- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (353 opinie)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (43 opinie)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (35 opinii)
- 4 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (277 opinii)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (118 opinii)
- 6 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (57 opinii)
Zielone światło dla pieszych: nie jest łatwo
- Prawie dwie minuty oczekiwania na zielone światło dla pieszych, chcących przejść ul. Morską , to stanowczo zbyt długo. Nic dziwnego, że niektórzy zdążą się zniecierpliwić i przebiegają na czerwonym - mówi nasz czytelnik, pan Sebastian. - To główna oś transportowa miasta, ruch samochodowy jest tu priorytetem - nie pozostawiają złudzeń drogowcy.
- Na nagranym przeze mnie filmie czekałem prawie dwie minuty od momentu naciśnięcia przycisku, do zmiany świateł. Nie jest to jednak rekord, bo można tam stać i wiele dłużej. W tym czasie ucieka jeden autobus, drugi... Nic dziwnego, że część osób niecierpliwi się na tyle, że przebiegają na czerwonym - mówi nasz czytelnik, pan Sebastian.
Co z tymi przyciskami?
Oczywiście nie ma żadnego usprawiedliwienia dla pieszych, którzy nie przestrzegają przepisów i przebiegają przez przejście na czerwonym świetle, ale dlaczego muszą oni tak długo czekać, aż zapali się dla nich zielone? Czy nie można zaprogramować sygnalizacji inaczej? Jak zaistniała sytuacja ma się do coraz częściej podkreślanych priorytetów zrównoważonego transportu, według których kierowcy samochodów nie mają być grupą tak bardzo uprzywilejowaną?
- Przyciski miały pomagać pieszym, a przez kuriozalne oprogramowanie tylko przeszkadzają. Jaki jest sens ich instalowania, jak po wciśnięciu czeka się klika minut? - pyta spotkana przez nas na przejściu mieszkanka Działek Leśnych.
I ma rację, bo w tym czasie bez problemu znajdzie się czas, kiedy nie ma ruchu samochodów, wstrzymanych na odległych o kilkaset metrów skrzyżowaniach i przez przejście można bezpiecznie przejść. Gdyby nie to, że... jest sygnalizacja świetlna i czerwone światło.
Paradoksalnie, dla wielu pieszych wygodniej by było, gdyby jej tam wcale nie było - zwłaszcza, że pomiędzy ulicami w obu kierunkach jest bezpieczna wyspa dla pieszych, pozwalająca przekroczyć drogę na dwie tury. Ideałem byłoby jednak takie przeprogramowanie świateł, żeby piesi nie musieli zbyt długo czekać.
- Pamiętajmy, że to oś transportowa miasta o dużym natężeniu ruchu. Dlatego wszystkie przejścia dla pieszych na przycisk przez ul. Morską mają tak zaprogramowane światła, że w momencie wciśnięcia przycisku można czekać nawet dwie minuty - do zakończenia cyklu - odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Póki co nie ma żadnych planów na zmiany, bo natężenie ruchu aut jest tam bardzo duże, a kilkaset metrów dalej jest podziemne i całkiem niekolizyjne przejście dla pieszych. Dlatego nie widzimy potrzeby zmian - dodaje.
Gdańsk: bieg przez pasy
To oczywiście nie jest problem wyłącznie Gdyni. Na przejściu przez al. Grunwaldzką we Wrzeszczu, na wysokości skrzyżowania z ul. Słowackiego i Kościuszki , regularnie można zobaczyć biegających pieszych. Powód? Nie da się pokonać ulicy normalnym krokiem.
- To chyba najbardziej wymowny przykład pogardy dla pieszych. Na tym dwuetapowym przejściu, zielone światło pali się może w sumie przez 20 sekund. Dlatego nie ma możliwości pokonania ulicy na jednej zmianie świateł. Ci, którzy nie chcą czekać - biegną - opowiada pan Michał.
Piesi przebiegają przez pasy na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Opinie (229) 1 zablokowana
-
2015-05-22 12:49
widze ze co niektorych krew zalewa typowe polskie zawistne geby a to ma samochod a to rumpla a to ze go na niego nie stac jakby nie bylo go stac to by nim jie jezdzil samochod rowniez sie tankuje,a ze ktos ma pretensje ze zapitala nozkami to ma problem;) juz nie mavie ciekawszych rzeczy do pisania tylko o ludziach i swiatlach?! niech sobie stoja a jak chca to taboretki rozkladane niechnosza ze ze soba
- 1 5
-
2015-05-22 12:56
I bardzo dobrze
dzięki temu jest podwójna korzyść
1. więcej samochodów przejedzie w określonym czasie = mniejsze korki
2. zdrowo dla pieszych
Ja skróciłbym jeszcze o jakieś 3-4 sek. aby się sprężyli.
To wszystko z korzyścią- 1 6
-
2015-05-22 13:00
ZDiZ dba o zdrowie Gdańszczan bo przecież ruch to zdrowie
W Polsce Komoruskiego człowiek który tak zaprogramował światła powinien dostać medal przodownika pracy miast i WSI. Nie dość że ruch drogowy przebiega sprawniej to jeszcze lud pracujący pobiega dla zdrowia. By żyło się lepiej... wszystkim.
- 5 1
-
2015-05-22 13:05
Śmieszne!
Pan Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni proponuje przejście - oddalone od omawianego przejścia dla pieszych - podziemne, której znajduje się, jak sam mówi, kilkaset metrów dalej.
Ciekawe komu się chce iść KILKASET metrów dalej tylko po to, żeby zawrócić po drugiej stronie ulicy - totalna głupota.
Nie rozumiem systemu działania świateł a już tym bardziej nie rozumiem komentarzy ludzi, którzy je aktualizują itp.- 7 0
-
2015-05-22 13:15
brakuje bloków startowych i startera a po drugiej stronie taśmy !...
co to za Gamoń regulował ?
- 5 0
-
2015-05-22 13:18
A panu Tomaszowi Krzakowi ustawić biurko pareset metrów dalej np. po Ergo Areną ...
- 5 0
-
2015-05-22 13:19
Hucisko !!!
Piesi kwitną by przejść na drugą stroną Wałów Jagiellońskich ... jajo można znieść
- 5 0
-
2015-05-22 13:28
przejscie przy Hucisku w Gdańsku
Przez przejścia przy Hucisku równiez trzeba biec, a i tak sie czasem nie zdąży....
- 5 0
-
2015-05-22 13:32
Na Hucisku też biegnie się przez przejścia dla pieszych. Są tablice informujące o "przejściu dwuetapowym", ale kto rano ma czas tyle czekać gdy za minutę ma tramwaj??
- 2 0
-
2015-05-22 13:46
Czekac na / oczekiwac czegos
juz w pierwszym zdaniu okropny, rażący błąd językowy! Można oczekiwać czegoś, np. przyjścia Pana Jezura, ale czeka się NA COŚ. NIE MOŻNA *oczekiwać na zmianę świateł. Ludzie. Litości, zatrudnijcie korektora w redakcji...
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.