundusze inwestowały w mieszkania dla byłych okupantów i Skandynawów wybierających się na dzikie wakacje
- 34 6
-
2024-02-26 20:07
(1)
Jak zwykle przy tego typu artykułach duży wysyp komentarzy " bezdomnych " i " bezrobotnych" !
- 3 14
-
2024-02-26 22:19
Jak zwykleprzy tego typu artykułach,
najwięcej mają do powiedzenia nie znający miasta i jego historii. Ubodzy duchem i pozbawieni korzeni.
- 7 4
-
2024-02-26 18:57
No i super .Przydałaby się też rewitalizacja ul.Długie Ogrody
- 11 7
-
2024-02-26 18:49
(1)
Tak, dla większości piszących tutaj .... lepiej żeby miasto składało się z ruin i krzaków
- 10 14
-
2024-02-26 20:08
To są trolle z przysłowiowych Bartoszyc z całym szacunkiem do tego miasta .
- 4 0
-
2024-02-26 17:40
Takie podejście zachęci urzędników do olewania nieruchomości miejskich.
Każdą budowle można doprowadzić do ruiny i sprzedać deweloperowi. Oczywiście naszym kosztem, bo jako podatnik i obywatel jesteś współwłaścicielem.
- 28 7
-
2024-02-26 17:03
(2)
Na wizualizacji wygląda super ! W końcu znikną te ruiny i syf wokół !
- 12 12
-
2024-02-26 22:21
Jak zwykle.
Wizualizacja super, w realu koszmar.
- 4 3
-
2024-02-26 20:08
Też mi się podoba
- 3 2
-
2024-02-26 16:47
(1)
Popieram budowę osiedla !!! Dość tych ruin, których nikt nie chce odbudować.
- 14 16
-
2024-02-26 19:18
poczytaj historię co tam odwaliło miasto i dlaczego ruiny zostały ruinami.
- 20 6
-
2024-02-26 16:21
(7)
Skoro ty żyjesz byle jak i lubisz byle co to Twoja sprawa ale Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lunaparkiem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki.
- 33 11
-
2024-02-26 19:31
Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lunaparkiem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki. (1)
Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lupanarem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki.
- 15 5
-
2024-02-26 19:38
Sam jesteś pajacem !
- 4 13
-
2024-02-26 17:55
O, właśnie!
Całkowicie się zgadzam.
- 9 4
-
2024-02-26 16:52
(2)
Jestem gdanszczaninem z pokolenia na pokolenie. Warszawiaków szanuję za historię ,ale i teraźniejszość! Są ludzie i ludziska. Kaszubi też nie są kryształowi jak Kamiński i Wąsik . Co do zabudowy to ok. Ruiny i chaszcze w tym miejscu nie przynoszą Gdańskowi splendoru i chwały!!!
- 13 16
-
2024-02-26 18:26
(1)
Ciekawe kto dopuścił do powstania tych ruin i chaszczy?
- 23 4
-
2024-02-26 19:00
Tak ,tak .Na pewno deweloper . A planeta Ziemia jest płaska
- 8 12
-
2024-02-26 16:29
Coś więcej czyli co? Rzucasz ogólnikami.
- 6 3
-
2024-02-26 16:18
Konserwator (7)
Pytanie do konserwatora dlaczego nie odbuduje się całego kompleksu a jedynie postawi nowe bloki? Są zachowane fotografie i można w starej zabudowie umieścić mieszkania. To tak jak na starówce część odbudowana i między nimi plomby nowoczesne niby nawiązujące do starej zabudowy. Czyżby w Polsce nie było już cegieł i kamieniarzy którzy ozdobiliby budynki?
- 30 7
-
2024-02-27 14:25
Nie po to celowo niszczono przez lata by teraz odbudowywać, a konserwator swojak - przyklepie
- 2 2
-
2024-02-26 21:25
Bo tak się nie robi. To nie Disneyland. Buduje się współczesną architekturę. Najwyżej z nawiązaniem. Inaczej to kicz i naśladownictwo.
- 5 8
-
2024-02-26 17:59
Bo to tylko Gdańsk, a nie Drezno.
- 13 5
-
2024-02-26 16:48
(2)
Same się nieodbudują . Wyłóż kasę jak masz !
- 7 17
-
2024-02-26 18:00
(1)
Mój drogi chudopachołku, daruj sobie te oklepane, infantylne teksty. One już nawet nie są śmieszne.
- 12 6
-
2024-02-26 19:04
Nie infantylne ,tylko realistyczne . Skoro nie ma chętnych na odbudowę ruin to trzeba albo je wyburzyć, albo znaleźć inwestora który wyłoży setki milionów w celu zrealizowania swojego projektu ! Nie podoba się to infantylnie powiem wyjedź z Gdańska, najlepiej na wieś .
- 8 8
-
2024-02-26 16:44
i co? firma prywatna miałaby to zasponsorować?
czy może nieudolne Gdańskie Nieruchomości które miały dbać o zabytki?
- 13 5
-
2024-02-26 16:09
Nic złego by w tym nie było, gdyby tam zamieszkali mieszkańcy Gdańska. (1)
Ale zamieszkają turyści lub mieszkania będą stały puste, żeby nabierać wartości właścicielom. Obecnie chyba nikt rozsądny nie kupi tam mieszkania, żeby samemu tam zamieszkać. Chyba nikt nie chce powielić błędów ludzi z Wyspy Spichrzów?
- 30 8
-
2024-02-26 19:06
Osobiście znam dwie rodziny z Gdańska mieszkające na Wyspie Spichrzów i są przeszczęśliwi .
- 5 10
-
2024-02-26 16:04
vas (1)
szwedzi wiedzą jak trzepać kapuchę na polakach...
- 12 6
-
2024-02-26 16:16
Vas to grupa Ikea, moim zdaniem ładnie budują i cieszę się że to powstanie.
- 12 9
-
2024-02-26 15:15
Co w tym złego że przez ostatnie 20 lat zabudowa leciała tam kilkadziesiąt razy z dymem (1)
i nigdy nie złapano podpalacza, gdy równolegle patrole chwalą się, że jakiegoś lumpa co kable na Stogach w lesie palił złapali?
- 37 4
-
2024-02-26 18:28
Fakt ze to był cud. Te podpalenia, ruiny, chaszcze, śmieci w środku miasta.
- 5 1
-
2024-02-26 12:52
Opinia wyróżniona
Wspaniale, że uratują to co zostało. Ale czy w Gdańsku powstają jakieś nowe miejsca pracy? Czy tylko mieszkaniówka? (28)
No i nie mam na myśli tutaj hotelarstwa i gastronomii. Coś się dzieje poza stocznią i portem?
- 253 56
-
2024-02-26 19:41
Mentalnie wciąż w PRL ? Teraz w dużych aglomeracjach nie buduje się wielkich zakładów przemysłowych!
- 8 13
-
2024-02-26 18:52
(2)
No właśnie: czekam na stalownię, hutę szkła, nową rafinerię, kombinat chemiczny, wielki tartak itp. to są prawdziwe prace dla prawdziwych Polaków ... jakieś biura, IT, usługi, gastronomia bleeee, to nie są poważne miejsca pracy :D hahahaha
- 15 13
-
2024-02-26 20:26
ja od kwietnia otwieram zakład pracy (1)
od 6 rano do 15 można będzie stać i nap..erdalać młotkiem w gumową kaczkę. Szukam tylko inwestora, bo trza będzie młotkowym zapłacić, no i sam, jako prezes, będę musiał dobrą pensję mieć. Młotkowi przyniosą młotki i gumowe kaczki z domów. W zależności od zamożności inwestora, może zatrudnię nawet parę tysięcy młotkowych. No chyba, że nikt mi piniendzy na to nie da, to wtedy nie otworzę zakładu pracy, ale jak już otworzę... to będziemy europejską potęgą!
- 4 3
-
2024-02-26 22:26
Młotkowi
Nic nowego, wygląda jak praca w urzędzie miasta
- 5 2
-
2024-02-26 16:53
Powstają i to nie mało!!!
- 7 9
-
2024-02-26 14:02
Wysoko specjalizowane usługi i IT (1)
Proste działalności to przeszłość.
- 10 17
-
2024-02-26 15:38
Ta, polskie wysokowyspecjalizowane IT.
- 13 8
-
2024-02-26 13:48
Miejsc pracy nie brakuje.
Właśnie dlatego jest problem z mieszkaniami, bo przyjeżdżają do Gdańska tysiące ludzi pracować.
- 17 18
-
2024-02-26 13:30
Bezrobocie w Gdańsku wynosi 3% (5)
tylko leniwe gospodynie domowe nie pracują
- 19 22
-
2024-02-26 15:38
(1)
Ok, ale gdzie ci ludzie pracują?
- 10 6
-
2024-02-26 16:55
Pod wodą skoro nie wiesz gdzie !
- 6 6
-
2024-02-26 14:07
Dane są na stronie Urzędu Pracy (2)
W Gdańsku - 2,5%
- 10 2
-
2024-02-26 16:07
(1)
Zarejestrowanego. A ukrytego?
- 11 3
-
2024-02-26 16:45
to ukrytego jest pewnie 1%, bo większość tych zarejestrowanych pracuje na czarno
- 11 4
-
2024-02-26 13:27
(1)
it
- 6 2
-
2024-02-26 13:44
Tak na pewno :)
- 2 3
-
2024-02-26 13:26
nic się nie dzieje - wszystko pozostaje tak samo (2)
tylko betonu przybywa i coraz większy ścisk
nic sie nie robi dla mieszkańców dlatego czas już zrobić porządek z tą kliką- 18 17
-
2024-02-26 16:56
(1)
Główne Miasto było bardziej zabudowane w XVII wieku niż teraz .Druga sprawa to w miastach się buduje i to przeważnie z betonu !
- 9 10
-
2024-02-26 21:30
W XVII wieku było dużo pustych parceli i przestrzeni, zieleni. Patologiczna zabudowa zaczęła się w połowie XIX wieku, apogeum było przed wojną. No i dlatego wszystko poszło z dymem, bo była buda na budzie. Po wojnie poszli po rozum do głowy, zaprojektowali tak odbudowę Gdańska, żeby nie powielać przedwojennej patologii. No i niestety współcześni nie pamiętają tamtej lekcji i powielają błędy sprzed 100 lat. Cóż, przyjdzie czekać na kolejną dziejową okazję do zrobienia z tym porządku.
- 3 2
-
2024-02-26 13:25
Co proponujesz?
A może sprecyzuj zamiast pisać "jakieś". No i wskaż inwestora i zródlo finansowania...
- 6 2
-
2024-02-26 13:10
nic
- 2 5
-
2024-02-26 13:00
A ile miejsc prawy ty stworzyłeś? (1)
- 13 14
-
2024-02-26 16:08
Dokładnie tyle samo, co ty, malutki.
- 4 3
-
2024-02-26 12:56
(4)
80% mieszkańców Trójmiasta to starsi ludzie na emeryturach albo przed emeryturą i za ich czasów była praca dla wszystkich. Jeszcze kilka lat i w tych falowcach i wieżowcach z wielkiej płyty spółdzielnie będą prosić się, żeby ludzie zamieszkali za same opłaty eksploatacyjne i to nie niszczało tak jak na wschodzie Niemiec.
- 11 45
-
2024-02-26 16:58
(1)
Buhahahahaha. Gdańsk I Pomorze to jeden z "najmłodszych" regionów w Polsce ! Źródło GUS !
- 5 5
-
2024-02-26 21:40
Kluczem jest sformułowanie "przed emeryturą". Zaryzykuję- 100 % jest przed lub na.
- 5 0
-
2024-02-26 16:50
zapraszam aby zajrzeć na stronę Gdańska, Stan ludności
ładnie wyszczególnione ile osób w poszczególnych grupach wiekowych
- 6 0
-
2024-02-26 13:00
Proszę o źródło tych statystyk. Trochę ciężko mi w te liczby uwierzyć
- 28 3
-
2024-02-26 14:08
Opinia wyróżniona
Koszmar (15)
Już teraz nie można w tym rejonie spokojnie przejść ani przejechać. Długie Ogrody kompletnie zakorkowane i zasmrodzone. Stworzono jakieś getto dla mieszkańców i raj dla turystów. I jeszcze kolejne bloki.
- 171 78
-
2024-02-27 10:05
Co Ty pier
Raj to jest stworzony dla turystów i ludzi którzy mają pieniądze. Jeśli ich nie masz to narzekasz jak pałczan bo mieszkasz w walącej się kamienicy której od 40 lat nie da się wyremontować bo oprócz pracy na etacie na hajs dyma Cię również spółdzielnia czy inna wspólnota :)
- 0 1
-
2024-02-26 17:55
kto robi koszmar
Posiadacze samochodów zasmradzają okolicę. Szczególnie parkujący po środku Długich Ogrodów. Aut jest dwa razy więcej niż w podobnym mieście na Zachodzie.
- 16 14
-
2024-02-26 17:52
Na pewno trzeba zlikwidować estakadę na ul. Elbląskiej.
Zamknąć wszystkie przejścia podziemne i wytyczyć przejście dla pieszych przy dworcu.
- 18 8
-
2024-02-26 16:59
(1)
Wyprowadź się na wieś! Wrócisz do korzeni .
- 14 14
-
2024-02-26 21:12
i do furmanki
- 3 1
-
2024-02-26 16:14
musi powstać tunel pod Motławą (6)
inaczej będzie bida
- 25 1
-
2024-02-27 10:04
Wystarczy most
Most jest tańszy, nie trzeba tunelu. I walory widokowe są
- 1 0
-
2024-02-26 17:06
kiedy? (4)
Jak nabudują osiedli wokół? Wtedy co UM zrobi? Gęby otworzą i powiedzą że muszą za miliard zł TBS zamawiać? To miasto to pomyłka pod względem planowania. Bez ładu i składu stawiają co popadnie i gdzie popadnie. Ten tunel już powinien być zbudowany.
- 22 4
-
2024-02-26 19:33
UM Gdańsk (1)
Bo na stołkach bez zmian od lat.
- 5 2
-
2024-02-26 21:13
elektorat tak chce, to tak i ma
- 3 2
-
2024-02-26 19:07
ale tu miał być z elementów zatapianych a nie tbm (1)
- 1 0
-
2024-02-26 21:14
TBM już by wracał pod ziemią z Pachołka
były by tunele , metro i ....... Ale lepiej wyzłomować 80 milionów to piard dla metropolii
- 2 0
-
2024-02-26 14:45
Znalazł się (2)
Rozumiem że wypowiadzasz się jako stary mieszkaniec dzielnicy a nie troll z wynajętej kawalerki na zakoniczynie
- 9 9
-
2024-02-26 15:55
Proszę nie deprecjonować (1)
Kawalerek na zakoniczynie. Mam trzy
- 11 6
-
2024-02-26 18:44
Nie mam nic do zakoniczyna a równie dobrze mogą być szadółki albo rotmanka
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2024-02-26 14:04
Opinia wyróżniona
co w tym złego (37)
że w centrum Gdańska na miejscu ruin i chaszczy powstanie 700 mieszkań, lepiej, żeby ten stan rzeczy trwał przez kolejne lata?
- 239 54
-
2024-02-29 11:14
700 mieszkań, to pomyśl sobie ile przybędzie samochodów w tym miejscu
- 1 0
-
2024-02-26 16:18
Konserwator (7)
Pytanie do konserwatora dlaczego nie odbuduje się całego kompleksu a jedynie postawi nowe bloki? Są zachowane fotografie i można w starej zabudowie umieścić mieszkania. To tak jak na starówce część odbudowana i między nimi plomby nowoczesne niby nawiązujące do starej zabudowy. Czyżby w Polsce nie było już cegieł i kamieniarzy którzy ozdobiliby budynki?
- 30 7
-
2024-02-27 14:25
Nie po to celowo niszczono przez lata by teraz odbudowywać, a konserwator swojak - przyklepie
- 2 2
-
2024-02-26 21:25
Bo tak się nie robi. To nie Disneyland. Buduje się współczesną architekturę. Najwyżej z nawiązaniem. Inaczej to kicz i naśladownictwo.
- 5 8
-
2024-02-26 16:48
(2)
Same się nieodbudują . Wyłóż kasę jak masz !
- 7 17
-
2024-02-26 18:00
(1)
Mój drogi chudopachołku, daruj sobie te oklepane, infantylne teksty. One już nawet nie są śmieszne.
- 12 6
-
2024-02-26 19:04
Nie infantylne ,tylko realistyczne . Skoro nie ma chętnych na odbudowę ruin to trzeba albo je wyburzyć, albo znaleźć inwestora który wyłoży setki milionów w celu zrealizowania swojego projektu ! Nie podoba się to infantylnie powiem wyjedź z Gdańska, najlepiej na wieś .
- 8 8
-
2024-02-26 17:59
Bo to tylko Gdańsk, a nie Drezno.
- 13 5
-
2024-02-26 16:44
i co? firma prywatna miałaby to zasponsorować?
czy może nieudolne Gdańskie Nieruchomości które miały dbać o zabytki?
- 13 5
-
2024-02-27 14:22
Ruiny to efekt działań patodeweloperki - wcześniej stały historyczne budynki w dobrym stanie
- 6 2
-
2024-02-27 09:47
Ale już ten parterowy baraczek
Do zarzynania krów mogliby sobie darować
- 1 0
-
2024-02-26 17:03
(2)
Na wizualizacji wygląda super ! W końcu znikną te ruiny i syf wokół !
- 12 12
-
2024-02-26 22:21
Jak zwykle.
Wizualizacja super, w realu koszmar.
- 4 3
-
2024-02-26 20:08
Też mi się podoba
- 3 2
-
2024-02-26 20:07
(1)
Jak zwykle przy tego typu artykułach duży wysyp komentarzy " bezdomnych " i " bezrobotnych" !
- 3 14
-
2024-02-26 22:19
Jak zwykleprzy tego typu artykułach,
najwięcej mają do powiedzenia nie znający miasta i jego historii. Ubodzy duchem i pozbawieni korzeni.
- 7 4
-
2024-02-26 20:33
Tyle tylko, że do lat 90tych nie było tam zgliszczy tylko zwarta zabytkowa zabudowa. Dziwnym trafem, wszystko co powinno być ściśle chronione, w Gdańsku ulega samozapłonom. To czego ruscy nie zdążyli spalić, dziwnym zbiegiem okoliczności płonie tuż przed wejściem na teren developera. Niedługo w ogóle pozbędziemy się zabytków. No ale najważniejsze, żeby zagraniczne fundusze inwestowały w mieszkania dla byłych okupantów i Skandynawów wybierających się na dzikie wakacje
- 34 6
-
2024-02-26 18:49
(1)
Tak, dla większości piszących tutaj .... lepiej żeby miasto składało się z ruin i krzaków
- 10 14
-
2024-02-26 20:08
To są trolle z przysłowiowych Bartoszyc z całym szacunkiem do tego miasta .
- 4 0
-
2024-02-26 16:21
(7)
Skoro ty żyjesz byle jak i lubisz byle co to Twoja sprawa ale Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lunaparkiem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki.
- 33 11
-
2024-02-26 19:31
Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lunaparkiem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki. (1)
Gdańsk zasługuje na coś więcej niż bycie lupanarem dla turystów i nowobogackich pajaców z warszawki.
- 15 5
-
2024-02-26 19:38
Sam jesteś pajacem !
- 4 13
-
2024-02-26 16:52
(2)
Jestem gdanszczaninem z pokolenia na pokolenie. Warszawiaków szanuję za historię ,ale i teraźniejszość! Są ludzie i ludziska. Kaszubi też nie są kryształowi jak Kamiński i Wąsik . Co do zabudowy to ok. Ruiny i chaszcze w tym miejscu nie przynoszą Gdańskowi splendoru i chwały!!!
- 13 16
-
2024-02-26 18:26
(1)
Ciekawe kto dopuścił do powstania tych ruin i chaszczy?
- 23 4
-
2024-02-26 19:00
Tak ,tak .Na pewno deweloper . A planeta Ziemia jest płaska
- 8 12
-
2024-02-26 17:55
O, właśnie!
Całkowicie się zgadzam.
- 9 4
-
2024-02-26 16:29
Coś więcej czyli co? Rzucasz ogólnikami.
- 6 3
-
2024-02-26 16:47
(1)
Popieram budowę osiedla !!! Dość tych ruin, których nikt nie chce odbudować.
- 14 16
-
2024-02-26 19:18
poczytaj historię co tam odwaliło miasto i dlaczego ruiny zostały ruinami.
- 20 6
-
2024-02-26 16:09
Nic złego by w tym nie było, gdyby tam zamieszkali mieszkańcy Gdańska. (1)
Ale zamieszkają turyści lub mieszkania będą stały puste, żeby nabierać wartości właścicielom. Obecnie chyba nikt rozsądny nie kupi tam mieszkania, żeby samemu tam zamieszkać. Chyba nikt nie chce powielić błędów ludzi z Wyspy Spichrzów?
- 30 8
-
2024-02-26 19:06
Osobiście znam dwie rodziny z Gdańska mieszkające na Wyspie Spichrzów i są przeszczęśliwi .
- 5 10
-
2024-02-26 18:57
No i super .Przydałaby się też rewitalizacja ul.Długie Ogrody
- 11 7
-
2024-02-26 15:15
Co w tym złego że przez ostatnie 20 lat zabudowa leciała tam kilkadziesiąt razy z dymem (1)
i nigdy nie złapano podpalacza, gdy równolegle patrole chwalą się, że jakiegoś lumpa co kable na Stogach w lesie palił złapali?
- 37 4
-
2024-02-26 18:28
Fakt ze to był cud. Te podpalenia, ruiny, chaszcze, śmieci w środku miasta.
- 5 1
-
2024-02-26 17:40
Takie podejście zachęci urzędników do olewania nieruchomości miejskich.
Każdą budowle można doprowadzić do ruiny i sprzedać deweloperowi. Oczywiście naszym kosztem, bo jako podatnik i obywatel jesteś współwłaścicielem.
- 28 7
-
2024-02-26 16:04
vas (1)
szwedzi wiedzą jak trzepać kapuchę na polakach...
- 12 6
-
2024-02-26 16:16
Vas to grupa Ikea, moim zdaniem ładnie budują i cieszę się że to powstanie.
- 12 9
-
2024-02-27 22:12
booking.com grobla
przecież tam nie będą mieszkać zwyczajni ludzie, wszystko na wynajem, albo jako 10 mieszkanie do kolekcji, a rodziny z dziećmi w czworakach za obwodnicą
- 2 1
-
2024-02-26 13:18
Parkingi (2)
Ciekawe jak deweloper zapewni 1050 miejsc parkingowych wynikających wprost z przepisów?
Inaczej dramat dla okolicznych mieszkańców i samochody wciśnięte w każde możliwe miejsce.
Deweloper nie wspomina ile będzie przedszkoli, żłobków, lokali usługowych i sklepów.
A dziennikarze najwyraźniej nie drążyli tematu.- 33 1
-
2024-02-27 20:52
Dodatkowe ulice :P
Parkingi? A kto dobuduje dodatkowe ulice żeby korki zmniejszyć dla tych kolejnych i kolejnych samochodów w Śródmieściu. :/
- 0 0
-
2024-02-26 13:39
Nie zapewni, bo pewnie ominie przepisy jak ci, którzy chcą budować na Przymorzu.
- 9 0
-
2024-02-27 16:02
Straszne
Nie mogłabym mieszkać w miejscu gdzie mordowano zwierzęta przez całe dziesięciolecia ! To miejsce przesiąknięte jest wielkim cierpieniem zwierząt krwią tych zwierząt jest jak koszmar z najgorszego snu , czy ludzie nie zastanawiają się gdzie mieszkają ? To tak samo jakby osiedle wybudować na terenie obozu koncentracyjnego np Auschwitz ! Też byście chcieli tam mieszkać ? Ludzie to najgorszy szkodnik na świecie zabija dla dobra zabijanego !!! Tragedia !
- 0 3
-
2024-02-27 15:06
wykopy
Ciekawe ile zabytkowych znalezisk utajnią, żeby tylko kopać dalej i budować dla kasy...
- 1 2
-
2024-02-27 14:22
Kolejna udana długoterminowa inwestycja patodeweloperska
To był (i jest) teren pod opieką konserwatora, więc działano systematycznie. Najpierw przez lata zaniedbywano kolejne budynki - zalewanie, mróz, zniszczone dachy i rynny. Następnie wpuszczono menelstwo, by na nich zrzucić odpowiedzialność za podpalenia. I co kilka miesięcy tam się coś "samo" paliło. Jak się w końcu wypaliło, to musiało się uleżeć - by ludzie zapomnieli i się nie szemrali. Wreszcie przyszedł czas na plony - wszystko wyburzono i stawiają klitkowce. A to była naprawdę ładna architektura i w dobrym stanie. Niestety miała pecha i trafiła na lepszych cwaniaków. Klasyka gdańskiej szkoły patodeweloperki.
- 4 0
-
2024-02-26 12:23
Riverview (4)
Oprócz Scali najlepsze osiedle w centrum. Prawdziwa cegła na elewacjach, nie to co Kozikowski na Wyspie Spichrzów. Masakra co teraz architekci projektują.
- 69 11
-
2024-02-26 21:29
to ci się podoba? (1)
Przy tych barakach wyglądających jak koszary projekty kozikowskiego to dobra architektura. szkoda terenu na taką tandetną architekturę,, tyle lat nic się tam nie działo to można było poczekać na cos lepszego niż to byleco
- 2 2
-
2024-02-27 10:16
Niestety
W Śródmieściu dominuje architektura koszarowa w odcieniu ceglanym, pewnie " wymóg Konserwatora Zabytków"... Architekci mają już swoje wzorniki do tego dostosowane, materiały wypróbowane i tylko trzaskają kolejne projekty podobne.
Nie jest to z korzyścią dla przestrzeni, gdyż taka architektura ma wyraz obozowo- barakowo- garnizonowy, nie buduje piękna miasta- 0 1
-
2024-02-26 13:34
Motłava Compleks też daje radę
Lata 90 wciąż żywe, wszystko co zachodnie :)
- 4 2
-
2024-02-26 12:59
W Scali nie ma ani jednej cegly
Poza tym w dzień i w nocy drą ryja robole z Kokoszek i ich panienki
- 10 2
-
2024-02-26 14:08
Opinia wyróżniona
Koszmar (15)
Już teraz nie można w tym rejonie spokojnie przejść ani przejechać. Długie Ogrody kompletnie zakorkowane i zasmrodzone. Stworzono jakieś getto dla mieszkańców i raj dla turystów. I jeszcze kolejne bloki.
- 171 78
-
2024-02-27 10:05
Co Ty pier
Raj to jest stworzony dla turystów i ludzi którzy mają pieniądze. Jeśli ich nie masz to narzekasz jak pałczan bo mieszkasz w walącej się kamienicy której od 40 lat nie da się wyremontować bo oprócz pracy na etacie na hajs dyma Cię również spółdzielnia czy inna wspólnota :)
- 0 1
-
2024-02-26 16:14
musi powstać tunel pod Motławą (6)
inaczej będzie bida
- 25 1
-
2024-02-27 10:04
Wystarczy most
Most jest tańszy, nie trzeba tunelu. I walory widokowe są
- 1 0
-
2024-02-26 17:06
kiedy? (4)
Jak nabudują osiedli wokół? Wtedy co UM zrobi? Gęby otworzą i powiedzą że muszą za miliard zł TBS zamawiać? To miasto to pomyłka pod względem planowania. Bez ładu i składu stawiają co popadnie i gdzie popadnie. Ten tunel już powinien być zbudowany.
- 22 4
-
2024-02-26 19:07
ale tu miał być z elementów zatapianych a nie tbm (1)
- 1 0
-
2024-02-26 21:14
TBM już by wracał pod ziemią z Pachołka
były by tunele , metro i ....... Ale lepiej wyzłomować 80 milionów to piard dla metropolii
- 2 0
-
2024-02-26 19:33
UM Gdańsk (1)
Bo na stołkach bez zmian od lat.
- 5 2
-
2024-02-26 21:13
elektorat tak chce, to tak i ma
- 3 2
-
2024-02-26 16:59
(1)
Wyprowadź się na wieś! Wrócisz do korzeni .
- 14 14
-
2024-02-26 21:12
i do furmanki
- 3 1
-
2024-02-26 14:45
Znalazł się (2)
Rozumiem że wypowiadzasz się jako stary mieszkaniec dzielnicy a nie troll z wynajętej kawalerki na zakoniczynie
- 9 9
-
2024-02-26 15:55
Proszę nie deprecjonować (1)
Kawalerek na zakoniczynie. Mam trzy
- 11 6
-
2024-02-26 18:44
Nie mam nic do zakoniczyna a równie dobrze mogą być szadółki albo rotmanka
- 4 1
-
2024-02-26 17:55
kto robi koszmar
Posiadacze samochodów zasmradzają okolicę. Szczególnie parkujący po środku Długich Ogrodów. Aut jest dwa razy więcej niż w podobnym mieście na Zachodzie.
- 16 14
-
2024-02-26 17:52
Na pewno trzeba zlikwidować estakadę na ul. Elbląskiej.
Zamknąć wszystkie przejścia podziemne i wytyczyć przejście dla pieszych przy dworcu.
- 18 8
-
2024-02-27 08:55
Po co odbudowywać prusacką architekturę....to może prowadzić do wojny. Za lat kilka niemcy powiedzą...to jest nasza
Architektura, to nasz kraj
- 0 1
-
2024-02-27 08:14
Może by kiedyś ktoś zbudował fabrykę czegoś a nie tylko mieszkania wszystko sprowadzamy z Chin kiedy będziemy coś produkować
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.